XXL Nutrition

Contest Log (v) Poison's Contest Log 2013

Vandaag 40 min op de crosstrainer @ 125-140 Watt + 5 min wu + 5 min cd. Aan mijn hartslag te beoordelen zat er vandaag ook niet veel meer in! :o

De behandeling van gisteren heeft de pijn in mijn onderrug en heup weggenomen, maar mijn hamstrings en knieën voelen nog niet goed. Voorlopig dus geen benentraining. :( Morgen weer UB en vrijdag zie ik dan wel verder.

Voeding is trouwens nog netjes (morgen mag ik weer carbs, en wat snak ik er dit keer naar! :eating )
Even de tijd geven nog, de reactie van de dry needling behandeling kan een paar dagen duren. Ik zou als alles nog niet 100% voelt wel gewoon je LB training doen. Goed opwarmen en gaan. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hier gaat het, wat de contestvoorbereiding betreft, nog steeds de goede kant op. Vanochtend gewogen en gemeten:

Gewicht: 61.0 kg (t.o.v. start -1.6 kg)
Vet % BI: 24.2% (t.o.v. start -3%)
Vet % caliper: 17% (t.o.v. start -6%)
Tailleomtrek: 68.5 cm (t.o.v. start -3.5 cm)
Buikomtrek: 74 cm (t.o.v. start -5.0 cm)
Dijomtrek: 55 cm (t.o.v. start -4.0 cm)

---------- Post toegevoegd 1 July 2013 om 17:10 ----------

Even de tijd geven nog, de reactie van de dry needling behandeling kan een paar dagen duren. Ik zou als alles nog niet 100% voelt wel gewoon je LB training doen. Goed opwarmen en gaan. ;)
Ik heb naar je geluisterd en benen getraind donderdag, dat ging goed. :) Ik houd nog wel dat stramme, trekkerige gevoel in mijn linkerhamstrings.

Hee dat gaat lekker Poison!! netjes!

Je gaat super meid! Je gaat voor de eerste prijs denk ik zo he! :D

Nou... ik weet er nog een paar die minstens even hard trainen en ook met de voeding hun best doen... dus ik reken er niet op! ;)
Maar ja.. er wordt uiteindelijk toch beoordeeld op eind fysiek! dus jij hebt zeker alle kansen open! :)

dat doe je goed zeg! Ben benieuwd hoe je erbij staat straks aan het eind van de contest :)

Netjes!!!! Gaat lekker hier. Heel benieuwd naar je fysiek.

Hier gaat het, wat de contestvoorbereiding betreft, nog steeds de goede kant op. Vanochtend gewogen en gemeten:

Gewicht: 61.0 kg (t.o.v. start -1.6 kg)
Vet % BI: 24.2% (t.o.v. start -3%)
Vet % caliper: 17% (t.o.v. start -6%)
Tailleomtrek: 68.5 cm (t.o.v. start -3.5 cm)
Buikomtrek: 74 cm (t.o.v. start -5.0 cm)
Dijomtrek: 55 cm (t.o.v. start -4.0 cm)
Dat ziet er uit als hele goede progressie!!! Ik ben echt benieuwd naar je eindfysiek! 2 jaar geleden ben je een plek hoger geëindigd dan ik en had je echt een mooie fysiek en was ik nog maar een schraal ding haha. Hoop dat het dit jaar weer een spannende wedstrijd wordt!

dat gaat inderdaad netjes vooruit ... en aan je trainingen te zien ook nauwelijks tot geen krachtverlies nergens.
Doe je goed meid

Maar ja.. er wordt uiteindelijk toch beoordeeld op eind fysiek! dus jij hebt zeker alle kansen open! :)

dat doe je goed zeg! Ben benieuwd hoe je erbij staat straks aan het eind van de contest :)

Netjes!!!! Gaat lekker hier. Heel benieuwd naar je fysiek.

Dat ziet er uit als hele goede progressie!!! Ik ben echt benieuwd naar je eindfysiek! 2 jaar geleden ben je een plek hoger geëindigd dan ik en had je echt een mooie fysiek en was ik nog maar een schraal ding haha. Hoop dat het dit jaar weer een spannende wedstrijd wordt!

Dank jullie wel! :) Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie er straks bij staan!!! Ik vind het sowieso heel spannend, nu al, dus dat het een spannende wedstrijd wordt weet ik wel zeker! :D En Naomi, jij hebt doorgetraind deze 2 jaar; ik heb stil gezeten met mijn kapotte ellebogen. Ik heb zo'n vermoeden dat jij dit jaar hoger eindigt hoor, ik heb die foto van jouw arm gezien :eek:, een schraal ding ben je iig niet meer ! :o ;)

dat gaat inderdaad netjes vooruit ... en aan je trainingen te zien ook nauwelijks tot geen krachtverlies nergens.
Doe je goed meid

Dank je Rob! :) Het krachtverlies is inmiddels wel begonnen... :( of ja, krachtverlies... Het is eerder energieverlies, dat het gewoon eerder ophoudt. Ik heb het met de training van gisteren heel duidelijk gezien:

Training 01-07-2013: schema UB1

1. Bench Press ss Pendlay Rows

Bench Press
15 x 20 kg
8 x 52.5 kg :o 'blond' momentje hier: de bedoeling was 47.5 kg, maar met laden verkeerd geteld en de platen van 5 kg ipv die van 2.5 kg gepakt, waardoor 5 kg te zwaar... dus ik zo van 'joh, valt tegen dit!'... en toen viel het kwartje :duh: :rolleyes:
12 x 47.5 kg :D
10 x 47.5 kg (11e keer was fail)

Pendlay Rows
15 x 20 kg
3 x 12 x 40 kg :) Dit ging al een stuk beter dan vorige week

2. Incline Db Flyes ss Reverse Flyes

Incline Db Flyes
3 x 15 x 12 kg :) volgende week verzwaren

Reverse Flyes
3 x 15 x 7 kg :) mag ook zwaarder volgende week

So far so good, maar toen was het weer laat geworden en moest ik dus door de derde superset haasten, met heel weinig rust tussen de sets, en toen hield het een beetje op :o

3. Military Press ss Lat Pulldown

Military Press
12 x 25 kg
2 x 8 x 25 kg :(

Lat Pulldown
2 x 15 x 41 kg
12 x 41 kg :(

Wel zonder straps en zonder ellebogenpijn, de lat pulldown! (Thankyouthankyouthankyou DieNase! :bow:) :)

Beetje je battles kiezen nu. Als je weet dat je het eerste op bv een MP je kracht verliest, deze vooraan in de
training zeten als je nog fris en fruitig bent ;)

Een wedstrijd is sowieso spannend.. maar laatste zal je zeker niet worden hoor! :rolleyes:

Mooie training!

Dank jullie wel! :) Ik ben ook erg benieuwd hoe jullie er straks bij staan!!! Ik vind het sowieso heel spannend, nu al, dus dat het een spannende wedstrijd wordt weet ik wel zeker! :D En Naomi, jij hebt doorgetraind deze 2 jaar; ik heb stil gezeten met mijn kapotte ellebogen. Ik heb zo'n vermoeden dat jij dit jaar hoger eindigt hoor, ik heb die foto van jouw arm gezien :eek:, een schraal ding ben je iig niet meer ! :o ;)

Dank je Rob! :) Het krachtverlies is inmiddels wel begonnen... :( of ja, krachtverlies... Het is eerder energieverlies, dat het gewoon eerder ophoudt. Ik heb het met de training van gisteren heel duidelijk gezien:

Training 01-07-2013: schema UB1

1. Bench Press ss Pendlay Rows

Bench Press
15 x 20 kg
8 x 52.5 kg :o 'blond' momentje hier: de bedoeling was 47.5 kg, maar met laden verkeerd geteld en de platen van 5 kg ipv die van 2.5 kg gepakt, waardoor 5 kg te zwaar... dus ik zo van 'joh, valt tegen dit!'... en toen viel het kwartje :duh: :rolleyes:
12 x 47.5 kg :D
10 x 47.5 kg (11e keer was fail)

Pendlay Rows
15 x 20 kg
3 x 12 x 40 kg :) Dit ging al een stuk beter dan vorige week

2. Incline Db Flyes ss Reverse Flyes

Incline Db Flyes
3 x 15 x 12 kg :) volgende week verzwaren

Reverse Flyes
3 x 15 x 7 kg :) mag ook zwaarder volgende week

So far so good, maar toen was het weer laat geworden en moest ik dus door de derde superset haasten, met heel weinig rust tussen de sets, en toen hield het een beetje op :o

3. Military Press ss Lat Pulldown

Military Press
12 x 25 kg
2 x 8 x 25 kg :(

Lat Pulldown
2 x 15 x 41 kg
12 x 41 kg :(

Wel zonder straps en zonder ellebogenpijn, de lat pulldown! (Thankyouthankyouthankyou DieNase! :bow:) :)
Hoeveel therapeuten had je voor mij ook alweer versleten? :D

:hedbang:

Beetje je battles kiezen nu. Als je weet dat je het eerste op bv een MP je kracht verliest, deze vooraan in de
training zeten als je nog fris en fruitig bent ;)

Klopt helemaal! Mijn campagne is tegen het BF, dus de battles die ik kies zijn... whatever burns more calories. Vandaar dat de nadruk zo op de zware lifts ligt. :)

Een wedstrijd is sowieso spannend.. maar laatste zal je zeker niet worden hoor! :rolleyes:

Mooie training!

Thanks meis! :)

Hoeveel therapeuten had je voor mij ook alweer versleten? :D

:hedbang:

Ha ha :roflol: even kijken... 7 fysiotherapeuten/manueel therapeuten, 2 osteopathen en 1 orthopedisch chirurg... 10 dus! :D

Training 02-07-2013: schema LB1

1. Squats ss Lying Leg Curls

Squats
20 x 20 kg
15 x 50 kg
12 x 60 kg
12 x 65 kg

Lying Leg Curls
15 x 25 kg
15 x 27.5 kg
12 x 30 kg
12 x 32 kg

2. Barbell Lunges ss Romanian DL

Bb Front Lunges
3 x 12 x 25 kg (12 per been)

Romanian DL
15 x 40 kg
15 x 50 kg
15 x 60 kg ... en hier bij het oppakken iets raars gedaan met m'n onderrug :( Niet heel erg, kan nog prima bewegen, maar dus weer een irritant pijntje erbij

3. Adductor Machine ss Abductor Machine

Adductor
15 x 34.5 kg
15 x 37 kg
15 x 39 kg

Abductor (1-2-4)
15 x 34.5 kg
15 x 37 kg
15 x 39 kg

4. Hyperextension ss Single leg dumbbell calf raise

Hyperextension
3 x 20 x Bw

Single leg dumbbell calf raise
3 x 20 x 12 kg

Dit was een heldenhafte workout, al zeg ik het zelf. De gym waar ik train wordt namelijk op dit moment verbouwd en alles ligt overhoop. Voordat ik kon squatten, moest het squat rek vrij gemaakt worden van opgestapelde matjes en een stukje naar links verschoven worden, zodat de barbell niet in de knoop kwam met de kabelstellage ernaast. En zo ging het met alle oefeningen. Het was klauteren tussen de toestellen en schuiven met gewichten en apparaten, een hele workout an sich al! Je moest echt hardcore zijn om je training af te maken vandaag! ;)

Ook was dit de eerste volwaardige benentraining in 2 weken (omdat ik allerlei pijntjes had). Toch voelt de achterkant van mijn linkerbeen nog niet goed, en nu dus ook weer mijn onderrug.

Pfiewww toch wel heftig die 3 supersets! Netjes joh!

Last van je onderrug is altijd klote, ik heb ook echt een hele slechte rug. En vooral met benentrainen heb/krijg ik daar last van. Gelukkig kan ik zaterdag weer naar de chiropractor die de boel weer ff rechtzet, kan ik er weer 1,5maand tegenaan

Och dus het was gister avond ook al? nou vandaag was het net zo rampzalig dumbells lagen achter alle apparaten verstopt je kon niet normaal bankdrukken dus eerst moeten verschuiven enzovoort. Wel nette training maar pas je op met onderrug lijkt me een vervelende blessure!

je mag ook altijd in mijn schuur komen trainen tot je gym klaar is :eyebrow:

Pfiewww toch wel heftig die 3 supersets! Netjes joh!

Last van je onderrug is altijd klote, ik heb ook echt een hele slechte rug. En vooral met benentrainen heb/krijg ik daar last van. Gelukkig kan ik zaterdag weer naar de chiropractor die de boel weer ff rechtzet, kan ik er weer 1,5maand tegenaan
Ja, nou, precies! Ik merk in mijn onderrug de gevolgen van deze 2 jaar niet trainen: hij is een stuk zwakker geworden. :( Met benen trainen heb ik er ook het ergste last van.

Succes zaterdag bij de chiropractor! Ik zal zelf lief vragen aan DieNase of ik nog een keer bij hem langs mag gaan.

Och dus het was gister avond ook al? nou vandaag was het net zo rampzalig dumbells lagen achter alle apparaten verstopt je kon niet normaal bankdrukken dus eerst moeten verschuiven enzovoort. Wel nette training maar pas je op met onderrug lijkt me een vervelende blessure!

Ja, het was echt erg gisteravond en het klinkt vandaag inderdaad minstens net zo erg! :eek: Ik zou vandaag gaan cardio'en, maar ik sla een keertje over denk ik. :p Ik compenseer vanavond wel een beetje met een yoga workshop van 2 uur. ;)

je mag ook altijd in mijn schuur komen trainen tot je gym klaar is :eyebrow:
:roflol: Perfect! En als ik nou op de fiets kom, heb ik mijn cardio ook al binnen! ;)

Terug
Naar boven