MuscleMeat

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren??

Bezoekers in dit topic

En waarom moeten er precies fokprogramma's zijn in dierentuinen? Wie heeft er wat aan dat een soort voort blijft bestaan in een hok dat 1/10.000ste is van wat zijn natuurlijke habitat is. Zodat mensen het kunnen bekijken? Leuk. En wat heeft het dier daar precies aan? Niets.
In een reservaat onderbrengen is wat anders, maar dierentuin.. Nope.

We moeten hun natuurlijke habitat zo goed mogelijk beschermen als we kunnen, zorgen dat ze niet uitsterven in het wild. Kunnen we dat niet voorkomen, jammer, maar dan sterft die soort maar uit. Dier zelf heeft er niets aan dat 't in een dierentuin wordt gestopt, is weer puur voor het vermaak van mensen.

Ik ben voorstander van dieren in hun eigen habitat, alleen blijkt nog steeds dat dit niet mogelijk is. Zonder fokprogramma's waren er al meerdere dieren niet meer te zien op deze wereld.
Daarnaast worden dieren in dierentuinen gemiddeld ouder dan dieren in het wild, Ik denk dat een dier wat alleen maar stress heeft en ongelukkig is niet ouder gaat worden dan zijn vrije soortgenoten.
Onbegrijpelijk dat jij zegt dat een dier maar moet uitsterven als het alleen via een fokprogramma van een dierentuin moet uitsterven.

Had deze reactie van jou helemaal niet verwacht. Gelukkig worden er jaarlijks wereldwijd ontzettend veel dieren terug geplaatst in het wild via fokprogramma's van dierentuinen en helaas zien we dat er deel van deze dieren worden afgeschoten door jagers en stropers.
 
Ik ben voorstander van dieren in hun eigen habitat, alleen blijkt nog steeds dat dit niet mogelijk is. Zonder fokprogramma's waren er al meerdere dieren niet meer te zien op deze wereld.
Daarnaast worden dieren in dierentuinen gemiddeld ouder dan dieren in het wild, Ik denk dat een dier wat alleen maar stress heeft en ongelukkig is niet ouder gaat worden dan zijn vrije soortgenoten.
Onbegrijpelijk dat jij zegt dat een dier maar moet uitsterven als het alleen via een fokprogramma van een dierentuin moet uitsterven.

Had deze reactie van jou helemaal niet verwacht. Gelukkig worden er jaarlijks wereldwijd ontzettend veel dieren terug geplaatst in het wild via fokprogramma's van dierentuinen en helaas zien we dat er deel van deze dieren worden afgeschoten door jagers en stropers.
Dus een dier moet voort bestaan zodat wij het kunnen "bekijken"? Opnieuw: wat heeft het dier daar precies aan?

Kijk eens vanuit het standpunt van het dier. Die willen niet opgesloten worden in een klein hok om maar "gewoon niet uit te sterven want dan kunnen ze niet meer bekeken worden".
Moest jij de laatste mens op Aarde zijn, wil je dan ook in een hok gestoken worden zodat een andere soort je kan blijven bekijken? Denk dat je dan nog liever sterft dan nog 50 jaar elke dag op dezelfde plek te moeten zitten.

Dat ze ouder worden in de zoo maakt toch niets uit. Kwaliteit of kwantiteit.
20 jaar kunnen doen wat je wilt, heel de wereld zien etc, of 80 jaar in een hok zitten, wat kies je?
Een koe wordt ook 25 jaar, maar die eet je ook op wanneer ze 1 jaar is. Beetje hypocriet om over leeftijd te beginnen nu.

Slechts 1% van de dieren in dierentuinen wordt ooit vrij gelaten in het wild. Maak je geen illusies. Er zijn andere organisaties die daar wél voor zorgen, maar dierentuinen alles behalve.
 
Ik begrijp Kathlinoo wel, laat bijvoorbeeld de noordelijk witte neushoorn gewoon uitsterven en besteed al het geld en moeite aan het behoud van een andere diersoort.

 
thumbnail_image1.jpg
 
Ik denk dat zebra’s het ook niet leuk vinden om opgegeten te worden door leeuwen, maar zo is de natuur. Mensen zijn nou eenmaal het sterkste ras dus wij bepalen wie er opgegeten wordt en wie niet.
 
Ik denk dat zebra’s het ook niet leuk vinden om opgegeten te worden door leeuwen, maar zo is de natuur. Mensen zijn nou eenmaal het sterkste ras dus wij bepalen wie er opgegeten wordt en wie niet.
Woow zieke speciesme dit man, kan echt niet!
 
Ik denk dat zebra’s het ook niet leuk vinden om opgegeten te worden door leeuwen, maar zo is de natuur. Mensen zijn nou eenmaal het sterkste ras dus wij bepalen wie er opgegeten wordt en wie niet.

Ik denk dat eenden het ook niet leuk vinden om verkracht te worden, maar zo is de natuur. Ik ben nu eenmaal sterker dan je dochter/vrouw dus ik bepaal of ik die verkracht of niet.

Het enige verschil hier is dat het ene legaal is en het andere niet, alhoewel alles legaal is zolang je maar ver genoeg terug gaat in de tijd of naar specifieke landen gaat.

En waarom moeten er altijd leeuwen aan te pas komen in anti-vegan argumenten :roflol: ik denk niet dat leeuwen hun vlees bij de appie halen.
 
the Game changer op Netflix gezien, zal ook eens proberen een tijdje geen dierlijke eiwitten te eten.
 
De eerste docu die mij ook aan het denken heeft gezet. Ben van plan het een periode geen dierlijke producten te eten. Kijken of ik lichamelijk verschil merk en mij er beter door ga voelen.

Vervelende is dat door een gedeelte van de Vegans er in mijn ogen, een negatief beeld is ontstaan van deze mensen. Linkse hippies met dreadlocks, zonder werk, de hele dag protesteren..
 
Ik vind deze discussies altijd zo cringy.

Vegans? Jullie gaan vleeseters niet kunnen overtuigen.
Vlees eters? Jullie gaan vegans niet kunnen overtuigen.
 
Elke vleeseter is zo nu en dan ook vegetarier of veganist al is het maar voor even.
 
Helemaal eens!

De overtuiging moet denk ik uit je zelf komen.

Maar ik denk dat Vegan zijn meer een lifestyle is en een statement naar de maatschappij. Plantaardig dieet volgen staat voor mij daar los van.
 
Elke vleeseter is zo nu en dan ook vegetarier of veganist al is het maar voor even.
Moet je niet proberen te zeggen tegen zo'n stereotype veganist met dreadlocks die elk weekend gaat protesteren :').
 
Helemaal eens!

De overtuiging moet denk ik uit je zelf komen.

Maar ik denk dat Vegan zijn meer een lifestyle is en een statement naar de maatschappij. Plantaardig dieet volgen staat voor mij daar los van.
Noem het hoe je wilt - maar iemand die alleen plantbased eet zal jou (in de meeste gevallen) nog altijd proberen te overtuigen, of oordelen dat jij wèl vlees eet.

Eet gewoon waar je je fijn bij voelt. Ik eet zelf vlees. Maar betekent dat dat ik de dieren in kwestie daarom een kutleven gun? Nee dat is iets heel anders.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Ik eet vlees uit de bio-industrie, maar ga het niet goedpraten omdat ik weet dat het gewoon fout is hoe die industrie in elkaar steekt en ik draag daar dus aan bij.
 
Ik eet vlees uit de bio-industrie, maar ga het niet goedpraten omdat ik weet dat het gewoon fout is hoe die industrie in elkaar steekt en ik draag daar dus aan bij.
Eigenlijk is dit dus wel een heel goed voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat met soortgelijke discussies (man/vrouw, religie, racisme, politiek, genderneutraliteit, vegan/vlees). Het zou al niet eens zover moeten komen dat je je hiervoor uit hoeft te leggen, of dat je het uberhaupt goed zou moet praten. Net zoals een vegan niet constant uit hoeft te moeten leggen waarom diegene geen vlees eet.
 
Eigenlijk is dit dus wel een heel goed voorbeeld van hoe het tegenwoordig gaat met soortgelijke discussies (man/vrouw, religie, racisme, politiek, genderneutraliteit, vegan/vlees). Het zou al niet eens zover moeten komen dat je je hiervoor uit hoeft te leggen, of dat je het uberhaupt goed zou moet praten. Net zoals een vegan niet constant uit hoeft te moeten leggen waarom diegene geen vlees eet.
Mensen zijn nou eenmaal bevooroordeeld (iets waar ik mij ook schuldig aan maak) en oordelen vaak zonder van de hoed en de rand te weten.
 
Back
Naar boven