Fitness Seller

pouwerpaxck's log

Bezoekers in dit topic

Leuk Frans dat je weer van plan bent om regelmatig te loggen! :)
Wat je stats betreft deze zijn uiteraard indrukwekkend en menigeen kan daar een voorbeeld aan nemen :thumbs:...maar inderdaad wel ietsiepietsie uitkijken want ik lees vaker in je log dat je soms last hebt van bepaalde (terugkomende) blessures: voorkomen is beter dan genezen!
Op "onze" leeftijd duurt herstel/genezing een stuk langer dan bij beduidend jongere krachtsporters. En het is gewoon doodzonde als je een tijdje uit de relatie zou raken door een of andere vervelende blessure.
Wat dokters betreft: de meesten huisartsen hebben allerlei vooroordelen jegens krachtsport en zijn niet echt objectief. Ik wijt dat aan een gebrek aan kennis over krachtsport. Tis niet anders...gewoon negeren.
 
Raw stats insane. Ennuh kijk je wel een beetje uit op jouw leeftijd?

Thanks Gijs,

Je bent zo jong als je jezelf voelt en ik voel me nog behoorlijk jong.
 
Leuk Frans dat je weer van plan bent om regelmatig te loggen! :)
Wat je stats betreft deze zijn uiteraard indrukwekkend en menigeen kan daar een voorbeeld aan nemen :thumbs:...maar inderdaad wel ietsiepietsie uitkijken want ik lees vaker in je log dat je soms last hebt van bepaalde (terugkomende) blessures: voorkomen is beter dan genezen!
Op "onze" leeftijd duurt herstel/genezing een stuk langer dan bij beduidend jongere krachtsporters. En het is gewoon doodzonde als je een tijdje uit de relatie zou raken door een of andere vervelende blessure.
Wat dokters betreft: de meesten huisartsen hebben allerlei vooroordelen jegens krachtsport en zijn niet echt objectief. Ik wijt dat aan een gebrek aan kennis over krachtsport. Tis niet anders...gewoon negeren.

Tis idd mijn linkerschouder/borst die niet altijd dat wil doen zoals ik dat graag zou willen.
 
Week 12
maandag;
herstel training vanwege borstblessure. Het heelt wel goed naar mijn gevoel. Borst lekker doorbloed. Ik moet me inhouden om niet de "zware" gewichten te pakken.

Dinsdag;
Deadliften RAW.

Voelde me vandaag niet echt helemaal lekker en niet "up to date". Deze week staat eigenlijk pieken op het programma....Ik heb er een hele tijd naar toe getraind. Zucht, ik voel de bui al hangen, maar niet getreurd en eerst maar eens kijken hoe het gaat. (Ik heb dit al vaker gehad dat ik me niet helemaal goed voelde maar dan toch, voor mijn doen, hele mooie dingen deed...)
8x70/8x120/5x150/5x170/3x200 tot hier toe gaat het redelijk en ben goed opgewarmd. Meerdere rekoefeningen tussendoor gedaan zodat me niet hetzelfde gebeurd zoals vorige week tijdens de bench.
ok, riem en straps om. Nog niet een echt lekker sterk gevoel, zit nog altijd in mijn "zombie zone".
2x220/1x250/1x270 pfff, deze voelt zwaarder aan als normaal. 1x290 geen hitch,snel en ging weer verrassend goed. Dus ik denk 310 erop. Shit werd meerdere keren afgeleid....concentratie en het "moment" was gewoon weg. Misschien volgende week........

Woensdag; Rust

Donderdag;
Benchpress RAW
Prachtig weer en ik voel me ontzettend goed. Ben gretig om weer eens lekker te bechen.
heeeeeeeeel goed warm gemaakt en heb me voorgenomen om tussen de sets door genoeg rek oefeningen te doen.
8x60/8x80/5x100 voel geen enkele schouder/borst pijn dus door 5x120/5x140 wauw, nog steeds goed 5x160/2,5x180 blij dat ik geen hinder van mijn schouder blessure ondervond dus ik besloot om een rep out te maken 9x150 bij de tiende rep een flinke steek in mijn linkerborst. K.T... Hoe kan dat nu? genoeg opgewarmd en dan tijdens een simpel na/setje gebeurd dit dan toch?
Wederom bench/borst/tricep training niet afgemaakt en naar huis om de borst/schouder te koelen.... AAARRRRGHHHHHHHHHHHH k*t SPORT
Een voordeel heeft het wel, ik hoef niet naar de dokter, weet nu wat het is.

Vrijdag;
Squat RAW.

8x100/8x140/5x180 ik voel, door de druk die je opbouwt bij het persen, mijn schouder borst blessure een beetje vervelend en is behoorlijk hinderlijk. 3x200/3x220 belt en knee wraps om 1x240 en bij de 2e rep werd het me een beetje Schwartz voor mijn oogjes en de pijn is niet meer te harden.

Verder de hele week de assist shit "as usual"
 
Gast serieus...?!?! Een ingescheurde spier heeft 2-4weken geneestijd nodig. Indien erger mag je er 6wkn voor tellen...
Nu na een week al max effort trainen is niet heel verstandig...

Heb hetzelfde met mn hamstring jaren terug gehad. Bij sprinten geblesseerd, 1.5 wk erna bij een wedstrijd rustig opgewarmd tot sprints. Nergens last van tot de eerst 5min van de wedstrijd *pang* weer en ik kon weer gaan zitten ...

En met deze belastingen kan een klein scheurtje hard doorscheuren!
 
Gast serieus...?!?! Een ingescheurde spier heeft 2-4weken geneestijd nodig. Indien erger mag je er 6wkn voor tellen...
Nu na een week al max effort trainen is niet heel verstandig...

Heb hetzelfde met mn hamstring jaren terug gehad. Bij sprinten geblesseerd, 1.5 wk erna bij een wedstrijd rustig opgewarmd tot sprints. Nergens last van tot de eerst 5min van de wedstrijd *pang* weer en ik kon weer gaan zitten ...

En met deze belastingen kan een klein scheurtje hard doorscheuren!

Ik weet het verstandig/slim was het niet. We zullen maar zeggen dat ik me heb laten meeslepen in het moment van de strijd.

Ik lees vaker hier op het forum "max, light, medium effort" trainingen maar ik heb daar persoonlijk helemaal niets meer mee. Ik bedoel waarom zou je, als je een dag hebt waarbij je jezelf gretig goed en sterk voelt, een light "effort "training neerzetten. Ik doe de "light training" wel als ik me niet lekker voel of geblesseerd ben. Wederom van die Amerikaanse (West barbell louie simmons) trainingsschema's die kunnen werken voor anderen (voor mij niet) en is dat zo dan moet je er zeker ermee doorgaan.
 
week 13
maandag;
herstel training, wederom!

dinsdag;
deadlift RAW

8x70/8x120/5x150/5x170 ppffff voelt zwaar 3x210/3x240/1x270 auwaya voelt aan als 350.Ik stop maar, tis genoeg voor vandaag.

woensdag; rust

Donderdag;
Bench press RAW

warming up; paused reps 8x80/8x100/5x120/2x140 geen lekker gevoel in linker borst. Ik had hiermee van te voren al rekening gehouden en op voorhand de slingshot meegenomen.
Slingshot;
5x160 geen enkel pijn dus 5x180/3x200/1x210 pr eigenlijk ook nog vrij easy deze "sling reps", ik ben er blij mee.

Vrijdag;
squat RAW

8x100/8x140/5x180/3x200/knee wraps en riem om1x220/1x260/ en zie hieronder

http://www.youtube.com/watch?v=ZDGic0eDA5M&feature=youtu.be

Je kunt goed zien hoe ik onderin de squat beweging met mijn onderbenen naar voren gedwongen wordt, dus geen controle meer.


Comment; Ondanks een k*t week, al met al toch nog leuke reps neergezet deze week.Blijft toch een mooie sport
 
Tering sterk man
 
heel dikke gewichten en geef die borst nu eens wat rust.
 
Tering sterk man

Thanks Tymboo,

Als ik het filmpje bekijk ziet er toch akelig gevaarlijk uit. Ik vraag me ook steeds vaker af hoelang ik dit nog wil/kan blijven doen. Ik wordt dit jaar 47 en de tijd dat ik er een punt achter ga zetten komt steeds dichter bij.

---------- Post toegevoegd Sat 31 Mar 2012 om 13:46 ----------

heel dikke gewichten en geef die borst nu eens wat rust.

Thanks Gijs, idd die borst heeft rust nodig. Je weet mannen zoals wij, als die effe geen pijntjes voelen, gaan toch weer voor de jackpot.
 
Thanks Tymboo,

Als ik het filmpje bekijk ziet er toch akelig gevaarlijk uit. Ik vraag me ook steeds vaker af hoelang ik dit nog wil/kan blijven doen. Ik wordt dit jaar 47 en de tijd dat ik er een punt achter ga zetten komt steeds dichter bij.

Mannen zoals jij weten niet van ophouden Frans...Lambert Oosting is inmiddels de 50 gepasseerd en nog altijd even gek (of wat dacht je van Marco Nafzger, niet dat ik jou met hem wil vergelijken ;)). Je bent een soort van iron gladiator die de strijd met de ijzeren barbels nodig heeft en doorgaat totdat ie er bij neervalt ;)
 
Mannen zoals jij weten niet van ophouden Frans...Lambert Oosting is inmiddels de 50 gepasseerd en nog altijd even gek (of wat dacht je van Marco Nafzger, niet dat ik jou met hem wil vergelijken ;)). Je bent een soort van iron gladiator die de strijd met de ijzeren barbels nodig heeft en doorgaat totdat ie er bij neervalt ;)


Erg attent van jou, om me met deze meneer niet te vergelijken.

hahahaha, je weet het, zoals altijd, leuk te brengen René.

Effe zonder alle gekheid. Stoppen met deze sport zal ik zeker niet. Het spelen met "zware" gewichten zal ik uiteindelijk aan de kapstok gaan hangen.
 

Sorry Frans, ik heb het al verklapt in mijn log, het was het gesprek van de dag op de sportschool en heb begrepen dat het nogal een easy beurtje was...shit man...kost me een rijstevlaai MET slagroom ;)
Respect hoor, want slechts een handjevol jongens doen je dit kunstje na! :thumbs:
Ik neem aan dat je nog wel een filmpje zult plaatsen?
 
week 14
maandag;
flat dumbbell bench press

paused reps; 3x8x20/3x8x30/8x40/8x50/8x60 en 8x70 touch and go

Comment; Heerlijk, weer eens pijnvrij de borst kunnen trainen. Toch nog een beetje voorzichtig bij de neerwaartse beweging.
Verder natuurlijk de assist shit als usual. (bv,dumbbell flys 5 sets met als max 8x40… 4 tal triceps oefeningen, 4 sets schuin bankdrukken “hammer strength” 8x160kg max, pose curls,dumbbell curls enz enz) goed doorgewerkt en na 1,5 uurtje voldaan naar huis.

Dinsdag;
Deadlift Raw;

Hookgrip, no belt;8x70/8x120/5x170/3x200/3x220/1x250 pfff duimen staan in brand, straps om (no belt), 3x250/1x280
+/-18 inch block deadliften (stang net onder de knie). Deze oefening nog nooit zo gedaan. Belt en straps 2x270 oo my god is dat effe wennen, ik dacht dat dit gemakkelijker trekken was. 300 huh, geen beweging in te krijgen. Heel snel gewicht eraf 3x5x220......... na het regulier deadliften hakt deze oefening er extra goed in............ Zo, na 1,5 uurtje vind ik het wel welletjes en genoeg voor vandaag.

Comment; Vandaag liep ik langs een stapeltje verhogingen en dacht, hey dat ga ik toch eens proberen."block-deadliften", hhhmmm ik geloofde nooit zo in deze oefening. Ik heb altijd full deadlifts getraind, nooit gedacht dat deze oefening zo'n verrassing zou zijn.... Deze zal ik zeker vaker gaan doen. Misschien eerst wat tegen “greenbands” trekken en dan block-deadliften, lijkt me extra lekker zwaar.

Woensdag; Rust

Donderdag;
Bench press RAW;
8x60/8x100/5x120/1x140/1x155/1x170/1x185 en
http://www.youtube.com/watch?v=glU5LJr4vcg&feature=youtu.be

Dit is voor mij een dikke mijlpaal. Ik ben er super blij mee...

comment; Ik had op voorhand camera en de slingshot meegenomen. Niet omdat ik perse wilde gaan pieken, maar ik dacht, "hmm we zullen zien" en als ik weer wat raars in mijn linkerborstspier voel dan ga ik slingshotten, voel ik niets dan doe ik het.
Lekker rustig in de sportschool, het ging goed en nergens last van, alles perfect gewoon. Dus ik dacht, ik doe het, ik ga ervoor. Alle lifts waren voor mijn gevoel vrij gemakkelijk. Alleen bij de 185 en sowieso bij de 200 was ik een beetje zenuwachtig of mijn linkerborstspier het gewicht wel zou houden. Risicovol zeker, maar ik heb het hem wel geflikt. Deze gaat in mijn poëziealbum.

Wat is het toch heerlijk om PR's neer te zetten.

Assist as usual…..

Vrijdag;
squat Raw
tegen green bands (60kg trekkracht)
warming up no bands 8x60/8x100
green bands
5x60...........120
5x100.....................160
5x140................................200
5x160..........................................220
Oei, laatste rep een scheut in mijn onderrug. Ik stop maar hiermee....

comment; Nog wat legg extensions, legg press op de hammer strenght gedaan. Jammer, snap er ook niets van. Al meer dan een jaar geen last meer van mijn onderrug gehad. Zal wel allemaal meevallen.


Vanavond gun ik mezelf een lekker biertje op de 200 bench.

Proost
 
Sorry Frans, ik heb het al verklapt in mijn log, het was het gesprek van de dag op de sportschool en heb begrepen dat het nogal een easy beurtje was...shit man...kost me een rijstevlaai MET slagroom ;)
Respect hoor, want slechts een handjevol jongens doen je dit kunstje na! :thumbs:
Ik neem aan dat je nog wel een filmpje zult plaatsen?


Rijstevlaai met slagroom en vlokken...........hhmmmmm. Wel samen opeten.....
Thanks voor jou comment hier in mijn log en ook in die van jou. Sportief zoals altijd.;)

---------- Post toegevoegd Sat 7 Apr 2012 om 12:09 ----------


Dank je John.
 
Back
Naar boven