AndroidHealthClinic

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Kris,

Ik heb jullie WHey Isolate gainer bestelt. Zou deze als aanvulling op mijn voeding willen gebruiken.

Weet alleen niet of ik als Post workout shake mijn standard whey + dextrose blijf gebruiken of vervang door jullie gainer ?

• Topic Starter Topic Starter
Hey Kris,

Ik heb jullie Whey Isolate gainer bestelt. Zou deze als aanvulling op mijn voeding willen gebruiken.

Weet alleen niet of ik als Post workout shake mijn standard whey + dextrose blijf gebruiken of vervang door jullie gainer ?

De eerste paar uur na inspanning is de aanmaak van spierglycogeen ongeveer tweemaal zo hoog als 'normaal'. Je kan de dan ingenomen koolhydraten relatief snel omzetten. Maar tweemaal zoveel is nou ook weer niet zo veel meer. Ik vrees dat glucose toch nog een te snelle koolhydraat is. In ieder geval lijkt het me een overload als je er veel tegelijk van inneemt.

Die genoemde verdubbeling van glycogeensynthese is afkomstig van onderzoek bij duursporters. Die gebruiken veel meer koolhydraten dan de gemiddelde bobdybuilder tijdens een workout.

Ik heb de verschillende studies op dit vlak al een tijdje niet meer gevolgd. Misschien zijn er inmiddels studies naar spieglycogeenopbouw bij krachtsporters die glucose gebruiken. Ik heb ze in in ieder geval nog niet gezien.

Als de toevoer van glucose sneller is dan de spieren (en lever) kunnen verwerken dan zal er vetweefsel aangemaakt worden. De kans op aanmaak van vetweefsel is geringer met maltodextrine.

Kris :)

Ok thanks.
Zal eens experimenteren !

Hoi Jeremia,
excuus voor de late reactie. Misschien gaan wij wel een dergelijke mix aanbieden. Ik heb me echter door verschillende leveranciers laten vertellen dat álle afgeleiden van melk de komende tijd erg schaars zullen zijn. Wellicht willen we eerst een ander supplement aan het assortiment toevoegen..
DBB is the first to know :D

Jaap

Is soja-, hennep-, koolraap-eiwit of welke plant dan ook waar ze tegenwoordig eiwitten uit halen misschien een optie?

Is soja-, hennep-, koolraap-eiwit of welke plant dan ook waar ze tegenwoordig eiwitten uit halen misschien een optie?

Bedankt voor je input.

Alle plantaardige eiwitten die goed verteren en (na combinatie) een goed aminozuurprofiel hebben, komen in aanmerking. Andere zaken waar we naar kijken zijn smaak, prijs, oplosbaarheid, milieubelasting en de mogelijkheid van een allergische reactie. Het is niet eenvoudig maar we komen er wel uit.

Kris :)

Super!

Vandaag is het pakje al toegekomen
Bedankt voor de goede service, nog nooit zo'n snelle service gehad. :)

Voor de visolie, ik heb er nu 2 genomen. Je mag er tot 6 nemen, voor mijn gebruik zal 2 voldoende zijn toch? Ik ben nog jong dus mijn gewrichten kunnen wel nog tegen een stootje denk ik.

Mijn pakketje is vandaag ook binnengekomen trouwens. Het eiwit smaakt zeer goed goed! (banaan) :D

Super!

Vandaag is het pakje al toegekomen
Bedankt voor de goede service, nog nooit zo'n snelle service gehad. :)

Voor de visolie, ik heb er nu 2 genomen. Je mag er tot 6 nemen, voor mijn gebruik zal 2 voldoende zijn toch? Ik ben nog jong dus mijn gewrichten kunnen wel nog tegen een stootje denk ik.

Michiel,

Twee capsules visolie is een goede basisdosering. Als je het positieve effect op de lichaamssamenstelling verder wilt ondersteunen kan je toewerken naar 6capsules. Maar 2 stuks is zoals gezegd een goede basis. :)

Kris

Die Whey Isolate gainer lost goed op en smaakt zeker niet slecht. Al ruikt heel mijnen bureau hier op het werk nu wel naar strawberry :D

Michiel,

Twee capsules visolie is een goede basisdosering. Als je het positieve effect op de lichaamssamenstelling verder wilt ondersteunen kan je toewerken naar 6capsules. Maar 2 stuks is zoals gezegd een goede basis. :)

Kris

Wat is het effect van nog meer capsules/dag (vb. 1g/10kg lichaamsgewicht)?

Wat is het effect van nog meer capsules/dag (vb. 1g/10kg lichaamsgewicht)?

Hogere doseringen dan 2 capsules per dag leiden vermoedelijk tot meer vetafbraak en meer spieropbouw. Ik ken geen onderzoek dat het effect van een bijvoorbeeld 2 gram met een hogere dosering vergelijkt.

Enkele studies gebruiken 6 gram per dag en merken daarbij in ieder geval een versnelde afbraak van vetweefsel t.o.v. geen visolie.
Het effect op het vetweefsel telt op bij het effect van training. (Je verliest zelfs vet bij het gebruik van visolie als je niet traint).

Ik gebruik zelf al een tijdje ongeveer 1 gram per 10 kg lichaamsgewicht (10 caps per dag bij 92 kg). Eens kijken wat dat uithaalt. So far, so very good :)

Kris

maar als je 6 caps neemt op een dag kost het je ook een stuk meer, jij kan het miss goedkoop kopen maar wij niet ;)

maar als je 6 caps neemt op een dag kost het je ook een stuk meer, jij kan het miss goedkoop kopen maar wij niet ;)

Tsja Sander, daar heb je een punt. :yes: Ik ga er gelijk wat mee doen. Verwacht binnenkort een combipakket online waar genoeg viscaps in zitten.. :D

Jaap

Edit: Voordeelpakket 1 staat inmiddels (provisorisch) online. Ik sta open voor suggesties!

Is dit blijvend of tijdelijk jaap (aanbod) ?

Meer van die combideals please ! :D

Als de wheyprijzen nu even stabiel worden dan is dit blijvend. :D
We zijn nog aan het broeden op een 2e combi.. Zodra die er is geef ik een seintje.

Jaap

Is dit blijvend of tijdelijk jaap (aanbod) ?

Meer van die combideals please ! :D

En reeds geleverd ! :meal:

Ik had gisteren een bestelling geplaatst voor 7,5kg whey, maar heb nog geen mailtje binnen gehad van mijn bestelling zodat ik nog niet heb kunnen betalen, komt die nog? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven