XXL Nutrition

Powerlifter worden

Ben 1,79m.

• Topic Starter Topic Starter
Dude dan heb je best wel een goeie vertical man :D Ben zelf een paar cm groter, 1.81 of 1.82 denk ik. Ken je vette dunks?

Deadlift

1*140
1*145
2*2*130

zwaar, moeizaam

High boxsquat

met safety bar

1*170 (PR)

totaal geen fut, dit was nutteloos. Een terugkerend patroon als ik naar de sauna ben geweest. Voortaan gewoon drie dagen terug op krachten komen na een tripje, of pompen ofzo. Morgen of overmorgen terug voor meer en beter.

gaat effe niet zo lekker met trainen. Ook vandaag voelde het allemaal veel te zwaar en ik wil alleen maar een dutje doen.

Squat

moeizaam * 97.5
fail * 105

Clean en press

5*50
3*55
4*55
5* 55 (vast een PR)

C&P was wel leuk en zwaar maar die squat moet ik inmiddels gewoon nailen aangezien ik 100 heb geboxsquat. Deze week easy on the weight, meer sprinten en springen.

die clean and press is wel lekker die ga ik straks ook ff pakken op 62kg:D, maar clean jij 1x en dan 5x pressen of clean je oook 5x dan

clean ook vijf keer, maar dat is niet het zwaarst. Was overigens wel extra ROM ivm. kleine schijven ;) Wil zo snel mogelijk setjes op 60 kg of meer doen.

Squat

high bar, techniek oefenen.

3*40
3*42
3*44
3*46
3*48
3*50
3*52
3*54
3*56
3*58
3*60
3*62
3*64
3*66
3*68
3*70

toen begon het lelijk te worden. High bar heb ik knikkende knieën, low bar squats voelen gemakkelijker maar dan kan ik mijn torso totaal niet recht houden, en dat lukt hierbij dan weer beter. Goed volume iig.

Legpress

5*6 (3*6*90 = pr)

Legcurl + abs

monster pomp

Beter dan gisteren iig. Iemand tips hoe ik mijn torso recht houdt bij lowbar squats?

waarom zou je je torso recht willen houden bij een low bar squat? hoe lager de bar hoe schever je zelf uit komt, volgens mij is dat inevitable en ook totaal geen probleem. als je met rechte torso wil squatten moet je frontsquats of high bar/oly squats doen

Hihi, heb vandaag ongeveer hetzelfde gedaan. Ik kom nu al uit stand aan de ring. :cool:

koel, me 2 :D (ben alleen 1cm korter dan jij)

Gisteren trouwens bevestiging gekregen van wat ik al wist. Mijn reactieve vermogen, als je dat zo noemt, is wel okay maar de basiskracht blijft k*t. Uit stand haal ik dus nét het bord op ons veldje, met aanloop vrij easy de ring. Maat van me haalt uit stand makkelijk het bord maar kan de ring niet raken. Een hogere squat gaat me werkelijk aan een dunk helpen. Ik voel het.

Starter: Ik zal wel eens filmen hoe die squat eruitziet. Denk niet dat het technisch goed genoeg is, maar dat zul je dan zelf wel zien.

lekker volume bij die squats man, en als je je torso recht wil houden zou je tog met frontsquats moeten gaan werken idd. Als je je abs traint hoe doe je die dan?​

abs met zo'n machine, weinig boeiend.

Torso moet denk ik écht rechter. Niet per se als bij een high bar squat maar ik hang onderhand horizontaal in de squat. Nogmaals: zal volgende keer m'n boxsquat eens filmen.

Box squat

8*3*70

Powerclean

3*5*60 (pr?)

Legcurl + abs

twee sets

easy maar lekker, straks effe basketballen

lekker die clean and press man, ik heb em vorige week ook ff verhoogt maar 60kg lukt nog niet. goed man

Hehe was alleen clean hè, maar toch bedankt. Ik doe ze vaak met een maatje van me en het is een beetje een competitie geworden. Hij is wel wat sterker dan ik maar qua cleans scheelt het niet heel veel, vooral omdat zijn techniek zaad is. Hij presst wel gemakkelijker.

Gisteren nog even geballt en gesprongen. Gaat lekker:

http://www.youtube.com/watch?v=c3k6wqmVBgM

Push press

probeerde eerst een halve 'jerk' te maken zoals een maat van me doet. Ziet er technisch veel beter uit bij hem, bij mij leek het nergens op. Gewoon pushpress dus. Ging wel iets breder staan en warempel, het had effect.

3*40
3*50
3*55
3*3*60

nog nooit meerdere reps op 60 gedaan zonder de bar te racken, dik PR dus.

Military press

tot 5*45 (triceps kapotttt)

Lat. Pulldown

Smal

15*50
12*55
10*60
10*65

Triceps

twee sets van 25

Master pomp

Safety box squat

6*30
6*38
3*68
3*70
3*3*80

zwaar om rechtop te blijven, verder wel okay en volgens mij PR.

Powerclean

3*10*55

proper smashed

Legpress

4*10

die cleans waren tergend vermoeiend, goddamn. Gaan goed de laatste tijd.

Boxsquat

-opwarming-
3*90 (PR)
1*95
1*100 easy, had niet eens behoefte aan een spotter
0*105 (what the?)

Die 105 had ik gewoon moeten hebben verdomme. Gelukkig wel een spotter gevraagd en die zei dat ik teveel een good morning maakte vanuit de squat. Voelde dat zelf ook aan. Voortaan dus beter 'borst omhoog' denken.

Sumo deadlift

3*120
2*130
2*135 (grip ...)

Eelt deed verdomd pijn waardoor m'n poten na twee reps echt in de fik stonden. Verder wel relaxed en easy.

Bench

3*8

Vandaag terug om wat te pompen. Zeer tevreden over de boxsquat, daar zit nog meer in. Die 100 was evenaring PR en qua uitvoering veel beter en makkelijker dan de vorige.

Bench

3*3*65
3*10*50

Pecdeck

3*8

Lat. Pulldown

eerst breed, dan smal

8 // 8
7 // 7
6 // 6

Triceps

één superset

Rockhard

Deadlift

weer een easy 145, weer een fail op een PR attempt. Rustig aan. Komt wel.

Squat

3*80
5*90 (PR)
2*95 (PR)

easy en met goede vorm. Boxsquats helpen, zo te zien.

Legcurl + abs

10 // 8
10 // 8
10 // 8

Goed. Die squat begint eindelijk een heel klein beetje misschien wel ergens op te lijken.

Twee dingen

1) Na een uitputtende training gisteren haalde ik easy de ring op 3.05, krulde mijn vinger er zelfs een beetje omheen. Dat na zware squats en een knie die een beetje irriteerde, voelt goed.

2) Ik word gehaat op m'n youtube. Een 30-jarige Amerikaan noemt me een p*ssy. Dit geeft motivatie en zodra ik kan dunken schrijf ik zijn naam op een briefje en smeer er hondenpoep op. Dat ga ik filmen, en ik stuur het hem op. Hij moet zich dan echt lullig voelen.

Terug
Naar boven