AndroidHealthClinic

Powerbuilding Log Brugsekracht

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik vind het eigenlijk bullshit dat je na 6 tot 8 weken moet wisselen van schema. Je kan perfect 2 jaar lang volgens een 3-4-5 daags split schema trainen, de enige "variatie" die je erin moet brengen is af en toe je volume verhogen en je intensiteit verlagen (of omgekeerd), andere oefeningen doen, etc...

Maar ik begrijp echt niet waarom er sommige mensen zijn die zeggen dat je om de 6-8 weken een volledig nieuw schema moet proberen. Mijn ervaring leert me net dat een schema dan pas zijn vruchten begint af te werpen.

Schema ziet er trouwens goed uit zo :) IMO wel beter dan het vorige. Ben er benieuwd naar wat het voor je gaat doen man. Succes!

Ik bedoelde ermee te zeggen dat je niet wekelijks van schema moet wisselen maar een schema juist wel een tijdje moet aanhouden. TS heeft de afgelopen tijd al behoorlijk wat afwijkende schema's gepost vandaar. ;) Die 6/8 week was juist om de TS aan te sporen om minimaal deze periode een schema aan te houden.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde ermee te zeggen dat je niet wekelijks van schema moet wisselen maar een schema juist wel een tijdje moet aanhouden. TS heeft de afgelopen tijd al behoorlijk wat afwijkende schema's gepost vandaar. ;) Die 6/8 week was juist om de TS aan te sporen om minimaal deze periode een schema aan te houden.

Ja daar heb je wel gelijk in :o. Ik ga dit schema een hele tijd aanhouden. En als mijn maat weer met me kan komen trainen in april gaan we Wendler blijven doen, dat waren we sowieso al van plan, dan kan ik hem al vertellen hoe dit schema in de praktijk voelt. Trouwens, voordat ik een maand niet trainde, deden we ook al Wendler. Alleen met elke keer een fullbody assistance.

Ow oké, dan geef ik je gelijk. Inderdaad gewoon een paar maanden lang Wendler volgen nu! ;)

Oei dacht al dat je gestopt was maar gelukkig ben je er weer. Nu toch weer Wendler zie ik. Wat betreft je moeilijk ergens thuisvoelen (qua sportschool), dat herken ik wel. Heb zelf in het verleden al 2x bij een sportschool gezeten en steeds snel afgehaakt. Nu zit ik "al" zowat 6 jaar bij een sportschool, maar heeft voor mij ook hier jaren geduurd voor ik me er op m'n gemak voelde. Wel heb ik meteen vanaf het begin altijd alleen getraind. Nu voel ik me er helemaal thuis en ga ik er 3 a 4 keer per week met heel veel plezier trainen, dat is eigenlijk ook alles wat me interesseert: lekker trainen, met goed gevoel naar huis en zo het hele jaar door. Resultaat vind ik steeds minder belangrijk, d.w.z. ik focus er niet meer zo op, en ga er vanuit dat als ik maar met plezier train en consequent doorga dat er dan wel progressie zal zijn. Naar anderen kijken "zo wil ik er ook uit zien" gaat me steeds meer tegenstaan. Het heeft geen zin. De een heeft aanleg voor dit, de ander voor iets anders. Ik wil mijn eigen weg gaan en niet afhankelijk zijn van anderen.

Succes Brugge!

http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/vargs-log-2-a-259573/

Zondag 8 januari 2011 - Deadlift 5/3/1 Cycle 1

WENDLER 5/3/1: DEADLIFT 5/3/1
Deadlift 5/3/1
55 kg x 5
70 kg x 5
82,5 kg x 3
90 kg x 5
102,5 kg x 5
117,5 kg x 10 (rep-out 5+)

Lat pulley 3x10
Ik moest eigenlijk chin-ups doen, maar was bezet.
20 kg x 10 (te licht)
30 kg x 10(te licht)
35 kg x 10 (mooi begingewicht om mee verder te gaan)

Bent-over row 3x15
45 kg x 15
45 kg x 11 (Falende gripkracht rond ellebogen, ben ook geen 15-reppers op de BOR gewend, deed altijd 5 reps, tot boven 80 kg, dit is echt heel anders, vermoeidheid gaat een rol spelen na 10 reps)
40 kg x 8

Goodmornings 3x10
20 kg x 10 (= lege bar)
20 kg x 10
20 kg x 10

Crunch 3x15
3x15 gedaan.

Evaluatie: ik zal mijn onderarmen en gripkracht moeten trainen, want het was op de bent-over row zo dat mijn rug nog lang niet moe was, enkel de zwakste schakel, namelijk mijn ellebogen/onderarmen).

Kijk, dit is een lekkere training!

Ellebogen..?
Je grip komt wel als je die BOR blijft doen.
Eventueel doe je 5x3 ipv 1 set van 15.
Ik denk en heb gemerkt dat wanneer je grip een zwakte is, en je hem extra gaat trainen je herstel in het geding komt en je er niet veel mee opschiet om hem extra te trainen.
Misschien na een training waarin je grip flink op de proef gestelt is, nog even wat keren zo lang mogelijk aan een rekstok hangen ofzo.
Een "hook-grip" kun je ook heel goed gebruiken om BOR te doen.

Je zou er trouwens eens over kunnen denken om op Deadlift dag eerst wat (lichte) (speed) Squats te doen voor je gaat Deadliften.
Ben je meteen goed opgewarmd voor de zware Deadlifts en kun je de WU ook wat inkorten.

Ik bedoel niet de ellebogen zelf, sorry. Meer het scharnierpunt van de boven- en onderarm. Die pezen die daar lopen, die worden moe en daar voel ik het nu. Geen pijn hoor, gewoon wat spierpijn, normaal na weken niet trainen. En de onderarm, het stuk dicht bij de bovenarm. Och dat komt wel in orde maar het is jammer dat ik niet de rug ermee vermoei, maar de armen.

De brachioradialis ofzo.
Dat heb ik ook altijd.
Zal genetisch zijn denk ik.
Ze ontwikkelen er wel lekker van in ieder geval. ;)

Grip kracht trekt wel bij, gun het wat tijd.

Ja ik ga me er ook niet al teveel zorgen over maken. Armen zijn nog een zwak punt, ik heb ze ook nog niet veel geisoleerd getraind tot nu toe, dat zal ook wel bij trekken. Eventueel de BOR's nog op 10 reps doen, ik zie niet echt het nut in van 15 reppers. Ik verzuur dan.

De spierpijn zit hem vandaag dus vooral in de armbuigers en in de brachioradialis zoals Hummer schreef. Maar dat is gewoon spierpijn na inactiviteit denk ik. En anders ga ik wel regelmatig als ik tv kijk mn grip trainen met van die grippers.

Ook trainen met de grippers moet je aanpakken als een "echte" training als je er sterker van wilt worden.
Dus niet zomaar wat eindeloos gaan zitten gripperen hoor!
Dat zet geen zoden aan de dijk.
In tegendeel zelfs.
Doe gewoon 2-3x/week 3 sets van 3-20 reps bijvoorbeeld.
En verzwaar iedere keer.
Week 1 - 3x3x
Week 2 - 3x5x
Week 3 - 3x8x
Week 4 - 3x12x
Week 5 - 3x15x
Week 6 - 3x20x
Zwaardere gripper, en opnieuw beginnen.
Zoiets.
3 sets van zoveel mogelijk reps tot je 3x20 kan en dan verzwaren.
Maar die grip trekt wel bij hoor tijdens je trainingen.
Pas op voor overtraining (I've been there...) want dan word je alleen maar zwakker....
Succes.

Mijn grip is echt enorm veel sterker geworden door static holds te doen. Gewoon een zo zwaar mogelijke barbell vastpakken en die dan zo lang als je kan vasthouden. Ik nam altijd een gewicht waarmee ik het maximum 20 seconden kon volhouden. Dat deed ik 2X per week op het einde van mijn workout 6keer. Na een maandje of twee was mijn grip echt een pak sterker geworden.

Mijn grip is echt enorm veel sterker geworden door static holds te doen. Gewoon een zo zwaar mogelijke barbell vastpakken en die dan zo lang als je kan vasthouden. Ik nam altijd een gewicht waarmee ik het maximum 20 seconden kon volhouden. Dat deed ik 2X per week op het einde van mijn workout 6keer. Na een maandje of twee was mijn grip echt een pak sterker geworden.

Da's ook wel een goeie tip, bedankt he! Dat is dus effectief maar niet overdreven qua extra training.

De spierpijn van de deadlift van zondagochtend zit voornamelijk in mijn billen en hamstrings, niet in de rug. Hoewel gisteren voelde ik mijn rug wel een beetje(halverwege, dus goede hoogte, geen pijn of zo). De spierpijn die nu dinsdag nog voelbaar is, zit dus in de billen en hamstrings. Toch raar, of niet? Vanavond Wendler bench press 5/3/1. Bewust gisteren niet gegaan, hoewel het had gekund. Op maandagavond, nationale bankdrukdag, ga ik niet ook nog eens borst trainen. Dat is vragen om drukte aan de bench press. Vanavond heeft iedereen hem al gedaan, dus da's beter.

Misschien na een training waarin je grip flink op de proef gestelt is, nog even wat keren zo lang mogelijk aan een rekstok hangen ofzo.

Da's ook wel een goeie tip, bedankt he! Dat is dus effectief maar niet overdreven qua extra training.
Ik zeg even niks hoor. ;)

Ik begrijp even niet wat je bedoelt Hummer.

Is toch hetzelfde.
Aan een rekstok hangen is een BW oefening, met een barbell of dumbbell heb je hetzelfde effect. ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven