XXL Nutrition

Piek van zinloos geweld in Amsterdam (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DBC01 zei:
Het is een golfbeweging Jizza.
En tijdje geleden durfden we niks te schrijven over allochtonen uit angst om uitgemaakt te worden voor rascist. Toen kwam er een kentering en kwam de media los.
En nu de media eindelijk 'vrij' is om te schrijven wat ze willen over allochtonen staat er weer een groep op die zegt dat het teveel van het goede is.

Oftewel: Een groep die vaak in het nieuws komt doet niks verkeerd, behalve dan dat ze vaak in het nieuws komt. En dat is de schuld van de media? Hahahahaha!
Ik denk dat Vrij Nederland en Elsevier even goed verkopen zonder allochtonen-nieuws maar ze hebben soms goede diepgaande artikelen over waarom het altijd maar weer fout gaat met die rakkers.

Zinloze discussie, we worden het namelijk toch niet eens
Kijk tuurlijk zijn er van die k*t-k*t-k*t allochtoontjes
Zo vervelend als de stront, echt waar ik haat ze meer als jou kan ik je garanderen aangezien ik ze dagelijks zie en in het verleden ook contact mee had
Maar je zegt het zelf ook al vaak, jongeren
En de vrouwen, en ouderen en de 21+ allochtonendan???, die krijgen ook een slechte naam door die ene groep, en de media speelt daar gewillig op in waardoor een hele bepaalde groep een slechte naam krijgt
 
DBC01 zei:
Spiertje moet wat ruimer intrepeteren: Ik doelde op Grote Steden.
Daar hoort dat vervloekte Haaglanden ook bij. ;)
En ik ga nog liever 10 keer naar Amsterdam dan één keer jouw kant op.
Niet persoonlijk bedoeld maar wel geografisch. :D
:roflol:
DBC jij boerepummel :D :o
 
DBC01 zei:
Ik zeg in dit topic expliciet NIET 'dat Amsterdam gevaarlijk is'.
Dat is zo'n achterlijke uitlating van mensen die inderdaad nooit ergens komen.

Ik zeg dat ik m'n ogen niet sluit voor het kennelijk toenemend aantal gevallen van geweld op straat. Dat dat niet is te merken op de Damrak, in de Kalverstraat of bij Madam Tussaud dat lijkt me duidelijk. Het betreft hier een probleem dat in de wijken/stadsdelen eromheen plaats vindt.

En dáárvan zeg ik: Optreden en niet laten verslonsen onder het mom van 'het valt wel mee'. Het valt niet mee. En niet alleen Amsterdam is hier schuldig aan hoor ;)

Ik ben talloze keren in Amsterdam geweest, heb er korte tijd gewoond eind negentiger jaren maar het is mijn stad gewoon niet. Dat heeft niks met dit topic te maken. Dus Spiertje maak je geen illusies. :)

Dat is een feit.. maar zoals ik zei.. dat is het probleem waar elke stad mee te maken heeft idd.. je moet je "de ogen niet voor sluiten" en zeker optreden met de middelen die je hebt maar wanneer ik zeg "het valt wel mee" wil ik niet zeggen dat je er niks tegen moet doen... dan zeg ik dat het wel mee valt als je gaat kijken naar A andere steden en B als je de media moet geloven.. en daarmee zeg ik niet dat ze liegen maar wanneer jij berichten op een bepaalde manier presenteerd (frequentie etc..) dan kan je dingen erger laten lijken dat ze zijn.. dat is de kracht van de media.. dat weet ik en dat weet jij ook.

Optreden: ABSOLUUT problemen herkennen en benoemen: JA maar niet gaan overdrijven..

Ik woon zelf bijna in het centrum heb jarenlang in het nachtleven gewerkt, m'n hele kennissenkring woont in Amsterdam en heb nooit last gehad betreft geweld (ja in het nachtleven af en toe maar dat komt helaas bij de drank, drugs etc....) ik niet en mijn kennissenkring ook niet. Ik voel me altijd veilig op straat om welke tijd dan ook... en dat in de hoofdstad.. dus ik vind het wel mee vallen.. puur op basis van mijn eigen ervaringen en belevingen... kan ik van sommige steden (binnen Europa zelfs) niet zeggen.

tsja.. niet iedereen heeft de goede smaak om Amsterdam een leuke stad te vinden :p
 
spiertje16 zei:
Zinloze discussie, we worden het namelijk toch niet eens
Kijk tuurlijk zijn er van die k*t-k*t-k*t allochtoontjes
Zo vervelend als de stront, echt waar ik haat ze meer als jou kan ik je garanderen aangezien ik ze dagelijks zie en in het verleden ook contact mee had
Maar je zegt het zelf ook al vaak, jongeren
En de vrouwen, en ouderen en de 21+ allochtonendan???, die krijgen ook een slechte naam door die ene groep, en de media speelt daar gewillig op in waardoor een hele bepaalde groep een slechte naam krijgt

Klopt. En als die groep ouderen nou eens stelling ging nemen tegen die rotkinders, dan zou dat de politie, gemeente en slachtoffers al 100% helpen!

Maar nee, wat doen de ouderen? Die willen geen slechte naam krijgen maar verdedigen het rotkroost openlijk voor de camera's alsof het fokking heiligen zijn! Eigen schuld dus!
 
DBC01 zei:
Klopt. En als die groep ouderen nou eens stelling ging nemen tegen die rotkinders, dan zou dat de politie, gemeente en slachtoffers al 100% helpen!

Maar nee, wat doen de ouderen? Die willen geen slechte naam krijgen maar verdedigen het rotkroost openlijk voor de camera's alsof het fokking heiligen zijn! Eigen schuld dus!
Maak je niet druk, ik denk dat dit probleem met de 4ede generatie wel verholpen is
 
Ik ga gewoon met een pistool op zak lopen.Ik doe nooit iemand kwaad,
Maar als zo'n mannetje op me afkomt...He swaaaa paas me jou telefoon!!

Waarop ik antwoord: ja is goed hier man...en vervolgens zn kop kapot schiet.
 
P.S: Ik heb ook liever hand tegen hand,maar ja die gasten hebben altijd wat bij zich en anders wel iemand bij zich.Te zielig voor woorden gewoon.
 
DBC01 zei:
Klopt. En als die groep ouderen nou eens stelling ging nemen tegen die rotkinders, dan zou dat de politie, gemeente en slachtoffers al 100% helpen!

Maar nee, wat doen de ouderen? Die willen geen slechte naam krijgen maar verdedigen het rotkroost openlijk voor de camera's alsof het fokking heiligen zijn! Eigen schuld dus!
eigenlijk best raar, beseffend dat jouw ouders ook zo zijn.

Eigenlijk is het moeilijk om de ouderen hierbij te betrekken. Bijv.. palestina en israel. Je ziet altijd kinderen stenen gooien tegen militairen met dat ze het risico lopen neer geschoten te worden. Denk je dat die kinderen tegen hun ouders gaan zeggen:"mam! ikg a even stenen gooien met abubabubaui tegen die stink joden! we zijn zo terug ok??"
Zo is het ook in nederland, wat de jeugd doet, dat weten de ouders niet. Elke ouder verwacht dat zijn of haar kind netjes is en zulke dingen niet doet. Dus, dan komt het volgende alweer om de hoek kijken dat de politie beter moet optreden.
 
EricR zei:
Is vrij standaard hoor, meer van dit soort voorvallen bij warm weer. Het slaat bepaalde personen dan letterlijk in de bol.

Bij warm weer heb ik geen eens de puf om 10 stappen buiten huis te doen.
 
SageFrancis zei:
eigenlijk best raar, beseffend dat jouw ouders ook zo zijn.

Eigenlijk is het moeilijk om de ouderen hierbij te betrekken. Bijv.. palestina en israel. Je ziet altijd kinderen stenen gooien tegen militairen met dat ze het risico lopen neer geschoten te worden. Denk je dat die kinderen tegen hun ouders gaan zeggen:"mam! ikg a even stenen gooien met abubabubaui tegen die stink joden! we zijn zo terug ok??"
Zo is het ook in nederland, wat de jeugd doet, dat weten de ouders niet. Elke ouder verwacht dat zijn of haar kind netjes is en zulke dingen niet doet. Dus, dan komt het volgende alweer om de hoek kijken dat de politie beter moet optreden.

Nou, als ik iemand zomaar in elkaar schop, dan wil jij niet weten hoe snel mijn ouders mij naar het politiebureau brengen, ik ben altijd goed opgevoed, als ik iets fout deed kreeg ik gewoon een klap, ik zou er nu niet aan moeten denken om iemand van de fiets te trekken en in elkaar te schoppen, ook al is het een misdadiger.
 
SageFrancis zei:
Zo is het ook in nederland, wat de jeugd doet, dat weten de ouders niet. Elke ouder verwacht dat zijn of haar kind netjes is en zulke dingen niet doet. Dus, dan komt het volgende alweer om de hoek kijken dat de politie beter moet optreden.

Zo waar.

In mijn dagen als agent heb ik zovaak bij een ouder op de stoep gestaan met zoonlief stevig aan de arm.
Ouders van alle rassen reageren geschokt, maar het valt toch op dat nederlandse ouders me vragen wat er gebeurd is en me soms zelfs binnenlieten om erover te praten, terwijl allochtone ouders toch eerder een 'schaamte' voelen en de deur liever in m'n gezicht dichtknallen, terwijl ze zoonlief hard naar binnen trekken.

Geweld komt met golven, het is net als met de conjunctuur van de economie. Betere tijden zullen weer aanbreken, we leven nu echter tijdens 'de 7 magere jaren'. Ik geloof niet in een criminaliteitspiek, het is van alle dagen en is altijd een stijgende lijn, al stijgt deze soms wat minder snel dan anders.

DBC, dat je een man van de wereld bent moge duidelijk zijn, je hebt immers veel gereisd en gezien. Dat je daarom je ogen niet sluit voor wat er mis is met de wereld is natuurlijk logisch. Om nu echter op elk sensatieverhaal te duiken, vind ik niet passend bij iemand van jouw 'postuur' (mooie woordspeling, al zeg ik het zelf).
Je bent een reller eersteklas en de discussies laaien soms hoog op, wat natuurlijk heerlijk is op een forum als deze, maar moet het nou allemaal zo zwart-wit (weer zo'n mooi dubbelzinnig woord, ik ben op dreef!)
 
Socrates zei:
Omdat Amsterdam een (hoofd)stad is en bij (hoofd)steden heb je altijd te maken met geweld.. is dat iets nieuws voor je? ik heb niet gezegd dat het specifiek bij Amsterdam hoort maar dat deze problematiek bij grote steden hoort.. of het nou Amsterdam is of een andere willekeurige stad in de wereld...

Geweld komt zelfs voor in kleine steden en dorpen of het nou zinloos is of niet (geweld is voor mij ALTIJD zinloos maargoed...) hoe meer mensen bij elkaar wonen hoe groter de risico wordt.... een beetje duidelijk of geloof jij in het feit dat er steden zijn die niet kampen met dit probleem?

asielzoekers trokken vroeger ook allemaal naar de bekende steden, hoe bekender hoe meer mensen er kwamen, Amsterdam als hoofdstad is natuurlijk harstikke bekend dus heel wat asielzoekers trokken daar naartoe.

En laten we ervan uitgaan dat mensen van allochtone afkomt aggresiever zijn als Nederlanders.

Dus vind het niet gek dat daar veel meer zinloos geweld is als bijvoorbeeld hier, het onbekende hengelo.
 
martie zei:
En laten we ervan uitgaan dat mensen van allochtone afkomt aggresiever zijn als Nederlanders.

Oh boy. :rolleyes:
 
SageFrancis zei:
eigenlijk best raar, beseffend dat jouw ouders ook zo zijn.
Eigenlijk is het moeilijk om de ouderen hierbij te betrekken. Bijv.. palestina en israel. Je ziet altijd kinderen stenen gooien tegen militairen met dat ze het risico lopen neer geschoten te worden. Denk je dat die kinderen tegen hun ouders gaan zeggen:"mam! ikg a even stenen gooien met abubabubaui tegen die stink joden! we zijn zo terug ok??"
Zo is het ook in nederland, wat de jeugd doet, dat weten de ouders niet. Elke ouder verwacht dat zijn of haar kind netjes is en zulke dingen niet doet. Dus, dan komt het volgende alweer om de hoek kijken dat de politie beter moet optreden.

Parrrrrrrdon? Mijn ouders nemen me niet in bescherming als ik een willekeurige buurtbewoner van de fiets trap en verrot sla. Sorry Francis, we hebben niet allemaal zulke 'betrokken' ouders.
 
DBC01 zei:
Parrrrrrrdon? Mijn ouders nemen me niet in bescherming als ik een willekeurige buurtbewoner van de fiets trap en verrot sla. Sorry Francis, we hebben niet allemaal zulke 'betrokken' ouders.

Same for me
 
Jizza zei:
Zo waar.

In mijn dagen als agent heb ik zovaak bij een ouder op de stoep gestaan met zoonlief stevig aan de arm.
Ouders van alle rassen reageren geschokt, maar het valt toch op dat nederlandse ouders me vragen wat er gebeurd is en me soms zelfs binnenlieten om erover te praten, terwijl allochtone ouders toch eerder een 'schaamte' voelen en de deur liever in m'n gezicht dichtknallen, terwijl ze zoonlief hard naar binnen trekken.

Geweld komt met golven, het is net als met de conjunctuur van de economie. Betere tijden zullen weer aanbreken, we leven nu echter tijdens 'de 7 magere jaren'. Ik geloof niet in een criminaliteitspiek, het is van alle dagen en is altijd een stijgende lijn, al stijgt deze soms wat minder snel dan anders.

DBC, dat je een man van de wereld bent moge duidelijk zijn, je hebt immers veel gereisd en gezien. Dat je daarom je ogen niet sluit voor wat er mis is met de wereld is natuurlijk logisch. Om nu echter op elk sensatieverhaal te duiken, vind ik niet passend bij iemand van jouw 'postuur' (mooie woordspeling, al zeg ik het zelf).
Je bent een reller eersteklas en de discussies laaien soms hoog op, wat natuurlijk heerlijk is op een forum als deze, maar moet het nou allemaal zo zwart-wit (weer zo'n mooi dubbelzinnig woord, ik ben op dreef!)

Welnee. Zal ik es een kleurtje door dit topic laten schijnen? :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Jizza zei:
Zo waar.

In mijn dagen als agent heb ik zovaak bij een ouder op de stoep gestaan met zoonlief stevig aan de arm.
Ouders van alle rassen reageren geschokt, maar het valt toch op dat nederlandse ouders me vragen wat er gebeurd is en me soms zelfs binnenlieten om erover te praten, terwijl allochtone ouders toch eerder een 'schaamte' voelen en de deur liever in m'n gezicht dichtknallen, terwijl ze zoonlief hard naar binnen trekken.

Geweld komt met golven, het is net als met de conjunctuur van de economie. Betere tijden zullen weer aanbreken, we leven nu echter tijdens 'de 7 magere jaren'. Ik geloof niet in een criminaliteitspiek, het is van alle dagen en is altijd een stijgende lijn, al stijgt deze soms wat minder snel dan anders.

DBC, dat je een man van de wereld bent moge duidelijk zijn, je hebt immers veel gereisd en gezien. Dat je daarom je ogen niet sluit voor wat er mis is met de wereld is natuurlijk logisch. Om nu echter op elk sensatieverhaal te duiken, vind ik niet passend bij iemand van jouw 'postuur' (mooie woordspeling, al zeg ik het zelf).
Je bent een reller eersteklas en de discussies laaien soms hoog op, wat natuurlijk heerlijk is op een forum als deze, maar moet het nou allemaal zo zwart-wit (weer zo'n mooi dubbelzinnig woord, ik ben op dreef!)
Sorry man, ik heb je al teveel karma gegeven:(
 
ja ik snap wel waarom spiertje16 en socrates nergens iets van merken, dat tuig van de openingspost heeft het namelijk altijd alleen op nederlanders of "kaaskoppen" zoals wij standaard worden genoemd in die contrijen, gemunt
 
delguy zei:
ja ik snap wel waarom spiertje16 en socrates nergens iets van merken, dat tuig van de openingspost heeft het namelijk altijd alleen op nederlanders of "kaaskoppen" zoals wij standaard worden genoemd in die contrijen, gemunt

Daar moet ik je wel gelijk in geven.

Maar ze zien jullie dan ook als zwakke sukkels, die toch niks terug doen. Dat zijn niet mijn woorden, maar de woorden die ik in Curaçao te horen kreeg in een gesprek.
 
delguy zei:
ja ik snap wel waarom spiertje16 en socrates nergens iets van merken, dat tuig van de openingspost heeft het namelijk altijd alleen op nederlanders of "kaaskoppen" zoals wij standaard worden genoemd in die contrijen, gemunt

Ebru Umar is een kaaskop. :rolleyes:
 
Back
Naar boven