XXL Nutrition

Pomp in schouders bij borst-oefeningen

• Topic Starter Topic Starter
Hmmm okeei okeei ! Ik heb hier veel van geleerd !

Ik zal ten eerste minder oefeningen doen voortaan :
3x10 Dippen ( warming-up)
3x8-10 Bench press
3x8-10 Dumbbell fly's
3x8-10 Incline Dumbbell press

En daarnaast zal ik proberen 45 graden te houden tussen mijn romp en bovenarmen !

Ten slotte probeer ik constant me schouderbladen tegen elkaar aan te duwen, en zo correct mogelijk de oefening beheerst uitvoer.

Mocht ik dan nog een pomp in me schouders voelen, dan wendt ik me weer zo snel mogelijk hier op dit forum !

Ik bedoel natuurlijk, omdat jij geen sarcasme verstaat:
Waarom zoiets quoten met precies dezelfde inhoud?... Dat is hetzelfde als een kom leeglikken die al leeggelikt is

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 21:23 ----------

Hmmm okeei okeei ! Ik heb hier veel van geleerd !

Ik zal ten eerste minder oefeningen doen voortaan :
3x10 Dippen ( warming-up)
3x8-10 Bench press
3x8-10 Dumbbell fly's

En daarnaast zal ik proberen 45 graden te houden tussen mijn romp en bovenarmen !

Ten slotte probeer ik constant me schouderbladen tegen elkaar aan te duwen, en zo correct mogelijk de oefening beheerst uitvoer.

Mocht ik dan nog een pomp in me schouders voelen, dan wendt ik me weer zo snel mogelijk hier op dit forum !

4 oefeningen vind ik nog steeds veel, ookal is dippen je warming up. Dippen blijft zwaar

Waarom zoiets quoten met precies dezelfde inhoud?... Dat is hetzelfde als een kom leeglikken die al leeggelikt is

---------- Post toegevoegd Sun 10 Feb 2013 om 21:23 ----------

4 oefeningen vind ik nog steeds veel, ookal is dippen je warming up. Dippen blijft zwaar

Woow echt waar =o

Maar bij drie oefeningen ben je toch zo klaar... Binnen een half uur kan je alweer naar huis gaan :rolleyes:
Dippen vindt ik overigens wel meevallen, omdat ik het inmiddels zo vaak al heb gedaan, dat ik nu makkelijk 10 reps kan maken.

Woow echt waar =o

Maar bij drie oefeningen ben je toch zo klaar... Binnen een half uur kan je alweer naar huis gaan :rolleyes:
Dippen vindt ik overigens wel meevallen, omdat ik het inmiddels zo vaak al heb gedaan, dat ik nu makkelijk 10 reps kan maken.

Less is more, als je die 3 oefeningen goed zwaar dort dan is een volgende oefening niet nodig
dips vind ik persoonlijk meer tricep, dus als je rechterop zit kun je hem als tricep oefening rekenen. Doe je die als laatste

Woow echt waar =o

Dippen 10 reps? Daar doe ik er 100 bovenop xD haha

Neh, is geen pissing contest maar persoonlijk vind ik 5 borst oefeningen pas echt voldoende voor ik vol zit hoor..
3 is voor mij echt te weinig..

Benchpress, Flyes, Decline, incline, en onderhands cables (Voor onderkant borst) en als ik me dan nog sterk voel, pak ik cable flyes net iets anders dan de dumbbell variant..
Helemaal naar de kl*teeee :D
Daarna 4 biceps of triceps oefeningen..

niet doen alsof je de eerste bent met de reactie, de eerste post zegt ook precies hetzelfde wat jij zegt dus niet zo bijzonder gaan doen

OT graag

Ik zal het voortaan dan bij drie oefeningen houden, en dan kijken hoe het gaat.

3x8-10 Bench press
3x8-10 Dumbbell fly's

is het verstandig om slechts 3 sets per oefening te doen ? of kan ik hier 4 sets van maken ?

4 sets

Je kan best meer dan 3 oefeningen doen imo..
Mijn borst begon pas goed te groeien toen ik juist wat meer oefeningen ging doen.
verder pak ik soms 4,soms 3 sets.

Persoonsafhankelijk, maar als je 3 oefeningen goed zwaar doet à 4 sets moet genoeg wezen

Zeker als je bij triceps nog dips invoert ;)

Als ik mijn armen 90 graden tegenover mijn lichaam hou krijg ik geheid schouderproblemen.

Als ik mijn armen 90 graden tegenover mijn lichaam hou krijg ik geheid schouderproblemen.

Als je goed las, had je gezien dat ik het verkeerd begrepen had :P
Ik bedoelde 90 graden alszijnde onderarmen ten opzichte van bovenarmen..

45 graden onder het mom van ellebogen naar beneden om voorkant schouder niet te belasten, dat is wat er bedoeld werd, en zeker ook aan te raden :D

Dan smokkel je een beetje, doe ik ook. Ik doe BB bench, incl DB bench en DB flyes voor borst. Dips valt in m'n schema onder triceps maar ik leun een beetje voorover umad.jpg :D.

Terug
Naar boven