AndroidHealthClinic

Piek van zinloos geweld in Amsterdam

Bezoekers in dit topic

Je bent gewoon lui Corazon.

Nou is Den Haag net iets kleiner dan Amsterdam, maar ik lees hier weinig over dat soort voorvallen eigenlijk. Niet dat Den Haag geen criminaliteit kent van groepen, maar weet wel dat bijvoorbeeld al jaren in het centrum een samenscholingsverbod is op koopavonden. In de meeste wijken wordt groepsvorming ook tegengegaan, sta je te lang bij elkaar dan heb je grote kans dat de politie komt polsen waarom je bij elkaar staat.

Vooral bij het Hollands Spoor was nog wel aardig wat groepsvorming, maar daar wordt eens in de zoveel geveegd en iedereen gechecked op ID en eventueel openstaande vergrijpen.
 
EricR zei:
Je bent gewoon lui Corazon.

Nou is Den Haag net iets kleiner dan Amsterdam, maar ik lees hier weinig over dat soort voorvallen eigenlijk. Niet dat Den Haag geen criminaliteit kent van groepen, maar weet wel dat bijvoorbeeld al jaren in het centrum een samenscholingsverbod is op koopavonden. In de meeste wijken wordt groepsvorming ook tegengegaan, sta je te lang bij elkaar dan heb je grote kans dat de politie komt polsen waarom je bij elkaar staat.

Vooral bij het Hollands Spoor was nog wel aardig wat groepsvorming, maar daar wordt eens in de zoveel geveegd en iedereen gechecked op ID en eventueel openstaande vergrijpen.


Den haag is harstikke rustig geweest het afgelopen jaar
Ik vind dat Den Haag op dat gebied echt harstikke is vooruitgegaan
 
EricR zei:
Je bent gewoon lui Corazon.

True :D

Ik merk ook bijna niets van dat soort geweld in Den Haag, in Osdorp ben ik maar 1x geweest dus ik kan er niet veel over zeggen.
 
Big_T zei:
Ik hoor wel vaker dit soort dingen over Amsterdam, dan ga je toch nadenken wat voor een zwak bestuur daar is.


"Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat er inderdaad sprake is van ''een piek'', maar dat er vooralsnog geen reden is het beleid te wijzigen"

Tja... zegt genoeg.

Gek he, met zo'n PVDA droplul als Cohen..
 
Moeten toch ook andere zaken fundamenteel fout zitten in Amsterdam. Leefbaarheid van wijken is niet alleen een taak van de gemeente maar ook van verhuurders. Als die nalatig zijn qua onderhoud en leefbaarheidsprojecten in bepaalde buurten dan krijg je ook onvrede in die buurten. Wat van kwaad tot erger gaat. Hoe slechter de buurt qua leefbaarheid, hoe hoger de criminaliteit meestal.

Ben aardig thuis in de woningbouwbranche en weet dat in Amsterdam en Rotterdam wijken aanwezig zijn waar verhuurders opzettelijk nalaten om onderhoud te plegen zodat de wijken zo snel mogelijk een sloop indicatie kunnen krijgen. In Den Haag is daar een vrij strakke regulatie in vanuit de gemeente, ook al doen de meeste woningbouwverenigingen zelf al genoeg aan onderhoud en zie je minder vervallen wijken of panden in de stad.
 
Ik woon zelf in Amsterdam en vind het erg mee vallen... meestal zijn het de mensen die hier helemaal niet wonen die zich zorgen maken over ons stadje en hun criminaliteit.. natuurlijk is hier (zinloos) geweld, agressiviteit etc..etc... maar dat hoort helaas bij een stad.. en zeker bij een hoofdstad.. Ik heb me noot bedreigd gevoeld in Amsterdam en loop hier ook om wat voor tijdstip dan ook op welke plek dan ook zonder problemen.. en ja.. ook in de Bijlmer.... Ik heb ook in Lissabon gewoond en geloof me.. daar wil je in sommige wijken echt niet lopen op bepaalde tijden... dat zijn wijken waar de politie alléén maar met zwaar geschut in komt... dat zijn wijken waar agenten worden dood geschoten en omgekeerd.... Amsterdam is juist een relaxte stad... ik woon hier al te graag en al die mensen die hun dorpje wonen en zich zorgen maken over onze stad die moeten ook lekker in hun dorpje blijven. (ga eens in Rio de Janeiro bij een stoplicht stilstaan zonder dat je je deuren vergrendeld.. grote kans dat je je auto kwijt bent omdat je eruit wordt gesleurd en ze je auto meenemen, ik heb een vriendin gehad die kwam uit Bulgarije.. daar hebben ze de auto van haar in Nederland wonende vader gestolen en hebben ze hem weer aan haar vader aangeboden.. die kon hem voor een bedrag weer terugkopen van ze.... en naar de politie gaan heeft geen zin).... In Parijs is het ook lekker vertoefen trouwens....
 
Guillermo zei:
De politie zegt dat mogelijk het warme weer van de laatste dagen een oorzaak is van de geweldshausse.


loooooooolll,yeah right!!En maar verdedigen.:roflol:
 
natural zei:
loooooooolll,yeah right!!En maar verdedigen.:roflol:

Haha ja, net alsof ze in een bende oncontroleerbare beesten transformeren boven de 25 graden. Sluit uw ramen en deuren, de marokkanen komen eraan! Wroaaaaaa
 
Socrates zei:
natuurlijk is hier (zinloos) geweld, agressiviteit etc..etc... maar dat hoort helaas bij een stad.. en zeker bij een hoofdstad..


Uhm...verklaar je nader. Waarom hoort zinloos geweld bij Amsterdam??
 
Yzord zei:
Uhm...verklaar je nader. Waarom hoort zinloos geweld bij Amsterdam??
Omdat geweld in een stad met zulk aantallen mensen altijd onvermijdbaar
Dat het erbij hoort is zeker niet zo, en ik denk dat socrates dat ook niet bedoelt
Geweld zal er altijd zijn :( , vooral in een hoofdstad waar andere regels gelden dan een dorp
 
Yzord zei:
Uhm...verklaar je nader. Waarom hoort zinloos geweld bij Amsterdam??

Omdat Amsterdam een (hoofd)stad is en bij (hoofd)steden heb je altijd te maken met geweld.. is dat iets nieuws voor je? ik heb niet gezegd dat het specifiek bij Amsterdam hoort maar dat deze problematiek bij grote steden hoort.. of het nou Amsterdam is of een andere willekeurige stad in de wereld...

Geweld komt zelfs voor in kleine steden en dorpen of het nou zinloos is of niet (geweld is voor mij ALTIJD zinloos maargoed...) hoe meer mensen bij elkaar wonen hoe groter de risico wordt.... een beetje duidelijk of geloof jij in het feit dat er steden zijn die niet kampen met dit probleem?
 
Ik woon ook in Amsterdam en heb echt nog nooit problemen gehad.
Ben met Socrates eens en voel me absoluut niet onveilig als ik op wat voor tijdstip over straat loop.
Dergelijke dingen gebeuren overal waar veel mensen op een klein oppervlak wonen.

Het nieuws komt trouwens van Fok.nl dus trek je conclusies maar neem het zogeheten korreltje zout.
 
Jullie bagataliseren het gewoon!!
 
spiertje16 zei:

Jij ook al :( En Cohen gaat straks gewoon weer thee drinken, Beatrix geen handen schudden. We gaan er aan!
 
EricR zei:
Jij ook al :( En Cohen gaat straks gewoon weer thee drinken, Beatrix geen handen schudden. We gaan er aan!
Omg wat moet ik nu doen :(
Advise me eric
 
Ik zou emigreren Spiertje, voor je het weet komt het geweld naar Den Haag.

Vanavond slaap ik in ieder geval met de lakens over mijn hoofd getrokken, we worden overspoeld. Tsunami van Salafisten.
 
Een aardige aanvulling op je sig Spiertje ;) :

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen vanwege de criminele activiteiten die zij plegen, is slechts een realist die de toorn van een politieke correcte samenleving trotseert die het liefst de ogen sluit voor wat er gaande is.
 
DBC01 zei:
Een aardige aanvulling op je sig Spiertje ;) :

Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen vanwege de criminele activiteiten die zij plegen, is slechts een realist die de toorn van een politieke correcte samenleving trotseert die het liefst de ogen sluit voor wat er gaande is.
Is toch wel een verschil he
:o ;)
 
ME/leger de straat op en dat tuig hard aanpakken, ze zullen wel met dingen gaan gooien enzo, gaan provoceren, dan charges uitvoeren en die mensen allemaal de cel in, of je maakt een soort kamp (gewoon een omheining met paar tenten erin) en stopt ze daarin

en al hun uiterlijk vertoon bezittingen innemen
 
Back
Naar boven