MuscleMeat

Pijn bij Seated Military Press (behind neck)

Bezoekers in dit topic

JonasAFC9

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
6 okt 2014
Berichten
731
Waardering
814
Lengte
1m99
Massa
98kg
Vetpercentage
8%
Beste BB'rs

Sedert een aantal maanden heb ik, bij de oefening hierboven beschreven, telkens een stekende pijn in mijn linker triceps, met name het stukje net boven de elleboog. Rechts voel ik geen pijn.
Komt dit iemand bekend voor, zoja kan je er wat tegen doen? Ik ga graag heavy bij deze oefening, maar gaat moeilijk met deze pijnscheuten.
Ik ervaar deze pijn bij geen enkele andere oefening.

Grts
Jonas
 
Niet behind neck doen dan.
 
Kan tricep pees zijn, tricep rust houden en misschien een fysio bezoek.

En sws geen behind the neck press doen maar gewoon normale ohp.
 
Zeer uitgebreide uitleg waarom je deze oefening beter niet kunt doen:

 
Vroeger geen last van bij behind neck.

We beginnen allemaal zonder last met deze sport.

Maar vroeg of laat krijgen de meesten wel iets voor.

Ik zou deze oefening dan toch ook laten.
 
Beste BB'rs

Sedert een aantal maanden heb ik, bij de oefening hierboven beschreven, telkens een stekende pijn in mijn linker triceps, met name het stukje net boven de elleboog. Rechts voel ik geen pijn.
Komt dit iemand bekend voor, zoja kan je er wat tegen doen? Ik ga graag heavy bij deze oefening, maar gaat moeilijk met deze pijnscheuten.
Ik ervaar deze pijn bij geen enkele andere oefening.


Zeer uitgebreide uitleg waarom je deze oefening beter niet kunt doen:


En wat heeft dit te maken met de vraag van de TS?

Of BTN wel/niet slecht voor de schouder zou zijn is een lopende discussie maar de vraag ging over de triceps en ik heb nog nergens gelezen dat BTN slecht zou zijn voor de triceps.

@TS: heb je de neiging de ellebogen naar voren te bewegen tijdens de press (scheve belasting elleboog)?
 
En wat heeft dit te maken met de vraag van de TS?

Of BTN wel/niet slecht voor de schouder zou zijn is een lopende discussie maar de vraag ging over de triceps en ik heb nog nergens gelezen dat BTN slecht zou zijn voor de triceps.

@TS: heb je de neiging de ellebogen naar voren te bewegen tijdens de press (scheve belasting elleboog)?

3XL thanks voor reactie, ik heb dit enkel bij BTN, 't is niet heel mn linkertriceps maar enkel het stukje net boven elleboog. Heb geen neiging om ellebogen naar voor te bewegen tijdens de press :). Zal gewoon deze oef. laten voorlopig en frontpressen
 
3XL thanks voor reactie, ik heb dit enkel bij BTN, 't is niet heel mn linkertriceps maar enkel het stukje net boven elleboog. Heb geen neiging om ellebogen naar voor te bewegen tijdens de press :). Zal gewoon deze oef. laten voorlopig en frontpressen

Misschien een wat te smalle greep, hoe breed pak je de stang vast?
 
Misschien een wat te smalle greep, hoe breed pak je de stang vast?
Breed genoeg denk ik, bij laagste punt ellebogen in hoek van 90 graden
 
Voel je de pijn staand ook of alleen zittend?
 
Voel je de pijn staand ook of alleen zittend?
BTN nog niet staand uitgevoerd, enkel zittend. Frontpressen doe ik meestal wel staand, maar denk niet dat dit veel verschil maakt
 
En wat heeft dit te maken met de vraag van de TS?

Of BTN wel/niet slecht voor de schouder zou zijn is een lopende discussie maar de vraag ging over de triceps en ik heb nog nergens gelezen dat BTN slecht zou zijn voor de triceps.

@TS: heb je de neiging de ellebogen naar voren te bewegen tijdens de press (scheve belasting elleboog)?

My bad, de wens is de vader van de gedachte en ik las dat hij last had van zij triceps bij zijn schouder ipv elleboog.
 
Back
Naar boven