XXL Nutrition

pijnlijke botten door bankdrukken

Ja, maar wat is je punt nou? Als hij last krijcht van zijn borst, doet hij duidelijk iets verkeerd, en daarom raadde ik hem aan om MAX 2x per week te bankdrukken, en vanuit daar te evalueren. Jij zecht ongeveer hetzelfde, het topic gaat namelijk over hem, en jij maakt er iets algemeens van ???

Je hebt wel een beetje gelijk, het heeft geen toegevoegde waarde voor hem. Mijn punt was dat je best vaker kan bankdrukken dan de volgens jou maximale 2 keer zo lang je de intensiteit er maar op aan past, en aangezien hij waarschijnlijk voluit wil gaan (en nog niet goed aan kan voelen wat voor hem een low, medium of high intensity workout zou zijn) is 1x per week voldoende. En uiteraard eerst laten herstellen, zoals je al zei.

Ik begrijp hieruit dat je fullbody doet en dan steeds bankdrukken als borstoefening pakt?

**** die smith machine.
Als beginner moet je free weights hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Ik begrijp hieruit dat je fullbody doet en dan steeds bankdrukken als borstoefening pakt?
Ik doe 3 keer per week full body en verander mijn schema om de 6 weken.
voor de borst heb ik deze periode bankdrukken (laat ik zitten tot ik mijn nieuwe schema woensdag krijg) incline dumbbell press en dumbbell flys

Ik gebruikte de smith machine omdat ik geen spotter heb.

Laatst bewerkt:
Ik doe 3 keer per week full body en verander mijn schema om de 6 weken.
voor de borst heb ik deze periode bankdrukken (laat ik zitten tot ik mijn nieuwe schema woensdag krijg) incline dumbbell press en dumbbell flys

Ik gebruikte de smith machine omdat ik geen spotter heb.

Je hebt niet altijd een spotter nodig, alleen als je tot failure gaat. Je gaat vanzelf aanvoelen wanneer je nog gemakkelijk een rep haalt en wanneer niet, en tot die tijd zijn de gewichten nog van een dergelijk gewicht dat je ze in een noodgeval nog gewoon over je buik op je benen kan rollen.

Er loopt toch altijd wel iemand in de zaal om je te spotte ?

Er loopt toch altijd wel iemand in de zaal om je te spotte ?
Ik ontloop die drukte het liefst, als ik ga zijn er de helft van de tijd een paar vaste klanten die ook fitnessen, maar voornamelijk wa meisjes en ouwe mensen die alleen maar aan de conditie werken. En met de ramadan of een tijdje terug toen het zo heet was heb ik de zaak toch af en toe helemaal voor mezelf. Lijkt me niet fijn als ik dan weer op eens die pijn krijg.

Dus wat ga je nou veranderen?

Ik kijk even wat de instructeur die woensdag mijn schema verandert er van zegt, die heeft er best veel verstand van, als gewoon bankdrukken niet goed gaat moet ik maar wat extra dubbell oefeningen doen, of terugvallen op het chest press apparaat

Ik kijk even wat de instructeur die woensdag mijn schema verandert er van zegt, die heeft er best veel verstand van, als gewoon bankdrukken niet goed gaat moet ik maar wat extra dubbell oefeningen doen, of terugvallen op het chest press apparaat

Weet je zeker dat hij er verstand van heeft? 3 keer smith bankdrukken in de week zou ik namelijk niemand aanraden. Laat t maar horen als je meer weet!

Sowieso als je 3x fullbody doet ook 3 verschillende oefeningen per spiergroep doen en variëren in intensiteit.

Heey dat is erg vervelend.

Ik heb dat zelf ook gehad met "militerie press" in een smits machine.
Had ook last van/rond mijn sleutelbenen.
Kreeg het advies om het eerst een tijdje met lossen dumbbells tedoen.
Heb ik toen gedaan dat ging goed.

Zou het ook een tijdje met dumbbells proberen.

Terug
Naar boven