Fitness Seller

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
Ja precies, S is inderdaad heel erg klein, beter een wat 'losser' shirtje, dat traint ook iets fijner in mijn ogen... Oke, top. Beide 700ML, daar zit geen verschil in dus, alleen in de drink dop nietwaar? Raad je me de Mixchamp aan, of toch de mixmagic? (sorry voor lastige vragen haha.)

bvd

Ik ben fan van de MixChamp dus ik hou er een paar achter, ik vind de mondvormige klik-opening juist fijn drinken. Het is wel zo dat de MixMagic veel steviger is en 'beter' sluit. Dat kleine dopje bovenop moet je echter weer eindeloos draaien voordat ie er af is :rolleyes:

Ik ben fan van de MixChamp dus ik hou er een paar achter, ik vind de mondvormige klik-opening juist fijn drinken. Het is wel zo dat de MixMagic veel steviger is en 'beter' sluit. Dat kleine dopje bovenop moet je echter weer eindeloos draaien voordat ie er af is :rolleyes:

Oke dankjewel Jaap, moet wel goed komen zo. Mijn keuze is gemaakt. Zal deze week een bericht sturen.

Alvast bedankt

Hoi Jaap / Kris.

Ik had een vraagje over die natural Fat control.., hoe zit dat met die druivenpittenextract (OPC), is dat hetzelfde als resveratrol (actieve bestandsdeel in rode wijn)?
Ik ben van plan deze te nemen tijdens de volgende cut.., dan wilde ik ook weten hoe je deze moet gebruiken?
BV: 1 voor de training en 1 na de training?
Hoe met cardio te nemen?
Dit vraag ik ivm de kurkuma..

Alvast bedankt!

• #1.544
Hoi Jaap / Kris.

Ik had een vraagje over die natural Fat control.., hoe zit dat met die druivenpittenextract (OPC), is dat hetzelfde als resveratrol (actieve bestandsdeel in rode wijn)?
Ik ben van plan deze te nemen tijdens de volgende cut.., dan wilde ik ook weten hoe je deze moet gebruiken?
BV: 1 voor de training en 1 na de training?
Hoe met cardio te nemen?
Dit vraag ik ivm de kurkuma..

Alvast bedankt!

Hallo Ironmind

Voor het maximale effect op de vetverbranding tijdens een cardio sessie, kan je Natural Fat Control ongeveer 2 tot 5 uur voor de training innemen. Als de inname gecombineerd wordt met een zware maaltijd is het beter 4 tot 5 uur aan te houden. Bij een lichtere maaltijd is 2 tot 3 uur goed.

OPC's vormen de belangrijkste groep polyfenolen in rode wijn. Resveratrol is in veel geringere hoeveelheden aanwezig in wijn. Resveratrol is ook niet hét actieve bestanddeel. NFC bevat geen resveratrol.

Kris :)

Hallo Ironmind

Voor het maximale effect op de vetverbranding tijdens een cardio sessie, kan je Natural Fat Control ongeveer 2 tot 5 uur voor de training innemen. Als de inname gecombineerd wordt met een zware maaltijd is het beter 4 tot 5 uur aan te houden. Bij een lichtere maaltijd is 2 tot 3 uur goed.

OPC's vormen de belangrijkste groep polyfenolen in rode wijn. Resveratrol is in veel geringere hoeveelheden aanwezig in wijn. Resveratrol is ook niet hét actieve bestanddeel. NFC bevat geen resveratrol.

Ok, het deel voor cardio is duidelijk, thanks!
En bij 'normale KT' voor en/of na WO innemen? Ik vraag dit ivm positieve werking Kurkuma voor spierherstel, niet voor vetverbranding..
Enfin, mooi product, ga het in het voorjaar eens proberen.

He mannen, wanneer krijgen jullie nou isoleucine/l-leucine in het assortiment? Ik maar wachten en wachten.... Pfff ;)

• #1.547
Ok, het deel voor cardio is duidelijk, thanks!
En bij 'normale KT' voor en/of na WO innemen? Ik vraag dit ivm positieve werking Kurkuma voor spierherstel, niet voor vetverbranding..
Enfin, mooi product, ga het in het voorjaar eens proberen.

Nadat curcumine is opgenomen in de bloedbaan heeft het een halfwaardetijd van ruwweg 3 uur. Ik verwacht daarom het sterkste spierbeschermende effect als je het inneemt bij de laatste maaltijd voor de training.

He mannen, wanneer krijgen jullie nou isoleucine/l-leucine in het assortiment? Ik maar wachten en wachten.... Pfff ;)

Wil je echt een mix van l-isoleucine met l-leucine? Losse l-leucine is een gangbaar supplement. Dat geldt ook voor de combinatie van l-leucine, l-isoleucine en l-valine. Dat is de standaard BCAA-mix. Die hebben we momenteel in de vorm van capsules van AST.

Als je een standaard BCAA-mix zoekt of pure l-leucine wil je dan liever poeder of capsules/tabletten?

Ik bedoele L-Leicine of IsoLeucine in poedervorm, ik raak altijd een beetje in de war welke van de 2 nou het ultieme spieropbouwende/spierbeschermende variant is. ;)

• #1.549
Ik heb een doos eiwitrepen gekocht zodat ik een lekker snel eiwitrijk tussendoortje kan nemen.

Nu blijkt dat ze knal en knalhard zijn, net of ze bevroren zijn en dat zijn ze niet.
Ben er een half uur mee bezig om het weg te krijgen als ik het al afgebeten krijg:S

• #1.551
Ik heb een doos eiwitrepen gekocht zodat ik een lekker snel eiwitrijk tussendoortje kan nemen.

Nu blijkt dat ze knal en knalhard zijn, net of ze bevroren zijn en dat zijn ze niet.
Ben er een half uur mee bezig om het weg te krijgen als ik het al afgebeten krijg:S

De protein block bedoel je denk ik. Die zijn inderdaad redelijk hard. De premium pro zijn weer vrij zacht (maar hebben ook een lager eiwitpercentage).
Overigens worden ze een stuk zachter bij kamer temperatuur. Leg je ze in de auto bij het vriespunt dan worden ze juist superhard. Als je ze net hebt ontvangen hebben ze waarschijnlijk nog bij TNT even in de kou gestaan.

Jaap

De protein block bedoel je denk ik. Die zijn inderdaad redelijk hard. De premium pro zijn weer vrij zacht (maar hebben ook een lager eiwitpercentage).
Overigens worden ze een stuk zachter bij kamer temperatuur. Leg je ze in de auto bij het vriespunt dan worden ze juist superhard. Als je ze net hebt ontvangen hebben ze waarschijnlijk nog bij TNT even in de kou gestaan.

Jaap

Ze hebben 2 dagen op kamertemperatuur gelegen.
Ze zijn nu iets zachter maar dat is te verwaarlozen.
Kan amper een stuk afbijten:P

En het ergste is nog dat ik 29 van die bakstenen heb:S

Laatst bewerkt:
Hoi Jaap/Kris,

Hebben jullie al enig idee wanneer jullie eigen BCAA poeder terug komt?
Ik dacht 't ergens gelezen te hebben dat 1 van jullie zei in januari, ik kan het alleen niet meer terug vinden.

• #1.554
Hoi Jaap/Kris,

Hebben jullie al enig idee wanneer jullie eigen BCAA poeder terug komt?
Ik dacht 't ergens gelezen te hebben dat 1 van jullie zei in januari, ik kan het alleen niet meer terug vinden.

De BCAA tabs (niet poeder) hebben een vertraging van zo'n 4 weken vanwege een van de ingrediënten. We verwachten productie in week 3 en aflevering in week 4. Er komt overigens wel een poeder ter vervanging van het Best Body product.
Voor wat de BCAA's betreft hebben we tijdelijk de 500 capsules pot van AST als vervaning.

Jaap

gaan jullie ooit zelf bcaa's poeder onder het eigen huismerk op de markt brengen?

en hoe staan jullie tegenover D-Aspartic Acid (DAA), de,meeste onderzoeken zijn veelbelovend, maar ik vraag me af wat het op lange termijn met je hormoonbalans kan doen en wat de neveneffect zijn.

• #1.556
gaan jullie ooit zelf bcaa's poeder onder het eigen huismerk op de markt brengen?

en hoe staan jullie tegenover D-Aspartic Acid (DAA), de,meeste onderzoeken zijn veelbelovend, maar ik vraag me af wat het op lange termijn met je hormoonbalans kan doen en wat de neveneffect zijn.

BCAA poeder binnen 2 maanden onder eigen merk. Het etiket wordt op dit moment gemaakt. De DAA vraag laat ik even voor Kris open!

Jaap

• #1.558
.....

D-Aspartaat is een werkende T-Booster. Maar het kan misschien schade veroorzaken aan de testes. Zie dit onderzoek: Amino Acids. 2010 Mar;38(3):817-27. Epub 2009 Apr 19. D-Aspartic acid induced oxidative stress and mitochondrial dysfunctions in testis of prepubertal rats.

Uit de samenvatting:

The testis mitochondria of D-Asp-treated rats showed altered citric acid and complex enzyme activities, reduction in membrane potential, increased permeability and intracellular Ca(2+) levels. Collectively, these findings suggest the potential of D-Asp to induce oxidative perturbations in the testis of prepubertal rats and this mechanism may in part be responsible for the observed physiological effects.

De stof lijkt dus een sterke stressor van de mitochondriën. Het lijkt te doen wat ik verwacht had; D-Aspartaat lijkt net als het zusje L-aspartaat excitotoxisch. Het prikkelt cellen. Gaat dat te lang door dan krijg je een overmatige influx van calcium in de cel (of hier in de mitochondriën, wat kleine energie producerende 'cellen' in de cel zijn).

Teveel calcium leidt tot een verandering van de membraanpotentiaal (elektrische spanning). De laatste stap kan zijn dat de cel of mitochondrie afsterft. Als de mitochondriën afsterven is het waarschijnlijk ook met de cel eromheen gauw gedaan. Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik heb op basis van deze informatie sterk mijn twijfels bij de veiligheid van D-aspartaat.

De dosering die de ratten in dit onderzoek kregen is niet eens zo hoog. De effecten werden al gevonden bij 100mg/kg lichaamsgewicht. De hogere onderzochte dosering was 500mg/kg

Als je het 1 op 1 omrekent is dat 8 gram respectievelijk 40 gram voor een mens van 80 kg. Op Ergogenics kwam ik echter tegen dat vaak een omrekenfactor van 10:1 wordt gehanteerd als je van ratten naar mensen gaat omrekenen. Dat is vanwege de verschillende snelheid in metabolisme. In dat geval kom je op 800 mg respectievelijk 4000 mg voor mensen.

In dit onderzoek lees ik dat een dosering van ruim 3000 mg bij mensen een testosteron verhogend effect heeft. Dat is dus waarschijnlijk ruim voldoende voor een bijkomend schadelijk effect.

al enig idee wat de richtprijs gaat zijn en of het wel of geen zoetstoffen/smaakje zal bevatten?

Wat heeft jouw voorkeur? Met of zonder smaakje? Ik heb zelf gemerkt dat een beetje cassis-siroop de bittere smaak vrijwel volledig maskeert. :)

Kris

momenteel gebruik ik het poeder van xxl nutrition dewelke een punchsmaak heeft, die gaat makkelijk binnen. Maar ik ben altijd op zoek naar kwaliteitsupplementen en bij jullie shop heb ik een beter gevoel.

ik gebruik het tussen de maaltijden in dus als ik telkens er wat stroop moet gaan bijdoen zal het totaal suiker gehalte wel oplopen

bedankt voor de reactie in verband met DAA.

Omwille van de mogelijke nevenwerkingen van beta alanine ben daar ook nog steeds niet mee gestart.

Momenteel gebruik ik:

whey, multivit, omega 3, vit D, creatine, bcaa's en citrulline

ik weet dat citrulline misschien ook een nevenwerking kan hebben maar hier gebruik ik max 2g per dag van

Laatst bewerkt:
  • #1.560
......
Momenteel gebruik ik:

whey, multivit, omega 3, vit D, creatine, bcaa's en citrulline

ik weet dat citrulline misschien ook een nevenwerking kan hebben maar hier gebruik ik max 2g per dag van

Je supplementen inname ziet er goed uit. :)

Ik denk dat Citrulline de veiligste NO-Booster is. De dosering die je neemt, lijkt me prima.

Heb je ergens aanwijzingen voor neveneffecten van citrulline gevonden?

Kris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven