Ik heb begrepen dat Pitbulls, ook al hebben ze een goede opvoeding gehad gehad, zomaar plotseling kunnen 'knappen'. Wie er op dat moment in de buurt is, heeft dikke pech. Een klein kind of een andere hond maakt weinig uit, de Pitbull zal er zijn tanden inzetten en niet loslaten.
Of het waar is weet ik niet, ik heb er geen ervaring mee.
Wil je een leuke hond en goede vriend kijk dan eens naar de Schapendoes, deze heeft zelfs een hoger IQ dan Bonnie S. Claire.
Dit klopt allemaal niet. Een pitbull met goede opvoeding zal nooit
zomaar door 't lint gaan. Het probleem met pitbulls zijn dat hun kaken verzuren als ze echt goed doorbijten, en dan kunnen ze zonder een adrenalineshot niet meer loslaten. En soms werkt dat zelfs niet meer. Natuurlijk zitten er altijd rotte appels in een ras. Bij mij in de straat is een golden retriever(zo'n levende knuffel) afgemaakt omdat hij meerdere kinderen aanviel "zonder" reden. Nu heb ik zelf een golden retriever en ik heb nog nooit zo'n watterige, schijterige en lieve hond gezien.
De reden waarom pitbulls vaak bovenaan de "dog attacks charts" staan komt omdat ze geliefd zijn bij hondengevechten en daar vals worden gemaakt. Dit zijn meestal de pitbulls die dan later een willekeurig iemand aanvallen omdat diegene dan iets doet wat hem provoceert, onbedoeld of bedoeld. Ook is het zo dat wanneer een pitbull eenmaal bloed heeft geproefd de lat steeds lager legt en de volgende keer dat hij de kans krijgt eerder vecht. Dit is bij meerdere honden zo, niet alleen een pitbull.
Dat waaksegedrag wat jij bedoeld is geheel trainbaar & "persoons"afhankelijk. De meeste honden, van welk ras dan ook, zijn van nature waaks maar zullen vaak niet fysiek ingrijpen totdat de vreemdeling fysiek geweld gebruikt of de eigenaar, van de hond, de hond gebied aan te vallen. Je kan een hond wel trainen om altijd direct over te gaan op fysiek geweld; getrainde waakhonden etc..
Maar bedoel je wel een American Pit Bull Terrier? Er zijn namelijk meerdere honden die qua naam of uiterlijk erop lijken. Lijstje:
American Pit Bull Terrier:
American Pit Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
English Staffordshire Terrier:
Staffordshire Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
American Staffordshire Terrier:
American Staffordshire Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
Bull Terrier:
Bull Terrier - Wikipedia, the free encyclopedia
Als je besluit een dergelijke hond aan te schaffen, zorg dan dat
ALLE papieren kloppen. Laat het natrekken voordat je het dier aanschaft. Als het later niet blijkt te kloppen mag de overheid hem/haar zonder reden afmaken.