Fitness Seller

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mensen zijn nou eenmaal bevooroordeeld (iets waar ik mij ook schuldig aan maak) en oordelen vaak zonder van de hoed en de rand te weten.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar een (voor)oordeel van een ander betekent niet dat jij je daarvoor hoeft uit te leggen. We moeten onszelf tegenwoordig constant maar uitleggen aan iedereen, en waarom? Om te proberen hun oordeel te veranderen in de hoop om in goed daglicht te staan?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Zelfs herten en geiten eten vlees om om aan noodzakelijke mineralen en calcium te komen.
Toch echt een diersoort wat eigenlijk alleen maar bekend staat als vegetarisch.

 
Zelfs herten en geiten eten vlees om om aan noodzakelijke mineralen en calcium te komen.
Toch echt een diersoort wat eigenlijk alleen maar bekend staat als vegetarisch.

Dat is gek, herten kunnen nochtans gewoon hun boodschappen gaan doen in de Albert Heijn in de winter.
Ga je jezelf nu vergelijken met een hert dat moet overleven in de winter wanneer planten schaars zijn? Well, oké. Of wat wil je nu aantonen? :eyes:

Moest ik op een onbewoond eiland vast zitten en m'n medereizigers sterven eerder dan ik eet ik ze ook gewoon op om te overleven hoor :').
 
Dat is gek, herten kunnen nochtans gewoon hun boodschappen gaan doen in de Albert Heijn in de winter.
Ga je jezelf nu vergelijken met een hert dat moet overleven in de winter wanneer planten schaars zijn? Well, oké. Of wat wil je nu aantonen? :eyes:

Moest ik op een onbewoond eiland vast zitten en m'n medereizigers sterven eerder dan ik eet ik ze ook gewoon op om te overleven hoor :').
Ik dacht dat je dan alleen maar kokosnoten en andere plantjes zou weten. Vlees is dus toch gewoon een optie als de noodzaak aanwezig is.
Daarom denk ik nog steeds dat een vegan dieet niet de beste oplossing is....
 
Ik dacht dat je dan alleen maar kokosnoten en andere plantjes zou weten. Vlees is dus toch gewoon een optie als de noodzaak aanwezig is.
Daarom denk ik nog steeds dat een vegan dieet niet de beste oplossing is....
Maar er is in het normale leven geen noodzaak bud. Ik woon tussen 5 supermarkten in, in een drukke stad en niet op een onbewoond eiland :')
 
Maar er is in het normale leven geen noodzaak bud. Ik woon tussen 5 supermarkten in, in een drukke stad en niet op een onbewoond eiland :')
Wat als je niet bij b12 ea supplementen kunt komen door een apocalyptisch scenario?
 
Wat als je niet bij b12 ea supplementen kunt komen door een apocalyptisch scenario?
Dan drink ik grondwater en eet modder I guess? :')
Wat voor zin heeft het om over zo'n onbestaande scenario's te discussiëren. Wat gaan vleeseters doen met een tekort aan B12 tijdens een ApOcAlyPs?

Denk dat er dan wel wat grotere problemen zijn dan mensen die niet aan B12 geraken :eyes:
 
Zou je trouwens problemen met je maag/spijsvertering krijgen als je na jaren plots weer vlees zou eten?
 
Vermakelijk topic, terwijl ik nu een steak ga eten.
Zou je trouwens problemen met je maag/spijsvertering krijgen als je na jaren plots weer vlees zou eten?
Ja. Denk dat je wel boven de pot hangt of krampen gaat hebben. Waarschijnlijk zal de zuurgraad ook gaan veranderen of heeft het invloed daarop?
 
Ironisch 'Feiten die niet stroken met je wereldbeeld zijn de beste. Die dwingen tot nadenken, en nadenken is altijd goed. '
 
Ironisch 'Feiten die niet stroken met je wereldbeeld zijn de beste. Die dwingen tot nadenken, en nadenken is altijd goed. '
Wat is daar de ironie van Gerrit.
 
Zou je trouwens problemen met je maag/spijsvertering krijgen als je na jaren plots weer vlees zou eten?
Geen idee. Ik had in ieder geval geen last toen ik een hele tijd terug nog eens per ongeluk vlees had gegeten.
 
Geen idee. Ik had in ieder geval geen last toen ik een hele tijd terug nog eens per ongeluk vlees had gegeten.
Ik wel. Een ander iemand die ik ken werd zelfs misselijk en kreeg krampen enkele dagen. Maar misschien had jij een klein stukje gegeten? Ik heb het idee dat vlees een zwaardere belasting is voor de spijsvertering. Wanneer ik nu een paar stukken vlees eet heb ik soms tot wel drie dagen lang enigszins last.
 
Ik wel. Een ander iemand die ik ken werd zelfs misselijk en kreeg krampen enkele dagen. Maar misschien had jij een klein stukje gegeten? Ik heb het idee dat vlees een zwaardere belasting is voor de spijsvertering. Wanneer ik nu een paar stukken vlees eet heb ik soms tot wel drie dagen lang enigszins last.
Nja, wat is klein, was toch een 100 gram oid.

Van kaas/melk krijg ik wel last.
 
Kan me voorstellen dat er dan wat enzymen minder aanwezig zijn wat zich weer een tijd moet aanpassen.
 
Ik dacht dat je dan alleen maar kokosnoten en andere plantjes zou weten. Vlees is dus toch gewoon een optie als de noodzaak aanwezig is.
Daarom denk ik nog steeds dat een vegan dieet niet de beste oplossing is....
In het dagelijks leven is er geen noodzaak meer voor de mens (tenzij wellicht in hongerig Afrika, zwervers/daklozen etc. etc.) om vlees te eten aangezien men op een andere wijze aan zijn/haar voedingswaarden kan komen. Ik kan alleen maar respect hebben voor iemand die dat doet. Het vergt wat aanpassing, maar kan prima. Als je merkt dat het voor jou niet werkt, kun je altijd weer switchen.
Zou je trouwens problemen met je maag/spijsvertering krijgen als je na jaren plots weer vlees zou eten?
Ik ben na 3,5 jaar vegetariiër weer vlees gaan eten had nergens last van. Maar uit een N=1 onderzoek kan ik geen conlcusies trekken.

Overigens is ons hele voedingspatroon de afgelopen 80 jaar drastisch gewijzigd en is ons lichaam hier helemaal niet goed op ingesteld, waardoor er tal van 'welvaartsziektes' zijn ontstaan (diabetes, ADHD, obesitas etc. etc.).
 
:roflol:
IMG_20191029_202439.jpg
 
Zelfs herten en geiten eten vlees om om aan noodzakelijke mineralen en calcium te komen.

Bijna alle herbivoren zijn opportunistische omnivoren. Voor bijna elk dier op de wereld dat niet eens mens is of met mensen van doen hebben (bv. domesticated animals) is de #1 concern in het leven lang genoeg overleven om voort te planten. Waar bijna elk dier aan doodgaat in de natuur is door een tekort aan kcal, door opgegeten te worden of door een (infectie)ziekte. Hierdoor zijn dieren heel erg gefocust op eten. Even het artikel doorgelezen want ik was er zeker van dat reviewer #1 drugs had genomen maar ze vernoemen eventjes tussendoor dit:

This is the first time scientists have observed deer eating human flesh, though they have been known to turn carnivorous in the past, eating fish, dead rabbits, and even live birds.
http://www.popsci.com/5-disturbing-meat-loving-herbivores#page-2

Niet echt headline worthy, misschien moet ik ook wat publicaties maken door wat endemic flora&fauna van socotra te halen, "wow!!1!1 diertje xyz voor het eerst geobserveerd om plant abc te eten!!!"

Deer may pursue flesh because they lack minerals like phosphorous, salt, and calcium, especially in the winter months when plant life is scarce.

Ik vraag me ook af of dit echt specifiek voor micronutrienten is, of dat ze gewoon meer kcal zoeken.

Vlees is dus toch gewoon een optie als de noodzaak aanwezig is.
Daarom denk ik nog steeds dat een vegan dieet niet de beste oplossing is....

Ja, antibiotica en chemotherapie is ook een optie als de noodzaak aanwezig is natuurlijk. Het probleem is dat veel mensen te royaal omgaan met het woord 'noodzaak', waar in 99% vd gevallen toch echt geen noodzaak is aan vlees.

Zou je trouwens problemen met je maag/spijsvertering krijgen als je na jaren plots weer vlees zou eten?

Ligt aan de hoeveelheid, er zijn geen 'speciale' microbiome bacterieen nodig om vlees e.d. te verteren voor zover ik weet, dus echt ziek worden lijkt me onwaarschijnlijk (alhoewel het nocebo effect natuurlijk ook meespeelt).

Ik heb het idee dat vlees een zwaardere belasting is voor de spijsvertering.

Niet direct, juist het tegenovergestelde - je moet bijzonder weinig moeite doen om vlees te verteren. Je kunt op de lange termijn wel problemen krijgen, maar ik zou op de korte termijn juist verbeteringen verwachten qua spijsvertering bij het substituten van planten door vlees, zolang je spijsverteringsproblemen niet veroorzaakt worden door bv. een tekort aan vezels


Laat dit bepaalde doelgroepen maar niet horen :roflol:
 
Ligt aan de hoeveelheid, er zijn geen 'speciale' microbiome bacterieen nodig om vlees e.d. te verteren voor zover ik weet, dus echt ziek worden lijkt me onwaarschijnlijk (alhoewel het nocebo effect natuurlijk ook meespeelt).
Enzymen wel.
 
Ik vraag me ook af of dit echt specifiek voor micronutrienten is, of dat ze gewoon meer kcal zoeken.
Ik denk het niet, dan had het hert beter op wat botten kunnen knagen.
 
Back
Naar boven