MuscleMeat

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je supplementen inname ziet er goed uit. :)

Ik denk dat Citrulline de veiligste NO-Booster is. De dosering die je neemt, lijkt me prima.

Heb je ergens aanwijzingen voor neveneffecten van citrulline gevonden?

Kris

ik gebruik ook nog caffeine (was ik vergeten te melden)

ik meende gelezen te hebben dat het kankercelgroei zou kunnen bevorderen indien een beginnende kankercel al aanwezig zou zijn

klein voorbeeld dat ik op 5 sec ff heb opgezocht (heb de studie zelf niet gelezen), is al oud en ik weet niet of het nog relevant is of niet

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8844725

maar wat ik me ook nog afvroeg is of jullie per toeval bezig zijn met een testbooster op basis van natuurlijke stoffen zoals knoflook etc... en of dit in de toekomst misschien overwogen zal worden?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
ik gebruik ook nog caffeine (was ik vergeten te melden)

ik meende gelezen te hebben dat het kankercelgroei zou kunnen bevorderen indien een beginnende kankercel al aanwezig zou zijn

klein voorbeeld dat ik op 5 sec ff heb opgezocht (heb de studie zelf niet gelezen), is al oud en ik weet niet of het nog relevant is of niet

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8844725

maar wat ik me ook nog afvroeg is of jullie per toeval bezig zijn met een testbooster op basis van natuurlijke stoffen zoals knoflook etc... en of dit in de toekomst misschien overwogen zal worden?

Bedankt voor je reactie Paraman! Ik kende dit onderzoek niet.
Nou is bevordering van tumorgroei iets wat weggelegd is voor meerdere voedingsstoffen. Kankercellen hebben een bepaald type metabolisme waar sommige voedingstoffen aan bijdragen. Glucose en glutamine bijvoorbeeld.

Gewoonweg veel eten, zal waarschijnlijk ook bijdragen aan de groei van kanker. Misschien is het niet vreemd dat obese mensen meer kans hebben op dikke darmkanker (dit onderzoek gaat ook over een tumor in de dikke darm).

Dat de hoeveelheid eten zo nauw samen lijkt te hangen met de gezondheid is een van de redenen dat ik nu experimenteer met intermittent fasting. Het tijdelijk vasten zet veel herstellende mechanismen in je lichaam in werking.

Een leuke bijwerking van intermittent fasting voor mij is dat ik veel helderder ben. Ik krijg veel meer werk gedaan! Daardoor komen er binnenkort ook wat sneller een aantal nieuwe supplementen van eigen merk in onze shop!! Onder meer de veilige (natuurlijke) T-Booster waar je om vraagt. :)

Tot slot nog even over de cafeïne. Ik heb gelezen dat deze stof je hoeveelheid diepe slaap kan verminderen. En de diepe slaap zou de belangrijkste slaapfase zijn voor het herstel van je lichaam. Dus misschien hou je je fysieke prestaties enigszins tegen met het gebruik van cafeïne. Ik denk dat cafeïne vooral geschikt is als tijdelijke booster voor de 'cutting' fase.

Kris :)

ik slaap sowieso al te weinig. Dit is bij mij een werkpunt. Ik neem de cafeïne enkel voor mijn krachtsessies (4x per week 1 cap), om mijn slaapgebrek te compenseren :)

Intermittent fasting is iets voor als ik wat ouder ben :d

ik ben zeer benieuwd naar de stofjes die in de testbooster komen te zitten!

Heb de naturel fat control besteld Jaap/Kris, lijkt me ook nl een heel gezond product (buiten de eventuele vet-verbrandings capaciteiten).
Heb er 3 stuks besteld, tevens de vraag of je er enkele samples Casein bij kan stoppen.

(Bestel Nummer 20449)

Shit, lees nu dat NFC beter niet met zuivel gecombineerd dient te worden, waarom is dit?
Ik neem als pre en post een halve liter magere melk, dacht NFC bij een halve liter melk te nemen, maar dit raden jullie dus sterk af? Waarbij kan ik het beter/wel nemen?
Ik kan ook na de WO een liter melk drinken, zodat ik NFC niet combineer met melk..?

• #1.566
ik slaap sowieso al te weinig. Dit is bij mij een werkpunt. Ik neem de cafeïne enkel voor mijn krachtsessies (4x per week 1 cap), om mijn slaapgebrek te compenseren :)

Intermittent fasting is iets voor als ik wat ouder ben :d

ik ben zeer benieuwd naar de stofjes die in de testbooster komen te zitten!

Hmm, slaap heeft bij mij altijd het verschil gemaakt tussen wel of niet groeien. Heel belangrijk!

De intermittent fasting lijk je niet echt nodig te hebben. In ieder geval niet om droger te worden als ik je avatar zo zie :)

Heb de naturel fat control besteld Jaap/Kris, lijkt me ook nl een heel gezond product (buiten de eventuele vet-verbrandings capaciteiten).
Heb er 3 stuks besteld, tevens de vraag of je er enkele samples Casein bij kan stoppen.

(Bestel Nummer 20449)

Die samples gaan we voor zorgen, Ironmind!
Ik ben benieuwd hoe de NFC je zal bevallen.

Hmm, slaap heeft bij mij altijd het verschil gemaakt tussen wel of niet groeien. Heel belangrijk!

De intermittent fasting lijk je niet echt nodig te hebben. In ieder geval niet om droger te worden als ik je avatar zo zie :)

Die samples gaan we voor zorgen, Ironmind!
Ik ben benieuwd hoe de NFC je zal bevallen.

Ben ook benieuwd kerel, had alleen nog een vraagje ivm wel/geen inname met melk, kun je hier iets over zeggen? Anders verander ik mn schema iets nl..
Thanks!

• #1.568
Shit, lees nu dat NFC beter niet met zuivel gecombineerd dient te worden, waarom is dit?
Ik neem als pre en post een halve liter magere melk, dacht NFC bij een halve liter melk te nemen, maar dit raden jullie dus sterk af? Waarbij kan ik het beter/wel nemen?
Ik kan ook na de WO een liter melk drinken, zodat ik NFC niet combineer met melk..?

Sorry, ik had deze nog niet gezien :)

De eiwitten in zuivel kunnen zich binden aan de polyfenolen in het Natural Fat Control. De opname wordt daardoor wat minder. Om dit te voorkomen kan je de zuivelconsumptie scheiden van de inname van de capsules.

Uiteindelijk worden de polyfenolen overigens wel opgenomen. Maar ze zijn dan gewijzigd door darmbacteriën. Dat hoeft niet per se negatief te zijn. Er is nog niet zoveel bekend over de symbiose met onze darmbacteriën. Wat wel bekend is, is dat de darmbacteriën vaak heel gunstige stoffen maken.

Als je NFC 3-4 uur voor je workout neemt, en de zuivel 1-2 uur voor de workout, dan ontlopen ze elkaar waarschijnlijk.

hoeveel slaap heb je dan nodig? 8 uur per nacht ?

en is het beter aan 1 stuk te slapen of kan je ook een dutje doen op de middag?

en die avatar is al 2.5 jaar oud :)

Sorry, ik had deze nog niet gezien :)

De eiwitten in zuivel kunnen zich binden aan de polyfenolen in het Natural Fat Control. De opname wordt daardoor wat minder. Om dit te voorkomen kan je de zuivelconsumptie scheiden van de inname van de capsules.

Uiteindelijk worden de polyfenolen overigens wel opgenomen. Maar ze zijn dan gewijzigd door darmbacteriën. Dat hoeft niet per se negatief te zijn. Er is nog niet zoveel bekend over de symbiose met onze darmbacteriën. Wat wel bekend is, is dat de darmbacteriën vaak heel gunstige stoffen maken.

Als je NFC 3-4 uur voor je workout neemt, en de zuivel 1-2 uur voor de workout, dan ontlopen ze elkaar waarschijnlijk.

Duidelijk Kris, thanks!

John

• #1.571
hoeveel slaap heb je dan nodig? 8 uur per nacht ?

en is het beter aan 1 stuk te slapen of kan je ook een dutje doen op de middag?

en die avatar is al 2.5 jaar oud :)

Bedoel je hoeveel slaap ik nodig heb? Normaal gesproken 8 a 8,5 uur. Met zware training is het 9 uur.
Maar het verschilt per persoon. Een sneller metabolisme zou correleren met een grotere slaapbehoefte.

Of een middagdutje goed is, weet ik niet. Sommige slaapexperts zeggen dat het natuurlijk is om meerdere slaapmomenten te hebben.

Je schijnt trouwens toe te kunnen met minder slaap als je vaker slaapt. Dat geldt al als je een siesta houdt. Tim Ferriss schrijft in zijn nieuwe boek (the 4 hour body), dat je zelfs aan 2 uur slaap voldoende hebt als je het opsplitst in 6 strak getimede slaapmomenten van 20 minuten.
Of je daarmee nog kan groeien lijkt me onwaarschijnlijk. Ik heb gelezen dat de diepe slaap (die pas na enige tijd komt) verantwoordelijk is voor lichamelijk herstel.

Tijdens de diepe slaap (enkele uren na het inslapen) krijg je een groeihormoon piek. Mis je de diepe slaap, dan zal die groeihormoon piek wel uitblijven. Ik denk dat dit zeker gevolgen zal hebben voor het lichamelijk herstel.

Ik heb het vermoeden dat het circadiaan ritme belangrijk is voor de afgifte van hormonen. Veel hormonen hebben een specifieke verloop over een etmaal (tetsoteron piekt in de ochtend). Later naar bed gaan dan gebruikelijk zal misschien je herstel tegenwerken. Ik heb dit bij mezelf vaak gemerkt.

good to know !

Hoi Kris,

Had mn schema toch maar iets aangepast, zou zonde zijn als de werkzame stoffen in NFC niet volledig opgenomen werden door verkeerde timing met voeding!
Maal 4 neem ik rond 16:00 en maal 5 rond 18:00.
Ga pas 20:00 trainen, kan ik nu de NFC het beste bij maal 4 nemen? Of tussen beide maaltjes in?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• #1.574
Een flink stuk biefstuk zeg!

Ik zou 1 capsule tegen het einde van maaltijd 4 nemen en 1 a 2 capsules na de eerste paar happen van maaltijd nr. 5.

Uiteraard goed kauwen op die biefstuk. Dat is sowieso goed, maar de NFC wordt dan ook beter getimed voor je training (wordt sneller opgenomen).

Je kan NFC beter niet op nuchtere maag nemen. Alhoewel ik sterk betwijfel of je echt nuchter zal zijn met twee uur tussen die maaltijden..... :)

Kris

Een flink stuk biefstuk zeg!

Ik zou 1 capsule tegen het einde van maaltijd 4 nemen en 1 a 2 capsules na de eerste paar happen van maaltijd nr. 5.

Uiteraard goed kauwen op die biefstuk. Dat is sowieso goed, maar de NFC wordt dan ook beter getimed voor je training (wordt sneller opgenomen).

Je kan NFC beter niet op nuchtere maag nemen. Alhoewel ik sterk betwijfel of je echt nuchter zal zijn met twee uur tussen die maaltijden..... :)

Kris

Ok, duidelijk weer Kris!

Nee, 2 stukjes van 125gram (anders lijkt het me lastig gaar grillen..) :P

Stel ik ga in het weekend nuchter lopen op zondag ochtend, waarom kan ik dan niet NFC nemen? Bedoel je dat ik dan de hongerklop kan verwachten?
Of bedoel je met beter niet nuchter, omdat het dan minder opgenomen word ofzo?
Zat te denken anders een paar tomaatjes + broccoli te eten voor nuchtere ochtend cardio icm NFC..., wat is jouw input in deze?

Mja, lastige vragen wederom, sorry :)

John

Laatst bewerkt:
  • #1.576
Ok, duidelijk weer Kris!

Nee, 2 stukjes van 125gram (anders lijkt het me lastig gaar grillen..) :P

Stel ik ga in het weekend nuchter lopen op zondag ochtend, waarom kan ik dan niet NFC nemen? Bedoel je dat ik dan de hongerklop kan verwachten?
Of bedoel je met beter niet nuchter, omdat het dan minder opgenomen word ofzo?
Zat te denken anders een paar tomaatjes + broccoli te eten voor nuchtere ochtend cardio icm NFC..., wat is jouw input in deze?

Mja, lastige vragen wederom, sorry :)

John

Geen lastige vraag hoor!

De NFC kan je beter niet op nuchtere maag nemen omdat de curcumine die er in zit wat zwaar op de maag kan liggen. That's all!

Het eten van een beetje groenten lost het probleem inderdaad op. Misschien dat het ook wel gaat als je de inhoud van de capsules mengt met redelijk wat water. Maar ik kan het niet garanderen.

Geen lastige vraag hoor!

De NFC kan je beter niet op nuchtere maag nemen omdat de curcumine die er in zit wat zwaar op de maag kan liggen. That's all!

Het eten van een beetje groenten lost het probleem inderdaad op. Misschien dat het ook wel gaat als je de inhoud van de capsules mengt met redelijk wat water. Maar ik kan het niet garanderen.

Mja, precies.., net als kerry (bv rotti) voor sommige moeilijk te verdragen is..
Kga het gewoon proberen met wat groente, wanneer ik percee nuchter wil cardio'en.
Kreeg al bericht dat het verzonden is, dus heb mn vrouw gezegd morgen thuis te blijven :D

Ontvangen, vanaf morgen mee beginnen.
Thanks voor snelle levering + samples, mn vrouw vond de vanille heerlijk(andere nog niet genomen)!

De whey isolaat bevalt super, maar vind het vooral lekker met melk. Kan ik het met houdbare melk aan het begin van de dag mixen in een flesje en pas aan het einde van de middag (voor/na training) opdrinken?

ik vroeg me af of jullie op termijn een greens product gaan aanbieden zoals bijvoorbeeld greens+ of van now foods : Fruit & Greens™ PhytoFoods

Ik had nog een vraagje betreffende de glucosamine en chrondoitine. Mijn moeder heeft de laatste tijd zeer veen last van kalkafzettingen/calcificaties rond haar schoudergewricht (calcific tendonitis). Dit zorgt voor zeer veel pijn en ontstekingen. Ik vroeg me af of beide supplementen kunnen helpen in de preventie/genezing/verlichting van haar klachten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven