Fitness Seller

Pieter68' s log

Bezoekers in dit topic

Training gisteren vrijdag 10/11

Opwarmen 6min fietsen

SQ: 4x8x 75

RDL: 4x8x 95

LP: 3x12x 86, 93, 100

Lcurl: 3x12x 59, 63, 68

Calf raise (op smith): 4x8x 105

Seated calf: 3x12x 60

Abs: de usual

Fijne training, zeker voor een vrijdag
Kracht en flow gingen goed
Sq voorlopig blijven verhogen, alsook de standing calf
Bij de DL blijf ik m'n rug voelen van de UB training... kga misschien eerst eens terug ff zakken in gewicht, en meer op men techniek moeten letten... (tx Skatermarvin )
 
Training gisteren vrijdag 10/11

Opwarmen 6min fietsen

SQ: 4x8x 75

RDL: 4x8x 95

kga misschien eerst eens terug ff zakken in gewicht, en meer op men techniek moeten letten... [/USER] )

Even snel naar je video's gekeken, maar snap wel dat je onderrug verzuurd is. Je gaat aan techniek moeten werken. Zowel bij Squat als deadlift. Zit op mijn phone, maar snel snel wat opmerkingen:

Dat was geen RDL, maar een conv DL zonder dead stop. Gebruik de ronde schijven die jullie hebben. Your ass shoots up, en je schouders zijn niet ingelocked, daardoor kan je je borst ook niet naar voor duwen.

Squat komt op het laatste ook een bolle onderrug. Daardoor is bij het bovenkomen een halve goodmorning. Meer spanning, terug schouders locken en borst vooruit. (handen zo dicht mogelijk tegen elkaar) Denk dat je dan automatisch een hollere rug creëert
 
mouss we zouden echt nog eens samen moeten trainen hé...
 
Even snel naar je video's gekeken, maar snap wel dat je onderrug verzuurd is. Je gaat aan techniek moeten werken. Zowel bij Squat als deadlift. Zit op mijn phone, maar snel snel wat opmerkingen:

Dat was geen RDL, maar een conv DL zonder dead stop. Gebruik de ronde schijven die jullie hebben. Your ass shoots up, en je schouders zijn niet ingelocked, daardoor kan je je borst ook niet naar voor duwen.

Squat komt op het laatste ook een bolle onderrug. Daardoor is bij het bovenkomen een halve goodmorning. Meer spanning, terug schouders locken en borst vooruit. (handen zo dicht mogelijk tegen elkaar) Denk dat je dan automatisch een hollere rug creëert

Oei, die RDL's zijn wel bijna gevaarlijk als je ze zo uitvoert inderdaad. Kont die te snel omhoog vliegt en geen spanning op de bovenrug vallen inderdaad op. Naast deze cues mis ik ook een duidelijke hip hinge beweging, het lijkt meer een soort squat. Hierdoor maakt de bar ook geen rechte bewegingsbaan, want hij moet steeds om die knieën heen.
 
Damn, maar eerst weer eens techniek oefenen voor we te enthousiast de gewichten verhogen :sad:
 
Damn, maar eerst weer eens techniek oefenen voor we te enthousiast de gewichten verhogen :sad:
Dat is echt wel beter, je wil straks echt niet je rug verkloten omdat je vorm niet goed is. Tijdens lessen olympisch liften moest ik mijn ego laten varen en voelden RLD's met 40 kg ineens aan als 100 kg!
 
Dat is echt wel beter, je wil straks echt niet je rug verkloten omdat je vorm niet goed is. Tijdens lessen olympisch liften moest ik mijn ego laten varen en voelden RLD's met 40 kg ineens aan als 100 kg!

Ego is in check hoor, liever blessure vrij trainen dan thuis moeten zitten en niets doen daardoor...
 
Ik zou bij die Squats lekker stoppen op parallel, je hebt een lichte butwink als je er onder gaat.
 
Zondag gaan we nog eens extra op techniek gaan oefenen !

Maar eerst, training van gisteren woensdag 15/11 (maandag niet getraind, maar verjaardag vrouwtje gevierd):

BP: 3x8x 67,5
1x6x 67,5
1x5x 60
Seated cable row V-handle: 2x8x 54,5 en 2x8x 59

MP: 3x12x 40
+ face pulls tussendoor: 2x10x 22,5

Lat Pulldown: 3x12x 59

Triceps: French press: 2x15x 15

Biceps: Seated dumblle curl: 2x15x 12

en de abs as usual... merk wel verzuring in de onderrug bij de incline sit-ups... ga deze eens zo laten en tussendoor wat planken...

Fijne training ! zwaar genoeg qua BP, er zit nog wat progressie in. Rug eens met wat andere oefeningen aangepakt, en valt reuze mee zo !
Vrijdag terug benen... rustig aan doen, en vooral op de uitvoering letten is de boodschap
 
Nog gefeliciteerd dan! :hb:

Inderdaad een goede reden om eens een training over te slaan.
 
Long overdue update's:

Training vrijdag 17/11:

Opwarmen: 6min fietsen
extra opwarmen van heupen, benen, enkels, stretching etc in voorbereiding van de squats...

Goblet sq: 2x8x12 als extra opwarming

Squat: 4x8x60

DL: 2x8x80 Sumo
2x8x80 RDL

Leg press: 3x12x86

Leg curl: 3x12x59

Calf raise: 4x8x110

Seated calf: 3x12x50

Héél voorzichtig geweest met Sq en DL... ik probeerde steeds te zien of mijn houding/techniek goed was... en dat was het niet :(
 
Long overdue update's:

Training vrijdag 17/11:

Opwarmen: 6min fietsen
extra opwarmen van heupen, benen, enkels, stretching etc in voorbereiding van de squats...

Goblet sq: 2x8x12 als extra opwarming

Squat: 4x8x60

DL: 2x8x80 Sumo
2x8x80 RDL

Leg press: 3x12x86

Leg curl: 3x12x59

Calf raise: 4x8x110

Seated calf: 3x12x50

Héél voorzichtig geweest met Sq en DL... ik probeerde steeds te zien of mijn houding/techniek goed was... en dat was het niet :(

Goed dat je wel uitvoerig kijkt naar je vorm, verhogen komt daarna wel......
 
Zondag voormiddag 19/11 langs geweest bij mouss om opnieuw de technieken van SQ en DL onder handen te nemen...

Man man, wat kan er toch zo veel misgaan als je lange tijd geen aandacht meer gegeven hebt aan de juiste uitvoering...
al wat mis kan gaan ging ook mis :sad:

Evenwicht, houding, lenigheid, rug correct houden, de juiste bewegingen maken, ... zo veel om op te letten !

Maar, op het einde kwamen er toch weer enkele goede uitvoeringen, ook bij de DL :emo:

Dus, de volgende traininen veel aandachtspunten proberen in te oefenen !
En extra stretching om de stijve spieren te lossen
 
Training Maandag 20/11

Opwarmen 6min fietsen

BP: 1x6x60, 3x6x65, x6x70

BOR revearse grip 4x8x45

Incline bench 1x12x45, 2x12x50

CGLP: 1x12x50, 2x12x54,5

Triceps V-handle pulldown: 1x15x50, 1x15x54,5

Biceps: 2x15x25 EZ bar

Training ging niet van harte.... Muizenissen in het hoofd.... stress...
 
Laatst bewerkt:
Training woensdag 22/11

Opwarming 6min fietsen
ook nu geprobeerd om extra opwarming heupen en benen te doen, en voldoende te stretchen...

Squat: 1x8x60, 2x8x70, 1x8x80

RDL: 1x8x70, 2x8x80, 1x8x90

Leg press: 3x12x86, 93, 100

Leg curl: 3x12x54,5, 59, 63,5

Calf raise: 4x8x120

Seated calf: 1x12x50, 2x12x60

Afsluitende abs oefeningen

Deze training ging al beter ... heb terug 2 filmpjes van de uitvoeringen Sq en RDL op insta gezet, kwaliteit is niet echt top, maar niet iedereen kan goed overweg met de gsm om te filmen, en mijn vaste camera-dame was er niet ...

Eigenlijk nog nooit zo "zenuwachtig" geweest voor de uitvoering van beide... betrap mij er zelf nog op dat het nog niet 100% correct is of naar mijn goesting is...


 
Training vandaag vrijdag 24/11

Had er zin in, stress uit mijn lijf trainen, lekker hard er tegenaan !

Opwarmen 6min fietsen, dan nog wat met armen zwaaien en stretchen om UB voor te bereiden

BP: opwarmen met 20x bar, en 20 push-ups
Dan 20x 30kg, 2x10 x 40kg, 2x8x 50kg, 2x8x 60kg en 2x8x 65kg: Pecs :fire:

D-handle cable pull SS T-bar row: 4x8x 50kg

MP: 12x bar, 12x 25kg, 12x 30kg en 2x12x 40kg yeah, schouders lekkere pomp !

Lat Pulldown: 2x12x en 1x8x 59kg

Triceps en biceps in SS:

Pushdown V-handle 2x15x 50kg ss Barbell curl 2x15x 24kg
Overhead ext 2x15x 32kg ss Low-cable incl pull 2x15x 32 kg
Dips 2x20x BW ss Prone incl barbell 2x15x 16 kg

Armen stonden nog nooit zo strak :fire:

Compleet leeg, beetje krampen in de maag die leeg is maar super training, fijn om het wknd in te gaan :D
 
Bon, zelf update terugzetten dan maar van de trainingen...

Maandag 27/11
Leg extension 2x20x 32
Squat: 2x10x bar 2x10x 60
2x10x 40 2x8x 70
2x10x 50​
RDL: 4x8x 80
Leg press: 3x20x 86
Leg curl: 3x20x 54,5
Calf raise: 4x15x 100
Seated calf: 3x15x 50​
Woensdag 29/11
BP 4x8x 70
BOR 4x8x 50
Incl Press 3x12x 50
Chin-up 2xBWx 4, 1xBWx 1neg
& Lat Pulldown 2x8x 63,5 + 1x10x 59​
Standing altern dumb curl 3x9x 12
ss Tricep pushdown touw 3x9x 41
High cable incl curl 3x12x 22,5
ss V-handle pushdown 3x12x 54,5
60° incl palms out dumb curl 3x12x 10
ss single arm cable ext 3x12x 6,25
Abs rope crunch 3x15x 36
Abs elbow support leg raises 2x10
Abs hanging knee side raises 2x10​
Verder is er hier wat discusie geweest of de verhouding BP/BOR wel ok was...
Ik ga in ieder geval zeker aan de rug verder werken, wil die zelf ook wel sterker ttz vroeger kon ik met gemak 10à12 keer mezelf optrekken, nu (+10à15kg zwaarder) max 4à5...
 
O ja, vrijdag 1/12 geen training, ziek gevallen...

Had op facebook berichtje gezet, wou dit ook hier delen:

Wil jij nu nog aan je beach body werken ?
Wens je nog snel voor de winter enkele kilo’s kwijt te geraken ?
Profiteer nu nog van een verlengde Black-Friday korting !
Boek je tijdslot NU !
Pm of bel mij voor deze uitzonderlijke kans
Enkel nog dit weekend !
Reageer snel, de plaatsen zijn beperkt!
Ik deel met jou deze nieuwe methode,
Resultaten gegarandeerd !
Ik was op 1 dag reeds meer dan 1 kilo kwijt !
Voor de snelle beslissers is een half uurtje hier bij mij voldoende:
Ik deel met plezier mijn buikgriep!
Een hand geven, een babbel, een hoest... meer is niet nodig!
Bijwerkingen (rillingen, koorts, duizeligheid, hoofdpijn) gaan wel over.
Binnen enkele dagen zeker resultaat !
De resultaten zijn zeer persoonsgebonden, bij de ene al wat meer dan de andere...
Een wc binnen bereik is ten zeerste aangeraden !
Dokterskosten zijn niet inbegrepen.
(Ik kan niet beloven dat de verloren kilo’s binnen enkele dagen niet terug komen, sorry)
Reageer nu, want na het wknd kan deze uitzonderlijke promotie niet meer aangeboden worden !!!
Bel me, schrijf me

:D
 
Ik heb je niet benaderd, waarom heb je het toch met mij gedeeld?
 
Back
Naar boven