Fitness Seller

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
Niet trainingsdagen 50gr, wel trainingsdagen 75gr..

3gr eiwit per kilo lichaamsgewicht is wel redelijk.

Mijn kennis over eiwitbehoefte is misschien een beetje outdated (want gebaseerd op onderzoek van hoofdzakelijk 13 jaar geleden). Op basis van die gegevens denk ik dat in veel situaties 3 gram behoorlijk veel is.

Ik denk dat voor krachtsporters die geen caloriebeperkt dieet volgen en die niet een hoog volume intensieve cardio doen, 2 gram per kg lichaamsgewicht voldoende is.

Maar misschien moeten we minder naar de dagelijkse behoefte kijken en vooral focussen op de eiwitinname bij de training en de 24 uur daarna.
Het boosten van de eiwitinname en bepaalde aminozuren (waaronder BCAA's) rondom de training lijkt me het meest waardevol. Vervolgens lijkt het me zinvol om de eiwitinname hoog te houden gedurende de eerste 24 uur na de training. Daarna mag het wat lager. Je krijgt dan een soort micro cycling van eiwitinname.

Ik moet er wel bij vermelden, dat deze hypothese niet vanuit een grondige studie is ontstaan. Het is meer een idee dat ik gekregen heb bij de informatie die ik de laatste jaren heb langs zien komen. (Helaas te weinig tijd gehad om al het onderzoek grondig na te lezen).

Kris :)

Laatst bewerkt:
Mijn kennis over eiwitbehoefte is misschien een beetje outdated (want gebaseerd op onderzoek van hoofdzakelijk 13 jaar geleden). Op basis van die gegevens denk ik dat in veel situaties 3 gram behoorlijk veel is.

Ik denk dat voor krachtsporters die geen caloriebeperkt dieet volgen en die niet een hoog volume intensieve cardio doen, 2 gram per kg lichaamsgewicht voldoende is.

Maar misschien moeten we minder naar de dagelijkse behoefte kijken en vooral focussen op de eiwitinname bij de training en de 24 uur daarna.
Het boosten van de eiwitinname en bepaalde aminozuren (waaronder BCAA's) rondom de training lijkt me het meest waardevol. Vervolgens lijkt het me zinvol om de eiwitinname hoog te houden gedurende de eerste 24 uur na de training. Daarna mag het wat lager. Je krijgt dan een soort micro cycling van eiwitinname.

Ik moet er wel bij vermelden, dat deze hypothese niet vanuit een grondige studie is ontstaan. Het is meer een idee dat ik gekregen heb bij de informatie die ik de laatste jaren heb langs zien komen. (Helaas te weinig tijd gehad om al het onderzoek grondig na te lezen).

Ok, interressant! Mja, een ieder traint toch wel minimaal 3/4x per week, dus je spreekt altijd die post-24uurs aan.. + trainingsdag zelf!
En in mijn geval: 80kg (laag in vet) = 240gr eiwit, volg wel kcal beperkt dieet en draai altijd veel volume met negatieven (veel trage herhalingen) + veel cardio...

Voelt gewoon goed aan, maar kan natuurlijk (waarschijnlijk zelfs denk..) meer psychisch zijn, dan fysieke behoefte..

• #1.643
Ok, interressant! Mja, een ieder traint toch wel minimaal 3/4x per week, dus je spreekt altijd die post-24uurs aan.. + trainingsdag zelf!
En in mijn geval: 80kg (laag in vet) = 240gr eiwit, volg wel kcal beperkt dieet en draai altijd veel volume met negatieven (veel trage herhalingen) + veel cardio...

Voelt gewoon goed aan, maar kan natuurlijk (waarschijnlijk zelfs denk..) meer psychisch zijn, dan fysieke behoefte..

Dat het goed aanvoelt is een niet te onderschatten graadmeter. Het hoeft zeker niet psychish te zijn. Ik denk dat het best goed is om te luisteren naar je lichaam.

In het verleden heb ik vaak dingen gegeten omdat ik beredeneerde dat het goed was. Ondanks dat mijn lichaam protesteerde ging ik er dan lang mee door. Dat was niet goed.

Wat betreft de 24 uurs interval. Als je om de dag traint, zit er 48 uur (minus het uurtje trainen) tussen de trainingen. Als je bijvoorbeeld 's avonds traint, dan eet je veel vanaf de training (eventueel 1 maaltijd ervoor) tot de avond de volgende dag. Op de dag daarna is het weer trainingsdag, maar zou je kunnen starten met een meer beperkte inname van eiwitten (en evt. een minder grote surplus aan calorieën). Ik heb voor mezelf gemerkt dat ik zo slanker blijf.

Hey Kris, is het aan te raden om de natural fat control met m'n ochtend shake te nemen?
Bestaat uit havermout/whey/choco/kaneel/melk...

• #1.645
Hey Kris, is het aan te raden om de natural fat control met m'n ochtend shake te nemen?
Bestaat uit havermout/whey/choco/kaneel/melk...

De capsules moeten bij een maaltijd genomen worden omdat de ingrediënten wat 'heftig' kunnen zijn op nuchtere maag.
Ik ga er van uit dat een normaal formaat shake voldoende 'bodem' biedt.

Ik heb zelf net 2 weken een verpakking scottisch oats powder gebruikt om het product te testen. Ik moet zeggen dat het makkelijk in gebruik is. Ik haal alleen het zeefje uit de shaker, daarna is het goed drinkbaar. Pakken havermout zijn overigens onverslaanbaar in prijs, €0,50 per 500 gram als ik me goed herinner, ze zijn alleen niet fijngemalen.

Ik zal even met Kris overleggen!

Jaap

Hmmm ik heb het nog niet in de shop gezien!??? ;)

Laat even wat de conclusie is, mag via PM. Ik ben ook benieuwd naar de vordering rondom de L-Leucine wat jullie wilden gaan leveren.

Als de Leucine en Oats niet (op de korte termijn) komen is dat ook best maar dan weet ik hoelang ik nog moet wachten :)

p.s. niet dat ik het direct nodig heb, maar het zou wel verrekke handig zijn want die casein is niet te versmaden! Dus het liefst koop ik alles bij jullie.

• #1.647
hmmm ik heb het nog niet in de shop gezien!??? ;)

laat even wat de conclusie is, mag via pm. Ik ben ook benieuwd naar de vordering rondom de l-leucine wat jullie wilden gaan leveren.

Als de leucine en oats niet (op de korte termijn) komen is dat ook best maar dan weet ik hoelang ik nog moet wachten :)

p.s. Niet dat ik het direct nodig heb, maar het zou wel verrekke handig zijn want die casein is niet te versmaden! Dus het liefst koop ik alles bij jullie.

pm :)

Hallo,

Ik had van de week een 1kg pot whey bosaardbei besteld en keurig de volgende dag thuis gekregen. maar nu maak ik hem open en zie ik dat de aluminium seal los zit.
eerst dacht ik dat hij her helemaal niet op zat maar hij zat vast geklemd in de dop.

kunnen jullie mij garanderen dat er verder niks aan de hand is met de whey?

groeten
frank

• #1.649
Hallo,

Ik had van de week een 1kg pot whey bosaardbei besteld en keurig de volgende dag thuis gekregen. maar nu maak ik hem open en zie ik dat de aluminium seal los zit.
eerst dacht ik dat hij her helemaal niet op zat maar hij zat vast geklemd in de dop.

kunnen jullie mij garanderen dat er verder niks aan de hand is met de whey?

groeten
frank

Hey Frank

De seal is een zogenaamde inductie seal. Dit type seals wordt nadat de dop is aangedraaid vastgesmolten. Dat smelten gaat door een stroom op te wekken met een elektromagnestisch veld.

Als het seal niet vast zit, maar gewoon in de dop blijft zitten, dan is deze pot domweg overgeslagen bij het sealingproces.

Het seal is niet noodzakelijk voor de houdbaarheid of kwaliteit van de whey. De klant vind het echter prettig als de pot goed dicht zit en daarom hebben we voor deze optie gekozen.

Je kunt er zeker van zijn dat er niets mis is met jouw pot whey. De potten whey komen rechtstreeks van de fabrikant naar ons op grote pallets. Vanuit ons gaat de pot rechtstreeks naar jou.

oke top!! ik ga er lekker van genieten :D

Hey Frank

De seal is een zogenaamde inductie seal. Dit type seals wordt nadat de dop is aangedraaid vastgesmolten. Dat smelten gaat door een stroom op te wekken met een elektromagnestisch veld.

Als het seal niet vast zit, maar gewoon in de dop blijft zitten, dan is deze pot domweg overgeslagen bij het sealingproces.

Het seal is niet noodzakelijk voor de houdbaarheid of kwaliteit van de whey. De klant vind het echter prettig als de pot goed dicht zit en daarom hebben we voor deze optie gekozen.

Je kunt er zeker van zijn dat er niets mis is met jouw pot whey. De potten whey komen rechtstreeks van de fabrikant naar ons op grote pallets. Vanuit ons gaat de pot rechtstreeks naar jou.

Dat het goed aanvoelt is een niet te onderschatten graadmeter. Het hoeft zeker niet psychish te zijn. Ik denk dat het best goed is om te luisteren naar je lichaam.

In het verleden heb ik vaak dingen gegeten omdat ik beredeneerde dat het goed was. Ondanks dat mijn lichaam protesteerde ging ik er dan lang mee door. Dat was niet goed.

Wat betreft de 24 uurs interval. Als je om de dag traint, zit er 48 uur (minus het uurtje trainen) tussen de trainingen. Als je bijvoorbeeld 's avonds traint, dan eet je veel vanaf de training (eventueel 1 maaltijd ervoor) tot de avond de volgende dag. Op de dag daarna is het weer trainingsdag, maar zou je kunnen starten met een meer beperkte inname van eiwitten (en evt. een minder grote surplus aan calorieën). Ik heb voor mezelf gemerkt dat ik zo slanker blijf.

Wat heb je precies bij jezelf gemerkt, dat je slanker blijft bij een minder grote surplus aan kcal of bij het eten van minder eiwitten? Of beide tegelijkertijd?
Ik bemerk juist dat dalen in BF soepeler verloopt, naarmate ik mn eiwit inname iets omhoog schroef en niet ver boven 3000kcal ga zitten..

Volgens mij zijn er zelfs wel een aantal studie's die claimen dat afslanken makkelijker gaat met wat meer eiwit, maar dit kan uiteraard persoonsafhankelijk zijn..

---------- Toegevoegd om 10:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:27 ----------

De capsules moeten bij een maaltijd genomen worden omdat de ingrediënten wat 'heftig' kunnen zijn op nuchtere maag.
Ik ga er van uit dat een normaal formaat shake voldoende 'bodem' biedt.

Klaas2 neemt melk in zijn shake, als je de NFC inneemt (ik neem ze nu ook nl), dan was het toch zo, dat je dit beter niet met zuivel kon/moest combineren ivm eventuele verstoorde opname van de kurkuma door de zuivel?
Of heb ik dit verkeerd begrepen..?

• #1.652
Wat heb je precies bij jezelf gemerkt, dat je slanker blijft bij een minder grote surplus aan kcal of bij het eten van minder eiwitten? Of beide tegelijkertijd?
Ik bemerk juist dat dalen in BF soepeler verloopt, naarmate ik mn eiwit inname iets omhoog schroef en niet ver boven 3000kcal ga zitten..

Volgens mij zijn er zelfs wel een aantal studie's die claimen dat afslanken makkelijker gaat met wat meer eiwit, maar dit kan uiteraard persoonsafhankelijk zijn..

Je kan het beste uitgaan van de studies. Er zijn inderdaad volop bewijzen dat afslanken beter gaat met meer eiwit. Ik ben maar een 'single case' en niet erg representatief. Waarschijnlijk is er in mijn situatie sprake van een storende factor: intolerantie voor diverse typen eiwit. Een groot deel van het dikker worden kan gewoon een opgezette buik zijn geweest.

Klaas2 neemt melk in zijn shake, als je de NFC inneemt (ik neem ze nu ook nl), dan was het toch zo, dat je dit beter niet met zuivel kon/moest combineren ivm eventuele verstoorde opname van de kurkuma door de zuivel?

Eigenlijk is er te weinig informatie om een goede aanbeveling te doen. Het is bekend dat polyfenolen worden gebonden door eiwitten. Zuivel doet dat het sterkste.
Maar de vraag is of die binding echt een probleem is. Wetenschappers denken daarvoor aanwijzingen te hebben. Maar er zijn ook aanwijzingen dat het allemaal reuze meevalt. Chocolademelk blijkt bijvoorbeeld gewoon een antioxidante werking te hebben.

Uiteindelijk worden de polyfenolen overigens grotendeels opgenomen. Ze zijn dan deels gewijzigd door darmbacteriën. Dat hoeft niet altijd negatief te zijn. Er is nog niet zoveel bekend over de symbiose met onze darmbacteriën. Wat wel bekend is, is dat ze vaak heel gunstige stoffen maken.

Hebben jullie al veel reacties gehad op de natural fat control? Ikzelf bestel altijd bij bodyenfit maar dit product lijkt me interessanter dan andere fatburners..(mede door jullie motto)

Edit: is dit product dan niet goed om redelijk vetvrij te bulken aangezien jullie het houden op langere termijn gebruik?

Laatst bewerkt:
+1, maar had dit gelezen voor green tea extract:

A study[64] at the Charité Hospital of the Berlin Universities showed that adding milk to tea will block the normal, healthful effects that tea has in protecting against cardiovascular disease. This occurs because casein from the milk binds to the molecules in tea that cause the arteries to relax, especially EGCG. Milk may also block tea's effect on other things, such as cancer.[65] Other studies have found little to no effect from milk on the observed increase in total plasma antioxidant activity.[66] Teas with high EGCG content, such as green tea, are not typically consumed with milk. Previous studies have observed a beneficial effect from black tea which was not attributable to the catechin content.[67] Plant-based "milks", such as soy milk, do not contain casein and are not known to have similar effects on tea.
Milk binds catechins, most notably EGCG. Milk also binds tannin, rendering it harmless, which helps to exemplify the effect on tea's constituent parts (i.e. EGCG binding)
http://en.wikipedia.org/wiki/Health_effects_of_tea#Effect_of_milk_on_tea

Pil verliest dus eigenlijk z'n werking door melk.

• #1.655
Pil verliest dus eigenlijk z'n werking door melk.

Ik zag dat Kris hierover een vraag heeft beantwoord dus ik zal het even quoten:
De eiwitten in zuivel kunnen zich binden aan de polyfenolen in het supplement. De opname wordt daardoor wat minder. Om dit te voorkomen kan je zuivel consumptie scheiden van de inname van de capsules.

Uiteindelijk worden de polyfenolen overigens wel opgenomen. Maar ze zijn dan gewijzigd door darmbacteriën. Dat hoeft niet altijd negatief te zijn. Er is nog niet zoveel bekend over de symbiose met onze darmbacteriën. Wat wel bekend is, is dat ze vaak heel gunstige stoffen maken.

Jaap

• #1.656
Wil je op zeker spelen dan kan je de zuivel beter vermijden bij de maaltijd waarbij je NFC gebruikt.

Zo mannen weer 4kg Casseine bestelt, niet dat dat op was, maar goed.... zonde om het niet mee te bestellen. Want de Omega 3 was wel op dus die heb had ik eigenlijk nodig. Netjes weer vitamintjes bij besteld natuurlijk!

• #1.658
Zo mannen weer 4kg Casseine bestelt, niet dat dat op was, maar goed.... zonde om het niet mee te bestellen. Want de Omega 3 was wel op dus die heb had ik eigenlijk nodig. Netjes weer vitamintjes bij besteld natuurlijk!

Bedankt voor de grote bestelling. Hij draagt op dit moment bij aan de drukste maandag ooit :)

Jaap

Antwoord mogelijk op mijn vraag?

• #1.660
Antwoord mogelijk op mijn vraag?

Oeps over het hoofd gezien :o

Hebben jullie al veel reacties gehad op de natural fat control? Ikzelf bestel altijd bij bodyenfit maar dit product lijkt me interessanter dan andere fatburners..(mede door jullie motto)

Edit: is dit product dan niet goed om redelijk vetvrij te bulken aangezien jullie het houden op langere termijn gebruik?

We hebben nog niet zo veel reacties gekregen. Maar de reacties zijn tot nu toe unaniem positief, ondanks dat het een heel ander middel is dan traditionele fat burners.

Het klopt dat Natural Fat Control een goede aanvulling is voor een 'lean' bulk! Dat is vooral te danken aan het ingrediënt curcumine.

De curcuminoïden stimuleren de opslag van glucose in de spiercel. Daarnaast remmen ze de opslag van vet.

(Dit is tweemaal een dierstudie overigens. Op andere sportgerelateerde gebieden zijn er inmiddels diverse humane studies).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven