Fitness Seller

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
bestelling is binnengekomen, bedankt voor de staaltjes !

Kris, kan jij kort iets vertellen over de werking van omega 3 met betrekking tot het opbouwen van spiermassa? Mijn fysiologie leraar vertelde namelijk dat ik niet meer dan 1 omega3 capsule per dag zou moeten nemen en dat het geen effect heeft op de spiermassa..
Heb jij misschien een artikel of een korte uitleg waarom dat wel zo is? Ik gebruik jullie omega3 en daar wordt aangeraden voor spiermassa en vet verbranding tussen de 4 en 6 caps te nemen.

Alvast bedankt!

Zo weer 6kg Casseine besteld! :)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.605
Zo weer 6kg Casseine besteld! :)

Bedankt! :)

Kris, kan jij kort iets vertellen over de werking van omega 3 met betrekking tot het opbouwen van spiermassa? Mijn fysiologie leraar vertelde namelijk dat ik niet meer dan 1 omega3 capsule per dag zou moeten nemen en dat het geen effect heeft op de spiermassa..
Heb jij misschien een artikel of een korte uitleg waarom dat wel zo is? Ik gebruik jullie omega3 en daar wordt aangeraden voor spiermassa en vet verbranding tussen de 4 en 6 caps te nemen.

Alvast bedankt!

Het advies van je leraar klopt (ongeveer) als je de richtlijn van de gezondheidsraad aanhoudt. De gezondheidsraad adviseert 450 mg EPA + DHA op basis van het effect op hart- en bloedvaten.

Dit advies is dus niet gebaseerd op effecten op lichaamssamenstelling. In onderzoek naar de effecten op lichaamssamenstelling worden heel hoge doseringen gebruikt. Die doseringen zijn hoger dan ons maximum van 6 caps per dag.

Wij zien 6 caps per dag als de bovengrens. Daarboven wordt de kans op bijwerkingen te groot. Overigens lijkt het me zeer waarschijnlijk dat je de effecten die gevonden zijn in het onderzoek ook met lagere doseringen kunt bereiken. Je doet er alleen wat langer over.

Het onderzoek naar het effect van EPA + DHA op de lichaamssamenstelling bij gezonde mensen beperkt zich tot nu toe tot de effecten op de vetmassa. Het onderzoek waaruit blijkt dat ook de spiermassa kan toenemen is alleen nog maar gedaan met zieke mensen (kankerpatiënten).

Voor zover ik weet is er nog geen onderzoek gedaan waarin is gekeken wat het effect is op spiermassa bij gezonde krachtsporters. Vandaar dat ik het volgende schrijf op onze website:

....visolie zorgt voor een zogeheten ‘repartitioning effect’. Het zorgt voor een gunstiger verdeling van de voedingsstoffen die je binnen krijgt. Je lichaam gaat meer vet verbranden en spaart daarmee koolhydraten uit.
De koolhydraten worden in grotere mate naar de spieren gesluisd [door een verbeterde insuline gevoeligheid] waar ze beschikbaar zijn voor opslag van spierglycogeen. Extra spierglycogeen leidt tot een betere pomp en meer spiervolume......

[tot zover de feiten, het volgende is beredeneert op basis van de feiten]

....De extra hoeveelheid koolhydraten kan ook gebruikt worden voor de opbouw van spiermassa. Immers, de spier detecteert dat het een grotere hoeveelheid energie tot zijn beschikking heeft en zal daarom eerder extra energie besteden aan de energieverslindende opbouwende processen.....

Kris :)

Heey Kris!

Bedankt voor je uitleg over omega 3! Ik heb ook een topic geopend in de wetenschap sectie en ben daar ook al een stuk wijzer van geworden.
Verder een compliment voor de samenstelling en (waarschijnlijk) zuiverheid van jullie omega3. Potje is bijna op en zal zeker een nieuwe bestelling plaatsen!

Rory

Hoe kan ik mijn adres veranderen, ik selecteer nu steeds mijn andere afleveradres maar dit is dus mijn huidige adres geworden\?

• #1.609
Hoe kan ik mijn adres veranderen, ik selecteer nu steeds mijn andere afleveradres maar dit is dus mijn huidige adres geworden\?

Je kan inloggen in je account, dan klik je op: "Bekijken en/of veranderen van mijn Adresboek.". Daar kan je instellen welk adres je standaard adres is door dat adres te bewerken en onderaan een vinkje te zetten dat dat je standaard adres is geworden.
Als het niet lukt doe ik het wel even voor je, maar dan heb ik je email of een bestelnummer nodig om hem op te zoeken. :)

Jaap

Beste,

Ik ben nu 17 jaar en heb (af en toe) last van mijn kniegewricht. 6 weken terug had ik hier even last van en nu is het weer terug. Hierdoor kan ik mijn benen niet meer optimaal trainen, omdat als ik wat zwaarder ga met een beenoefening, de pijn weer in mijn knie komt en daarom niet meer verder kan (durf). Daarom wil ik glucosamine gaan gebruiken. Jullie geven echter op jullie site aan dat jullie chondroitine beter vinden dan glucosamine. Echter kan ik dat nergens op jullie site toegelicht zien? Ook staat op jullie site dat jullie het niet aanraden om glucosamine te nemen wanneer iemand nog kind is, omdat er geen onderzoeken naar de effecten op kinderen waren op dat moment. Is daar ondertussen wel al onderzoek naar gedaan?

Waar het dus eigenlijk op neerkomt:
Raden jullie mij aan glucosamine of chondroitine aan? Zo ja, welke van deze 2, of als het positieve verschil bij inname van beiden dermate significant is zelfs beiden?

• #1.611
Beste,

Ik ben nu 17 jaar en heb (af en toe) last van mijn kniegewricht. 6 weken terug had ik hier even last van en nu is het weer terug. Hierdoor kan ik mijn benen niet meer optimaal trainen, omdat als ik wat zwaarder ga met een beenoefening, de pijn weer in mijn knie komt en daarom niet meer verder kan (durf). Daarom wil ik glucosamine gaan gebruiken. Jullie geven echter op jullie site aan dat jullie chondroitine beter vinden dan glucosamine. Echter kan ik dat nergens op jullie site toegelicht zien? Ook staat op jullie site dat jullie het niet aanraden om glucosamine te nemen wanneer iemand nog kind is, omdat er geen onderzoeken naar de effecten op kinderen waren op dat moment. Is daar ondertussen wel al onderzoek naar gedaan?

Waar het dus eigenlijk op neerkomt:
Raden jullie mij aan glucosamine of chondroitine aan? Zo ja, welke van deze 2, of als het positieve verschil bij inname van beiden dermate significant is zelfs beiden?

Chondroitine is beter als preventief middel. Dat is omdat het minder kans geeft op bijwerkingen dan glucosamine.

Ik zou je willen aanraden om eerst een arts te laten kijken naar je knie.

Laat een deskundig 'fitnessinstructeur' ook eens kijken naar je trainingsprogramma en de uitvoering van je oefeningen. Misschien is er een oefening waarmee je je knie overbelast. Veel mensen krijgen bijvoorbeeld knieklachten als ze de knie tijdens een lunge of squat te ver naar voren laten komen. Regel: trek een denkbeeldige lijn van knie naar voet en laat de knieschijf niet voorbij je tenen komen.

Er zijn mensen die zich van deze regel bewust zijn, maar vervolgens bij leg press deze regel niet weten toe te passen door de verschillende hoek waaronder geduwd wordt. De denkbeeldige lijn wordt in dit geval getrokken parallel aan de richting waarin je de voeten wegduwt.

Bedankt voor de reactie.

Ik train op dit moment in een health city basic, dus een deskundige fitnessinstructeur heb ik niet echt tot mijn beschikking. Als mijn abbo dit jaar afloopt, bent ik echter zo snel mogelijk weg daar. Verder moet ik inderdaad beter op mijn positie bij de leg press letten, daar heb ik niet echt aan gedacht. Verder vraag ik me af of ik jij weet of ik mijn knie moet locken of nog een beetje gebogen houden tijdens een squat en leg press?

Buiten dit kan ik dus wel chondroitine of glucosamine nemen als preventief middel, aangezien mijn gewrichten duidelijk niet zo sterk zijn?

Alvast bedankt!

• #1.613
Bedankt voor de reactie.

Ik train op dit moment in een health city basic, dus een deskundige fitnessinstructeur heb ik niet echt tot mijn beschikking. Als mijn abbo dit jaar afloopt, bent ik echter zo snel mogelijk weg daar. Verder moet ik inderdaad beter op mijn positie bij de leg press letten, daar heb ik niet echt aan gedacht. Verder vraag ik me af of ik jij weet of ik mijn knie moet locken of nog een beetje gebogen houden tijdens een squat en leg press?

Buiten dit kan ik dus wel chondroitine of glucosamine nemen als preventief middel, aangezien mijn gewrichten duidelijk niet zo sterk zijn?

Alvast bedankt!

Volgens mijn visie is er sprake van locken van de knie wanneer je de maximale gestrekte positie van het gewricht bereikt. Als je vervolgens ook nog de dijbeensieren overmatig laat ontspannen verliest de knie stabiliteit. (De quadriceps en hamstrings zijn belangrijke stabilisatoren voor de knie). Er komt dan teveel belasting op de gewrichtsbanden doordat zij nu voor het grootste deel verantwoordelijke zijn voor de stabiliteit van het gewricht.

Als je met min of meer gestrekte benen staat aan het eind van een squatbeweging, dan is dit voor veel mensen nog geen gelockte positie. Vaak kan je nog net wat verder doorstrekken. Een instructeur zal dit echter vaak toch aanmerken als gelockt. Het verschil is heel moeilijk te zien. Je kan het vooral voelen.

Zolang je niet volledig uitstrekt, zullen kleine bewegingen opgevangen worden door kleine corrigerende bewegingen van je spieren (hamstrings + quadriceps). De spieren blijven dan actief voor de stabiliteit zorgen.

Of in jouw geval je knieën inderdaad niet zo sterk zijn, kan ik niet beoordelen. Als er geen sprake is van kraakbeenschade, dan zou ik als preventieve maatregel alleen chondroitine gebruiken. Eén capsule per dag is voldoende.

Laatst bewerkt:
Dag Kris,

Deze week 4kg caseine binnengekregen, dit keer voor de vanille gegaan.
Bevalt wederom prima!
Geen overdreven smaak maar toch lekker.
`s Avonds pak ik vaak 250gram kwark met 20gram caseine gemixt, wordt een heerlijk dik papje.
Naar mijn idee wordt dit, vanwege de dikte, nog langzamer opgenomen.
Enig idee of dit ook zo is?

• #1.615
Dag Kris,

Deze week 4kg caseine binnengekregen, dit keer voor de vanille gegaan.
Bevalt wederom prima!
Geen overdreven smaak maar toch lekker.
`s Avonds pak ik vaak 250gram kwark met 20gram caseine gemixt, wordt een heerlijk dik papje.
Naar mijn idee wordt dit, vanwege de dikte, nog langzamer opgenomen.
Enig idee of dit ook zo is?

Hey Timmert

Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht niet dat de dikte van het papje veel zal uitmaken. Zolang de enzymen in de maag en het darmstelsel er goed bij kunnen, zal de vertering normaal verlopen.

Wat vertragend werkt op de maaglediging is:
- Slecht kauwen (bij vast voedsel, sommigen zeggen dat het ook nodig is bij shakes).
- Een hoog totaal volume van de maaltijd. Daarom zou het aanlengen van het dikke 'papje' met extra water een vertragend effect kunnen hebben! Het duurt bijvoorbeeld langer voordat het grotere volume de juiste zuurgraad heeft bereikt.
- Een hoog vetgehalte van de maaltijd. Meer vet betekent dat de maag langer wacht met het doorlaten van delen van de maaginhoud naar de twaalfvingerige darm.
- Sommige oplosbare vezels. Misschien werken die vertragend door de stabiliserende invloed op de bloedsuikerspiegel.

De zak van 20kg is gewoon dezelfde whey als de potten van 900gr isolaat?

• #1.617
De zak van 20kg is gewoon dezelfde whey als de potten van 900gr isolaat?

We hebben potten met 2500 gram en 1000 gram. Het eiwitpoeder in de 20kg zak is dezelfde hoge kwaliteit whey isolaat. De zak wordt wel alleen geleverd in de naturel vorm (zonder aroma en zoetstof).

We hebben potten met 2500 gram en 1000 gram. Het eiwitpoeder in de 20kg zak is dezelfde hoge kwaliteit whey isolaat. De zak wordt wel alleen geleverd in de naturel vorm (zonder aroma en zoetstof).

Ok bedankt Ben heel tevreden van de Isolaat potten van 1000 gram.
Heb nu ook andere whey gekocht (Geen isolaat) en merkt toch wel dat ik last krijg van puistjes. Als ik dan weer een weekje isolaat neem van jullie trekt die weer weg.

Denk dat ik eens een zakje ga bestellen dan :D (Wel over een paar maand :p Moet eerst nog een 5kg whey wegwerken eerst :p)

• #1.619
edit

Laatst bewerkt:
  • #1.620
Ok bedankt Ben heel tevreden van de Isolaat potten van 1000 gram.
Heb nu ook andere whey gekocht (Geen isolaat) en merkt toch wel dat ik last krijg van puistjes. Als ik dan weer een weekje isolaat neem van jullie trekt die weer weg.

Denk dat ik eens een zakje ga bestellen dan :D (Wel over een paar maand :p Moet eerst nog een 5kg whey wegwerken eerst :p)

Ok! Succes met het 'wegwerken' ;) .
Je kan eventueel nog kijken of je iemand blij kan maken met die andere whey. Misschien is er wel een vriend die het van je wil overnemen. :)

Kris

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven