MuscleMeat

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Samples gebruikt.

Kokos vond ik helaas wat tegen vallen, hij was wel lekker maar iets te "licht" van smaak.

de caseine smaken waren wel top! heerlijke shake die ik zeker ga bestellen.

Hier komt Kris straks op terug!

Ben benieuwd, want dan zou het een en 't ander tegenspreken:

12.Creatine Must Be Taken At A Specific Time.

While it has been proven that you can maximize creatine uptake by taking it with a 1:1 ratio of protein to carbs, no real evidence suggests that there's a best time to take creatine. As a supplement, creatine increases your body's pool of creatine. Whether you take it in the morning, afternoon, or evening probably won't make a significant difference. For convenience sake, you might take it with your post-training protein/carb shake.

PURPOSE: Some studies report greater muscle hypertrophy during resistance exercise (RE) training from supplement timing (i.e., the strategic consumption of protein and carbohydrate before and/or after each workout). However, no studies have examined whether this strategy provides greater muscle hypertrophy or strength development compared with supplementation at other times during the day. The purpose of this study was to examine the effects of supplement timing compared with supplementation in the hours not close to the workout on muscle-fiber hypertrophy, strength, and body composition during a 10-wk RE program. METHODS: In a single-blind, randomized protocol, resistance-trained males were matched for strength and placed into one of two groups; the PRE-POST group consumed a supplement (1 g x kg(-1) body weight) containing protein/creatine/glucose immediately before and after RE. The MOR-EVE group consumed the same dose of the same supplement in the morning and late evening. All assessments were completed the week before and after 10 wk of structured, supervised RE training. Assessments included strength (1RM, three exercises), body composition (DEXA), and vastus lateralis muscle biopsies for determination of muscle fiber type (I, IIa, IIx), cross-sectional area (CSA), contractile protein, creatine (Cr), and glycogen content. RESULTS: PRE-POST demonstrated a greater (P < 0.05) increase in lean body mass and 1RM strength in two of three assessments. The changes in body composition were supported by a greater (P < 0.05) increase in CSA of the type II fibers and contractile protein content. PRE-POST supplementation also resulted in higher muscle Cr and glycogen values after the training program (P < 0.05). CONCLUSION: Supplement timing represents a simple but effective strategy that enhances the adaptations desired from RE-training.

Caseine Bos-aardbei is echt een aanrader!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.104
Wat gebeurt dat met de creatine genomen voor de training, samen met dextrose bijvoorbeeld?

Ben benieuwd, want dan zou het een en 't ander tegenspreken:

12.Creatine Must Be Taken At A Specific Time.

While it has been proven that you can maximize creatine uptake by taking it with a 1:1 ratio of protein to carbs, no real evidence suggests that there's a best time to take creatine. As a supplement, creatine increases your body's pool of creatine. Whether you take it in the morning, afternoon, or evening probably won't make a significant difference. For convenience sake, you might take it with your post-training protein/carb shake.

PURPOSE: Some studies report greater muscle hypertrophy during resistance exercise (RE) training from supplement timing (i.e., the strategic consumption of protein and carbohydrate before and/or after each workout). However, no studies have examined whether this strategy provides greater muscle hypertrophy or strength development compared with supplementation at other times during the day. The purpose of this study was to examine the effects of supplement timing compared with supplementation in the hours not close to the workout on muscle-fiber hypertrophy, strength, and body composition during a 10-wk RE program. METHODS: In a single-blind, randomized protocol, resistance-trained males were matched for strength and placed into one of two groups; the PRE-POST group consumed a supplement (1 g x kg(-1) body weight) containing protein/creatine/glucose immediately before and after RE. The MOR-EVE group consumed the same dose of the same supplement in the morning and late evening. All assessments were completed the week before and after 10 wk of structured, supervised RE training. Assessments included strength (1RM, three exercises), body composition (DEXA), and vastus lateralis muscle biopsies for determination of muscle fiber type (I, IIa, IIx), cross-sectional area (CSA), contractile protein, creatine (Cr), and glycogen content. RESULTS: PRE-POST demonstrated a greater (P < 0.05) increase in lean body mass and 1RM strength in two of three assessments. The changes in body composition were supported by a greater (P < 0.05) increase in CSA of the type II fibers and contractile protein content. PRE-POST supplementation also resulted in higher muscle Cr and glycogen values after the training program (P < 0.05). CONCLUSION: Supplement timing represents a simple but effective strategy that enhances the adaptations desired from RE-training.

Hoi Apollyon,

Het eerste citaat dat je aanhaalt geeft geen onderbouwing van de gepresenteerde stelling.
De auteur spreekt over een verhouding van koolhydraten ten opzichte van eiwitten die de opname van creatine bevordert. Die verhouding doet er echter niet toe. (Mensen die over verhoudingen schrijven, staren zich vaak blind op de uitkomst van een onderzoek, zich niet beseffende dat andere verhoudingen niet getest zijn. Je ziet dat veel met adviezen over glucosamine + chondroitine).

Wat er wel toe doet is dat je voldoende eiwit en koolhydraten eet. Voor de opname van creatine is insuline een sterk stimulerende factor. Koolhydraten stimuleren de afgifte van insuline en eiwitten doen dat ook. Voeg je ze bij elkaar dan wordt de afgifte nog sterker. Wat dus bekend is, is dat een goede complete maaltijd de insuline afgifte stimuleert en de creatine opname verbetert.

Een paar interessante overwegingen:

- Creatine zelf stimuleert de afgifte van insuline nog verder. Het helpt daarmee in zijn eigen opname.

- De insuline gevoeligheid van spierweefsel is verhoogd na training. De afgifte van extra insuline door een combinatie van een maaltijd en creatine is daarom het beste op zijn plaats na een training; De voedingsstoffen worden dan naar het spierweefsel gedirigeerd. Dit vermindert de kans op vetopslag en vergroot de opbouw van spierweefsel.

- Te snelle suikers geven een kortdurende toename van insuline. Creatine die op nuchtere maag wordt ingenomen blijft urenlang in het bloed. Het lijkt me daarom niet noodzakelijk om te snelle suikers zoals glucose te gebruiken. Een licht verteerbare maaltijd of een shake zoals de supreme gainer is prima.

- Tijdens de training onderdrukt het lichaam de insuline afgifte. Tenzij andere creatine transportmechanismen beter gaan werken, lijkt het me dat de opname van creatine minder goed zal zijn.
Aan de andere kant: de creatine blijft lang aanwezig in de bloedbaan. Dus na de training zal het alsnog mee kunnen profiteren van de post workout maaltijd.
Wil je de insulinepiek als gevolg van creatine beperken, dan is er wat voor te zeggen om creatine voor de training in te nemen.

Ik ken geen onderzoek die pre en post workout inname van creatine vergelijkt.

Kris :)

Heb ook inmiddels al meerdere samples achter de rug, en van micellaire caseïne weet ik al zeker dat ik het ga aanschaffen.. echt top spul! :thumbs:

Ook de isolaat bevalt mij prima. Lost goed op, schuimt niet, en smaakt zoals isolaat hoort te smaken.

Ik had nog wel een vraagje over de weightgainer. Er staat dat hij uit enkel complexe koolhydraten bestaat, maar er zit maltodextrine in. Ik heb altijd begrepen dat maltodextrine deels eenvoudige, en deels complexe kh's waren?

grtz ;)

• #1.106
Heb ook inmiddels al meerdere samples achter de rug, en van micellaire caseïne weet ik al zeker dat ik het ga aanschaffen.. echt top spul! :thumbs:

Ook de isolaat bevalt mij prima. Lost goed op, schuimt niet, en smaakt zoals isolaat hoort te smaken.

Ik had nog wel een vraagje over de weightgainer. Er staat dat hij uit enkel complexe koolhydraten bestaat, maar er zit maltodextrine in. Ik heb altijd begrepen dat maltodextrine deels eenvoudige, en deels complexe kh's waren?

grtz ;)

Dat klopt. Maltodextrine is een mix van
- langere ketens van glucose (glucose polymeren)
- maltotriose (drie maal glucose)
- maltose (twee maal glucose aan elkaar)
- enkelvoudige glucose

Er is voor zover ik weet geen term om maltodextrine goed te omschrijven. De meeste glucose in maltodextrine zit in de complexe vorm. Complexe koolhydraten lijkt me de meest geschikte term.

Hoi Apollyon,

Het eerste citaat dat je aanhaalt geeft geen onderbouwing van de gepresenteerde stelling.
De auteur spreekt over een verhouding van koolhydraten ten opzichte van eiwitten die de opname van creatine bevordert. Die verhouding doet er echter niet toe. (Mensen die over verhoudingen schrijven, staren zich vaak blind op de uitkomst van een onderzoek, zich niet beseffende dat andere verhoudingen niet getest zijn. Je ziet dat veel met adviezen over glucosamine + chondroitine).

Wat er wel toe doet is dat je voldoende eiwit en koolhydraten eet. Voor de opname van creatine is insuline een sterk stimulerende factor. Koolhydraten stimuleren de afgifte van insuline en eiwitten doen dat ook. Voeg je ze bij elkaar dan wordt de afgifte nog sterker. Wat dus bekend is, is dat een goede complete maaltijd de insuline afgifte stimuleert en de creatine opname verbetert.

Een paar interessante overwegingen:

- Creatine zelf stimuleert de afgifte van insuline nog verder. Het helpt daarmee in zijn eigen opname.

- De insuline gevoeligheid van spierweefsel is verhoogd na training. De afgifte van extra insuline door een combinatie van een maaltijd en creatine is daarom het beste op zijn plaats na een training; De voedingsstoffen worden dan naar het spierweefsel gedirigeerd. Dit vermindert de kans op vetopslag en vergroot de opbouw van spierweefsel.

- Te snelle suikers geven een kortdurende toename van insuline. Creatine die op nuchtere maag wordt ingenomen blijft urenlang in het bloed. Het lijkt me daarom niet noodzakelijk om te snelle suikers zoals glucose te gebruiken. Een licht verteerbare maaltijd of een shake zoals de supreme gainer is prima.

- Tijdens de training onderdrukt het lichaam de insuline afgifte. Tenzij andere creatine transportmechanismen beter gaan werken, lijkt het me dat de opname van creatine minder goed zal zijn.
Aan de andere kant: de creatine blijft lang aanwezig in de bloedbaan. Dus na de training zal het alsnog mee kunnen profiteren van de post workout maaltijd.
Wil je de insulinepiek als gevolg van creatine beperken, dan is er wat voor te zeggen om creatine voor de training in te nemen.

Ik ken geen onderzoek die pre en post workout inname van creatine vergelijkt.

Aha, maar wat dan trouwens met glucosamine en chondroitine? Wil je zeggen dat ze niet meer nut hebben tesamen dan apart?

Je hebt het over een combinatie van een maaltijd en creatine, m.a.w., als post-workout direct iets eten met een schep creatine?

Glucose is toch niet zo snel? Als ik het goed heb, duurt het wel even voor het in het bloed wordt opgenomen? Dextrose is dacht ik sneller, niet? Dus een combinatie van bvb. dextrose (snelle) en maltodextrine (tragere) samen met creatine is perfect?

En wat bedoel je met deze zin?

De insulinepiek neemt in principe dus plaats na de training, wanneer je bv. een shake hebt met snelle suikers en creatine; hoe beperk je dat dan door creatine voor de training te nemen?

Net iets voor 15.00 een bestelling(12077) geplaatst voor wat whey. Ik moet zeggen dat de chocola smaak beter is dan die van ON, het smaakt naar ''meer whey'' en minder ''smaakstoffen''. Kan het niet omschrijven, iig toppie kwa smaak.[sample]

• #1.109
Aha, maar wat dan trouwens met glucosamine en chondroitine? Wil je zeggen dat ze niet meer nut hebben tesamen dan apart?

M.b.t. glucosamine en chondroitine wordt steeds maar geschreven dat de verhouding 4:3 moet zijn. En iedereen schrijft dat van elkaar na.

Er is onderzoek gedaan met 1500 mg en 1200 mg chondroitine. Vandaar die verhouding. Maar waar het uiteindelijk om gaat is de absolute hoeveelheden van de stoffen. Glucosamine is geteste bij 1500 mg. Neem je meer dan werkt het sterker. Maar de kans op bijwerkingen wordt te groot.

Chondroitine is getest bij 800 mg en 1200 mg. Beide doseringen blijken werkzaam.

Neem je beide stoffen in dan heb je twee maal een effectief supplement. Maar op welke manier ze interacteren is nauwelijks bekend. En de verhouding op zich maakt waarschijnlijk niets uit. Zolang er maar een dosis genomen wordt die voor elke stof afzonderlijk effectief is.

Voor bodybuilders is chondroitine trouwens de beste gewrichtsbeschermer. Het is ook degene die ik zou nemen als je puur preventief bezig bent.

Je hebt het over een combinatie van een maaltijd en creatine, m.a.w., als post-workout direct iets eten met een schep creatine?

Creatine door de shake of bij de maaltijd inderdaad.

Glucose is toch niet zo snel? Als ik het goed heb, duurt het wel even voor het in het bloed wordt opgenomen? Dextrose is dacht ik sneller, niet? Dus een combinatie van bvb. dextrose (snelle) en maltodextrine (tragere) samen met creatine is perfect?

D-glucose (de natuurlijke vorm van glucose) is hetzelfde als dextrose. :)

En wat bedoel je met deze zin?

De insulinepiek neemt in principe dus plaats na de training, wanneer je bv. een shake hebt met snelle suikers en creatine; hoe beperk je dat dan door creatine voor de training te nemen?

Creatine in de bloedbaan vergroot de insulinerespons. Omdat de insulinerespons tijdens training onderdrukt wordt, heeft creatine op dat moment geen effect (ik heb geen meetgegevens, maar dit is mijn verwachting). Tijdens de training zal een deel van de creatine opgenomen worden. Welk deel, dat weet ik niet. Na de training zal het resterende deel van de creatine dat nog circuleert waarschijnlijk bijdragen aan een extra insuline release in combinatie met de aanstormende koolhydraten en aminozuren. Maar omdat al een deel van de creatine is opgenomen, zal dat effect geringer zijn.

Tijdens training zijn er insuline-onafhankelijke mechanismen die stoffen naar de spiercel loodsen. Ik kan me voorstellen dat de creatine al voor best een aardig deel is opgenomen en dat de insulinerepsons van je post-workout maaltijd dus duidelijk lager zou zijn wanneer je de creatine alvast voor je training neemt. Maar zoals gezegd, het is mijn veronderstelling. Om het zeker te weten, moet het gemeten worden. :)

Net iets voor 15.00 een bestelling(12077) geplaatst voor wat whey. Ik moet zeggen dat de chocola smaak beter is dan die van ON, het smaakt naar ''meer whey'' en minder ''smaakstoffen''. Kan het niet omschrijven, iig toppie kwa smaak.[sample]

Bedankt voor je bestelling en voor het compliment. :)

Ook alle anderen uiteraard bedankt voor de reacties en de eventuele bestellingen!

Kris

Laatst bewerkt:
3x Creapure 500gr besteld!

Net ff 3 potten creapure (niet alleen voor mijzelf) besteld omdat ik er veel goede verhalen over hoor, en natuurlijk door de goede prijs!

hoorde ook dat de smaak goed te doen was?

wel eens eerder creatine gehad waarvan de smaak echt niet te maskeren viel met bijvoorbeeld jus d orange.
hoop dat jullie er een eiwitshake vanille sampletje bij in kunnen doen, die lijkt me goed te doen.

benieuwd wanneer het binnen komt, zal eens een review posten van de creatine.:thumbup:

Gr, Ndal:D

• #1.111
Net ff 3 potten creapure (niet alleen voor mijzelf) besteld omdat ik er veel goede verhalen over hoor, en natuurlijk door de goede prijs!

hoorde ook dat de smaak goed te doen was?

wel eens eerder creatine gehad waarvan de smaak echt niet te maskeren viel met bijvoorbeeld jus d orange.
hoop dat jullie er een eiwitshake vanille sampletje bij in kunnen doen, die lijkt me goed te doen.

benieuwd wanneer het binnen komt, zal eens een review posten van de creatine.:thumbup:

Gr, Ndal:D

Bedankt voor de bestelling!
De creapure is smaakloos dus er hoeft niet gemaskeerd te worden. Waarschijnlijk heb je eerder een CEE gehad. We gaan ze iig morgen versturen (inclusief sample).

Jaap

D-glucose (de natuurlijke vorm van glucose) is hetzelfde als dextrose.

Maar dat is niet de vorm die je bij fruit hebt, ofwel?

Creatine in de bloedbaan vergroot de insulinerespons. Omdat de insulinerespons tijdens training onderdrukt wordt, heeft creatine op dat moment geen effect (ik heb geen meetgegevens, maar dit is mijn verwachting). Tijdens de training zal een deel van de creatine opgenomen worden. Welk deel, dat weet ik niet. Na de training zal het resterende deel van de creatine dat nog circuleert waarschijnlijk bijdragen aan een extra insuline release in combinatie met de aanstormende koolhydraten en aminozuren. Maar omdat al een deel van de creatine is opgenomen, zal dat effect geringer zijn.

Tijdens training zijn er insuline-onafhankelijke mechanismen die stoffen naar de spiercel loodsen. Ik kan me voorstellen dat de creatine al voor best een aardig deel is opgenomen en dat de insulinerepsons van je post-workout maaltijd dus duidelijk lager zou zijn wanneer je de creatine alvast voor je training neemt. Maar zoals gezegd, het is mijn veronderstelling. Om het zeker te weten, moet het gemeten worden.

Dus, in principe, 3-5gr voor en 3-5gr zou het beste zijn? Maar als je persoonlijk zou kiezen tussen pre en post zou je dus enkel post doen (en eventueel 's morgens). Duidelijke taal. Bedankt voor de uitleg!

Mijn pot Isolaat is op ..
Ik twijfel over de nieuwe bestelling inhoud.
Of een nieuwe 2 kilo pot Isolaat of toch de nieuwe Micellar Casein á 2 kilo proberen ?!
Of of .. 1 kilo van het ene en een kilo van het ander met het risico dat ik de ene veel lekkerder ga vinden dan de ander ..
Ik ben iemand die voor trainingen geen shakes neemt.. Ik train (hoe cliché) op boterhammen met kaas. Na de training is het thuis warm en eiwit rijk eten ..
Echter twee uur na de avondmaaltijd komt het vertrouwde shake moment ..
Overigens heb ik een probleem waar ik geen moeite mee heb om het te verwoorden ..
Bij gebruik van Isolaat ongeacht of ik het consumeer met water of Soya melk (Light van Alpro) krijg ik winderigheid en gerommel in mijn darmstelsel incl incidentele misselijkheid.
Is dit meer of minder bij Casein ? (valt het zwaarder of lichter?) omdat het langzamer verteerd..
Moet ik met de soya kappen ? Of super enzymes gaan gebruiken of pre of pro biotica ?
Omdat er mensen zijn die roepen dat soya niet goed is voor de darmen zit ik helemaal ruk op dit moment als het gaat om eenduidige info.
Kortom ik zie even door de bomen het bos niet meer .. Dat terwijl ik al tijden zeer tevreden ben over Power Supplements producten (en het bankdruk schema van Jaap) en zeker als pesco vegetariër mijn eiwitjes hard nodig heb.

Laatst bewerkt:
  • #1.115
Citaat: D-glucose (de natuurlijke vorm van glucose) is hetzelfde als dextrose.

Maar dat is niet de vorm die je bij fruit hebt, ofwel?

Fruit bevat wisselende hoeveelheden fructose ('fruitsuiker') én glucose. Soms ook andere suikers. Zie dit mooie overzicht:

http://www.thepaleodiet.com/nutritional_tools/fruits_table.html

Dus, in principe, 3-5gr voor en 3-5gr zou het beste zijn? Maar als je persoonlijk zou kiezen tussen pre en post zou je dus enkel post doen (en eventueel 's morgens). Duidelijke taal. Bedankt voor de uitleg!

Persoonlijk heb ik altijd gekozen voor postworkout en op niet-trainingsdagen, bij de grootste maaltijd van de dag. Ik houd het zelf op een dosering van 3 gram per dag.

• #1.116
Mijn pot Isolaat is op ..
Ik twijfel over de nieuwe bestelling inhoud.
Of een nieuwe 2 kilo pot Isolaat of toch de nieuwe Micellar Casein á 2 kilo proberen ?!
Of of .. 1 kilo van het ene en een kilo van het ander met het risico dat ik de ene veel lekkerder ga vinden dan de ander ..
Ik ben iemand die voor trainingen geen shakes neemt.. Ik train (hoe cliché) op boterhammen met kaas. Na de training is het thuis warm en eiwit rijk eten ..
Echter twee uur na de avondmaaltijd komt het vertrouwde shake moment ..
Overigens heb ik een probleem waar ik geen moeite mee heb om het te verwoorden ..
Bij gebruik van Isolaat ongeacht of ik het consumeer met water of Soya melk (Light van Alpro) krijg ik winderigheid en gerommel in mijn darmstelsel incl incidentele misselijkheid.
Is dit meer of minder bij Casein ? (valt het zwaarder of lichter?) omdat het langzamer verteerd..
Moet ik met de soya kappen ? Of super enzymes gaan gebruiken of pre of pro biotica ?
Omdat er mensen zijn die roepen dat soya niet goed is voor de darmen zit ik helemaal ruk op dit moment als het gaat om eenduidige info.
Kortom ik zie even door de bomen het bos niet meer .. Dat terwijl ik al tijden zeer tevreden ben over Power Supplements producten (en het bankdruk schema van Jaap) en zeker als pesco vegetariër mijn eiwitjes hard nodig heb.

Hoi Tiesemans,

Gezien het moment van de dag waarop je de shake neemt, zou ik kiezen voor de micellaire caseine. Om te testen of je er tegen kan zou je eens een paar avonden (half)volle kwark kunnen proberen. Die kwark bevat ook micellaire caseine als eiwit. Zorg er wel voor dat je er een neemt met weinig lactose. Vandaar mijn advies de (half)volle versie te gebruiken. De magere kwark varianten staan allemaal stijf van de lactose. Dan krijg je misschien alsnog winderigheid.

Als je het extra melkvet wel kan hebben dan kan je ook de (half)volle kwark blijven gebruiken. Het is wel duurder dan de micellaire caseine en je moet de smaak weten te waarderen. Er zit veel variatie in smaak.

Soya-melk zou ik persoonlijk nooit gebruiken.

Hoi Kris / Jaap,

Door de vele goede verhalen die ik gelezen heb ben ik van plan mijn komende supplementen bij PS te plaatsen, maar ik ben nog aan het spelen met het wat en waarom. Graag zou ik wat advies krijgen over welke combinatie ik (het beste) kan gebruiken. Het is me duidelijk dat ik dit zelf moet ontdekken, maar aangezien mijn huidige pot whey bijna op is wil ik meteen wat meer bestellen dan whey.

Sinds een paar maanden ben ik fanatiek aan het trainen en eten. Ondersteund door de shakes (1 schep 's ochtends, 2 na de training) ben ik nu +- 4 kilo aangekomen. Ik neig behoorlijk naar een ectomorphic bouw, ben 1.97 en weeg nu dus 84 á 85 kilo.

Tot nu toe heb ik besloten dat ik voor jullie Supreme Gainer ga en die te gebruiken als post-workout. Deze zou ik 's ochtends dan ook al kunnen gebruiken. Hoe dit nu aanvullen? Ik denk zelf aan de Whey Isolate, daarvan 1 schepje bij de Gainer. Kan dit uberhaupt? Of kan ik beter de Micellar Casein gebruiken omdat de Gainer van zichzelf al aardig wat snelle eiwitten bevat? Of zit ik er helemaal naast en kan ik beter heel andere dingen kiezen?

Zoals je ziet, een hoop vragen, ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Mijn voornaamste doel is meer (spier)massa. Veel aanleg voor vetopslag heb ik niet, wat goed uitkomt, want ik groei het liefst zo clean mogelijk.

Alvast bedankt!

• #1.118
Hoi Wille,

Ik zou de inname iets anders indelen.

De Supreme Gainer als postworkout shake is een vooruitgang ten opzichte van de pure whey isolate. Dat bevat behalve whey isolaat ook koolhydraten, losse BCAA's en MCT's.

Overigens is 2 scheppen whey na je training vrij veel. Beter zou zijn geweest 1 schep whey ervoor en 1 schep erna.

Je kan de Supreme Gainer bij het ontbijt nemen. Dat is overigens alleen wenselijk als je al zoveel mogelijk ongeraffineerde (gezonde) voeding eet en desondanks niet in gewicht toeneemt.

Dus:
Supreme Gainer als post workout shake => altijd goed
Supreme Gainer als weightgainer => alleen als je niet zwaarder kan worden met voeding*.

*Dit geldt voor alle weightgainers.

Als je overdag extra eiwit wilt gebruiken, dan kan je in jouw geval beter kiezen voor de whey dan voor de caseine. De micellaire caseine neemt je hongergevoel misschien teveel weg. Alleen voor het slapen zou het een optie zijn. Maar je kan op dat moment ook bijvoorbeeld een portie (half)volle kwark nemen. Waarschijnlijk kan je het bijkomende melkvet wel hebben.

Als je de Supreme Gainer als weightgainer gaat gebruiken, dan kan je twee scheppen na een maaltijd gebruiken. De whey kan je dan rustig laten vervallen!

De whey zou ik wel vooraf aan je training nemen (1 schep).

Laatst bewerkt:
Geweldige service die snelle antwoorden van je (jullie)!

Je benadrukt dat weightgainers alleen wenselijk zijn als 'zoveel mogelijk ongeraffineerde voeding' niet in gewicht doet toenemen. Dat is echter iets wat ik lastig vind om te bepalen. Ik ga hem dus in eerste instantie als post workout gebruiken.

In principe kan ik de whey dan op een willekeurig moment van de dag innemen als ik je goed begrijp.

Overigens sluit ik elke dag af met een bak kwark (met 2 scheppen vruchtenhagel, voor zowel smaak als koolhydraten). De caseine zal dus niet nodig zijn.
Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik mezelf letterlijk opbrand, een maand of wat geleden woog ik 's avonds soms wel 85 kilo en de volgende ochtend reikte de teller dan niet verder dan de 80. Dat ga ik nu wel tegen met de kwark vermoed ik.

Buiten KT voetbal ik ook nog (en ik train benen óók met KT ;) ). Wat ik merk is dat ik er in de pauze, of anders na de wedstrijd, doorheen zit. Kan ik de weightgainer innemen als energizer (in de pauze), of moet ik die als post workout gebruiken?
Ook tijdens de KT heb ik halverwege een beetje een slap gevoel, waardoor ik me niet meer helemaal ten volle kan inzetten bij de resterende oefeningen. Wat doe ik hieraan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven