- Waardering
- 119
- Lengte
- 1m99
- Massa
- 122kg
Geweldige service die snelle antwoorden van je (jullie)!
Het lukt helaas niet altijd snel te zijn
Je benadrukt dat weightgainers alleen wenselijk zijn als 'zoveel mogelijk ongeraffineerde voeding' niet in gewicht doet toenemen. Dat is echter iets wat ik lastig vind om te bepalen. Ik ga hem dus in eerste instantie als post workout gebruiken.
In principe kan ik de whey dan op een willekeurig moment van de dag innemen als ik je goed begrijp.
Dat klopt. Zorg wel dat je op trainingsdagen de pre-workout inname er in houdt.
Overigens sluit ik elke dag af met een bak kwark (met 2 scheppen vruchtenhagel, voor zowel smaak als koolhydraten). De caseine zal dus niet nodig zijn.
Inderdaad.
Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik mezelf letterlijk opbrand, een maand of wat geleden woog ik 's avonds soms wel 85 kilo en de volgende ochtend reikte de teller dan niet verder dan de 80. Dat ga ik nu wel tegen met de kwark vermoed ik.
Vijf kilo is vrij veel. Twee tot 3 kg zie je vaker. De voornaamste oorzaken zijn zweet en het toiletbezoek. Zweet kan meer dan een liter zijn. Overigens gaat het gros van je zweet in de uitademingslucht zitten. Veel mensen denken dat er een hele plens zweet in hun matras en deken verdwijnt. Dat valt dus relatief gezien wel mee.
Je verbrandt in ieder geval niet zo veel dat de CO2 uitstoot via de uitademing wezenlijk bijdraagt aan je gewichtsverlies. Als je op die manier een kilogram wil afvallen, dan staat dat gelijk aan twee en een halve kilogram CO2 productie (De O2 adem je in, de CO2 weer uit. 'C' (koolstof) is slechts 27% van het CO2. De 'C' haal je uit je lijf d.w.z. suikers en vetten).
Met die CO2 uitstoot komt een SUV 10 kilometer ver. En als mens moet je vele marathons lopen voor je die hoeveelheid CO2 uitgeademd hebt.

Buiten KT voetbal ik ook nog (en ik train benen óók met KT). Wat ik merk is dat ik er in de pauze, of anders na de wedstrijd, doorheen zit. Kan ik de weightgainer innemen als energizer (in de pauze), of moet ik die als post workout gebruiken?
Ook tijdens de KT heb ik halverwege een beetje een slap gevoel, waardoor ik me niet meer helemaal ten volle kan inzetten bij de resterende oefeningen. Wat doe ik hieraan?
De Supreme Gainer kan werken tegen vermoeidheid omdat het koolhydraten en BCAA's bevat.
Je kan ook eerst eens een simpel suikerhoudend drankje proberen (of wat honing opgelost in water).
Als je maar 1 shake drinkt op één dag, bestel ik dan beter Micellar Casein ipv Pure Whey Protein Isolate ?
Dank bij voorbaat
mvg
Ik zou kiezen voor de Pure Whey Protein Isolate en de inname 30 tot 60 minuten voor de training inplannen.
Kris

Laatst bewerkt:

). Wat ik merk is dat ik er in de pauze, of anders na de wedstrijd, doorheen zit. Kan ik de weightgainer innemen als energizer (in de pauze), of moet ik die als post workout gebruiken?