Fitness Seller

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een nauwkeurige analyse hebben we niet. Omdat choco wat meer aroma bevat (magere cacoapoeder), is het gehalte eiwit iets lager.

Als de choco zoeter is, dan ligt dit aan een iets hoger gehalte sucralose. Sucralose heeft geen invloed op de insuline afgifte. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over je cardio wat dat betreft.

Wel is het zo dat whey op zichzelf de insuline afgifte in zekere mate stimuleert. Dat doen alle eiwitten overigens. De een wat meer dan de ander.

Kris :)

Bedankt Kris voor je antwoord,

Het klopt idd dat Whey ook voor een insuline spike zorgt. Eigenlijk al het voedsel zorgt voor een insuline afgifte.
Maar zelf wil ik na mijn Cardio (+/- 1 uur) de insuline afgifte minimaal houden door zomin mogelijk carbs te nemen.

En ik hoop dat de carbs in de Choco in dat geval te verwaarlozen is.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Kris voor je antwoord,

Het klopt idd dat Whey ook voor een insuline spike zorgt. Eigenlijk al het voedsel zorgt voor een insuline afgifte.
Maar zelf wil ik na mijn Cardio (+/- 1 uur) de insuline afgifte minimaal houden door zomin mogelijk carbs te nemen.

En ik hoop dat de carbs in de Choco in dat geval te verwaarlozen is.

Het gehalte koolhydraten in de whey is minder dan 1 gram per maatschep. Bij de choco versie verwacht ik dat dit minder dan 3 gram per schep is. (extra carbs uit magere cacaopoeder).

3x2.5kg Pure Whey Protein Isolate
1x4kg Whey Isolate Gainer
3xBCAA's
3xVisolie Omega 3 caps.

Enige wat ik nog mis is L-Glutamine,Whey Amino tabs en ook een goede Proteine 95 voor een langzamere eiwit afgifte tijdens slaap.
Misschien dat ik daarvoor bij een andere vriend van deze site ga winkelen :knipoog:

L-Glutamine

Ik maak me zorgen over de veiligheid van het gebruik van vrije vorm L-glutamine. In het lichaam zet glutamine dit deels om in glutamaat. Deze stof is een neurotransmitter. In hoge doseringen is het neurotoxisch.

Waarschijnlijk ontstaat het probleem alleen als je dit aminozuur los toedient in een hoge dosering. Het effect van L-glutamine in vrije vorm is anders dan wanneer het in een compleet eiwit worden aangeboden.

Ik ben niet de enige die zijn zorgen uit over L-glutamine:

http://www.newtreatments.org/loadlocal.php?hid=974

Whey Amino Tabs

Wil je Whey amino tabs gebruiken voor het gemak? Zouden whey proteine tabs ook goed zijn? (Dus niet afgebroken tot amino's).
Als je ze wilt gebruiken als snelle eiwitbron bij de training, dan zijn BCAA's efficienter.

Proteine 95

Een traag eiwit staat op onze to-do list. Maar we zijn nog niet uit over de juiste samenstelling.

Kris,bedankt voor je antwoord.

Dat L-Glutamine slecht voor je zou zijn hoor ik nu voor de eerste keer.
Het zou best kunnen,maar het lijkt me sterk dat je van lage doseringen meer negatieve dan positieve bijwerkingen zal krijgen.

En als jullie een goed traag eiwit(Pro95) hebben ontwikkeld dan hoor ik dat wel via de mail,klanten worden toch op de hoogte gehouden van nieuwe produkten?

Groeten,
Ronald

L-Glutamine

Ik maak me zorgen over de veiligheid van het gebruik van vrije vorm L-glutamine. In het lichaam zet glutamine dit deels om in glutamaat. Deze stof is een neurotransmitter. In hoge doseringen is het neurotoxisch.

Waarschijnlijk ontstaat het probleem alleen als je dit aminozuur los toedient in een hoge dosering. Het effect van L-glutamine in vrije vorm is anders dan wanneer het in een compleet eiwit worden aangeboden.

Ik ben niet de enige die zijn zorgen uit over L-glutamine:

http://www.newtreatments.org/loadlocal.php?hid=974

Whey Amino Tabs

Wil je Whey amino tabs gebruiken voor het gemak? Zouden whey proteine tabs ook goed zijn? (Dus niet afgebroken tot amino's).
Als je ze wilt gebruiken als snelle eiwitbron bij de training, dan zijn BCAA's efficienter.

Proteine 95

Een traag eiwit staat op onze to-do list. Maar we zijn nog niet uit over de juiste samenstelling.

Kris,bedankt voor je antwoord.

Dat L-Glutamine slecht voor je zou zijn hoor ik nu voor de eerste keer.
Het zou best kunnen,maar het lijkt me sterk dat je van lage doseringen meer negatieve dan positieve bijwerkingen zal krijgen.

En als jullie een goed traag eiwit(Pro95) hebben ontwikkeld dan hoor ik dat wel via de mail,klanten worden toch op de hoogte gehouden van nieuwe produkten?

Groeten,
Ronald

Hoi Ronald,

Ik geloof dat een lage dosering glutamine gebruikt wordt door de darmcellen en nauwelijks in de bloedbaan komt. Kan goed dat er dan geen probleem is. :)

We gaan i.d.d. een mailing doen wanneer het trage eiwit supplement er is.

Kris

Vraagje over de BCAA's met P5P:

Klopt het dat je dit best enkel voor, tijdens & na een training gebruikt, of is het ook zoiets waarvan je dagelijks -dus ook op rustdagen- enkele pillen van achterover werkt?

Kan het zijn dat de choco whey een sterkere smaak (meer cacao) heeft gekregen, sinds mijn vorige potten is de merkbaar sterker.

Wederverkoop is ook een optie, Kris ;)

Kan het zijn dat de choco whey een sterkere smaak (meer cacao) heeft gekregen, sinds mijn vorige potten is de merkbaar sterker.

Ik heb zojuist een pot van de vorige batch vergeleken met een van de huidige batch. De smaak is iets sterker en de kleur wat donkerder. Er zit dus inderdaad meer cacao in de nieuwe batch.

Vraagje over de BCAA's met P5P:

Klopt het dat je dit best enkel voor, tijdens & na een training gebruikt, of is het ook zoiets waarvan je dagelijks -dus ook op rustdagen- enkele pillen van achterover werkt?

Je kan de BCAA's ook buiten trainingstijd nemen.
L-leucine kan verschillende spieropbouwende processen in het lichaam stimuleren. Door bij een maaltijd een paar tabletten BCAA’s (50% L-leucine) in te nemen, wordt het spieropbouwende effect van de maaltijd versterkt.

Een deel van dat spieropbouwende effect ontstaat bij de oxidatie van leucine. Die oxidatie is veel sterker bij vrije vorm leucine zoals in BCAA's dan bij de leucine die ingebouwd zit in de eiwitten van de maaltijd.

(Bij inname van BCAA's bij de training is er veel minder sprake van oxidatie. De reden hiervoor is dat leucine direct opgenomen wordt door de spieren om tekorten aan te vullen).

Ik heb ook een vraagje over die BCAA's.

Zou je pakweg 5gr BCAA's kunnen nemen 's ochtends bij het opstaan ipv een wheyshake als snelle eiwitbron? (Uiteraard bij een eiwitrijk ontbijt.)

Alvast bedankt.

Ik heb ook een vraagje over die BCAA's.

Zou je pakweg 5gr BCAA's kunnen nemen 's ochtends bij het opstaan ipv een wheyshake als snelle eiwitbron? (Uiteraard bij een eiwitrijk ontbijt.)

Alvast bedankt.

Ik verwacht dat dit zeker zal helpen om je uit de katabole toestand te halen. :)

Kris

Probleem opgelost ;)

Laatst bewerkt:
Ik wil niet vervelend zijn maar ...............
Dennis

Als een smaak uren blijft hangen dan is er sprake van een abnormale binding van een stof met de smaakreceptoren op je tong. Zo'n melding hebben we niet eerder gehad.

Stuur ons maar even een mail met je gegevens (bestelnummer), dan kunnen we tot een goede oplossing komen.

Verstuurd :)

Moet ik naast Bcaa's+p5p ook nog apart amino's gaan nemen of volstaan de b+p5p, dewelke grotendeels dezelfde samenstelling hebben?

Beetje in de war hiero. ???

Moet ik naast Bcaa's+p5p ook nog apart amino's gaan nemen of volstaan de b+p5p, dewelke grotendeels dezelfde samenstelling hebben?

Beetje in de war hiero. ???

Het is niet zo nuttig om standaard aminozuren te nemen. Die hebben vooral nadelen ten opzichte van gewone eiwitten. Houd het dus maar bij eiwitten.

De bijzondere eigenschappen van BCAA's maakt dat deze aminozuren wel nuttig zijn.
(Het aandeel BCAA's in een standaard aminozurenpreparaat is meestal niet zo hoog).

gaat weer supersnel bij powersupplements :thumb:

bestel om 11u, vandaag aangekomen (in belgië) om 11u :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven