XXL Nutrition

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

waarom is er in plaats van de huidige klimaathysterie dan geen overbevolkingshysterie ,is een veel groter en realistischer gevaar

voor de mens ,natuur en milieu,

is er ergens nog niet een autistje te vinden die daar voor misbruikt kan worden

The #climatestrike is one of the most elitist, over-privileged protests that the Left has come up with to date.

“I’m not going to school today because of the climate”, said no black person, ever to their mother.

I would have been spanked all the way to class. :roflol:
Omdat overbevolking op dit moment juist niet het grootste probleem is.

Overbevolking misschien niet, de menselijke bevolking in het algemeen wel.

waarom is er in plaats van de huidige klimaathysterie dan geen overbevolkingshysterie ,is een veel groter en realistischer gevaar

voor de mens ,natuur en milieu,

is er ergens nog niet een autistje te vinden die daar voor misbruikt kan worden

The #climatestrike is one of the most elitist, over-privileged protests that the Left has come up with to date.

“I’m not going to school today because of the climate”, said no black person, ever to their mother.

I would have been spanked all the way to class. :roflol:
Ik heb geen kinderwens, dus lever mijn bijdrage. Mijn supergenen worden helaas niet doorgegeven.

-

Laatst bewerkt:
Op deze manier kan je ook zeggen: die dieren zijn al dood en dat vlees is er al. Anders moet je het weggooien en zijn ze voor niks gestorven
Zoals ik al zei: vraag en aanbod.
Als de vraag daalt dan daalt het aanbod ook.
Meer vegetariërs/vegans/"flexitariërs", minder vraag, minder vlees in de winkel.
Die koe is er door de vraag, niet door de dierenarts die de koe geneest.

Is totaal niet hetzelfde als wat ik beschreef.

• Like
Waarderingen: BB_
Overbevolking is geen geld aan te verdienen.

Klimaat histerie wel.

Ja, als ik hem niet voor zijn fl**ker schiet voor een paar ruggen doet iemand anders het wel.
Dat is totaal niet hetzelfde, zie je toch ook wel in. :')

Een dokter die wat voorschrijft aan de moordenaar "werkt ook niet mee" aan de moord.
Degene die de boer betaalt voor die koe te slachten werkt er aan mee, de consument dus. Met of zonder dierenarts, die koe is er door de consument om geslacht te worden. Moest de dierenarts er niet zijn, gaat ie gewoon eerder naar de slacht of moet nog langer lijden, geslacht wordt ie toch.

Laatst bewerkt:
Zonder dierenarts kan een modern veehouders bedrijf niet functioneren.

Zonder dierenarts kan een modern veehouders bedrijf niet functioneren.
Dierenartsen gaan er blijven zijn, of er nu vraag naar melk/vlees is of niet. Zijn daar niet afhankelijk van, de boer wel van het geld van de consument.
Als de ene dierenarts het niet doet, doet de andere het wel.

Laatst bewerkt:
Wat moet een dierenarts dan doen als er totaal geen vraag meer is naar melk en vlees?

Wat moet een dierenarts dan doen als er totaal geen vraag meer is naar melk en vlees?
Er zijn nog meer dieren dan koeien.
Een dierenarts wordt meestal dierenarts omdat ie graag werkt met dieren en de wetenschap erachter leuk vind, er zijn nog 4 andere afstudeerrichtingen in diergeneeskunde moest "groot vee" ooit in de veeeeerre toekomst wegvallen. En dan nog zijn er runderen en varkens die dierenartsen nodig hebben, maar niet meer om gebruikt te worden als product, dus zelfs dan valt "groot vee" niet weg.

@Steks ,geef het nu maar op dat win je toch niet

Als niemand meer vlees eet en geen huisdieren heeft zijn er toch geen dierenartsen meer nodig, of ben ik nou gek?

Als niemand meer vlees eet en geen huisdieren heeft zijn er toch geen dierenartsen meer nodig, of ben ik nou gek?
Ow, je praat al over zo ver in de toekomst :').

Niet echt nee, toch niet de dierenarts zoals we ze nu kennen. Eerder "dierenartsen" die dan gaan werken met dieren in het wild en dat in stand gaan houden I guess. Maar of dat ooit gaat gebeuren..

Ik loop je gedeeltelijk te stangen. Ik heb waardering voor je beweegredenen om vegan zijn, ik denk dat het goed is als we allemaal bewuster omgaan met vlees en de dieren om ons heen. Nu is het gewoon een product als al het andere in de supermarkt. Ik ben niet roomser dan de paus en kan zelf ook wel wat minder vlees eten. Volledige vegan (of vegetarisch) gaat me te ver.

In de huidige samenleving is het gewoon heel lastig om 100% vergan te zijn, ik vind het alleen een lastige keuze om dan dierenarts te worden. Ik snap dat je het wilt doen om goed te zijn voor de dieren, maar aan de andere kant werk je nog steeds mee aan iets wat niet binnen jouw levensstijl past. Maar dat probleem heb je ook als je er niet bewust voor kiest. Ik werk in de chemie en heb naast een vegan collega ook een collega die (full r*tard) biologisch wil leven. Pas na een aantal jaar werkzaam te zijn binnen het bedrijf kwamen ze erachter dat onze producten nog steeds met enige regelmaat getest worden op proefdieren, daar ontkom je als producent gewoon niet aan. Ze hebben niet bewust gekozen om daar zijdelings aan mee te werken, maar ik denk dat je jou daar ook net schuldig over moet voelen.

Niet echt nee, toch niet de dierenarts zoals we ze nu kennen. Eerder "dierenartsen" die dan gaan werken met dieren in het wild en dat in stand gaan houden I guess. Maar of dat ooit gaat gebeuren..

Ik denk dat dit nooit gaat lukken, we zullen denk ik niet ontkomen aan fokprogramma's in dierentuinen om te zorgen dat bepaalde diersoorten niet gaan uitsterven.
We zien nog steeds dat zelfs in de gesloten parken in Afrika stropers nog steeds dieren afschieten voor ivoor etc.

En waarom moeten er precies fokprogramma's zijn in dierentuinen? Wie heeft er wat aan dat een soort voort blijft bestaan in een hok dat 1/10.000ste is van wat zijn natuurlijke habitat is. Zodat mensen het kunnen bekijken? Leuk. En wat heeft het dier daar precies aan? Niets.
In een reservaat onderbrengen is wat anders, maar dierentuin.. Nope.

We moeten hun natuurlijke habitat zo goed mogelijk beschermen als we kunnen, zorgen dat ze niet uitsterven in het wild. Kunnen we dat niet voorkomen, jammer, maar dan sterft die soort maar uit. Dier zelf heeft er niets aan dat 't in een dierentuin wordt gestopt, is weer puur voor het vermaak van mensen.

Terug
Naar boven