Geachte Kris wanneer ik 2500g Whey Isolate en 4000g Isolate Gainer tesamen koop doe ik dan in feite hetzelfde kopen (endus dubbelop) ?
In de verwarring waarin ik me nu bevind denk ik dat het eerste een whey shake is en de tweede een weight gainer .. klopt ?
Groeten
Ties
Hoi Ties,
Vergeef me mijn gemakzucht

, ik knip en plak even een stukje uit onze 'veelgestelde vragen' sectie:
Vraag:
Wat is het verschil tussen de Pure Whey Protein Isolate en de Whey Isolate Gainer en hoe kan ik ze naast elkaar gebruiken?
Antwoord:
De Pure Whey Protein Isolate is een 100% wei isolaat. Dit zuivere wei–eiwit supplement is een goede aanvulling op de dagelijkse voeding wanneer u streeft naar beter spierherstel en een versnelde spieropbouw. Daarnaast kan het zorgen voor een beperking van de spierafbraak wanneer een laagcalorisch dieet voor gewichtreductie gevolgd wordt (in combinatie met cardio- en/of gewichttraining).
Met Pure Whey Protein Isolate heeft u een smakelijke, handige en vooral zuivere bron van eiwitten met een hoge biologische waarde. Het voldoen aan de gewenste dagelijkse eiwitbehoefte wordt met dit supplement heel eenvoudig.
Whey Isolate Gainer is een gainer met 25% van de bovenstaande Pure Whey Protein Isolate. De overige 75% omvat met name complexe koolhydraten, hoogwaardige vetten (MCT’s) en herstelbevorderende aminozuren (BCAA’s).
De Whey Isolate Gainer wordt voor twee doeleinden toegepast:
1) Toename van het vetvrije lichaamsgewicht in combinatie met gewichttraining als dit niet lukt met alleen de dagelijkse voeding.
Vooral jonge mannen hebben vaak moeite om voldoende calorieën te consumeren voor een gestage gewichtstoename. Voor mensen die juist snel in gewicht toenemen kunnen is de eerdergenoemde Pure Whey Protein Isolate de beste keuze.
2) De Whey Isolate Gainer kan ook dienen als bron van snel opneembare voeding direct na de training (zgn. postworkout voeding). Hiermee wordt een snel herstel van de spieren ondersteunt.
Gebruik van beide supplementen tegelijk:
Pure Whey Protein Isolate en Whey Isolate Gainer worden vaak ook samen gebruikt voor een maximale stimulans van de spieropbouw. Over het algemeen neemt men de ‘pure whey’ gedurende de dag en/of een uur voor de training terwijl de gainer zo snel mogelijk na de training gebruikt wordt.