AndroidHealthClinic

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
dankjewel :)
dus jij raad gewoon 3 gr creatine per dag aan, waneer neem ik het best in ? gewoon bij mn post workout shake kappen ? of beter smorgens in mn shake ?

Het beste wordt de creatine ná de training opgenomen. Als je 2 x per dag 3 gram zou nemen dan kan je ook een van die schepje 's ochtends nemen. Ook in de ochtend wordt creatine opgenomen, alleen ná de training staan je spiercellen er voor open, het wordt dan samen met de koolhydraten a.h.w de spiercellen ingezogen.

Jaap (kris has left the building)

ik las dat een oplaadfase enzo eigelijk allemaal achterhaald is, is dit waar ?
je kan dus ipc gewoon creatine blijven nemen ?

• #1.083
ik las dat een oplaadfase enzo eigelijk allemaal achterhaald is, is dit waar ?
je kan dus ipc gewoon creatine blijven nemen ?

Dat klopt tot op zeker hoogte. Met een oplaadfase bereik je eerder je maximale creatine concentratie in de spieren. Het is echter niet nodig. Met een continu gebruik van 3 gram per dag kom je uiteindelijk ook tot die maximale concentratie, het duurt alleen wat langer. Ikzelf vind dat juist prettig omdat je dan lang een stijgende lijn ervaart.
Met een oplaadfase (zeg 20 gram per dag) wordt een hoop weer uitgeplast omdat je het simpelweg niet allemaal kunt opnemen. Weggegooid geld dus.

De lange termijn studies zijn inmiddels afgerond en bij een gebruik van 3 gram per dag hóeft de inname niet tussentijd steeds gestopt te worden.

Jaap

Laatst bewerkt:
  • #1.084
Dubbelpost. Ik was nog niet wakker ;)

Kris

Laatst bewerkt:
Magnesium & Taurine

Goedemorgen,

De magnesium & taurine die te koop is bij powersupplements. Welke vorm van magnesium is dit (magnesium tauraat)? Ik merk namelijk dat wanneer ik Mg supplementen neem ik enorm veel beter slaap en minder gespannen ben. 'Men' zegt dat Mg Chelaat de best opneembare vorm is en daarna Mg Citraat, alleen kijkend naar de kosten komt citraat er dan beter uit. Welke tips heb je nog op dit gebied?

alvast bedankt,

Dave

• #1.086
Hoi Dave,

Magnesiumtauraat staat niet in de EU-lijst met toegestane verbindingen voor voedingssupplementen. Dat is de reden dat we deze vorm niet aanbieden. We hebben er daarom voor gekozen om 250 mg magnesiumcitraat en 100 mg magnesiumoxide te combineren met 'losse' taurine. (Dit magnesium supplement is van een zusterbedrijf van Power Supplements).

Ik heb eenmaal een vergelijking gezien van de opname percentages van diverse magnesium verbindingen. Magnesiumcitraat was daar de beste met ongeveer 90%.

De opname van magnesiumoxide is ook redelijk goed als je geen tekort hebt aan maagzuur. Waarschijnlijk zal magnesiumoxide vooral minder goed werken voor sommige ouderen en mensen die maagzuurremmers gebruiken.

Kris :)

Laatst bewerkt:
Komen jullie ook nog met een eigen proteine blend Jaap?

Ik moet nu steeds mijn whey isolaat en micellar casseine bij elkaar mikken. Altijd weer een gedoe met dezelfde smaken bij elkaar gooien, de micellar casseine die altijd eerder op is dan de whey (ivm minder eiwit in de pot en ik houd een verouding micellar/ whey aan van 30/ 20) en ik mis eigenlijk nog de ei-eiwit.
Er is ook nergens een alternatief beschikbaar omdat vrijwel alle proteine blends vol zitten met het inferieure casseine eiwit (niet de micellar).

Misschien is het een idee om een eigen proteine blend te maken van whey isolaat, micellar casseine en albumine eiwit.

Sample's zojuist ontvangen, leuk actie!

Ben erg benieuwt en zal ook mijn bevindingen posten!

Thnx :thumbs:

Laatst bewerkt:
wat zijn die protein bars heerlijk jo , en nog eens 50 gram eiwit per reep

goed werk powersups

• #1.090
Komen jullie ook nog met een eigen proteine blend Jaap?

Ik moet nu steeds mijn whey isolaat en micellar casseine bij elkaar mikken. Altijd weer een gedoe met dezelfde smaken bij elkaar gooien, de micellar casseine die altijd eerder op is dan de whey (ivm minder eiwit in de pot en ik houd een verouding micellar/ whey aan van 30/ 20) en ik mis eigenlijk nog de ei-eiwit.
Er is ook nergens een alternatief beschikbaar omdat vrijwel alle proteine blends vol zitten met het inferieure casseine eiwit (niet de micellar).

Misschien is het een idee om een eigen proteine blend te maken van whey isolaat, micellar casseine en albumine eiwit.

Hoi Black Knight,

We willen inderdaad een blend aanbieden. We weten alleen nog niet welke eiwitten er in zullen komen.
Er komt in ieder geval géén caseinaat in en hoogstwaarschijnlijk wel de micellaire caseine. :)

Het zal wel even duren voordat we zover zijn...

Jaap

Ik heb een grote pot Pure whey protein isolate gekocht van Power Supplements! De prijs is uitstekend, zelfs ver onder die van alle concurenten.

Nou is bekend dat China heel veel wei eiwitten levert aan fabrieken in USA en Europa voor een zeer lage prijs maar waarschijnlijk wel verontreinigd met Melamine, dat spul dat je nieren molt. Is in het nieuws geweest..dat melkschandaal in China met al die babies die beschadigde nieren hadden.

Je kan met melamime eiwitpreparaten van een lager percentage opvullen omdat melamine een stikstof verbinding is en daardoor bij labtesten laat lijken of het eiwit preparaat van een hoog % is.

Ik zou heel graag willen weten waar jullie de Whey vandaan hebben :)

Groet,

Chronos

• #1.092
Ik heb een grote pot Pure whey protein isolate gekocht van Power Supplements! De prijs is uitstekend, zelfs ver onder die van alle concurenten.

Nou is bekend dat China heel veel wei eiwitten levert aan fabrieken in USA en Europa voor een zeer lage prijs maar waarschijnlijk wel verontreinigd met Melamine, dat spul dat je nieren molt. Is in het nieuws geweest..dat melkschandaal in China met al die babies die beschadigde nieren hadden.

Je kan met melamime eiwitpreparaten van een lager percentage opvullen omdat melamine een stikstof verbinding is en daardoor bij labtesten laat lijken of het eiwit preparaat van een hoog % is.

Ik zou heel graag willen weten waar jullie de Whey vandaan hebben :)

Groet,

Chronos

Onze whey isolaat wordt geproduceerd in Engeland door een gerenommeerde fabrikant. Je kunt gerust zijn over de kwaliteit :)

Kris

Hoi Black Knight,

We willen inderdaad een blend aanbieden. We weten alleen nog niet welke eiwitten er in zullen komen.
Er komt in ieder geval géén caseinaat in en hoogstwaarschijnlijk wel de micellaire caseine. :)

Het zal wel even duren voordat we zover zijn...

Jaap

Mooi! Als ingredienten kun je toch gewoon de whey isolaat en micellar casseine gebruiken die jullie al aanbieden. Dan mik je er nog een hoogwaardig albumine eiwit in en de blend is compleet :)

Het beste wordt de creatine ná de training opgenomen. Als je 2 x per dag 3 gram zou nemen dan kan je ook een van die schepje 's ochtends nemen. Ook in de ochtend wordt creatine opgenomen, alleen ná de training staan je spiercellen er voor open, het wordt dan samen met de koolhydraten a.h.w de spiercellen ingezogen.

Jaap (kris has left the building)

Wat gebeurt dat met de creatine genomen voor de training, samen met dextrose bijvoorbeeld?

Rare vraag misschien, maar kan ik Micellar Casein ook mengen met magere kwark om de kwark daarmee op smaak te brengen? ;)

• #1.098
Rare vraag misschien, maar kan ik Micellar Casein ook mengen met magere kwark om de kwark daarmee op smaak te brengen? ;)

Flinke eiwitbom.. Ik heb het zelf geprobeerd maar het wordt dan behoorlijk dik. Als je dat geen probleem vindt, gewoon doen :p

Jaap

Heb zojuist één van mijn ontvangen sample's van jullie actie door mijn magere kwark gedaan, en alle mensen wat is dat lekker zeg! :heart:

Ik kan niet wachten om morgen en overmorgen de andere smaken te proberen ben erg benieuwt! Een ding is in ieder geval zeker.. Micellar Casein is een blijvertje voor mij, alleen nog even uitzoeken welke smaak ik het lekkerst vind! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven