MuscleMeat

Pieter68' s log

Training gisteren vrijdag 27/4

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmoefeningen en wat armen zwaaien

Pull-ups (breed-schouder-smal): 3x4x BW

BP: 3 (ipv 4) x8x 67,5

T-bar row: 3 (ipv 4) x8x 60

Incl BP: 1x10x50, 2x10x54,5 (ipv 3x59)

Lat pulld breed: 3x12x 54,5

Pushd V-handle: 3x15x 54,5 (ipv 59)
Ss EZ-bar curl: 3x12x20 (ipv 15x22,5)

Met goede moed begonnen... maar wat een slechte training :(
Had voldoende gegeten overdag, maar had toch honger en een lege maag bij de start, en dat is zwaar tegen gevallen. Had totaal geen kracht.
De pull-ups gingen nog goed, maar de BP kreeg ik geen cm omhoog... derde set met moeite en puffen afgewerkt.
Dus setje laten vallen.
T-bar ging dan wel goed maar wou niet overdoen, dus ook daar in evenwicht met bp een set minder.
Incl BP gestart met voorziene gewicht 59, maar kreeg hem niet uit de rack... dan maar goed gezakt, en zwoegen bij de laatste set.
Lat’s gingen wel goed, maar armen gingen dan helemaal niet meer...
Balen dus :treuren:
Waarschijnlijk zijn het de >3 weken cutten die ik ook begin te voelen, maar toch.
Ik denk dat ik @Punjab zijn tip eens ga volgen en ipv telkens kapot te gaan op de BP, eens een tijd met dumbells ga werken, en daar wat vooruitgang proberen op te boeken. Hopelijk wilt de borst daar dan wel op groeien...
Lang weekend voor de boeg, toch maandag benen trainen, ben benieuwd :bang:

Zelf train ik altijd op een lege maag, train voor of 3-4 uur na mijn eten.

• Topic Starter Topic Starter
dat moet je idd een beetje zien te voorkomen, dat gaat op den duur tegen je werken, beetje met dumbels gooien is niet verkeerd hoor, zeker als je nog wat aan je chest wil werken ''voel'' je dumbels soms nog wel beter werken dan benchen.
hoe lang wil je nog cutten trouwens?

Binnen 3 weken is mijn verjaardag, sowieso al tot dan. En had het meegevallen eventueel door tot de zomer... ik had dan graag wat scherper gestaan ttz laagje over de buik weg.
Maar ik heb snel geen energie als ik te weinig eet, heb ik vorig jaar ook gemerkt tijdens mijn eerste cut.

Train gisteren ma 30/4

Opwarmen fietsen 6min

Dacht eens wat volume training te doen

SQ: 1x20x bar
1x20x 40
2x15x 60
3x8x 80
Maar kreeg de 80 niet meer dan 8 reps er uit :o

RDL: 3x8x 120

LP incline 45°: 3x12x 140

Lext: 3x10x 59

Lcurl: 3x12x 59

Calf raise op de smith: 4x10x 140

En gedaan :)
Viel mee, benen voel ik wel vandaag :fire:
Zouden ze nu eindelijk eens willen groeien ?

Training woensdag 2/05

opwarmen 6min fietsen

als opwarming: Pull-ups 3x4x BW ss Push-ups 3x15

DB Press: 3x8x 16

Seated cable row: 3x8x 50

Incl DBP: 3x10x 16
ss 1 arm row: 3x10x 18

Arnold Press: 3x12x 14
ss Face pull: 3x12x 32

Pulld Lats breed: 3x12x 54,5

Hammer curl: 3x12x 10
ss Triceps db kick-back: 3x12x 6

Abs straight leg elbow supported: 2x10

Héhé, goede training, was overal beetje zoeken que gewicht, wat kan. Hier en daar zal ik nog wel omhoog kunnen.
Heb deze keer overal heel korte rustpauzes genomen, naar het einde toe trapte ik wat meer op mijn adem. Dus als ik zwaarder ga gaan, iets meer rust nemen kan dan wel.
Wat denken jullie van de oefeningen ? Genoeg ? Goed afgewisseld ? Misschien later eens wat flyes ofzo toevoegen ?
Op het einde stonden de armen wel on :fire:
Borst moet nog wat meer MMC komen... die kan duidelijk zwaarder aan...

En de maaltijd post workout:

Ik vind db flyes wel (zowel flat als incline) wel echt lekkere oefeningen. Je kan ze altijd eens proberen toch?

Ja, ik deed ze vroeger ook wel, alleen heb ik daar zo geen goed gevoel bij met dumbells... is moeilijk juiste gewicht te vinden: ofwel te licht en dan waggelt het alle kanten uit, ofwel te zwaar en krijg ik het met moeite omhoog :roflol:

Gewoon rustig opbouwen tijdens de training en de sweet spot proberen te vinden. Oh en daarbij zeker ook niet belachelijk ver laten zakken.

Ja, ik deed ze vroeger ook wel, alleen heb ik daar zo geen goed gevoel bij met dumbells... is moeilijk juiste gewicht te vinden: ofwel te licht en dan waggelt het alle kanten uit, ofwel te zwaar en krijg ik het met moeite omhoog :roflol:
Herkenbaar!

een flat en een incline db press is prima, maar zoals gezegd zijn flyes ook prima om te doen, als je borst moet gaan groeien zal je wel stevig aan de bak moeten, stukje verzwaring toepassen maar niet achterlijk zwaar gaan, liever wat meer reps met iets lager gewicht.
lekker laten werken die pecs en..., o ja...., daar komt ie..... tut/ mmc en knijpen bovenin.

Training gisteren vrijdag 4/05

Opwarmen 6min fietsen

Enkele opwarmsets

SQ: 4x8x 85

RDL: 3x8x 120

LP incline 45º: 3x15x 140

Lext: 3x10x 59

Lcurl: 3x12x 59

Seated calf raise: 3x10x 60

Om te starten, heel warm en weinig lucht in de gym, pas na een uurtje ofzo ging de airco aan, dus... Happen naar adem bij de squats en rdl...
Wel blij dat ik er terug 15reps uitkreeg op de LP, vorige keren ging maar 12
Standing calf niet gedaan want smith was bezet, maar na de seated was het echt genoeg, energie was op...
Vind het toch een goeie training, squats voelden zwaar aan, de cut laat zich voelen...
Heb nu Monster zero’s mee voor volgende week te drinken voor ik aan mijn training begin, ben benieuwd of die wat gaan helpen om wat meer energie te hebben de moment van trainen...

Eerst gewerkt in de tuin, dan was het tijd om te ontspannen ...

92C089CD-E5ED-4808-B384-8E758A9E92A3.jpeg
halfwassen poging tot poseren :D

Dat poseren kan wel iets beter:rolleyes:

Zo ecto ben je toch niet trouwens ;)

Nog nooit geposeerd of er les ofzo in gehad, ik deed maar wat :D

Wel stekkepootjes zoals ze hier zo mooi zeggen :sad:

Terug
Naar boven