Fitness Seller

Contest Log (v) Poison's Contest Log 2013

blog_falling_for_hordak.jpg

[Afbeelding niet meer beschikbaar] :orly:

Haha als het zo was gegaan dan stond er cardio in je post ipv benen training :trollface: :heart:

• Topic Starter Topic Starter
Mooie training! en goed dat je eerst techniek pakt! is het belangrijkste wat er is!
Ik zag vandaag ook weer zo een iel jochie (hahaha.. ik mag het zeggen he! :rolleyes:
letterlijk gooien met DB tijdens bicep curl. Welke techniek?

Je gaat snel vooruit met je gewichten! netjes hoor! zal me een contest worden he! :D

Thanks! Ik ben ook erg blij met hoe snel mijn kracht terug komt! :) Kom sterk in de verleiding om naar mijn oude gewichten toe te werken met wat minder reps, gewoon om te kijken of ik het nog/weer kan. Moet mezelf continu eraan herinneren dat dit nu niet zo verstandig zou zijn. :finger: :p

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 12:50 ----------

Ik kan de front squat nooit doen omdat ik dan door de grond ga van de pijn aan mn linkerschouder, maakt niet veel uit of ik de lege stang pak of 80kg. Dus als er idd nog techniektips zij??

Thanks anyway...ik heb het ook met gekruiste armen geprobeerd. Moet wel zeggen dat ik een instabiele schouder heb (ben hypermobiel), dus misschien dat het ook deels daardoor komt.

Bij sommige oefeningen floept mn schouder half uit de kom en weer in de kom:p

Ouch, dat klinkt inderdaad pijnlijk, Naomi! :( Ik neem aan dat je daar al heel wat aan hebt geprobeerd te doen?

Succes met de contest. Nr1 is al gekend! ;)

Ik ga je helaas niet volgen. Het aantal whiteknights en maagdelijke bejaarden dat hier onzin komt posten schrikt mij af.

:trollface: phaggots.

Ik leg de stang boven op mn arm/schouder en kruis mn armen. Sommige mensen doen ook vingers eronder.
Zo recht mogelijk proberen te zakken met voeten op schouder breedte. Niet naar beneden kijken. Recht naar voren of schuin omhoog.
Het is kwestie van oefenen.

Schouder klachten zijn lastig hierbij. kun je idd meer last van krijgen door stang en of houding. Geen tips voor helaas.

Oh, hey, dan deed ik hem toch niet zo verkeerd! :) Ik pakte hem ook met gekruiste armen. Toen kwam ik thuis en zocht naar vids om naar de techniek te kijken... alleen maar filmpjes gevonden waarin mensen de stang op de andere manier vasthouden, als bij een clean zeg maar. Dus dacht ik dat ik het verkeerd had gedaan en dat het er heel gek moet hebben uitgezien. :o

Volgende keer ga ik het op allebei de manieren proberen, kijken welke het beste voelt, en ook het gewicht een beetje verhogen.

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:09 ----------

Succes met de contest. Nr1 is al gekend! ;)

Ik ga je helaas niet volgen. Het aantal whiteknights en maagdelijke bejaarden dat hier onzin komt posten schrikt mij af.

:trollface: phaggots.

???

Ik deed eerst ook gekruiste armen maar doe nu inmiddels clean grip t is in het begin heel k*t met je polsen maar als je eenmaal beetje gewend bent vind ik het veel fijner dan met gekruiste armen.
Clean grip oefenen is dus een aanrader!

Ik deed eerst ook gekruiste armen maar doe nu inmiddels clean grip t is in het begin heel k*t met je polsen maar als je eenmaal beetje gewend bent vind ik het veel fijner dan met gekruiste armen.
Clean grip oefenen is dus een aanrader!

Ok, ga ik zeker proberen. Thanks! :)

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:16 ----------

:thumbup:
Nu gewoon stretchen en rustig de belastbaarheid van je elleboog opbouwen, die is al een tijdje niets gewend. ;) Over paar weekjes nog even de puntjes op de i zetten, komt helemaal goed
Will do! Gisteren was ik mijn straps vergeten, toch die 60kg Romanian DL gepakt... oh, w8, zei je 'rustig'? :D

Misschien moet je daar wat aan doen dan? Zolang het geen structurele instabiliteit is kan je daar heel veel aan doen met specifieke training (en dan bedoel ik niet de standaard cuff oefeningetjes die kracht coaches op internet zetten). ;)
Naomi, goed luisteren naar DieNase, hij weet dingen! ;)

---------- Post toegevoegd 24 May 2013 om 13:18 ----------

ziet er goed uit! hou die ellebogen in ere en knallen maar! ;)

Dankjewel Dinky! Doe jij niet mee dan?

Ach rustig aan doen...zolang je geen scherpe pijn voelt en het alleen een beetje zeurt dan gewoon gas geven hoor.
Trouwens nog even geen clean grip front squats doen aub, dat vindt je elleboog nog niet leuk.

Ach rustig aan doen...zolang je geen scherpe pijn voelt en het alleen een beetje zeurt dan gewoon gas geven hoor.
Trouwens nog even geen clean grip front squats doen aub, dat vindt je elleboog nog niet leuk.

Ok. Met gekruisde armen mag het dus wel?

Ok. Met gekruisde armen mag het dus wel?
Ja, jouw elleboog heeft een tijd niet in de eindstanden kunnen komen. Nu we dat mechanisch gezien hebben verholpen, moet je gewricht wel weer wennen aan die eindstanden. De eindstanden opzoeken zonder gewicht met oa het stretchen wat je doet is juist goed, maar niet met gewicht in een eindstand houden (wat je met een set clean grip front squats wel doet). Ik vind clean grip ook prettiger, maar dat komt omdat dat stabieler voelt voor mij. Het 1 is niet beter dan het ander.

Ja, jouw elleboog heeft een tijd niet in de eindstanden kunnen komen. Nu we dat mechanisch gezien hebben verholpen, moet je gewricht wel weer wennen aan die eindstanden. De eindstanden opzoeken zonder gewicht met oa het stretchen wat je doet is juist goed, maar niet met gewicht in een eindstand houden (wat je met een set clean grip front squats wel doet). Ik vind clean grip ook prettiger, maar dat komt omdat dat stabieler voelt voor mij. Het 1 is niet beter dan het ander.

Duidelijk! Tijd zat om clean grip te oefenen als mijn ellebogenklachten een herinnering uit een ver verleden zijn :D Bedankt!!!

Duidelijk! Tijd zat om clean grip te oefenen als mijn ellebogenklachten een herinnering uit een ver verleden zijn :D Bedankt!!!

Ik gebruik gewoon geen handen. Barbell op de schouders, vuisten maken en dan je vuisten op voorhoofd
hoogte houden zeg maar. Beetje alsof je gaan boksen. En dan gaat die barbell nergens meer naartoe.
En geen last van polsen, armen of God weet wat.

Ik gebruik gewoon geen handen. Barbell op de schouders, vuisten maken en dan je vuisten op voorhoofd
hoogte houden zeg maar. Beetje alsof je gaan boksen. En dan gaat die barbell nergens meer naartoe.
En geen last van polsen, armen of God weet wat.

:roflol: Pics?

Zie je jezelf nog wel in de spiegel zo?

Ja hoor. Gaat perfect imo. Zat ook eerst altijd te ****en met grip op fronts. Sinds ik ze zo doe, geen
probs meer. Heb het ooit eens gezien op een pic van Ronny Rockel

Ga ik ook proberen dan! Plaats binnenkort een rapportje van hoe het is gegaan. Thanks! :)

Sinds ik de front squats met de vuisten op m'n voorhoofd doe... ;)

ronny rockel doet altijd zo front squats
moet je wel goede delts voor hebben;)

Terug
Naar boven