XXL Nutrition

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.422
Heb een tijdje terug weer eens eiwitten bij jullie besteld en zag dat jullie nogal wat nieuwe smaken hebben.
Is het mogelijk om een sample-pakket met alle smaken te bestellen?

Ik vroeg er bij Hummer naar omdat ik speciale interesse heb in reuma en artrose.
Maar ik heb helemaal geen reuma! :D
Alleen de sympthomen...
Ik neem alleen Ibuprofen samen met Paracetamol, dat schijnt 'elkaar'te versterken qua pijnstilling en remmen van de ontstekingen. :dunno:
Nu neem ik weer al enkele maanden niks omdat ik soms wel eens wat bang ben voor mijn organen die 'alles' moeten verwerken en uitscheiden.
Als je goede tips hebt. ;)

• #1.426
Maar ik heb helemaal geen reuma! :D
Alleen de sympthomen...
Ik neem alleen Ibuprofen samen met Paracetamol, dat schijnt 'elkaar'te versterken qua pijnstilling en remmen van de ontstekingen. :dunno:
Nu neem ik weer al enkele maanden niks omdat ik soms wel eens wat bang ben voor mijn organen die 'alles' moeten verwerken en uitscheiden.
Als je goede tips hebt. ;)

Als veel gewrichten pijn doen, dan kan je eens kijken of je misschien een te hoge spierspanning hebt. Te strakke spieren trekken de hele dag je gewrichten op elkaar. Dat geeft irritatie.

Krachttraining kan als bijwerking hebben dat je spieren verkorten. Dat is afhankelijk van de keuze van de oefeningen. De meest gangbare oefeningen in de meest gangbare uitvoering zorgen echter voor verkorting.
Spierverkorting --> Strakke spieren --> te veel druk op gewrichten.

Strekken helpt de verkorting tegen te gaan. Daardoor kan de druk afnemen die je spieren in rust op je gewrichten uitoefenen.

In plaats van rekken kan je ook krachtoefeningen doen die de spieren langer maken.

Kris :)

Noem eens wat oefeningen die je spieren juist oprekken zodat ik niet hoeft te rekken en strekken. ;)

• #1.429
Noem eens wat oefeningen die je spieren juist oprekken zodat ik niet hoeft te rekken en strekken. ;)

Dumbbell pec flies voor borstspieren.
Pullover voor triceps.
Incline dumbbell curl voor biceps
Stiff leg deadlift voor hamstrings
Etc.

Allemaal oefeningen in het verlengde bereik van de spier.

Sommige oefeningen zijn wat risky. Als je bijvoorbeeld full squats wilt gaan doen terwijl je nog niet voldoende bewegingsvrijheid hebt, dan ga je vanuit je onderrug buigen. Dat is gevaarlijk.

Ik denk dat je niet onder uit komt wat mobility werk te doen. Als je de bewegingsvrijheid eenmaal hebt, kan je het onderhouden met de juiste oefeningen. Maar de top gewichtheffers doen desondanks veel mobility werk naast hun workouts.

Thanks, :thumb:

starterkit powersupplements.nl

Wat zijn BCAA's , creatine en whey(weet wel wat het is in het groot maar niet precies:))?
Wat doen ze?
Wanneer moeten ze ingenomen worden?
Ben pas begonnen met sporten en wil het beste eruit halen.

dank U !!!!!

Neem eens een kijkje op de site van Powersupplements, daar staat informatie over alle producten die je zoekt (onder andere wat ze doen en wanneer ze ingenomen moeten worden)
Als je net begonnen bent met sporten zou ik ook eens kijken naar een goed voedingsschema. Wanneer dit in orde is kan je het naar wens aanvullen met basissupplementen (o.a. wat je zelf opnoemt en eventueel multi/omega3)

Gebruik nu maandje de whey met bos-aardbei van powersupplements ben er tevreden over behalve van de smaak en geur is ook niet bepaald lekker, alleen als ik die meng met havermout is die smaak goed.

Wat zijn BCAA's , creatine en whey(weet wel wat het is in het groot maar niet precies:))?
Wat doen ze?
Wanneer moeten ze ingenomen worden?
Ben pas begonnen met sporten en wil het beste eruit halen.

dank U !!!!!

Hier wat leesvoer, in het Engels:

http://en.wikipedia.org/wiki/Whey_protein
http://en.wikipedia.org/wiki/Branched-chain_amino_acids
http://en.wikipedia.org/wiki/Creatine

En natuurlijk ook ff lezen :

http://www.powersupplements.nl/whey-proteine-eiwit/eiwit/index.htm

Whey proteine neem je in de ochtend bij je ontbijt, voor en/of na de training en eventueel tussendoor. Maar op andere momenten gedurende de dag kun je beter je eiwitten binnenkrijgen via vast voedsel.

BCAA's neem je rondom de training meestal, voor, tijdens en/of na de training. Ik persooonlijk neem ze voor en na de KT workout, of voor de cardio workout.

Creatine kun je op verschillende manieren nemen: ff gekopieerd van de powersupplements website:

Voor creatine monohydraat geldt geen algemene doseringsaanbeveling. Power Supplements geeft u de twee meest aangeraden doseringen:

Continu Schema: Neem eenmaal daags 1 maatschep creatine (ongeveer 2 gram) vermengd met water of suikerhoudende drank bij de maaltijd of na de training. Bij dit schema kan creatine onafgebroken gebruikt worden.

Laad - Ontlaad Schema: Neem eenmaal daags 2 maatscheppen creatine vermengd met water of suikerhoudende drank bij de maaltijd en/of na de training. Bij dit schema wordt de inname van creatine na de 6e week gestaakt voor een periode van 4 tot 6 weken.

• #1.435
Gebruik nu maandje de whey met bos-aardbei van powersupplements ben er tevreden over behalve van de smaak en geur is ook niet bepaald lekker, alleen als ik die meng met havermout is die smaak goed.

Gelukkig is het goed te doen met havermout erbij :)
Als je toe bent aan een nieuwe pot sturen we je wel wat samples toe van andere smaken.

..........[goed antwoord].........

.........[nog een goed antwoord]......

Hey jongens bedankt voor de hulp! En dat in vakantietijd! :-)

Kris

Net voor de eerste keer een pot Pure Whey Protein Isolate (2500g, naturel) gekocht bij PowerSupplements. De site komt heel betrouwbaar over (m.b.t. zuiverheid, schadelijke stoffen etc). Ben benieuwd!
Ik heb trouwens een vraagje... Op de eerste pagina zie ik jullie het hebben over dextrose, maar dit kan ik nergens vinden op de site. Hebben jullie dit uit het assortiment gehaald? Sorry als dat hier al ergens staat, maar om nou 70 pagina's langs te lopen :o. Alvast bedankt voor het antwoord!

• #1.437
Net voor de eerste keer een pot Pure Whey Protein Isolate (2500g, naturel) gekocht bij PowerSupplements. De site komt heel betrouwbaar over (m.b.t. zuiverheid, schadelijke stoffen etc). Ben benieuwd!
Ik heb trouwens een vraagje... Op de eerste pagina zie ik jullie het hebben over dextrose, maar dit kan ik nergens vinden op de site. Hebben jullie dit uit het assortiment gehaald? Sorry als dat hier al ergens staat, maar om nou 70 pagina's langs te lopen :o. Alvast bedankt voor het antwoord!

Bedankt voor het compliment!

Dextrose hebben we uit het assortiment gehaald. Het is een suiker dat voor problemen kan zorgen:

Dextrose is een snel opneembare suiker. Het zorgt voor een sterke kortdurende afgifte van insuline. Als het vervolgens opgenomen is, daalt de bloedsuikerspiegel vrij snel. Die daling kan leiden tot de afgifte van cortisol, een spierafbrekend hormoon. Beter is het om maltodextrine in te nemen. Dat zorgt niet voor zo'n snelle daling van de bloedsuikerspiegel.

Toch kan je met dextrose, als je voorzichtig bent, ook wel redelijk uit de voeten. Je moet dan niet teveel nemen. Bijvoorbeeld 30 gram. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je al snel weer vast voedsel eet dat licht verteerbaar is. Dat voorkomt de dip in de bloedsuikerspiegel.

Als je post-workout veel koolhydraten wilt gebruiken is maltodextrine beter. Gek genoeg geeft maltodextrine dan sneller een grote hoeveelheid glucose af dan dextrose. Dat komt omdat de maaglediging wordt vertraagd bij een hoge concentratie glucose. Maltodextrine bevat glucose vooral in gebonden vorm. De concentratie (osmolariteit) is dan lager. Het passeert daarom sneller de maag. Vervolgens geeft maltodextrine vrij snel maar gestaag glucose af.

Maltodextrine zit in onze supreme gainer (met whey isolaat, BCAA's en MCT's)

Bedankt voor het compliment!

Dextrose hebben we uit het assortiment gehaald. Het is een suiker dat voor problemen kan zorgen:

Dextrose is een snel opneembare suiker. Het zorgt voor een sterke kortdurende afgifte van insuline. Als het vervolgens opgenomen is, daalt de bloedsuikerspiegel vrij snel. Die daling kan leiden tot de afgifte van cortisol, een spierafbrekend hormoon. Beter is het om maltodextrine in te nemen. Dat zorgt niet voor zo'n snelle daling van de bloedsuikerspiegel.

Toch kan je met dextrose, als je voorzichtig bent, ook wel redelijk uit de voeten. Je moet dan niet teveel nemen. Bijvoorbeeld 30 gram. Daarnaast moet je ervoor zorgen dat je al snel weer vast voedsel eet dat licht verteerbaar is. Dat voorkomt de dip in de bloedsuikerspiegel.

Als je post-workout veel koolhydraten wilt gebruiken is maltodextrine beter. Gek genoeg geeft maltodextrine dan sneller een grote hoeveelheid glucose af dan dextrose. Dat komt omdat de maaglediging wordt vertraagd bij een hoge concentratie glucose. Maltodextrine bevat glucose vooral in gebonden vorm. De concentratie (osmolariteit) is dan lager. Het passeert daarom sneller de maag. Vervolgens geeft maltodextrine vrij snel maar gestaag glucose af.

Maltodextrine zit in onze supreme gainer (met whey isolaat, BCAA's en MCT's)

Ah, bedankt voor de informatie! :)
Is het dan slim om bij die supreme gainer ook creatine in te nemen? Want dat is toch ook voor na de training bedoeld? En moet je na de supreme gainer ook vast voedsel eten, net als bij dextrose?

• #1.439
Ah, bedankt voor de informatie! :)
Is het dan slim om bij die supreme gainer ook creatine in te nemen? Want dat is toch ook voor na de training bedoeld? En moet je na de supreme gainer ook vast voedsel eten, net als bij dextrose?

Creatine met de supreme gainer is een uitstekende combinatie.

Na de gainer kan je inderdaad weer gewoon eten. Een klein uur ertussen is prima. Als je met water mixt zal het sneller zijn dan wanneer je de shake met melk aanmaakt. Ga een beetje af op je gevoel. Als je nog vol zit kan het vaste voedsel nog even wachten.

Creatine met de supreme gainer is een uitstekende combinatie.

Na de gainer kan je inderdaad weer gewoon eten. Een klein uur ertussen is prima. Als je met water mixt zal het sneller zijn dan wanneer je de shake met melk aanmaakt. Ga een beetje af op je gevoel. Als je nog vol zit kan het vaste voedsel nog even wachten.

Oke, thanks :). Dan heb ik nog 1 laatste vraag :D: Die Supreme Gainer bevat veel kcal, eiwit etc. Stel dat ik per dag 2600 kcal nodig heb, en dat in 6 maaltijden opsplits in 2600/6 = ~430 kcal per maaltijd. Als ik kijk naar de Supreme Gainer komen de voedingswaarden eigenlijk in de buurt van een hele maaltijd. Maar, er staat op je site dat het niet als vervanger van een gevarieerde voeding dient te worden gebruikt. Het lijkt me niet dat ik dit bovenop mijn 2600 kcal per dag moet gebruiken? Dit moet ik dan dus wel in mijn voedingsschema incalculeren, right? Betekent dit dat ik per maaltijd dus de 2600 kcal, minus de kcal van de Supreme Gainer per dag moet eten? Dus: (2600 - 380) / 6 = 370 calorieen per maaltijd? Of kan ik de Supreme Gainer als 1 van de 6 maaltijden rekenen?
Sorry voor al die vragen, ik wil altijd precies weten wat het beste is, haha :D. Alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven