AndroidHealthClinic

Powerlifter worden

• Topic Starter Topic Starter
hehe onder de noemer: 'what the ****?"

Boxsquat

warmup
3*80
3*85 (easy PR)
3*3*75

Gaat nergens over, voelde me alsof 90 ook makkelijk een paar keer gelukt was. Niet te hebberig doen, volgende keer nail ik hem.

Pin GM

5*70
5*80
5*90 (all out)

Bench

6*2*50 (pompen, met 10 sec rust tussen sets)

Dumbbell Row

3*5

Lat. Pulldown

3*10

Goeie training, boxsquat gaat lekker.

Sprong over hekje

5*4, enkele PR's aangezien ik over het hekje sprong op een plek waar de begroeiing weelderig is. |^| zeg maar, ipv. ||. Lekker duidelijk.

Sprong uit stilstand, sprong met aanloop

5*2//2, vooral uit stilstand merk ik echt al flinke vooruitgang. Eerst raakte ik de lage schroef af en toe, nu zit ik er centimeters boven.

Zes stappen sprint

4*2 (een keer linkerbeen voor, een keer rechterbeen voor)

Tevreden over de sprongen, sprint voelde wat traag vandaag maar heb niks gefilmd dus geen idee hoe of wat. Verder merk ik dat ik Christiano Ronaldo symptomen krijg, sixpack en alles. Val verder niet af ofzo en ik zet PR's, it's all good. Rijdende op het wonder dat de creatine-trein is, denk ik.

Lekker, die sprongshizzle. Heb vandaag ook wat gedaan. :)

jup, goed voor conditie ook. Sta te hijgen als een malle als ik die sprints heb gedaan.

Boxsquat

5*80
1*87.5 (PR)
1*90 (easy as hell!)

whooha. Nice! Weet niet of m'n hams zich eindelijk beginnen te ontwikkelen, of dat het speedwerk zijn vruchten afwerpt, maar het voelt echt gemakkelijk allemaal. Lekkere speed vanaf de 'box', die onder parallel ligt.

Powerclean

3*8*55 (volume PR)

zware cardio dit, heb ooit één setje van 10*55 gedaan en toen kon je me opvegen.

Legcurl + abs

drie sets elk

Bench

5*2*62.5
10*50 (meteen erna)

easy.

Triceps

een circuitje

squat gaat goed, merkte gisteren met training dat snelheid ook prima gaat. Volgende week nog knallen, dan een paar dagen niks en kijken hoe hoog ik kom // hoe snel ik ben.

Vandaag gepompt, o.a. 5*2*65 gebencht en dat is wel relaxed. Rug net zo lang geragd tot mijn biceps staalhard waren.

**

Belangrijker: Net wezen basketballen met wat vrienden op een veldje waar de basket veel te hoog hangt (3.12 meter ofzo). Ik heb uit stand het bord aangeraakt (PR) en de ring easy aangetikt met aanloop(PR!). Voelt echt ****ing goed, progressie zit er flink in. Dat geeft vertrouwen in de trainingen die ik nu doe. Zo snel mogelijk die boxsquat naar de 100 kg, en beyond, krijgen en die sprints en sprongen er in blijven houden. Die heb ik vrijdag vergeten maar wel goed gemaakt met basketball net, waar ik dus ook heb gsprongen.

Verder heb ik een steen uit de tuin van m'n vriendin meegenomen. Ding weegt een kg of zeven, acht denk ik. Die heb ik net wat rond liggen gooien, was best leuk. Kreeg echter medelijden met het gazon van de gemeente. Voortaan een zandbak zoeken.

Boxsquat

5*82.5 (PR)
3*87.5 (PR)

Pin safety squat

3*140
2*150 (PR)

Legcurl + abs

zelfs hier regende het PR's in drie sets

gaat goed

Boxsquat

3*50 // 70 // 80
5*85 (laatste lelijk)

Deadlift

5*50
5*80
3*100
3*110
3*120
2*135 (dacht dat het 145 was, easy)
1*145 (easy, vloog omhoog, dacht dat het 155 was)

* reality check *

potverdomme. In het begin dus schijven van 15 kg ipv. 15 en 20 gebruikt. Dikke psyche up gebruikt voor wat PR's waren geweest. Daarna zo'n bummer dat de echte 155 niet meer lukte. Voor straf de volgende keer wel trekken. Verder geeft het wel moed dat 145 zo easy was na het squaten.

0 & 0 * 155

Pushpress

3*30 // 40 // 50 // 1*54 // 1*60 // 0*66 (boven het hoofd)

lang geleden, enige rust tussen sets was voor het toevoegen en verwisselen van schijfjes. Wel vertrouwen in dat 70 kg binnenkort moet lukken, als de techniek weer wat beter is en met een betere opbouw.

Boxsquat 1*95, 1*100 (beiden PR, 100 was niet helemaal mooi)
Good Morning oefenen, ging niet erg goed. Voortaan weer safety squatbar.
Powerclean 3*10*50, laatste set was elke tweede rep een hanging clean. Erg lastig.
Legcurl + abs Drie sets

dit log ga ik ook ff volgen denk ik, als ik zo jou trainingen bekijk zitten onze krachtstats wel aardig op een lijn dus altijd wel leuk vergelijken per week:D

mijn gemiddelde progressie is 5 kg per lift, per jaar. Wat dat betreft ben ik al klaar voor dit jaar, behalve voor de bench. Maar 2009 is het jaar dat me minstens een 120 kg squat gaat brengen. Just watch.

mijn gemiddelde progressie is 5 kg per lift, per jaar. Wat dat betreft ben ik al klaar voor dit jaar, behalve voor de bench. Maar 2009 is het jaar dat me minstens een 120 kg squat gaat brengen. Just watch.
120kg gaat mij ook lukken wet ik zeker, mijn doel ligt toch ook bij het banken wil hier wel 95kg mee halen

5 kg per lift?

als je 300 squat etc kan ik me dat voorstellen.

imo kun je er veel meer uithalen als 5 kg.

Gaat goed hier :)

Tja in het basketball seizoen gaat het erg moeizaam. In de off season voeg ik wel kg's toe. Vorig jaar 14 kg op de squat en ook 10+ op de deadlift. Bench niks, maar dat boeit me niet, overhead tussen de 5 en 10 kg geloof ik.

Dit jaar op de boxsquat (ga pas mn gewone squat checken als ik meer boxsquat) al 25 kg gepakt en deadlift niet echt op gefocust, maar 155 moet volgende week ofzo wel lukken. 130 - 170 zou wel leuk zijn dit jaar, 300 kg op de grote twee :)

5 kg per lift?

als je 300 squat etc kan ik me dat voorstellen.

imo kun je er veel meer uithalen als 5 kg.
ja dat vind ik ook wel, ik ben dit jaar pas begonnen met liften dus bij mij gaat het momenteel vrij rap omhooog allemaal. maar volgend jaar zijn mijn doelen tog wel 15kg per lift erbij in een jaar

Net gesprongen en gesprint. Sprints waren traag (rond de zes seconden), sprongen gingen wel erg goed. Eind boven de 3.05 aangetikt. Training zag er ongeveer zo uit:

3*sprong uit stand
3*sprong met aanloop

*herhaal acht keer*

2*40 meter sprint

Het is zonde dat m'n video-editor het niet doet. Frame voor frame zien de sprongen met aanloop er best vet uit :D Heb eindelijk het idee dat ik wat van de grond komt. Borat says: 'Which is nice...'

Meer dan 5kg per jaar per lift is zeker mogelijk. Als je gewoon iets van lineaire progressie - zoals Bill Star - doet, pak je sowieso 25kg op Squat en DL. Ik kan ook easy progressie maken in season. Dan moet je maar wat meer eten ofzo.

Je vergeet dat ik ook nog eens lui ben en niet van eten houd. Maar plan is wel om dit jaar meer progressie te maken ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Uiz5CHldk4U

van gisteren.

Bench 2*10*60 (PR)
Pecdeck 3*10
Military Press 2*20*20
Triceps twee sets
Seated Row 4*8, 1*5

POMP

Hihi, heb vandaag ongeveer hetzelfde gedaan. Ik kom nu al uit stand aan de ring. :cool:

Nice! Hoe groot ben je? Uit stand spring ik echt moeilijk laag. Met aanloop ben ik eigenlijk wel content mee, vooral hoe snel het vooruit gaat allemaal op het moment.

Terug
Naar boven