Fitness Seller

Pijn in onderrug

Als je verder geen klachten hebt is de kans klein dat je een probleem hebt met de tussenwervelschijf.

Drop die riem en train je core. Kan hem gebruiken voor wanneer je 1RM wil verbeteren of echt zwaar gaat.

Wat een overdreven uitspraken toch in sommige posts. Een verschoven of verdraaide wervel bestaat niet. Een therapeut zet ook geen wervels terug op zijn plaats. Bij manipulatie gaat het over losmaken van een beperkt (geblokkeerd) gewricht. De krak die je hoort is een kleine luchtverplaatsing in je gewrichtje, niet een of ander ding dat ergens tegenaan schuurt of terug op zijn plaats klikt.

Dat was de uitleg van mijn fysio bij een ribblokkade in mn bovenrug. Hij zei iets van een wervel en rib die ten opzichte van elkaar verschoven zijn en dus de boel blokkeren wat de bewegingsvrijheid beperkt... Wat de juiste definitie wel is weet ik niet :o

• Topic Starter Topic Starter
Bij de fysio geweest, hij sprak inderdaad over een beschadigde discus wervel, oefeningen meegekregen om de omliggende spieren los te maken zodat de wervel kan herstellen. Tevens licht gemanipuleerd in de onderrug, moet nu veel wandelen en paar keer per dag de bekende stretch oefeningen doen. Nu het behandeld is en ik doe de stretch oefeningen voel ik wel wat uitstraling door mijn rechterbeen met een diepe stretch, een soort warme gloed over mijn hamstring naar buitenkant knie en voorop het scheenbeen.

Bij de fysio geweest, hij sprak inderdaad over een beschadigde discus wervel, oefeningen meegekregen om de omliggende spieren los te maken zodat de wervel kan herstellen. Tevens licht gemanipuleerd in de onderrug, moet nu veel wandelen en paar keer per dag de bekende stretch oefeningen doen. Nu het behandeld is en ik doe de stretch oefeningen voel ik wel wat uitstraling door mijn rechterbeen met een diepe stretch, een soort warme gloed over mijn hamstring naar buitenkant knie en voorop het scheenbeen.

Maar je hebt nu oefeningen meegekregen om je spieren los te maken? Hoe zit het dan met oefeningen om het in de toekomst te voorkomen?

Daar hebben we het nog niet over gehad, ik ga meerdere sessies doen dus dat komt nog wel. Nu is het eerst zaak om herstel te bevorderen

even een update voor de geinteresseerden, 1.5 week verder en 2 sessies verder ben ik weer redelijk pijnvrij.

Ik ben er nu ook uit waardoor het er in is geschoten en hoe ik het in de toekomst kan voorkomen, het blijkt dat ik toch wel behoorlijk instabiel ben aan mijn rechterkant. Heb dit zelf in het dagelijks leven nooit gemerkt maar met de stabiliteitsoefeningen werd dat goed duidelijk.

Heb nu dus stabiliteitsoefeningen, daarnaast inderdaad het advies om de core te versterken en de stretch oefeningen. Ik mag ook weer onderrug trainen dmw lower back extension op de machine.

Als je verder geen klachten hebt is de kans klein dat je een probleem hebt met de tussenwervelschijf.

Drop die riem en train je core. Kan hem gebruiken voor wanneer je 1RM wil verbeteren of echt zwaar gaat.

Wat een overdreven uitspraken toch in sommige posts. Een verschoven of verdraaide wervel bestaat niet. Een therapeut zet ook geen wervels terug op zijn plaats. Bij manipulatie gaat het over losmaken van een beperkt (geblokkeerd) gewricht. De krak die je hoort is een kleine luchtverplaatsing in je gewrichtje, niet een of ander ding dat ergens tegenaan schuurt of terug op zijn plaats klikt.

Inderdaad. Verschoven wervel? Waar hebben ze die diagnose gehaald. Tussenwervelschijf en ruggewervel wordt ook nogal dikwijls door mekaar gehaald in dat soort topics.

Terug
Naar boven