XXL Nutrition

Contest Log (v) Poison's Contest Log 2013

Heb je iets van een doel in gedachten qua aantal km's dat je straks wil kunnen hardlopen?

• Topic Starter Topic Starter
Hé Poison, succes vandaag. Komt vast goed! Heb jij ook begeleiding of doe jij voeding/training allemaal zelf?

Ha Reina :wave: Dankjewel! :) Ik doe het allemaal zelf. Wil nog wel leren poseren en misschien nog begeleiding zoeken voor de laatste fase, met het depleten en laden met kh en het vocht en zo.

om hard te lopen;)

opbouw schema ofzo

ken er meer die dat doen.

bouw je langzaam de KM op.

:D ja, zo ver was ik ook al :D

Bedoelde een speciaal schema ofzo? Start to Run oid...

Oh, dit is gewoon een schema'tje van Runner's World: http://www.runnersweb.nl/Schema/Hardloopschema-beginners/Beginnersschema-1.htm Het Absolute Minimum heet het... :roflol: :o Dat zegt al wat over mijn ambities op dit gebied, geloof ik ;)

Heb je iets van een doel in gedachten qua aantal km's dat je straks wil kunnen hardlopen?

Oh nee, ik ben helemaal geen hardloper, maar ik heb ook zo'n hekel aan de cardio binnen, en ik vind dat iedereen eigenlijk fit genoeg zou moeten zijn om een stukje hardlopen vol te houden. Ik wil dus een beetje basisconditie opbouwen, dat ergens tussen de 5 en de 10 km in ieder geval geen grote uitdaging is. :)

Maar ik wil het nu niet pushen met het hardlopen, omdat het best high-impact is voor cardio, en het moet niet ten koste gaan van de krachttraining. Vandaar dat ik max. een kwartiertje hardloop, en verder de rest van de cardio op de crosstrainer doe.

Oh nee, ik ben helemaal geen hardloper, maar ik heb ook zo'n hekel aan de cardio binnen, en ik vind dat iedereen eigenlijk fit genoeg zou moeten zijn om een stukje hardlopen vol te houden. Ik wil dus een beetje basisconditie opbouwen, dat ergens tussen de 5 en de 10 km in ieder geval geen grote uitdaging is. :)

Nou 5-10 km is, zeker voor een niet-hardloper, toch een respectabele afstand :)

Heel veel succes, Poison!
Ik ga je volgen, zeker gezien je elleboogverhaal.
Heb zelf ruim 9 maanden last gehad van een elleboog en moest ook een forse stap terug doen. Als ik nu erg veel verhoog met gewicht, speelt het op maar zolang ik rustig train met niet te zwaar gewicht, gaat het goed.
Als ik zie wat de meeste dames hier voor gewicht pakken, weet ik zeker dat het meeste mij gewoon niet zal gaan lukken.
Toch ga ik nog steeds vooruit, en zijn mijn schema's erop aan gepast.
Het is gewoon klote dat zoiets gebeurt en ik kan me voorstellen dat je er enorm van gebaald hebt!

Nou ik zou het je niet na kunnen doen.. 5-10 km hardlopen. Krijg altijd steken met hardlopen. En voor mij si cardio niet handig. Maar dat gaat je zeker el lukken allemaal.
Knap dat je alles zelf doet. :thumb:

Die steken zijn niet van je milt, dat is je middenrif door het geforceerd ademhalen.

Die steken zijn niet van je milt, dat is je middenrif door het geforceerd ademhalen.

Owh? Middenrif ligt toch hoger dan je milt? Ik kreeg vroeger regelmatig steken in mijn zij todat iemand
me zei dat dat daaraan lag. Nu let ik erop en ik heb er geen last meer van. Maar blijkbaar is mijn
ademhaling dan gewoon niet meer geforceerd :p Weer een mythe minder :)

Hoe is het wegen en meten eigenlijk gegaan?

Succes met de prep!

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allen! En welkom, Sjors :hello:

Beaudien, het is inderdaad zwaar klote zoiets. Ik ben blij voor jou dat je de manier hebt gevonden dat je vooruitgang blijft boeken. :thumb: Heb je met alle oefeningen last of alleen met bepaalde bewegingen?

Reina, de meting ging goed: 62.4 kg met 25% vet volgens de bioimpedantiemeter en 19% volgens de caliper. Ik vrees echter het ergste voor de volgende meting, want...

Hier zal even een weekje niet getraind worden :( Ik zit een paar dagen bij mijn familie in mijn geliefde Catalonië, wat erg leuk is natuurlijk :) Maar voor de contest is het een beetje een ramp. Niemand met een sportschool abonnement met wie ik een traininkje zou kunnen pakken, en met het eten durf ik ook niet moeilijk te doen, want ik ben hier tenslotte te gast. :o Ik heb hier wel een pot whey laten bezorgen om de schade enigszins te beperken, want ik heb ook nog een paar vegetariërs in de familie :rolleyes:, maar voor de rest moet ik een weekje rustig aan doen en gewoon een beetje letten op wat ik eet.

Ik zal hier daarom waarschijnlijk ook een stuk minder loggen deze week, maar da's logisch :p

Gewoon een "klein"beetje op je voeding letten, en elke dag wat cardio doen en evt oefeningen met je eigen lijf.

Beaudien, het is inderdaad zwaar klote zoiets. Ik ben blij voor jou dat je de manier hebt gevonden dat je vooruitgang blijft boeken. :thumb: Heb je met alle oefeningen last of alleen met bepaalde bewegingen?

Met bepaalde bewegingen. Ik heb heel lang bijv. hammer curl niet kunnen doen of triceps pull down.
Nu gaat dat weer wel, maar niet met heel zwaar gewicht.

Probeer ook een beetje te genieten meid.:) Beetje opletten en je kan ook altijd wat beweging halen toch?
Zo snel zal het niet gaan in een weekje toch?

@DieNase
dank je wel. die zal ik zeker onthouden. :)

;)

Ben benieuwd naar je BFFM carbcycle plan, ga je logje even doornemen als ik er meer tijd voor heb!

/abbo

where you at?

Terug
Naar boven