MuscleMeat

Contest Log (v) Poison's Contest Log 2013

Dank jullie wel! :o Ja, het gaat lekker en de spiegel zegt ook al dat ik er steeds meer uit ga zien zoals op m'n avatar. :)

Ik begon 2 maanden geleden met 62.6 kg en 27% (bioimpedantie) / 23% (caliper) vet. Ik heb er dus 2 kg VVM bij en ben ruim 3 kg vet kwijt :D

Dat is toch zeer netjes !
Spiergeheugen FTW

je gaat echt super! ik weet ook nooit wat ik moet geloven. Ik heb op zo een weegschaal ooit gewogen en gemeten en dan zou ik 27% vet hebben. Via Biamed impedantie 9%... tja.. geen van beide klopt dan.. maar caliper wel beter denk ik dan.

Super dat je zoveel vet eraf hebt en VVM bij! dit gaat echt een topresultaat geven aan het eind van de contest!

wow gaat goed bij jou meid! :D

• Topic Starter Topic Starter
Dat is toch zeer netjes !
Spiergeheugen FTW

Spiergeheugen bestaat niet :p

je gaat echt super! ik weet ook nooit wat ik moet geloven. Ik heb op zo een weegschaal ooit gewogen en gemeten en dan zou ik 27% vet hebben. Via Biamed impedantie 9%... tja.. geen van beide klopt dan.. maar caliper wel beter denk ik dan.

Super dat je zoveel vet eraf hebt en VVM bij! dit gaat echt een topresultaat geven aan het eind van de contest!

Ach... :scratch: ... het klopt waarschijnlijk allemaal niet. Als het maar naar beneden gaat denk ik dan. :D Ik houd ook mijn taille-, buik- en dijomtrek bij. Sinds het begin:

Taille: -3 cm
Buik: -4 cm
Dijen: - 2.5 cm

Dus dan weet ik ook gelijk waarom mijn kleren al zo los zitten! :roflol:

Als ik VVM en zo moet uitrekenen, dan houd ik de meting van de caliper aan. Ik denk namelijk niet dat ik met 24% al aders en lijnen bij mijn abs zou zien. ;)

Jaaaaaaaaa :) :D:banana: Hopelijk blijft het ook even zo gaan en lukt het om eindelijk eens een keer écht droog te staan!

Zo, en nu ga ik de Duitse biefstuk klaarmaken die ik voor bij de volkoren pasta gekocht heb. :meal: brb

Wow netjes hoor die cm eraf!!! Dat is pas echt een zichtbaar resultaat.. dan is dat getalletje ook maar niets van betekenis eigenlijk he! ;) Top!

ben soms ook wel benieuwd om het zelf een keer te laten meten met caliper. Maar misschien dat dat nog een keer gaat gebeuren. :)

Wow netjes hoor die cm eraf!!! Dat is pas echt een zichtbaar resultaat.. dan is dat getalletje ook maar niets van betekenis eigenlijk he! ;) Top!

ben soms ook wel benieuwd om het zelf een keer te laten meten met caliper. Maar misschien dat dat nog een keer gaat gebeuren. :)

Zelfs dan krijg je hele andere resultaten afhankelijk van wie de meting doet.

Potverdikkeme heb ik weer wat gemist! :o Cliffs / refs? (het liefst cliffs met refs uiteraard ;)) Thanks alvast! :)

Ach, noem het spiergeheugen, noem het beginnersgains 2.0... Ik pluk er de vruchten van iig :D

Ja, maar dat bedoel ik nou! Tijdje niet getraind en als je opnieuw begint gaat het ineens heel hard. Is het spiergeheugen of zijn het beginnersgains, en hoe maak je het onderscheid? Ben erg benieuwd naar de studies hierover!

Potverdikkeme heb ik weer wat gemist! :o Cliffs / refs? (het liefst cliffs met refs uiteraard ;)) Thanks alvast! :)
Ben er niet zo thuis in hoor eerlijk gezegd, maar iig. het neuromusculaire verhaal wat volgens mij hier vrij uitgebreid ook aan bod komt met refs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory

En daarnaast ook adaptatie op niveau van de myocyten, waarin waarschijnlijk de incorporatie van extra celkernen vanuit de satelliet cellen die je hebt verkregen in het verleden een belangrijke rol innemen, deze lijken gewoon te blijven in de cel. Vraag is natuurlijk wel in hoeverre dit een rol speelt bij hypertrofie, immers blijkt een stijging van de celkernen niet vereist om optimale hypertrofie te stimuleren; sluit natuurlijk niet uit dat het wel kan helpen in suboptimale condities.

Ben er niet zo thuis in hoor eerlijk gezegd, maar iig. het neuromusculaire verhaal wat volgens mij hier vrij uitgebreid ook aan bod komt met refs:
http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_memory

En daarnaast ook adaptatie op niveau van de myocyten, waarin waarschijnlijk de incorporatie van extra celkernen vanuit de satelliet cellen die je hebt verkregen in het verleden een belangrijke rol innemen, deze lijken gewoon te blijven in de cel. Vraag is natuurlijk wel in hoeverre dit een rol speelt bij hypertrofie, immers blijkt een stijging van de celkernen niet vereist om optimale hypertrofie te stimuleren; sluit natuurlijk niet uit dat het wel kan helpen in suboptimale condities.

Zal het allemaal wat rustiger doornemen en kijken of er idd wat in zit wat betreft hypertrofie. In dat wikipedia artikel gooien ze echter van alles door elkaar onder het begrip spiergeheugen!

Training 17-06-2013: schema LB2

1. Deadlift ss. Seated Calf Raises

Deadlift
15 x 60 kg
12 x 65 kg
12 x 70 kg :D
9 x 70 kg :o meer zat er niet in

Seated Calf Raises (Smith machine)
2 x 30 x 60 kg
2 x 30 x 65 kg

2. Sumo Squats ss. Lying Leg Curls

Sumo Squats
15 x 40 kg
15 x 45 kg :D
15 x 50 kg :D
12 x 50 kg :D

Lying Leg Curls
15 x 23.5 kg
15 x 25 kg
15 x 27.5 kg
15 x 30 kg

3. Single-leg Cable Kick-Back
4 x 15 x 20.5 kg

4. Floor abduction ss. Floor adduction

Floor abduction

3 x 20 reps

Floor adduction
3 x 20 reps

Hoe doe jij die zittend calf raise bij ons in de smith?

De laatste keer dat ik dat deed voelde dat moordend aan voor me knieën.

Hoe doe jij die zittend calf raise bij ons in de smith?

De laatste keer dat ik dat deed voelde dat moordend aan voor me knieën.

Lol... ik gebruik die schuimrol die pussies en noobs om de stang doen om te squatten :D Bankje goed neerzetten zodat het midden van je voet recht onder jouw knieën staat en bal van de voeten op zo'n steps ding, en raisen maar! Het is het beste wat ik kon verzinnen met wat wij daar hebben staan. ;)

Zoiets moet ik binnenkort ook gaan verzinnen, twee verdiepingen met apparatuur maar niks voor kuiten in mijn gym :/

Zoiets moet ik binnenkort ook gaan verzinnen, twee verdiepingen met apparatuur maar niks voor kuiten in mijn gym :/

Wij hebben een waardeloos toestel voor kuiten waarmee je een beetje hetzelfde kunt doen als op de leg press, maar dan onhandiger. :roflol:

Lol... ik gebruik die schuimrol die pussies en noobs om de stang doen om te squatten :D Bankje goed neerzetten zodat het midden van je voet recht onder jouw knieën staat en bal van de voeten op zo'n steps ding, en raisen maar! Het is het beste wat ik kon verzinnen met wat wij daar hebben staan. ;)

Oke zeker keer proberen.

Wij hebben een waardeloos toestel voor kuiten waarmee je een beetje hetzelfde kunt doen als op de leg press, maar dan onhandiger. :roflol:

Zeker mee eens maar hoe pak jij de staande variant ik deed hem zelf wel is in de smith maar zie jij nog andere mogelijkheden?

Oke zeker keer proberen.

Zeker mee eens maar hoe pak jij de staande variant ik deed hem zelf wel is in de smith maar zie jij nog andere mogelijkheden?
De staande doe ik zo:
db_calf.jpg

Met je andere hand steun je dus tegen de muur of tegen een toestel voor het evenwicht

Interessant van de week uit testen deze twee oefeningen.

Damn nette training.

Soon 100kg deadlift? of 110 zelfs :eek:

Training 18-06-2013: schema UB1

Interessant van de week uit testen deze twee oefeningen.

Succes! Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Damn nette training.

Soon 100kg deadlift? of 110 zelfs :eek:

Thanks! :o Ja, het ging lekker gisteren :D Maar de 100 kg DL voelt nog heel ver hoor.

Vandaag ging het ook al zo lekker:

Training 18-06-2013: schema UB1

1. Bench Press ss BOR

Bench Press
20 x 20 kg
12 x 45 kg :)
12 x 45 kg :):)
12 x 45 kg :):):):D

BOR
20 x 20 kg
12 x 50 kg
12 x 50 kg
15 x 50 kg :D volgende keer zwaarder dus!

2.Incl. Db. Flyes ss Reverse Flyes

Incline Dumbbell Flyes
15 x 10 kg
12 x 12 kg
12 x 12 kg

Reverse Flyes
3 x 15 x 7 kg

3. Military Press ss Lat Pulldown

Military Press
12 x 25 kg
11 x 25 kg
12 x 25 kg

Hier zit nog veel leg drive tussen. Ik ga het opbouwen tot 3 x 12 x 25 kg strict voordat ik zwaarder ga.

Lat Pulldown
3 x 15 x 41 kg :)

4. Assisted Dips ss Assisted Chin-Ups

Assisted Dips
10 x 45.5 kg
9 x 41 kg :)
8 x 41 kg

Assisted Chin-Ups
10 x 41 kg :)
9 x 41 kg
9 x 41 kg

En nog een therapeutisch supersetje biceps-triceps gedaan ivm mijn ellebogen:

5. Dumbbell Biceps Curls ss Dumbbell Triceps Extensions

Dumbbell Biceps Curls
15 x 3 kg
2 x 20 x 3 kg

Dumbbell Triceps Extensions
15 x 3 kg
2 x 20 x 3 kg

Dit ging geheel pijnloos. Eigenlijk de hele training ging geheel pijnloos... voor het eerst in ruim 3 jaar! :o :)

Terug
Naar boven