XXL Nutrition

Contest Log (v) Poison's Contest Log 2013

lekker getraind weer!! lunges in smith klinkt goed, ga ik denk ik ook eens proberen :) zeker net iets meer stabiliteit?

en bedankt voor je compliment! zo droog ben ik niet hoor, en ben ook bezig met bulken dus zal er niet op zn best bij staan straks voor de contest :)

• Topic Starter Topic Starter
Niet mis die squat. Nog supersetted ook.
Ja, die voelde wel goed! :)

Lekkere training!!! Spierpijn vandaag???
Ja, oh ja, absoluut, en vandaag eigenlijk nog erger! :o

lekker getraind weer!! lunges in smith klinkt goed, ga ik denk ik ook eens proberen :) zeker net iets meer stabiliteit?

en bedankt voor je compliment! zo droog ben ik niet hoor, en ben ook bezig met bulken dus zal er niet op zn best bij staan straks voor de contest :)
Met de lunges in de Smith hoef je je inderdaad niet zo op stabiliteit te concentreren en kun je lekker focussen op kracht. Uiteraard, als je stabiliteit wilt trainen, moet je ze juist niet in de Smith doen, maar dat spreekt voor zich :p

Heb gisteren voor mijn cardio sessie 40 minuten staand gefietst op een spin fiets (uiteraard weer met 5 minuten warming-up en cooling-down). Een paar verschillende mensen hadden dit geadviseerd, en ik moet zeggen dat ik het niet vervelend vond. Voor mijn knieën voelt staand fietsen in ieder geval een stuk minder belastend dan hardlopen of gewoon fietsen. Ga ik vaker doen, vanavond gelijk weer! ;)

Staand fietsen?

Ja ken genoeg vrouwen die dat doen;)

Goed ook voor je ass:D

Staand fietsen?

Ja ken genoeg vrouwen die dat doen;)

Goed ook voor je ass:D

Ha ha... klinkt bijna alsof je gelooft in locale vetverbranding :p

Mijn ass is al aardig ontwikkeld, al heb ik er natuurlijk niets op tegen als die nog iets strakker trekt :D

Waar het mij om gaat bij de cardio:
  1. dat ik lekker veel verbrand
  2. dat het low impact is voor mijn gewrichten, zodat het niet in de weg loopt van mijn KT
  3. dat het goed te doen is ondanks spierpijn in quads, glutes en hamstrings

en op al deze punten vind ik staand fietsen erg geslaagd. :)

Training ziet er mooi uit inderdaad! en cardio... doe jij mijn portie maar oke? :p

Maar staand fietsen is toch per definitie belastender dan zittend? Of ga je nu zwaarder, maar langzamer?

:roflol:
nou ehm.. als het in mijn schema staat :rolleyes:
en anders in het weekend.. dan ben ik (nog) schema vrij. ;)
Ooooh vandaar dat je het allemaal goed vindt wat Ron voorstelt om te eten zaterdag na de workout! :roflol: Ik houd morgen juist mijn laatste refeed, daarna gaan de koolhydraten echt op een minimum. :(

Maar staand fietsen is toch per definitie belastender dan zittend? Of ga je nu zwaarder, maar langzamer?
Nou dat dacht ik dus ook, maar blijkbaar niet voor mijn blessure! Of ja, blessure is misschien een groot woord... Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik gefietst heb (ook buiten op de gewone fiets dus) zeuren mijn knieën een paar dagen na. ??? Daarna wordt het wat minder en voel ik alleen wat met traplopen. Ik heb hier al jaren last van en er is uitvoerig naar mijn knieën gekeken, maar er was niets afwijkends te zien. :dunno:

Met de crosstrainer heb ik er geen last van, en de beweging van staand fietsen lijkt meer op de crosstrainer, dus blijkbaar is het iets met de zittende houding wat mijn knieën niet zo lekker vinden. :scratch:

---------- Post toegevoegd 11 July 2013 om 22:42 ----------

Ik vergeet mijn training van vanavond te vermelden: weer cardio, weer staand fietsen. 45 min + 5 min warming up + 5 min cooling down. Viel me zwaarder dan gisteren, ik denk door de ergere spierpijn.

Waarom gooi je je carbs zo omlaag? Ik hou mijn carbs juist relatief hoog in de cut, zie ook de richtlijnen van oa leangains.com Werkt perfect en ik heb niet het gevoel dat ik aan het cutten ben.

ik gooi ook mijn carbs aan het einde omlaag, maar je moet gewoon kijken wat voor je werkt..
mijn lijf reageerd altijd raar want als ik na een tijdje weer echt strikt ga eten gaat mijn bodyweight ook eerst altijd omhoog alvorens die het loslaat..stom lijf;)

Ik ben toch wel van mening dat er wel degelijk verschillen zijn in vet kwijt raken tussen mannen en vrouwen..
Maar als je je carbs hoog of iig hoger kan houden tijdens een cut..dat is win/win!
Tot morgen:)

Waarom gooi je je carbs zo omlaag? Ik hou mijn carbs juist relatief hoog in de cut, zie ook de richtlijnen van oa leangains.com Werkt perfect en ik heb niet het gevoel dat ik aan het cutten ben.

Voor mij werkt low carb juist het beste, endo dat ik 'r ben. ;) Met de contest van twee jaar geleden begon ik pas een beetje droog te worden in de laatste 4 weken, toen ik keto ging doen. Dit ben ik nu ook van plan voor de laatste 2 weken, want ik ben nog niet droog genoeg en het wordt dus tijd voor wat extremere maatregelen: het is nu keto en meer cardio! :(

ik gooi ook mijn carbs aan het einde omlaag, maar je moet gewoon kijken wat voor je werkt..
mijn lijf reageerd altijd raar want als ik na een tijdje weer echt strikt ga eten gaat mijn bodyweight ook eerst altijd omhoog alvorens die het loslaat..stom lijf;)

Ik ben toch wel van mening dat er wel degelijk verschillen zijn in vet kwijt raken tussen mannen en vrouwen..
Maar als je je carbs hoog of iig hoger kan houden tijdens een cut..dat is win/win!
Tot morgen:)

Lijkt me wel fijn ja, als je niet zo laag in de carbs hoeft te gaan! :)

Trainingen van dit weekend

Gisteren bij de übergezellige meet in Hillegom UB getraind:

1. Incline Db. Press ss T-Bar Rows

Incline Db. Press
15 x 12 kg
12 x 18 kg
12 x 18 kg
8 x 18 kg

T-Bar Rows
4 x 15 x 30 kg

2.Db. Flyes ss Facepulls

Flat Bench Db. Flyes
15 x 10 kg
12 x 10 kg
12 x 10 kg

Facepulls
3 x 15 x 15 kg

3. Lateral Raise ss V-Bar Pulldowns

Lateral Raise
3 x 15 x 7 kg :D rep PR

V-Bar Pulldowns
2 x 15 x 30 kg
15 x 35 kg

Toen nog aan de Dumbbell Pull Over begonnen, maar het was al laat geworden en toen hadden we met z'n allen besloten dat het mooi was geweest. :p

Vandaag LB getraind: schema LB2

1. Deadlift ss. Seated Calf Raises

Deadlift
15 x 60 kg
12 x 70 kg voelde goed, dus...
12 x 75 kg :D voelde nog steeds goed, dus...
12 x 80 kg :D oh yeah baby

Seated Calf Raises (Smith machine)
30 x 60 kg
3 x 25 x 70kg

2. Sumo Squats ss. Lying Leg Curls

Sumo Squats
15 x 40 kg
3 x 15 x 50 kg

Lying Leg Curls
15 x 25 kg
15 x 27.5 kg
15 x 30 kg
13 x 32 kg (+ 2 halve reps die nergens op leken :o)

3. Single-leg Cable Kick-Back
15 x 20.5 kg
3 x 15 x 22.5 kg

Het ging vandaag erg goed! Ben blij met mijn deadlift, dat begint weer ergens op te lijken. :) Nu kijken hoe het gaat lopen de komende 2 weken op een keto dieet. :bang:

je gaat echt super! en wat een dedication gisteren hoor! Nou je komt er wel.
en moet zeggen.. jouw figuur "makes me jalous" :)
mooie verhoudingen!

Keto bevalt je goed?
Ik werd er erg plat en leeg van.
Maar ga je ook nog laden voor de shoot?

je gaat echt super! en wat een dedication gisteren hoor! Nou je komt er wel.
en moet zeggen.. jouw figuur "makes me jalous" :)
mooie verhoudingen!
Dankjewel :o Wat toewijding betreft doe jij voor niemand onder hoor! Jij komt er ook wel, gewoon zo door blijven gaan! :thumb:

Keto bevalt je goed?
Ik werd er erg plat en leeg van.
Maar ga je ook nog laden voor de shoot?

Ja, met keto ging het de vorige keer ineens wel hard. De laatste 3 dagen voor de fotoshoot ga ik inderdaad weer laden.

Wow
3 dagen laden?
Begin je dan dag 1 laag en langzaam elke dag wat meer?
3 dagen hoog voor een vrouw lijkt me veel.
Nou weet ik jou stofwisseling niet natuurlijk;)

Was leuk je te ontmoeten zaterdag
Je was lekker bezig met je eigen schema en ik heb je af en toe van je training af gehouden
Denk dat je hoog gaat eindigen.. Goed fysiek.. Goede dedication..
Ik ga je volgen hier

Wow
3 dagen laden?
Begin je dan dag 1 laag en langzaam elke dag wat meer?
3 dagen hoog voor een vrouw lijkt me veel.
Nou weet ik jou stofwisseling niet natuurlijk;)

Sowieso rustig laden. Op onderhoud (~2100 kcal) en met iets over 200 g koolhydraten per dag, dan heb ik zeker 2 dagen nodig om de depleted glycogeenreserves weer aan te vullen. Ik begin dan alvast de avond van dag -3.

Hoe doe jij het dan, of hoe zou jij het doen?

Was leuk je te ontmoeten zaterdag
Je was lekker bezig met je eigen schema en ik heb je af en toe van je training af gehouden
Denk dat je hoog gaat eindigen.. Goed fysiek.. Goede dedication..
Ik ga je volgen hier

Hoi grosje, superbedankt voor de complimentjes :o en leuk dat je mij hier volgt! :) Ik vond het ook erg leuk jou te ontmoeten en helemaal niet erg om af en toe van mijn training afgehouden te worden. Lekker autistisch doortrainen kan ik in mijn eigen gym wel, de meet was juist voor de gezelligheid en om elkaar te leren kennen. ;)

Ja oké. Ik dacht 3 dagen hoog.
200 gram om te beginnen lijkt mij prima.
Je kan elke dag kijken hoe vol je staat en hoeveel meer je nodig bent.
En wateriiname ook omhoog maar 7/8 liter en dan langzaam afbouwen?
Zout?

Terug
Naar boven