- Waardering
- 119
- Lengte
- 1m99
- Massa
- 122kg
Niet trainingsdagen 50gr, wel trainingsdagen 75gr..
3gr eiwit per kilo lichaamsgewicht is wel redelijk.
Mijn kennis over eiwitbehoefte is misschien een beetje outdated (want gebaseerd op onderzoek van hoofdzakelijk 13 jaar geleden). Op basis van die gegevens denk ik dat in veel situaties 3 gram behoorlijk veel is.
Ik denk dat voor krachtsporters die geen caloriebeperkt dieet volgen en die niet een hoog volume intensieve cardio doen, 2 gram per kg lichaamsgewicht voldoende is.
Maar misschien moeten we minder naar de dagelijkse behoefte kijken en vooral focussen op de eiwitinname bij de training en de 24 uur daarna.
Het boosten van de eiwitinname en bepaalde aminozuren (waaronder BCAA's) rondom de training lijkt me het meest waardevol. Vervolgens lijkt het me zinvol om de eiwitinname hoog te houden gedurende de eerste 24 uur na de training. Daarna mag het wat lager. Je krijgt dan een soort micro cycling van eiwitinname.
Ik moet er wel bij vermelden, dat deze hypothese niet vanuit een grondige studie is ontstaan. Het is meer een idee dat ik gekregen heb bij de informatie die ik de laatste jaren heb langs zien komen. (Helaas te weinig tijd gehad om al het onderzoek grondig na te lezen).
Kris

Laatst bewerkt: