AndroidHealthClinic

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nog nooit whey gemixt met havermout (Brinta eet ik niet).
Ik ben nogal gesteld op de smaak van havermout met melk en rozijnen :D. Persoonlijk zou ik ervoor daarom kiezen om de whey gewoon apart te drinken.

Als ik er over denk, verwacht ik dat de combinatie met de chocoladesmaak het lekkerst is.

De innametijdstippen van omega-3 komen niet zo nauw. Ik neem zelf 3 's ochtends en 3 's avonds.

Het BCAA poeder/capsules kan nog wel even duren. Over glutamine ben ik er nog niet uit of het voldoende effect geeft voor de prijs. Sommige gebruikers claimen redelijke effecten. Onderzoekresultaten zijn echter niet echt positief over dit supplement. Dat effect dat door sommigen in de praktijk gezien wordt kan dus op een placebo effect berusten. Of het is een supplement dat maar voor een beperkte groep werkt. Vooralsnog gaan we dit niet aanbieden.

We zitten wel op iets anders te broeden wat waarschijnlijk de hele bodybuilding community op zijn grondvesten laat schudden :cool: :D

Kris :)

Ik ben ook voornamelijk overgestapt op Havermout. Maar soms vind ik brinta ook erg lekker :meal: Brinta dan wel in combinatie met magere melk, want brinta met water (koud) en whey brrrrr...... Nu in de wedstrijdvoorbereiding en waarschijnlijk nog wel een tijdje erna wil ik de zuivel eruit houden en ga ik dus voor Havermout. :D (dit krijg ik wel makkelijk weg met water en whey).

Ik mix mijn whey s`ochtends altijd met brinta of havermout, waarom zou je eerst whey nemen en dan wachten met je brinta of havermout??

Goed om te horen dat BCAA`s er wel komen... L-Glutamine is IMO een zeer nuttig supplement, vooral tijdens de cut maar ook daarbuiten. Met onderzoeken kan ik niet komen hoor..., maar voor mij zit het standaard in mijn "supplementen pakket".

Lekker bezig heren :D :D :D

Ik ga vandaag nog een (flinke) bestelling doen, ben bijna door mijn whey heen :)

• Topic Starter Topic Starter
...........
Ik mix mijn whey s`ochtends altijd met brinta of havermout, waarom zou je eerst whey nemen en dan wachten met je brinta of havermout??
...........

Ik neem de whey samen met mijn fruit. Het fruit wil ik even laten verteren (half tot heel uur) voor ik mijn havermout eet. Ik wil niet zolang wachten met mijn whey. Daarom neem ik die er direct bij (met water).

De whey op zichzelf hoeft geen reden te zijn om te wachten met je ontbijt. Alhoewel als je het mixt met je havermout, het wel iets langer duurt voor het wordt opgenomen. Maar bij hoge doseringen is dat alleen maar gunstig. Anders is het te snel voor de ochtend.

Ik neem zelf altijd maar een halve schep whey (15 gram) in de ochtend.

Als jij je havermout met water neemt dan is het met whey inderdaad een heel stuk lekkerder!! :D

Goed om te horen dat BCAA`s er wel komen... L-Glutamine is IMO een zeer nuttig supplement, vooral tijdens de cut maar ook daarbuiten. Met onderzoeken kan ik niet komen hoor..., maar voor mij zit het standaard in mijn "supplementen pakket".

Lekker bezig heren :D :D :D

Ik ga vandaag nog een (flinke) bestelling doen, ben bijna door mijn whey heen :)

Misschien ben jij zo'n glutamine responder. Zou best kunnen. De wetenschap kan niet altijd alles aantonen. Mensen verschillen nou eenmaal behoorlijk.

Alvast bedankt voor je bestelling!

Ik neem de whey samen met mijn fruit. Het fruit wil ik even laten verteren (half tot heel uur) voor ik mijn havermout eet. Ik wil niet zolang wachten met mijn whey. Daarom neem ik die er direct bij (met water).

De whey op zichzelf hoeft geen reden te zijn om te wachten met je ontbijt. Alhoewel als je het mixt met je havermout, het wel iets langer duurt voor het wordt opgenomen. Maar bij hoge doseringen is dat alleen maar gunstig. Anders is het te snel voor de ochtend.

Ik neem zelf altijd maar een halve schep whey (15 gram) in de ochtend.

Als jij je havermout met water neemt dan is het met whey inderdaad een heel stuk lekkerder!! :D

Misschien ben jij zo'n glutamine responder. Zou best kunnen. De wetenschap kan niet altijd alles aantonen. Mensen verschillen nou eenmaal behoorlijk.

Alvast bedankt voor je bestelling!

Is 15gr niet heel weinig :eek: :D, of neem ik gewoon erg veel. Momenteel 40g whey bij mijn havermout. Koud water erbij, beetje roeren en opzuipen. :D Binnenkort neem ik er ook weer rozijnen bij, momenteel niet...

Ik neem normaal buiten de wedstrijd voorbereiding zo`n 15-20g p/d aan L-Glutamine, nu zelfs 40g per dag.

Ik ben erg benieuwd naar jullie Pure Whey Protein Isolate, maar gezien de vele positieve reacties hier op het forum zal dat wel goed zitten :). Bovendien betaal ik NU veels te veel voor een vergelijkbaar whey isolaat product van Dymatize (78 euro voor 2275g :eek:).

Is 15gr niet heel weinig :eek: :D, of neem ik gewoon erg veel. Momenteel 40g whey bij mijn havermout. Koud water erbij, beetje roeren en opzuipen. :D Binnenkort neem ik er ook weer rozijnen bij, momenteel niet...

Whey komt snel vrij. Je krijgt dus snel een grote hoeveelheid aminozuren in de bloedbaan. Een te grote stortvloed leidt tot vetopslag. Alleen vooraf aan de training is een overvloed écht zinvol en effectief.
Op zich wordt de afgifte van die whey die je bij de havermout neemt aanzienlijk vertraagd. Vooral bij een grote portie. Dus het is in jouw geval geen probleem.

In mijn geval neem ik 15 gram met fruit. Dat fruit zal de opname niet of nauwelijks vertragen. Die 15 gram geeft dan net zulke hoge aminozuurspiegels als 45 gram eiwit uit caseine. Waarschijnlijk is het ook vergelijkbaar met 200 gram biefstuk. Die hoge aminzuurspiegels duren weliswaar vrij kort, maar aansluitend komt natuurlijk het ontbijt om dat op te vangen :)

Ik neem normaal buiten de wedstrijd voorbereiding zo`n 15-20g p/d aan L-Glutamine, nu zelfs 40g per dag.

Poeh! Dat is wel heel veel. Ben benieuwd of de werking daarvan al eens onderzocht is.

Ik ben erg benieuwd naar jullie Pure Whey Protein Isolate, maar gezien de vele positieve reacties hier op het forum zal dat wel goed zitten :). Bovendien betaal ik NU veels te veel voor een vergelijkbaar whey isolaat product van Dymatize (78 euro voor 2275g :eek:).

Dat is wel een heel verschil ja :)

Kris

Whey komt snel vrij. Je krijgt dus snel een grote hoeveelheid aminozuren in de bloedbaan. Een te grote stortvloed leidt tot vetopslag. Alleen vooraf aan de training is een overvloed écht zinvol en effectief.
Op zich wordt de afgifte van die whey die je bij de havermout neemt aanzienlijk vertraagd. Vooral bij een grote portie. Dus het is in jouw geval geen probleem.

In mijn geval neem ik 15 gram met fruit. Dat fruit zal de opname niet of nauwelijks vertragen. Die 15 gram geeft dan net zulke hoge aminozuurspiegels als 45 gram eiwit uit caseine. Waarschijnlijk is het ook vergelijkbaar met 200 gram biefstuk. Die hoge aminzuurspiegels duren weliswaar vrij kort, maar aansluitend komt natuurlijk het ontbijt om dat op te vangen :)

Interessant om te weten :).

Poeh! Dat is wel heel veel. Ben benieuwd of de werking daarvan al eens onderzocht is.

Zal toch geen kwaad kunnen :eek: :eek: ???

Dat is wel een heel verschil ja :)

Kris

Zeker weten Kris, vandaar ook dat ik jullie whey ga bestellen :D

Ik zou voorzichtig zijn. 40 gram is écht veel. Glutamine zet om in glutamaat en ammoniak. Die stoffen zijn beide giftig voor zenuwcellen (het effect is afhankelijk van concentratie uiteraard).

Hoge doseringen glutamine zouden mogelijk ook de kans op diabetes vergroten.

Ik moet er wel bij zeggen dat bij korte termijn toediening van 60 gram glutamine per dag aan gehospitaliseerde mensen, geen negatief effect werd gevonden.
Dat wil natuurlijk nooit zeggen dat een negatief effect er (zelfs op korte termijn) niet is. Mensen kunnen behoorlijk verschillen in hun capaciteit om giftige (afbraak)stoffen te neutraliseren.

Tot slot lijkt het me belangrijk een zuiver product te gebruiken. Zeker bij zulke hoge doseringen. Als je 40 gram per dag gebruikt, kies je wellicht niet voor een duurder merk met een goede reputatie (vanwege de hogere prijs). Als er vervuilingen in zitten dan krijg je daar met 40 gram glutamine per dag al snel veel van binnen.

Kris

@PowerSupplements

wat neem je zelf voor het trainen en na het trainen?

@PowerSupplements

Misschien wil Kris deze vraag ook voor zichzelf beantwoorden. Ik neem iig 's ochtends bij een maaltijd een half maatschepje whey (aardbei of choco). Tijdens de dag eenmaal weightgainer (banaan).
Bijna altijd voor de training een tot anderhalve maatschep whey met 5 á 6 gram creapure. Heel soms ná de training ook maar meestal alleen als ik voor de training er niet aan ben toegekomen. Op benen-dag gebruik ik wat meer. :D En ik mix alles met melk.
Ik ben sinds maart weer begonnen met trainen en inmiddels van 96 kilo naar 111 kilo. Ik ben echter een slecht voorbeeld aangezien ik al eens 122 kilo heb gewogen.
Verder gebruik ik veel magnesium en af en toe een vitamine C.

Jaap

@PowerSupplements

Een uur voor het trainen neem ik 30 gram whey isolaat. Na de training neem ik als ik flink in training ben een post workout shake. Als ik in een lichte training fase ben eet ik alleen maar een goede maaltijd na de training.

Tot voor kort maakte ik zelf eeen lichte postworkout shake met een halve schep whey isolaat en honing of fruitsap. Vandaag heb ik echter een pot van onze nieuwe gainer uit het magazijn ontvreemd :rolleyes: ik heb net mijn eerste training afgesloten met de gainer dus :D

Laatst bewerkt:
Een uur voor het trainen neem ik 30 gram whey isolaat. Na de training neem ik als ik flink in training ben een post workout shake. Als ik in een lichte training fase ben eet ik alleen maar goed na de maaltijd na de training.

Tot voor kort maakte ik zelf eeen lichte postworkout shake met een halve schep whey isolaat en honing of fruitsap. Vandaag heb ik echter een pot van onze nieuwe gainer uit het magazijn ontvreemd :rolleyes: ik heb net mijn eerste training afgesloten met de gainer dus :D

Klinkt goed Kris :D

Ik heb vanmorgen de choco whey geprobeerd, ongeveer ander half uur geleden de vanille smaak en vanavond ga ik nog de aardbei probreren. Ik moet zeggen dat zowel de choco smaak (40g samen met havermout en water), en de vanille smaak me goed zijn bevallen. :D :p :meal:

Niet te zoet, niet te overheersend. Ook qua oplosbaarheid ben ik dik tevreden :thumbup: :D De choco loste iets minder op, maar dat is logisch. :p

Ik kon het toch niet laten alvast te proefen voordat mijn oude spullen op zijn ;)

Laatst bewerkt:
@ powersupplements,

Die whey isolaat van jullie is die zo zuiver dat je er nauwelijks last van krijgt m.b.t. huid uitslag rode vlekjes/puistjes/mee eters?

ik heb namelijk al verschillende soorten Whey gebruik en steeds naar veelvuldig gebruik kreeg ik uitslag op mijn slapen. Hierdoor gebruik ik al een tijdje geen melk en geen shakes meer. Ik moet zeggen dat ik er nu bijna geen last van heb alleen als ik gerechten eet waar melk in is verwerkt. Ik heb me laten vertellen dat echte pure whey geen uitslag op de huid kan veroorzaken.

Enig idee of dat bij jullie whey ook zo is?

@ powersupplements,

Die whey isolaat van jullie is die zo zuiver dat je er nauwelijks last van krijgt m.b.t. huid uitslag rode vlekjes/puistjes/mee eters?

ik heb namelijk al verschillende soorten Whey gebruik en steeds naar veelvuldig gebruik kreeg ik uitslag op mijn slapen. Hierdoor gebruik ik al een tijdje geen melk en geen shakes meer. Ik moet zeggen dat ik er nu bijna geen last van heb alleen als ik gerechten eet waar melk in is verwerkt. Ik heb me laten vertellen dat echte pure whey geen uitslag op de huid kan veroorzaken.

Bekend verschijnsel, heb er zelf ook snel last van op rug en schouders.

Of beter gezegd, had... gebruik nu alleen nog whey isolate van power supplements en sindsdien nergens last meer van :thumbup:
IMO is het een heel zuivere eiwitbron met weinig afvalstoffen.

Zojuist bestelling ontvangen, 2,5 kg whey en visolie caps, razend snel in huis, ik ben super tevreden :D

thanks!

@ powersupplements,

Bekend verschijnsel, heb er zelf ook snel last van op rug en schouders.

Of beter gezegd, had... gebruik nu alleen nog whey isolate van power supplements en sindsdien nergens last meer van :thumbup:
IMO is het een heel zuivere eiwitbron met weinig afvalstoffen.

Dat is goed nieuws Black Knight :)

@ Tjalle

Het gehalte lactose en melkvet is 5 tot 10 maal kleiner in een ultragefilterde whey isolaat dan in een whey concentraat. Sommige mensen zijn overgevoelig voor lactose of (gedroogd) melkvet. Het gebruik van een isolaat kan dat het verschil betekenen tussen wel of geen onzuivere huid.

Sommige mensen zullen ook overgevoelig reageren op de eiwitten op zichzelf. Waarbij er nog een verschil kan zijn tussen gedenatureerde eiwitten en ongedenatureerde eiwitten. Onze whey isolaat bevat ongedenatureerde eiwitten vanwege het koude filterproces. Ongedenatureerd eiwit verteert makkelijker en geeft minder snel een negatieve reactie van de huid.

Mensen die echt heel gevoelig zijn (voor de eiwitten) zullen wellicht ook nog een huidreactie krijgen van een goede isolaat.

Dat is goed nieuws Black Knight :)

@ Tjalle

Het gehalte lactose en melkvet is 5 tot 10 maal kleiner in een ultragefilterde whey isolaat dan in een whey concentraat. Sommige mensen zijn overgevoelig voor lactose of (gedroogd) melkvet. Het gebruik van een isolaat kan dat het verschil betekenen tussen wel of geen onzuivere huid.

Sommige mensen zullen ook overgevoelig reageren op de eiwitten op zichzelf. Waarbij er nog een verschil kan zijn tussen gedenatureerde eiwitten en ongedenatureerde eiwitten. Onze whey isolaat bevat ongedenatureerde eiwitten vanwege het koude filterproces. Ongedenatureerd eiwit verteert makkelijker en geeft minder snel een negatieve reactie van de huid.

Mensen die echt heel gevoelig zijn (voor de eiwitten) zullen wellicht ook nog een huidreactie krijgen van een goede isolaat.

yo kris bedankt voor de reactie,

Zal van de week meteen een bestelling maken.

Gr

Hello Kris/Jaap,

Zijn jullie nog verder gegaan met het idee de whey ook in zakken te leveren?

Gr Randy

Hello Kris/Jaap,

Zijn jullie nog verder gegaan met het idee de whey ook in zakken te leveren?

Gr Randy

We houden de zakken 'in gedachte'. Het scheelt ongeveer anderhalve euro. Niet zo heel veel dus. Maar misschien dat we in de loop van volgend jaar ook optie van de zak introduceren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven