Nessies
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 18
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 94kg
- Vetpercentage
- 13%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kris of Jaap, als ik het heb over EAA's (in tegenstelling tot jullie BCAA's?) wat voor ervaring hebben jullie hiermee? En zit het in de planning dat jullie dit in het assortiment gaan nemen?
Nessies

Ik wist niet dat jullie de caseine nu ook in smaak cookies hebben. Hoe is die van smaak?
Nice. Dan kan je volgende week een bestelling verwachten.Ik vind hem naar bastogne koekjes smaken, iig zo lekker dat ik hem direct in het sample pack laat zetten. Die hebben we volgende week binnen als het goed is.
Jaap

Als ik 's avonds train, niet te lang voor het slapen en ik neem ervoor een whey shake, en erna een 30 gram caseïne-shake, zit daar al 20%, dus ongeveer 6 gram bcaa's in, en dezelfde 3 soorten als in de bcaa caps (zonder de L- ervoor, maakt dat verschil?).
Dan lijkt het me niet nodig ook nog die caps te nemen, wel?
Als ik 's avonds train, niet te lang voor het slapen en ik neem ervoor een whey shake, en erna een 30 gram caseïne-shake, zit daar al 20%, dus ongeveer 6 gram bcaa's in, en dezelfde 3 soorten als in de bcaa caps (zonder de L- ervoor, maakt dat verschil?).
Dan lijkt het me niet nodig ook nog die caps te nemen, wel?
Zou je hier nog even op kunnen antwoorden? Alvast bedankt

Het pakket was weer niet te tillen!![]()
Heeft de bezorger nog geklaagd?
Kris

Creatine hoeft niet op te lossen. De omzetting in creatinine is niet meer of minder als je het eerst oplost. Zoals je het nu inneemt is prima!
Kris![]()

Bedankt voor je antwoord !
Ik wil niet zeiken hoor, maar ik lees veel op internet dat als het niet oplost dat het dan niet optimaal wordt opgenomen, zou je het misschien wetenschappelijk kunnen onderbouwen ? of een bron kunnen geven, ik kan het niet vinden namelijk.
gr. en bedankt!![]()

Wat is jou standpunt over oplaadfase met creatine en over het "cyclen" ermee/een pauze nemen?
Ik kies voor het hele jaar door 4 gram per dag. Dan is de spierreserve altijd vol en hebben de spieren altijd de maximale stimulans voor spieropbouw.
Het energieniveau van de spier is bepalend voor de balans tussen eiwitsynthese en afbraak. Creatine is een van de bepalende factoren voor het energieniveau.

Kritisch blijven is goed. Ik nam vroeger ook nooit zomaar iets aan.
Ik heb een vijftal trials nagelezen en niet een daarvan geeft aan hoe de creatine monohydraat wordt toegediend. Stupid he?
Ik heb ervaring met creatine monohydraat vanaf 1992. Bijna alle atleten die er destijds mee werkten namen gewoon het poeder in wat water of d.m.v. een soort 'dextro' tabletje met creatine en wat glucose. Een enkeling deed het in de thee om het op te lossen. Ik heb in al die jaren niet de indruk gekregen dat de wijze van innemen een issue is. Enkele 'superresponders' namen het met koud water in.
Supplementencriticus Will Brink meent dat de creatine goed moet worden opgelost. Hij laat in een videootje zien hoe snel het oplost in warm water en hoe langzaam het gaat in koud water. Wat niet oplost wordt volgens hem niet opgenomen. Hij noemt overigens ook dat in de eerste studies creatine werd opgelost in hete thee.
Nou denk ik dat als dat vooral in oude studies werd gedaan, dat dit een reden heeft. Ik heb net een schep creatine monohydraat in warm water gedaan (onder de 40 graden). Met wat roeren is het binnen 5 minuten grotendeels opgelost. Ik twijfel er niet aan dat na inname, de creatine lang genoeg in het maag-darmstelsel is om opgenomen te worden. De temperatuur is daar 37 graden en er is volop beweging.
Kris![]()
Gelukkig. Ik ben jarenlang voorstander geweest van de stopfase om de 6 weken, maar door een aantal interessante onderzoeken en stellingen van de (naar mijn mening) "wijzere" mensen op dit forum ben ik stilaan van gedacht beginnen veranderen. Jou bevestiging is dan leuk. Ik ben overtuigd
---------- Post toegevoegd Thu 1 Mar 2012 om 16:25 ----------
Nu ik toch bezig ben, nog even een vraagje. Vanwaar jou mening dat visolie in de top 3 hoort voor bodybuilding supplementen? Ongetwijfeld heeft visolie een zeer positief effect op iemand die het inneemt, maar zijn er volgens jou ook effecten aan verbonden die specifiek voor bodybuilders interessant zijn?