XXL Nutrition

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
De micellar aardbei is te lekker. Ik kan er niet genoeg van krijgen. De banaan zal ik zeker ook eens testen. Ik zie wel dat er in jullie micellar caseïne. Per 100 gr, 5gr minder eiwitten en 4gr meer koolhydraten zitten. 85gr tegenover 90gr eiwit. 4gr tegenover <1gr koolhydraten.

Natuurlijk maakt het per shake niet veel (niets) uit. Maar komt dit dan door de toegevoeging van de smaken?

Groeten Bart

Hoi Bart,

We hebben gezocht naar een leverancier die kon garanderen dat de caseine eiwitten in de micellaire vorm zijn. We hadden ook hogere geconcentreerde caseines kunnen krijgen. Een daarvan werd aangeduid met micellaire caseine, maar bij doorvragen viel deze door de mand. De leverancier kon geen garanties geven.

Na lang zoeken heb ik de huidige leverancier gevonden. Dit is er een die heel duidelijk het gehalte micellaire eiwitten specificeert én garandeert. Dat het uiteindelijke gehalte eiwit iets lager is en de koolhydraten wat hoger, is daarom wat ons betreft van minder belang.

Veel mensen gebruiken de micellaire caseine als alternatief voor kwark. Een gemiddeld bakje magere kwark (500gram) bevat zo'n 40 gram lactose! (vooral de goedkopere kwark bulkt van de lactose). Als je dezelfde hoeveelheid eiwit als in zo'n bakje kwark via onze micellar casein shake inneemt, gaat dat vergezeld van slechts 2 gram lactose.

Kris :)

Ik ben echt tevreden over jullie assortiment alleen nu heb ik een vraag. Jullie overwegen echt zorgvuldig welke jullie toevoegen op basis van ervaring en testen denk ik. Alleen waarom de keuze voor Now Foods Super Enzymes. Ik ga deze nu gebruiken om de vertering en 'bloated'-gevoel te verminderen. Nu hoop ik ook dat de acne wat minder wordt. Wat zijn jullie ervaringen met Super Enzymes of met andere woorden voor welke klachten wordt het gebruikt?

thnx Davy

• #1.483
Hoi Dave,

Er was interesse voor dit product en het kan voor sommige mensen inderdaad een uitkomst zijn. We hebben een kleine partij ingekocht. Een beetje een probeersel.

Ik denk dat vooral het 'betaine HCl' ingrediënt voor sommige mensen nuttig kan zijn (dit geeft extra 'maagzuur').

Ik weet niet of ik de aanpak van problemen bij de spijsvertering met super enzymes als de beste oplossing zie. Het is in eerste instantie van belang om bij spijsverteringsproblemen te letten op het volgende:

• Goed en lang kauwen
  • Niet teveel raw food tenzij het om fruit gaat!
  • Voldoende vezels
  • De tijd nemen voor je maaltijd
  • Geen dingen tegen heug en meug eten (bijvoorbeeld bakjes kwark of tonijn, als je dat niet lekker vindt). Lekker eten helpt de vertering!
  • Bij maagzuur tekort: is er een zinktekort? Zo ja, dan aanvullen!

Omdat super enzymes eigenlijk maar door een selecte groep mensen toegepast zou moeten worden denk ik dat we dit product weer uit het assortiment halen. De huidige voorraad wordt dus waarschijnlijk niet meer aangevuld.

Je loopt nu wel het "gevaar" dat Davy heel je vooraad opkoopt. ;)

Damn, net was het tijd voor mijn Whey shake, kom ik er tijdens het schudden achter dat er een gaatje in dat puntje in de onderkant van mijn Shakebeker zit :S De helft van mijn Tropische Vruchten over de grond heen :(

Geen idee hoe dit komt maar nu zit ik dus zonder shakebeker terwijl ik vorige week nog nieuwe Whey besteld heb.

• #1.487
Damn, net was het tijd voor mijn Whey shake, kom ik er tijdens het schudden achter dat er een gaatje in dat puntje in de onderkant van mijn Shakebeker zit :S De helft van mijn Tropische Vruchten over de grond heen :(

Geen idee hoe dit komt maar nu zit ik dus zonder shakebeker terwijl ik vorige week nog nieuwe Whey besteld heb.

Ik heb toevallig een paar maanden geleden iemand aan de telefoon gehad die met een blender in de shaker gegaan was en daarmee een puntje had 'afgehakt'. De mixmagic shakers hebben onderop de bodem een puntje (hol). Is dat het geweest?

Jaap

He Jaap,

Bedankt voor de samples :) De smaken van de whey en caseïne zijn echt goed, niet te zoet. Ze lossen ook prima op, worden lekker dik en zorgen lang voor een vol gevoel.

Dat magnesium supplement van jou, welke vorm van magnesium is dat?

• #1.489
He Jaap,

Bedankt voor de samples :) De smaken van de whey en caseïne zijn echt goed, niet te zoet. Ze lossen ook prima op, worden lekker dik en zorgen lang voor een vol gevoel.

Dat magnesium supplement van jou, welke vorm van magnesium is dat?

De magnesium & taurine bevat per capsule:

200 mg magnesiumcitraat ( = 40 mg elementair magnesium)
100 mg magnesiumoxide ( = 60 mg elementair magnesium)
500 mg vrije vorm taurine

Mooi dat je de smaken niet te zoet vindt! :)

Ik heb eergisteren mijn micellar casein binnengekregen.
De smaak zit wel goed (vanille met melk) maar na het shaken is het nog niet volledig opgelost, een deel van het poeder blijft poeder.
Is daar iets aan te doen of gaat dat echt niet?

• #1.491
De smaak zit wel goed (vanille met melk) maar na het shaken is het nog niet volledig opgelost, een deel van het poeder blijft poeder.

Eigenlijk blijft àl het poeder poeder. De caseïne gaat in 'suspensie' (rondzwevende deeltjes), het hoort zo, tenminste voor micellaire caseïne. Bij whey is het anders, dat lost echt op.

Het geeft wel een structuursmaak, de een vind het erg lekker en de ander niet. Ik vind het persoonlijk een pluspunt maar er zijn inmiddels ook een aantal klanten die er niet aan kunnen wennen!

Jaap

Vanille cassein (met melk) vond ik ook verrassend lekker!

Eigenlijk blijft àl het poeder poeder. De caseïne gaat in 'suspensie' (rondzwevende deeltjes), het hoort zo, tenminste voor micellaire caseïne. Bij whey is het anders, dat lost echt op.

Het geeft wel een structuursmaak, de een vind het erg lekker en de ander niet. Ik vind het persoonlijk een pluspunt maar er zijn inmiddels ook een aantal klanten die er niet aan kunnen wennen!

Jaap

Ik vind 't juist wel iets hebben :)
Tja, smaken verschillen.

Kris/Jaap wat vinden jullie van onderstaand artikel? Er wordt gesteld dat je beter een blend ipv. casseine kan drinken?

[Link niet meer beschikbaar]

Misschien een idee voor een nieuw product?

• #1.494
Kris/Jaap wat vinden jullie van onderstaand artikel? Er wordt gesteld dat je beter een blend ipv. casseine kan drinken?

[Link niet meer beschikbaar]

Misschien een idee voor een nieuw product?

De schrijver van het stukje eindigt met een sterk punt:

"P.S. If enough people request via the comments a full and cited version of this post with more detail, I’m willing to write one up."

Ik zou inderdaad graag referenties zien. Er wordt nogal wat beweerd en ik zou graag weten waarop hij dat baseert.

Op sommige uitspraken is in ieder geval wat af te dingen:

The simple protocol, espoused in nearly every bodybuilding magazine, is easy to follow: casein throughout the day, whey after lifting and a lot of casein before bed. This prescription is okay, but far from optimal. Casein alone never raises FAA levels high enough, and whey is in and out leaving unwanted lulls. Also, new proteins are available—like whey hydrolysates and casein hydrolysates

Enkele opmerkingen:

- Hij heeft het over whey na het trainen. Er zijn aanwijzingen dat dit minder goed is dan whey voor het trainen.

- De auteur stelt dat caseine het gehalte vrije aminozuren in de bloedbaan niet hoog genoeg krijgt. Dat is natuurlijk afhankelijk van hoeveel je ervan neemt. Als je whey neemt krijg je een afgifte van aminozuren in ruwweg 2,5 uur. Bij caseine is dat ruwweg 7 uur. Als je nu 3 maal zoveel caseine neemt als whey dan is de concentratie vrije aminozuren in de bloedbaan even hoog als met whey.

- De auteur stelt dat whey de concentratie aminozuren laat inzakken (het is snel uitgewerkt). Ook dat hoeft niet waar te zijn als je de whey maar frequent genoeg neemt.
Je zou kunnen stellen dat je door frequentie en dosering te variëren, caseine en whey in zekere zin vergelijkbaar zijn. Het aminozuurprofiel ontloopt elkaar in ieder geval niet veel.
Hier is echter nog veel meer over te zeggen. Zo verdragen sommige mensen caseine niet goed en whey wel. Caseine blijft langer ind e maag en zal de honger meer remmen. En misschien zijn er, als de verschillen in aminozuurflux worden gecorrigeerd door verschillende vormen van inname, toch nog wel verschillen in het spieropbouwend effect.

- De auteur bespreekt ook hydrolisaten. Er is (in minimaal 1 studie) aangetoond dat die meer de darmen voeden dan de spieren. Maar ik kan me voorstellen dat als je de hele dag door shakes drinkt (wat ik afraad), dat je lichaam kan gaan protesteren tegen al die eiwitten. Een (deels) voorverteerd eiwit zou vanaf een bepaalde eiwitinname wel eens het voordeel kunnen geven dat je lichaam zich er minder tegen verzet.
Het beste lijkt het me om het hoofdaandeel van je eiwitten uit normale voeding te halen. Dat zal ook bijdragen aan een beter 'verdragen' van de eiwitten (goed kauwen!).

- Met creatine en misschien ook leucine noemt hij twee supplementen die veel kunnen bijdragen aan de spiergroei. Creatine verlaagt myostatine. Naar mijn mening een goed argument om dit het hele jaar te gebruiken.
Goedkope leucine vind je hier.

Kijk daarom koop ik ook graag supplementen bij jullie! Jullie hebben verstand van zaken en dat waardeer ik, no hype, no crap :)

Vraag ik me wel af wat volgens jullie een goed supplementen schema is. Zelf denk ik aan het volgende, maar elk advies is welkom!

- 2 t/m 6 caps Omega 3 per dag
- een hap creatine per dag
- 1 multi vit. per dag
- Overdag en voor het slapen gaan casseine shake
- 30 minuten voor training whey shake
- Gedurende dag leucine mixen door je water en shakes

En wat te doen tijdens de training en na de training?

Nu schiet me trouwens nog een vraag te binnen als je het niet erg vindt.... Waarom zit er in jullie Visolie caps alleen omega 3? Krijgen we omega 6 en 9 al genoeg binnen?

Laatst bewerkt:
  • #1.496
Kijk daarom koop ik ook graag supplementen bij jullie! Jullie hebben verstand van zaken en dat waardeer ik, no hype, no crap :)

Vraag ik me wel af wat volgens jullie een goed supplementen schema is. Zelf denk ik aan het volgende, maar elk advies is welkom!

- 2 t/m 6 caps Omega 3 per dag
- een hap creatine per dag
- 1 multi vit. per dag
- Overdag en voor het slapen gaan casseine shake
- 30 minuten voor training whey shake
- Gedurende dag leucine mixen door je water en shakes

En wat te doen tijdens de training en na de training?

Nu schiet me trouwens nog een vraag te binnen als je het niet erg vindt.... Waarom zit er in jullie Visolie caps alleen omega 3? Krijgen we omega 6 en 9 al genoeg binnen?

Thanks for the compliments!

Je supplementenschema ziet er prima uit. Geen onzinnige dingen :)

Of je nog wat tijdens en direct na je training moeten nemen, kan ik niet 1-2-3 zeggen. Als je moeilijk kan aankomen in gewicht dan kan je na de training een gainer gebruiken. Maar als je al snel na je training een goede licht verteerbare maaltijd eet, dan is de gainer niet zo nodig.

Je zou na je training nog een beetje whey kunnen nemen met daarbij een paar boterhammen. Post- en preworkout supplementen kan je niet los zien van de voeding. Als je goed met een (enigszins) volle maag kan trainen, dan zal je tijdens je training niet snel verlegen zitten om voedingsstoffen (tenzij de voeding niet gebalanceerd is). Train je liever met wat minder 'vulling' dan kan je 'tekorten' aanvullen met BCAA's, whey en/of de gainer.

Er zijn bodybuilders / bb-guru's die beweren dat je nog harder groeit als je enorme levels vrije aminozuren in de bloedbaan hebt. In hoeverre dat waar is, kan ik moeilijk beoordelen. Ik denk dat de mensen met minder mesomorfe aanleg al snel vetter zullen worden. Teveel eiwitten of losse aminozuren kan je ook moe maken.

De omega-3 is inderdaad hetgeen wat meestal weinig in de voeding zit. Omega-6 en 9 hoeven met het gebruikelijke westerse dieet (waarin ook olijfolie wordt gebruikt) niet aangevuld te worden.

vette banner!

Uitstaande banner zeer aangenaam

Die banner..:roflol::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven