AndroidHealthClinic

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.023
Hebben jullie de vitamine pillen (ADAM) uit het assortiment gehaald?

Zo ja, waarom?

Ik heb nieuwe nodig, kunnen jullie me andere goede aanraden?

De adam multi is tijdelijk niet meer op voorraad. De levering uit Amerika ging niet helemaal zoals het hoort. Als er weer nieuwe adam binnen komen gaat ie weer online :o

Jaap

Net m'n bestelling binnen, ik ben erg over jullie te spreken.

- Top kwaliteit producten
- Erg scherpe prijzen
- Mooie site

Alleen is het een beetje jammer dat het assortiment wat mager is.

Maar beter 9 allemaal top producten dan dat 80% onzin is.

• #1.025
Bedankt voor je complimenten Winterpeen!

Het meest gevraagde supplement als uitbreiding op ons assortiment is micellaire caseine. Helaas hebben we geen leverancier kunnen vinden die garanties wil geven m.b.t. het micellaire karakter van de caseine. Ze noemen het overigens wel micellair, maar daar houdt het mee op. Tja, verder vragen is niet altijd de makkelijkste weg.
Vooralsnog geen micellaire caseine dus.

Had jij nog speciale suggesties?

Kris :)

De basisproducten zijn er natuurlijk al, misschien is het uit te breiden met een multi vitamine, cla of wat preworkout dingetjes, zomaar wat suggesties

Huismerk creatine ethyl ester in caps :)

• #1.028
De basisproducten zijn er natuurlijk al, misschien is het uit te breiden met een multi vitamine, cla of wat preworkout dingetjes, zomaar wat suggesties

Onze multivitamine is de ADAM multi van NOW Foods. Helaas kan de importeur tijdelijk niet leveren. Tot die tijd staat de multi niet op onze site.

CLA is een verhaal apart. Het is zeker een interessant supplement. Ik volg het onderzoek al een paar jaar.

Uit een onderzoek naar de lang termijn effecten bleek dat het kan leiden tot een vergote lever! De onderzoekers noemden dit een 'functionele aanpassing'. Ik ben er echter niet helemaal gerust op. Vooralsnog krijgt CLA bij ons geen groen licht.

Over groen gesproken. In de VS heeft CLA de GRAS status gekregen. GRAS staat voor generally recognised as safe.
Maar wij zijn strenger dan de FDA :) en wachten nog wat meer onderzoek af. De gezondheid van onze klanten is onze eerste zorg. Dat is ook de voornaamste reden dat wij zo weinig supplementen aanbieden.

Better safe than sorry!!

Huismerk creatine ethyl ester in caps :)

Creatine ethyl ester is een creatine die de creatine transporters in je lichaam kan omzeilen. Dat betekent dat het goed wordt opgenomen. Het betekent misschien ook dat deze stof op plaatsen in je lichaam kan komen waar het normaal niet hoort te komen.
Onderzoek naar (lange termijn) veiligheid is niet gedaan. Dit is voor ons voldoende aanleiding om dit niet aan te bieden...

Er zijn steeds meer natuurlijke stoffen waar chemisch aan wordt gesleuteld. Vervolgens wordt dit aangeboden als voedingssupplement. Naar mij idee mag het dan geen supplement meer genoemd worden. Een betere benaming is 'ongetest medicijn'.

Meestal krijgen mensen die ongeteste medicijnen gebruiken daarvoor betaald (fase 1 klinisch onderzoek). Maar in geval van 'supplementen' moet je flink bijbetalen. ???

Kris
:)

En nu slapen ;)

Over groen gesproken. In de VS heeft CLA de GRAS status gekregen. GRAS staat voor generally recognised as safe.
Maar wij zijn strenger dan de FDA en wachten nog wat meer onderzoek af. De gezondheid van onze klanten is onze eerste zorg. Dat is ook de voornaamste reden dat wij zo weinig supplementen aanbieden.

Better safe than sorry!!

Niet verblind door het ''grote'' geld verdienen, zover dat trouwens mogelijk is in de suplementenbusiness die al behoorlijk verzadigt is.
Maar jezelf als verkopende partij je verantwoordelijk houden voor de producten die je verkoopt is grote klasse!

Liever weinig keus, dan een overdaad aan rotzooi waar de klant veel voor moet betalen en die helemaal niet werken in de praktijk en/of je gezondheid nog is kunnen schaden.

:thumb:

Niet verblind door het ''grote'' geld verdienen, zover dat trouwens mogelijk is in de suplementenbusiness die al behoorlijk verzadigt is.
Maar jezelf als verkopende partij je verantwoordelijk houden voor de producten die je verkoopt is grote klasse!

Liever weinig keus, dan een overdaad aan rotzooi waar de klant veel voor moet betalen en die helemaal niet werken in de praktijk en/of je gezondheid nog is kunnen schaden.

:thumb:

Precies!!

Op dit forum is bijna iedereen xxl Nutrition geil, maar waarom nou precies? Ik zie geen verschillen met bodyenfitshop, bodylab en noem maar op. Bovendien zijn de prijzen helemaal niet zo scherp geprijsd.

Wat ik hier lees spreekt mij ook aan, ben inmiddels dan ook overgestapt naar Powersupplements, heb eergisteren de creatine (erg snel) binnengekregen. Heb al zin om daar aan te beginnen :)

Het meest gevraagde supplement als uitbreiding op ons assortiment is micellaire caseine. Helaas hebben we geen leverancier kunnen vinden die garanties wil geven m.b.t. het micellaire karakter van de caseine. Ze noemen het overigens wel micellair, maar daar houdt het mee op. Tja, verder vragen is niet altijd de makkelijkste weg.

Een volledig micellar caseïne eiwit wordt dan ook niet door XXL aangeboden, dat is een halffabrikaat omdat het zo slecht oplost. Micellar caseïne herken je eraan dat het heel erg goed in water oplost. Maar ik begrijp dat jullie er niet aan kunnen komen.....

• #1.033
Een volledig micellar caseïne eiwit wordt dan ook niet door XXL aangeboden, dat is een halffabrikaat omdat het zo slecht oplost. Micellar caseïne herken je eraan dat het heel erg goed in water oplost. Maar ik begrijp dat jullie er niet aan kunnen komen.....

Je begrijpt dat wij er niet aan kunnen komen? Is dat een steek onder water of begrijp ik je verkeerd??

Ik verwijs overigens regelmatig mensen naar jullie. Bij deze nog een keer: Mensen, micellaire caseine kan je krijgen bij Pasio Ingredients. En als ik Espi en Anthony goed genoeg ken, dan zal het 'the real deal' zijn.

Zonde :(

Bestel het liefste alles in 1 keer bij 1 shop en een langzaam eiwit zou een erg goede aanvulling zijn op jullie assortiment.

Vraagje: Ik heb een 2.5 kg pot Whey van jullie staan (Ja,die vond ik nog :D) met een THT van nov. '08 waarvan ik deze week het seal verwijderd heb...

Wat is jullie advies: weggooien, of nog X weken/(maanden?) te gebruiken?

• #1.036
Zonde :(

Bestel het liefste alles in 1 keer bij 1 shop en een langzaam eiwit zou een erg goede aanvulling zijn op jullie assortiment.

Ik heb volgende week contact met een nieuwe leverancier. Ik zal daar eens navraag doen.

• #1.037
Vraagje: Ik heb een 2.5 kg pot Whey van jullie staan (Ja,die vond ik nog :D) met een THT van nov. '08 waarvan ik deze week het seal verwijderd heb...

Wat is jullie advies: weggooien, of nog X weken/(maanden?) te gebruiken?

Een 100% zeker antwoord is daarop niet te geven. Maar houdbaarheidsdata worden gesteld met een zekere veiligheidsmarge.

De whey kan nog goed in orde zijn als de temperatuur bij het bewaren niet te lang hoog is geweest.
Ik zou zeggen bekijk het poeder en bepaal of het nog egaal van kleur is. Als het ook goed ruikt dan kan je vervolgens wat proeven. Als het goed van smaak is, kan je het waarschijnlijk zonder problemen gebruiken. Ik zou er echter wel wat vaart mee maken om het op te krijgen. Hard trainen dus!! :)

Kris

Geen steek, maar gewoon zoals het vaak is, dwz. dat er een mengvorm is van calcium caseïnaat + micellar caseïne is die onder het mom van 'MC' wordt verkocht.
Je zei twijfels te hebben over in welke mate de micellar caseïne wel micellair was. Da's hetzelfde als de vruchtendrankjes waar in koeienletters 'açai' op staat en dan lees je in de kleine lettertjes dat er maar 5% of zelfs maar 1% van in zit.

De vorige MC van ons was een mengvorm van MC+wei-isolaat maar de huidige is 100% MC. Nog steeds Kabicel dus..

Er zijn wereldwijd maar iets van 3 fabrikanten van micellar caseïne dus superveel keus heb je niet..

• #1.039
............
Je zei twijfels te hebben over in welke mate de micellar caseïne wel micellair was. Da's hetzelfde als de vruchtendrankjes waar in koeienletters 'açai' op staat en dan lees je in de kleine lettertjes dat er maar 5% of zelfs maar 1% van in zit.

Inderdaad, daar heb ik ook een hekel aan.

De vorige MC van ons was een mengvorm van MC+wei-isolaat maar de huidige is 100% MC. Nog steeds Kabicel dus..

Er zijn wereldwijd maar iets van 3 fabrikanten van micellar caseïne dus superveel keus heb je niet..

Bedankt voor je reactie Espi.

Ik zal blijven verwijzen... tot we zelf een fabrikant / verdeler hebben gevonden ;)

Kris

Een 100% zeker antwoord is daarop niet te geven. Maar houdbaarheidsdata worden gesteld met een zekere veiligheidsmarge.

De whey kan nog goed in orde zijn als de temperatuur bij het bewaren niet te lang hoog is geweest.
Ik zou zeggen bekijk het poeder en bepaal of het nog egaal van kleur is. Als het ook goed ruikt dan kan je vervolgens wat proeven. Als het goed van smaak is, kan je het waarschijnlijk zonder problemen gebruiken. Ik zou er echter wel wat vaart mee maken om het op te krijgen. Hard trainen dus!! :)

Kris

Ah thanx voor het snelle antwoord :D. Hmmm Temp niet te hoog. Hij heeft voor mijn verhuizing in een kast gestaan waar de ketel in zat. Best warm dus (maar wel < 30C denk ik). Ik neem wel een paar shakes en kijk of er niks afvalt :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven