AndroidHealthClinic

Piek van zinloos geweld in Amsterdam

Bezoekers in dit topic

delguy zei:
ja ik snap wel waarom spiertje16 en socrates nergens iets van merken, dat tuig van de openingspost heeft het namelijk altijd alleen op nederlanders of "kaaskoppen" zoals wij standaard worden genoemd in die contrijen, gemunt

Ik ben blank, dus je statement gaat helaas niet op.
 
Don_Nastee zei:
Ik ben blank, dus je statement gaat helaas niet op.

uitzondering bevestigd de regel

(en het heeft niks met blank te maken want de meeste marokkanen en turken behoren ook tot het blanke ras)
 
DBC01 zei:
Parrrrrrrdon? Mijn ouders nemen me niet in bescherming als ik een willekeurige buurtbewoner van de fiets trap en verrot sla. Sorry Francis, we hebben niet allemaal zulke 'betrokken' ouders.
Dat betwijfel ik DBC. Nou, als je het toch hard wil spelen? zo kwam mijn antwoord dus ook over.

Ik liep stage bij een computerzaak. Er was een man, hij was mijn chef. Er was ook nog een eigenaar, hij was mijn baas.
De chef had in het leger gezeten, maar is gestopt met werken bij het leger omdat hij rugklachten had. Hij kreeg dus maandelijks geld van het leger? Uitkering of wat het ook mocht wezen.. en ondertussen.. ondertussen werkte hij 8 uur per dag in de computer zaak, zwart. Wel rug klachten, maar toch stiekem zwart werken. En hij maakte allochtonen altijd belachelijk dat het uitkeringtrekkers waren, hoezo toppunt van hypocrisie.

Toen kwam dit ook nog de hoek om, zijn zoon heeft alles gedaan wat "god" verboden heeft (bij wijze van spreken, het woordje god ligt gevoelig in dit topic, doesn't it DieBieCie! ;)). Toen zijn zoontje van 15 dus enkele ganzen met stokken had geslagen en 1 gans dood had geslagen met een grote tak moest dat zoontje naar het bureau. Wat deed zijn vader? Mijn chef dus.. hij nam het op voor zijn zoontje. En waarom? omdat het zijn zoontje is.Sterk nog, die vader praatte het zelfs goed door te zeggen dat "elk kind wel eens kattekwaad uithaalt."

Geen enkele ouder zal het goedkeuren als zijn of haar kind iemand wat aan doet, maar elke ouder zal het opnemen voor zijn of haar kind. Inclusief jouw ouders.

Daarnaast zeg ik ook, dat de ouders het NIET weten wat hun kinderen uitspoken, read my dear friend. Bijv, hangjongeren.. denk je dat die gaan zeggen dat ze even een jointje gaan roken op straat? Crazy, don't you think!

Beoordeel mensen eens als mensen, want van elk volk heb je uitschot. Er is altijd een elite en een underdog. Wat is dat toch dat mensen zich te goed voelen.

Laat ik erbij vermelden dat mijn ouders mij altijd het rechte pad hebben laten zien. Maar ouders houden van hun kinderen ongeacht wat. Het zijn hun kinderen. Elke ouder is zo, tenzij je ouder mental ill is en je afgestoten heeft.
 
Laatst bewerkt:
delguy zei:
uitzondering bevestigd de regel

(en het heeft niks met blank te maken want de meeste marokkanen en turken behoren ook tot het blanke ras)

Leuk stukje voor jou, blog van een vriend van me:

''De Uitzondering Die De Regel Bevestigt''
8 Dec, 19:21,

okay, de uitdrukking ''de uitzondering die de regel bevestigt'' heb ik nooit helemaal begrepen. In feite wordt hier gezegd, omdat alles toepasbaar is op die regel, en er maar één uitzondering is, is de regel bevestigt. Er is dus enkel maar één uitzondering, de rest is regel, anders zou het geen uitzondering is.

Maar op een groter vlak zou je kunnen zeggen, dat juist die uitzondering de regel ontkracht. Immers, anders zou er geen uitzondering zijn. De uitzondering bevestigt dus juist, door een uitzondering te zijn, dat de regel niet bevestigt is en afwijkende gevallen kent...

In een voorbeeld: ''Elke parkiet krijgt ooit een keer kooiuitslag, behalve de albino-parkiet vanwege zijn natuurlijke pigmentafwijking''. De uitzondering die de regel bevestigt is de albino-parkiet. Want op dit geval na, zijn alle parkieten gedoemd om ooit kooiuitslag te krijgen. Maar aan de andere kant kan je niet zeggen dat elke parkiet kooiuitslag krijgt, want de albino krijgt dat niet. De regel is dus niet volledig zonder deze uitzondering, of deze hem nou bevestigt of ontkracht.
 
Jizza zei:
Wat een bullshit weer. Alsof het een 'piek' is. Het is gewoon constant stijgende lijn waar het warme weer al helemaal geen **** mee te maken heeft.

Met warm weer gaan de mensen gewoon meer naar buiten, dus ook al het tuig, klinkt toch logisch! :D
 
Dan ken je mijn ouders niet Sage, en dat kan wel kloppen want je gist een end weg. Toen ik 10 was en wat pollen gras in de fik had gestoken, en de politie achter mij aan kwam, wist de hele straat dat al toen ik via een omweg eindelijk m''n huis kon bereiken. M'n ouders wisten het ook.
Ik werd meteen zwaar gestraft. NIKS in bescherming nemen.

Mijn ouders wisten, in tegenstelling tot veel allochtone ouders die hun ogen dichtdoen, dat ze een voorbeeld zijn voor hun kinderen. Dus leerde ik al van jongs af aan dat verkeerd gedrag bestraft werd, door mijn OUDERS, in plaats van dat ik vrij spel had en ik verdedigd werd voor m'n kattekwaad.

Zie hier het bewijs kerel. We hebben niet allemaal zulke 'betrokken ouders' als de meeste allochtonen. Gelukkig maar. Mijn gevoel voor onrecht is er van gegroeid, en tot op de dag van vandaag neem ik geen schuinsmarcheerder in bescherming, al is het familie. Wie fout doet, wordt bestraft, niet beschermd.
Dat je dan aan komt zetten met een leuk voorbeeld zegt NIETS over andere ouders.
 
DBC01 zei:
Dan ken je mijn ouders niet Sage, en dat kan wel kloppen want je gist een end weg. Toen ik 10 was en wat pollen gras in de fik had gestoken, en de politie achter mij aan kwam, wist de hele straat dat al toen ik via een omweg eindelijk m''n huis kon bereiken. M'n ouders wisten het ook.
Ik werd meteen zwaar gestraft. NIKS in bescherming nemen.

Mijn ouders wisten, in tegenstelling tot veel allochtone ouders die hun ogen dichtdoen, dat ze een voorbeeld zijn voor hun kinderen. Dus leerde ik al van jongs af aan dat verkeerd gedrag bestraft werd, door mijn OUDERS, in plaats van dat ik vrij spel had en ik verdedigd werd voor m'n kattekwaad.

Zie hier het bewijs kerel. We hebben niet allemaal zulke 'betrokken ouders' als de meeste allochtonen. Gelukkig maar. Mijn gevoel voor onrecht is er van gegroeid, en tot op de dag van vandaag neem ik geen schuinsmarcheerder in bescherming, al is het familie. Wie fout doet, wordt bestraft, niet beschermd.
Dat je dan aan komt zetten met een leuk voorbeeld zegt NIETS over andere ouders.
Grootste BULLSHIT van de eeuw, gay as the future is.. long!

De rest.. kan misschien wel wat inzitten.
Maar ja, als we het over vooroordelen gaan hebben heb ik ook nog wel een lijstje..
 
Ik neem mijn familie pas in bescherming als ze de wet overtreden en niet eerder DBC01. Laat je niet in de maling nemen door justitie. Die denkt er namelijk net zoals ik over.
 
Leuk dat ze als schapen achter je aanblèren Sage. Je Engelse modekreten zijn weer niet voor de poes maar je legt niks uit. En de mensen die je napraten stellen geen vragen. Makkelijk geblèr met die kreten van je. Ik was meer inhoud gewend.

Wat is er mis met het feit dat mijn ouders me wel zouden laten straffen door justitie na door mij gepleegde tasjesroof en de meeste allochtone ouders hun kind voor buurt en media helig verklaren? Ik zie dar geen bullshit in.
 
DBC01 zei:
Leuk dat ze als schapen achter je aanblèren Sage. Je Engelse modekreten zijn weer niet voor de poes maar je legt niks uit. En de mensen die je napraten stellen geen vragen. Makkelijk geblèr met die kreten van je. Ik was meer inhoud gewend.

Wat is er mis met het feit dat mijn ouders me wel zouden laten straffen door justitie na door mij gepleegde tasjesroof en de meeste allochtone ouders hun kind voor buurt en media helig verklaren? Ik zie dar geen bullshit in.

Het leuke hieraan is dat jij eerst het alpha mannetje was. Zo te zien zijn je dagen geteld nu je er over begint dat ze als schapen achter me aan bleren... ik hoef geen alpha mannetje te zijn. Ik heb mijn eigen mening, iemand die het met me eens is.. tja leuk voor hem, delen we dezelfde visie. Ik hoef ook geen kudde om me aan te moedigen.

DBC, het gaat hier niet om straffen, het gaat hier om opnemen voor je kind(jouw discussie met mij, gezien we nogal afdwalen).
Als jij iemand zou neersteken, dan zouden je ouders zeggen :"Ach hij was geen kwaaie jongen, we weten niet waar dit vandaan komt. Albert was altijd zo'n lieve jongen, het komt door zijn omgeving. We kennen albert zo niet."

Jij zegt iets wat voor jou typisch "allochtoons" is, terwijl dit echt voor de hele wereld bevolking geldt. Het zit hem meer in dat jij je niet in een benadeelde positie bevindt. Jij bent hier niet de allochtoon maar de autochtoon. Draai de rollen maar eens om, heb je dus hetzelfde. Geldt dus voor iedereen.

Daarnaast verdedig ik de allochtoonse gemeenschap niet, maar ik laat ze ook niet zitten. DBC, jij bent niet dom, jij hebt wel brains, maar blijkbaar heb jij neiging om dingen te bekijken in tunnelvisie.

Ik pas me aan aan dit topic, het niveau kan hier soms echt dalen. Met inhoudt praten wordt dan ook moeilijk. Hoe wil je iemand iets uitleggen als hij te koppig is om te luisteren, te koppig is om het ook eens vanuit een neutrale positie te bekijken. Lees sommige reacties eens in dit topic, vergelijk die met mijn posts. Heb je mij gezien dat ik ook maar iets schreef wat in de buurt kwam van stigmatiseren? van vooroordelen, in welke vorm dan ook? Kijk dbc, dat is nou het verschil tussen jou en mij.

"de meeste allochtone ouders" equals "de meeste autochtone ouders". Jammer dat cultuurverschillen de kloof als maar groter maakt. Uiteindelijk blijft er maar een verschil over, of je hebt een lul, of je hebt een k*t. Voor de rest zijn we allemaal het zelfde.
 
Je kunt niet aan stigmatiseren ontkomen om eigenaardigheden van bepaalde groepen aan te tonen.
Dat is het probleem hier in politiek correct Nederland. Niemand veroordeelt op de Antillen een Antilliaan als ie zegt dat Nederlanders slappe idioten zijn. Maar noem een Antilliaan in Nederland over het algemeen lui en je hebt meteen 100 Hollanders aan je broek hangen die roepen: 'rascist!'
Sukkels.
Dat Marokkanen significant crimineler zijn dan andere allochtonen is een fact, maar o wee als je het feit noemt, dan komt er altijd wel iemand die zegt ja maar mijn buurman is heel aardig en eerlijk én Marokkaans.

Wat ik bedoelde is: Je kunt wel roepen dat de toekomst gay is en meer van dat soort prachtige kretologie maar het voegt weinig toe.

Ik lach me altijd de pleuris wanneer mensen roepen dat mijn dagen geteld zijn want die waren anderhalf jaar geleden ook al geteld volgens hun.
Ik schrijf zolang ik wil, wat ik wil uiten en waar ik dat wil uiten. Geen Sage, Piet of Henk bepaalt mijn dagen. Vind het trouwens wel vet klinken, alsof een dictator van z'n troon wordt verdreven.

Maar anyway, je laatste post had meer duidelijkheid. :thumbs:
 
De simpele zielen onder ons op dit forum die het bericht weer tegen proberen te spreken of zogenaamd de marrokaanse medemens weer van de blaam probeert te ontzien zou ik bijna hetzelfde lot gunnen als de slachtoffers uit het bericht van de topicstarter;)
 
DBC01 zei:
Je kunt niet aan stigmatiseren ontkomen om eigenaardigheden van bepaalde groepen aan te tonen.
Dat is het probleem hier in politiek correct Nederland. Niemand veroordeelt op de Antillen een Antilliaan als ie zegt dat Nederlanders slappe idioten zijn. Maar noem een Antilliaan in Nederland over het algemeen lui en je hebt meteen 100 Hollanders aan je broek hangen die roepen: 'rascist!'
Sukkels.
Dat Marokkanen significant crimineler zijn dan andere allochtonen is een fact, maar o wee als je het feit noemt, dan komt er altijd wel iemand die zegt ja maar mijn buurman is heel aardig en eerlijk én Marokkaans.

Wat ik bedoelde is: Je kunt wel roepen dat de toekomst gay is en meer van dat soort prachtige kretologie maar het voegt weinig toe.

Ik lach me altijd de pleuris wanneer mensen roepen dat mijn dagen geteld zijn want die waren anderhalf jaar geleden ook al geteld volgens hun.
Ik schrijf zolang ik wil, wat ik wil uiten en waar ik dat wil uiten. Geen Sage, Piet of Henk bepaalt mijn dagen. Vind het trouwens wel vet klinken, alsof een dictator van z'n troon wordt verdreven.

Maar anyway, je laatste post had meer duidelijkheid. :thumbs:

Weetje dbc, pak het probleem eens bij de wortel aan. Wil je echt ver terug>? Ga dan maar terug naar de tijd van kolonisatie. En ga nu maar op de blaren zitten. Want deze discussies.. shit doen we mee aan de special olympics ofzo?

Kijk, als ik niks zeg, dan staat dit hele topic vol met zulke posts van jou en de "niet-marokkanen-medemens". Het loopt vol van de hypocrisie, mensen die roepen aanpassen of opzouten TERWIJL ze zelf geen fatsoenlijk bericht kunnen plaatsen in correct nederlands, een bericht dat niet eens in de buurt komt van nederlands.

De reden dat ik zei dat je dagen geteld zijn, is omdat je ook echt zo klinkt en aankaart dat ik een kudde heb die mee blaat(zegt meer iets over jou dan over mij). Jij maakt pas gebruik van prachtige kretologie. Jij kan een bericht echt uit z'n context rukken en jij kijkt maar naar 1 ding, en dat is dat de allochtoon crimineel is.
Jij kijkt niet naar andere factoren welke de allochtoon crimineel maakt.
Voor jou zit het in de aard van een allochtoon om crimineel gedrag te vertonen.

Ik ga niet heletijd roepen dat ik het niet zie, ikzie netzoveel als jullie. Maar gelukkig sta ik open voor meerdere visies en doe ik niet aan tunnel visie. Want hoe wil je anders een probleem oplossen, door berichten te posten wat je er van vindt? hahahha malloot, maak er werk van dan als je er last van hebt. Blijkbaar is dit nog niet genoeg om er werk van te maken, maar wel genoeg om er een heel topic aan te verspillen. Kom eens met wat nuttigs dbc.

Als je goed door je posts heen leest kan je eigenlijk de conclusie trekken dat er niks staat. Je kan dingen sierlijk typen, het is een soort brazilliaanse carnaval, maar onder de mooie kleding zit een onzeker mannetje dat bang is voor een moslim. Tel je topics eens in samenleving en politiek, 98% gaat over moslims. Misschien moet je in therapie want dit lijkt net een fobie.

Infinity zei:
De simpele zielen onder ons op dit forum die het bericht weer tegen proberen te spreken of zogenaamd de marrokaanse medemens weer van de blaam probeert te ontzien zou ik bijna hetzelfde lot gunnen als de slachtoffers uit het bericht van de topicstarter;)

Blijbkaar heb je mijn posts niet gelezen als je op mij doelt. Ik zou niemand van blaam proberen te ontzien, ikben 100% tegen geweld, ik verafschuw het. Maar om dan gelijk de hele allochtone samenleving te bombarderen.. dan moet je wel het denkvermogen van een kind van 11 hebben met een ouder die nazi is. Het is onzin omte zeggen dat allochtone ouders hun ogensluiten. Als dat zo is, dan doen autochtone ouders dat ook. Het gaat gelijk op. En daarnaast zitten autochtone niet in een minderheidspositie, kijk speelt ook weer mee. En daarnaast zitten autochtone ouders niet in een flatje met een verrotte omgeving.. is al 100x gezegd, ik ga het niet meer herhalen.
 
SageFrancis zei:
Blijbkaar heb je mijn posts niet gelezen als je op mij doelt. Ik zou niemand van blaam proberen te ontzien, ikben 100% tegen geweld, ik verafschuw het. Maar om dan gelijk de hele allochtone samenleving te bombarderen.. dan moet je wel het denkvermogen van een kind van 11 hebben met een ouder die nazi is. Het is onzin omte zeggen dat allochtone ouders hun ogensluiten. Als dat zo is, dan doen autochtone ouders dat ook. Het gaat gelijk op. En daarnaast zitten autochtone niet in een minderheidspositie, kijk speelt ook weer mee. En daarnaast zitten autochtone ouders niet in een flatje met een verrotte omgeving.. is al 100x gezegd, ik ga het niet meer herhalen.

Ik bedoelde dus niet jou en schijnbaar heb je mijn post dus ook niet goed gelezen want dan had je wel er uit kunnen opmaken dat ik de marrokaanse medemens uit het bericht van de topicstarter bedoelde;)
 
Infinity zei:
Ik bedoelde dus niet jou en schijnbaar heb je mijn post dus ook niet goed gelezen want dan had je wel er uit kunnen opmaken dat ik de marrokaanse medemens uit het bericht van de topicstarter bedoelde;)
Sorry, zo zie je amar weer wat frustratie met je doet. Dan past dat stukje nog mooi bij dat wat ik voor dbc had bewaard.;)
 
SageFrancis zei:
Weetje dbc, pak het probleem eens bij de wortel aan. Wil je echt ver terug>? Ga dan maar terug naar de tijd van kolonisatie. En ga nu maar op de blaren zitten. Want deze discussies.. shit doen we mee aan de special olympics ofzo?

Kijk, als ik niks zeg, dan staat dit hele topic vol met zulke posts van jou en de "niet-marokkanen-medemens". Het loopt vol van de hypocrisie, mensen die roepen aanpassen of opzouten TERWIJL ze zelf geen fatsoenlijk bericht kunnen plaatsen in correct nederlands, een bericht dat niet eens in de buurt komt van nederlands.

De reden dat ik zei dat je dagen geteld zijn, is omdat je ook echt zo klinkt en aankaart dat ik een kudde heb die mee blaat(zegt meer iets over jou dan over mij). Jij maakt pas gebruik van prachtige kretologie. Jij kan een bericht echt uit z'n context rukken en jij kijkt maar naar 1 ding, en dat is dat de allochtoon crimineel is.
Jij kijkt niet naar andere factoren welke de allochtoon crimineel maakt.
Voor jou zit het in de aard van een allochtoon om crimineel gedrag te vertonen.

Ik ga niet heletijd roepen dat ik het niet zie, ikzie netzoveel als jullie. Maar gelukkig sta ik open voor meerdere visies en doe ik niet aan tunnel visie. Want hoe wil je anders een probleem oplossen, door berichten te posten wat je er van vindt? hahahha malloot, maak er werk van dan als je er last van hebt. Blijkbaar is dit nog niet genoeg om er werk van te maken, maar wel genoeg om er een heel topic aan te verspillen. Kom eens met wat nuttigs dbc.

Als je goed door je posts heen leest kan je eigenlijk de conclusie trekken dat er niks staat. Je kan dingen sierlijk typen, het is een soort brazilliaanse carnaval, maar onder de mooie kleding zit een onzeker mannetje dat bang is voor een moslim. Tel je topics eens in samenleving en politiek, 98% gaat over moslims. Misschien moet je in therapie want dit lijkt net een fobie.



Blijbkaar heb je mijn posts niet gelezen als je op mij doelt. Ik zou niemand van blaam proberen te ontzien, ikben 100% tegen geweld, ik verafschuw het. Maar om dan gelijk de hele allochtone samenleving te bombarderen.. dan moet je wel het denkvermogen van een kind van 11 hebben met een ouder die nazi is. Het is onzin omte zeggen dat allochtone ouders hun ogensluiten. Als dat zo is, dan doen autochtone ouders dat ook. Het gaat gelijk op. En daarnaast zitten autochtone niet in een minderheidspositie, kijk speelt ook weer mee. En daarnaast zitten autochtone ouders niet in een flatje met een verrotte omgeving.. is al 100x gezegd, ik ga het niet meer herhalen.

:sad: En je blijft het proberen sage
Man, doe geen moeite xenofoben zul je er altijd hebben
Ik laat voortaan dit soort topics staan voor wat ze zijn, geen zin om elke keer uit te leggen dat je niet iedereen over een kam moet scheren
Want mensen vinden het gek dat ik me aangesproken voel als ze zeggen k*t-marokkaan terwijl het de jongeren zei
Ah **** it, helemaal geen zin meer in gewoon lekker laten leegbloeden dit soort topics voortaan
Ik doe e rniet meer aan mee
 
spiertje16 zei:
:sad: En je blijft het proberen sage
Man, doe geen moeite xenofoben zul je er altijd hebben
Ik laat voortaan dit soort topics staan voor wat ze zijn, geen zin om elke keer uit te leggen dat je niet iedereen over een kam moet scheren
Want mensen vinden het gek dat ik me aangesproken voel als ze zeggen k*t-marokkaan terwijl het de jongeren zei
Ah **** it, helemaal geen zin meer in gewoon lekker laten leegbloeden dit soort topics voortaan
Ik doe e rniet meer aan mee

Je hebt het gezien, het was me een tijdje gelukt om weg te blijven uit samenleving en politiek :D
Nu is het weer tijd voor mij.. om te gaan!
 
Ik denk dat wij irl veel beter zouden discussieren over deze onderwerpen dan zo met platte tekst. Er bestaan nogal wat misverstanden over mijn ervaring met de Marokkaanse/Moslim-medemens maar als ik die hier uit de doeken ga doen krijg ik, net als jij, al snel last van het secretaresse-syndroom, waar je je blauw typed en dan komt er als reply iemand die 1 zinsnede verkeerd opvat en daarop ingaat. En dan mag je weer aan de bak en een half boek typen.

Tot het volgende topic! :D

Deze was trouwens wel leuk:

Kijk, als ik niks zeg, dan staat dit hele topic vol met zulke posts van jou en de "niet-marokkanen-medemens". Het loopt vol van de hypocrisie, mensen die roepen aanpassen of opzouten TERWIJL ze zelf geen fatsoenlijk bericht kunnen plaatsen in correct nederlands, een bericht dat niet eens in de buurt komt van nederlands.

Groetjes van een Marokkaanse buurtgenoot van me, die heeft blauw gelegen toen ie las dat ik angst zou hebben voor allochtonen :roflol:
 
Back
Naar boven