MuscleMeat

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.041
Laatst bewerkt:
Jullie hebben mij gewonnen voor jullie producten met jullie 'openheid' en goede (gefundeerde) adviezen.
Dus binnenkort ga ik mijn eerste bestelling bij jullie plaatsen denk ik :D (ben geen supplementen-junkie dus zal geen honderden euros worden ;))

Alleen 1 vraagje/opmerking: Zou het niet interessant zijn om een product à la Low Carb Vital drink (van bij b&f) toe te voegen aan het assortiment? Zou ideaal zijn voor bij de smaakloze BCAA's denk ik.
Tijdens de cut een 2l fles vol BCAA's en een lekker smaakje en dan gedurende de dag wegdrinken...

• #2.043
Jullie hebben mij gewonnen voor jullie producten met jullie 'openheid' en goede (gefundeerde) adviezen.
Dus binnenkort ga ik mijn eerste bestelling bij jullie plaatsen denk ik :D (ben geen supplementen-junkie dus zal geen honderden euros worden ;))

Alleen 1 vraagje/opmerking: Zou het niet interessant zijn om een product à la Low Carb Vital drink (van bij b&f) toe te voegen aan het assortiment? Zou ideaal zijn voor bij de smaakloze BCAA's denk ik.
Tijdens de cut een 2l fles vol BCAA's en een lekker smaakje en dan gedurende de dag wegdrinken...

Welkom als klant! Ik hoop dat onze supplementen je goed zullen helpen!

Het concept van de Low Carb Vital Drink is inderdaad interessant. Helaas bevat het zoetstoffen die wij niet acceptabel vinden. Vooral Cyclamaat heeft vrij slechte papieren. Maar ook Acesulfaam-K verdient geen schoonheidsprijs. Als je het heel graag wilt hebben, kunnen we het eventueel wel voor je bestellen.

Onze BCAA's zijn overigens vrij goed met water te drinken. Zeker als je ze direct na het mengen al opdrinkt. Dit komt doordat het BCAA poeder een coating heeft van sojalecithine (i.v.m. instantisering).

Kris :)

Over de zoetstoffen, had jullie Micelaire caseine vroeger andere zoetstoffen dan nu? Ik zie nu alleen sucralose in het lijstje staan. En ik kan me herinneren dat ik die van jullie lekker vond. Ik ervaar sucralose niet als zoet namelijk, dus producten met alleen sucralose vind ik niet lekker meestal.

Welkom als klant! Ik hoop dat onze supplementen je goed zullen helpen!

Het concept van de Low Carb Vital Drink is inderdaad interessant. Helaas bevat het zoetstoffen die wij niet acceptabel vinden. Vooral Cyclamaat heeft vrij slechte papieren. Maar ook Acesulfaam-K verdient geen schoonheidsprijs. Als je het heel graag wilt hebben, kunnen we het eventueel wel voor je bestellen.

Onze BCAA's zijn overigens vrij goed met water te drinken. Zeker als je ze direct na het mengen al opdrinkt. Dit komt doordat het BCAA poeder een coating heeft van sojalecithine (i.v.m. instantisering).

Wat is er zo negatief aan? :)
Heb je misschien een idee'tje om er toch een leuk smaakje aan toe te voegen met 'betere' stoffen? Zonder al te veel caloriën dan:o

• #2.046
Wat is er zo negatief aan? :)
Heb je misschien een idee'tje om er toch een leuk smaakje aan toe te voegen met 'betere' stoffen? Zonder al te veel caloriën dan:o

Cyclamaat wordt door darmbacteriën omgezet in cyclohexylamine. Die stof zorgt bij ratten en honden voor 'testiculaire atrofie'. Dat is een mooie term voor iets heel verschrikkelijks. :eek:

Hoe relevant dit effect is bij de lage doseringen die mensen gebruiken als zoetstof weet ik niet. Verder is cyclamaat niet toegestaan in de USA vanwege het mogelijk veroorzaken van kanker. Maar dat blijkt waarschijnlijk onterecht te zijn.

Een ander idee voor een leuk smaakje vind ik moeilijk. Je kan cacaopoeder mengen met wat stevia of splenda. Maar met aminozuren werken fruitsmaken beter denk ik.

is Psyllium Husk veilig ?

• #2.048

Ik heb me nog niet eerder verdiept in dit supplement. Je kan er onder andere door stikken zegt wikipedia:

Possible adverse reactions include allergic reactions such as anaphylaxis, especially among those having had regular exposure to psyllium dust. Gastrointestinal tract obstruction may occur, especially for those with prior bowel surgeries or anatomic abnormalities, or if taken with inadequate amounts of water. Psyllium seed husk intake should be initiated only with medical consultation. The human body will require additional water intake[4] due to the psyllium husk's effect of absorbing water and creating a mass.

Psyllium seed husk consumption has noteworthy negative and positive attributes[5]. A properly trained person can address the potential side-effects between prescription medications and psyllium seed husk, and the potential interactions between herbs or supplements and psyllium seed husk.

The FDA has published that psyllium, among other water-soluble gums, have been linked to medical reports of esophageal obstruction (Esophageal food bolus obstruction), choking, and asphyxiation. To be specific, the FDA reports.

"Esophageal obstruction and asphyxiation due to orally-administered drug products containing water-soluble gums, hydrophilic gums, and hydrophilic mucilloids as active ingredients are significant health risks when these products are taken without adequate fluid or when they are used by individuals with esophageal narrowing or dysfunction, or with difficulty in swallowing."

and "when marketed in a dry or incompletely hydrated form" are required to have the following warning labels:

"Choking:
Taking this product without adequate fluid may cause it to swell and block your throat or esophagus and may cause choking. Do not take this product if you have difficulty in swallowing. If you experience chest pain, vomiting, or difficulty in swallowing or breathing after taking this product, seek immediate medical attention;"

Cyclamaat wordt door darmbacteriën omgezet in cyclohexylamine. Die stof zorgt bij ratten en honden voor ''testiculaire atrofie'. Dat is een mooie term voor iets heel verschrikkelijks. :eek:

Hoe relevant dit effect is bij de lage doseringen die mensen gebruiken als zoetstof weet ik niet. Verder is cyclamaat niet toegestaan in de USA vanwege het mogelijk veroorzaken van kanker. Maar dat blijkt waarschijnlijk onterecht te zijn.

Een ander idee voor een leuk smaakje vind ik moeilijk. Je kan cacaopoeder mengen met wat stevia of splenda. Maar met aminozuren werken fruitsmaken beter denk ik.

:eek::eek::(
Mijn ballen zijn e iets te kostbaar :o
Niet echt een product dus om maanden aan een stuk te geburiken :D

hmmm, over dat zink...
Ik had( heb nog altijd) een potje zinc (gluconaat) van NOW foods, maar bij inname werd ik na een tijdje hondsmisselijk en moest ik naar buite spurten voor frisse lucht omdat ik anders de kamer zou onderkotsen...

Weet je misschien hoe dat komt en is dat bij jullie t-booster ook?
Anders probeer ik die eens :cool:

• #2.052
hmmm, over dat zink...
Ik had( heb nog altijd) een potje zinc (gluconaat) van NOW foods, maar bij inname werd ik na een tijdje hondsmisselijk en moest ik naar buite spurten voor frisse lucht omdat ik anders de kamer zou onderkotsen...

Weet je misschien hoe dat komt en is dat bij jullie t-booster ook?
Anders probeer ik die eens :cool:

Hoeveel zinkgluconaat was dat? Van hoge doseringen zinkgluconaat kan je inderdaad behoorlijk misselijk worden.

Wat heel belangrijk is, is dat je zink bij een maaltijd inneemt! (liefst halverwege). Dat geldt eveneens voor onze T-Booster. Die bevat naast zinkgluconaat ook nog gember (en magnesium). Gember werkt maagbeschermend, maar je moet zo'n sterk extract niet zonder voedsel innemen.

Ik heb zelf een paar weken 100 mg zink per dag gebruikt om een tekort op te heffen. Meestal gebruikte ik 25 mg per keer. Maar soms ook 50 mg. I.c.m. maaltijden was dat geen probleem terwijl ik geen sterke maag heb.

Amai zoveel zink? Dan groeien je haar/nagels/... toch als de t*ring? Verhoogt trouwens de kans op prostaatkanker

• #2.054
Amai zoveel zink? Dan groeien je haar/nagels/... toch als de t*ring? Verhoogt trouwens de kans op prostaatkanker

Ik heb niets gemerkt van nagel of haargroei. Op lange termijn zou het inderdaad slecht zijn voor de prostaat. Ik ben na enkele weken teruggegaan naar 50 mg per dag en na ongeveer een maand naar wisselend 0 of 20 mg per dag.

Deze week ben ik weer begonnen met 50 tot 100 mg per dag. Dit keer aangevuld met 500 mg magnesium. Dat laatste lijkt mijn spieren goed te doen (minder stijf).

Ik wou bestellen:
- proti-repen pakket
- 2x natural t-booster (voor de zinc eigenijk :p)
- wat losse whey samples tot ik aan 125 euro kom :o

Maar jullie hebben precies geen vitamine d3 in het asortiment. Is dat voor een reden? (geloven jullie er niet in?)

• #2.056
...........

Maar jullie hebben precies geen vitamine d3 in het asortiment. Is dat voor een reden? (geloven jullie er niet in?)

We geloven wel in vitamine D, maar we zijn nog niet helemaal uit de dosering. Mensen die fitness/bodybuilding doen gebruiken vaak veel calcium in de vorm van zuivel en in de vorm van de eiwitpoeders op basis van melkeiwit. Als deze mensen veel vitamine D gebruiken en niet tegelijk voldoende magnesium en vitamine K binnenkrijgen, zou dit een disbalans kunnen veroorzaken. Calciumafzettingen in 'soft tissues' zoals pezen en bloedvaten sluit ik niet uit.

We hebben momenteel een heel goede multi in ontwikkeling met daarin onder andere een ruime hoeveelheid magnesium, een redelijke dosering vitamine D en vitamine K.

Jullie kennende wordt het een non-bullshit multi zeker? :p
Enig idee tegen wanneer die verwacht wordt? Heb nu nog ADAM voor +/- 2 maandjes denk ik

• #2.058
Jullie kennende wordt het een non-bullshit multi zeker? :p
Enig idee tegen wanneer die verwacht wordt? Heb nu nog ADAM voor +/- 2 maandjes denk ik

Het wordt een unieke multi voor Nederland. Wereldwijd ken ik er maar 1 die er enigszins op lijkt.

Het heeft nog al wat voeten in aarde om deze multi te regelen. Maar het lijkt er op dat het afstemmen met de fabrikant de laatste ronde in is gegaan. Als het nou een beetje mee zit.... nog 3 maanden.

Laatst bewerkt:
ik bestel alvast 100 dozen...

:D

• #2.060
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven