XXL Nutrition

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.702
ik heb de creapure besteld,
hoelang mag je deze gebruiken?

Bij 4 gram per dag mag dat onbeperkt.

Ik gebruik het zelf zolang ik serieus in training ben.

Het is wel verstandig om aan te geven dat je creatine gebruikt wanneer je ooit medisch onderzoek zou krijgen. Anders krabben de artsen zich achter de oren over de hogere creatinine waarde.

Ik doe nu mee aan een onderzoek om duidelijk te maken dat de 'gekke' bloedwaarden gelijk op gaan met de creatinine waardes in de urine. Hiermee toon je aan dat de nieren geen problemen hebben met de creatine suppletie.

Het schijnt vaker voor te komen dat artsen op een dwaalspoor worden
gebracht door de creatinine bloedwaarde bij mensen die creatine gebruiken.

Dat de nieren geen probleem hebben met creatine is overigens al meerdere malen aangetoond.

Zojuist lees ik overigens het volgende extreme geval waaruit blijkt dat creatine echt heel veilig is:
- Een man met slechts 1 nier die ook nog slecht functioneert
- Gebruikt veel eiwit (2,8 g/kg lichaamsgewicht per dag)
- Gebruikt 20 gram creatine ! gedurende 35 dagen !!! (wat een overload!)
- Bovenstaande situatie leidt bij deze man die al een slechte nierfunctie had, niet tot problemen!

Effect of short-term high-dose creatine supplementation on measured GFR in a young man with a single kidney.

It currently is unknown whether creatine supplementation is safe for people with or at risk of kidney disease. We report on the short-term effects of creatine supplementation on kidney function in a young man with a single kidney and mildly decreased glomerular filtration rate (GFR). A 20-year-old man who had undergone unilateral nephrectomy and presented with mildly decreased GFR without kidney damage underwent a trial with 35 days of creatine supplementation (20 g/d for 5 days followed by 5 g/d for the next 30 days) and had his kidney function monitored. After the intervention, (51)Cr-EDTA clearance (pre, 81.6 mL/min/1.73 m(2); post, 82.0 mL/min/1.73 m(2)), proteinuria (protein excretion: pre, 130 mg/d; post, 120 mg/d), and electrolyte levels were unchanged. Albuminuria, serum urea level, and estimated creatinine clearance were decreased (pre, 4.6 mg/d; post, 2.9 mg/d; pre, 37 mg/d; post, 28 mg/dL; and pre, 88 mL/min/1.73 m(2); post, 71 mL/min/1.73 m(2), respectively), whereas serum creatinine level was slightly increased (pre, 1.03 mg/dL; post, 1.27 mg/dL), falsely suggesting kidney function impairment. This prospective report suggests that short-term creatine supplementation may not affect kidney function in an individual with a single kidney, mild decreased GFR, and ingesting a high-protein diet (ie, 2.8 g/kg/d). This finding has great relevance considering that creatine-induced kidney disease has been a growing concern, even for healthy people.

Kris :)

Laatst bewerkt:
  • #1.704
In de tekst staat 20 gram/dag gedurende 5 dagen en daarna 5 gram/dag gedurende 30 dagen.:D

Oeps, veel te snel gelezen (half gelezen/half 'gescand')!! Ik ben de laatste tijd wat slordig merk ik wel.

Teveel dingen tegelijk....

Maar dat heeft ook zo zijn positieve kanten: 3 nieuwe supplementen aanstaande dinsdag!!

Kris :D

Hey powersupplements ik dacht dat jullie vrijdag met twee nieuwe supplementen kwamen? Ben benieuwd welke nieuwe supplementen jullie opnemen in jullie nogal kieskeurig en met zorg gekozen assortiment (positief bedoeld). grt Dave

• #1.706
Hey powersupplements ik dacht dat jullie vrijdag met twee nieuwe supplementen kwamen? Ben benieuwd welke nieuwe supplementen jullie opnemen in jullie nogal kieskeurig en met zorg gekozen assortiment (positief bedoeld). grt Dave

Onze collega gaat maandag ff wat supps bij de fabrikant ophalen, ze zijn al wel klaar namelijk..

• #1.709
Nice!
Ik ben blij dat jullie heel zorgvuldig de nieuwe supplementen uitzoeken op veiligheid en betrouwbaarheid.
Wanneer wordt het 2e nieuwe supplement bekend gemaakt?
Ondertussen heb ik meer mensen gevonden waarmee ik een grote bestelling visolie kan plaatsen :)

Eind deze week denk ik...

Ik heb dan toch maar de creatine besteld en 4x visolie voor 16:00 uur :) Ik wil toch de creatine graag deze week proberen en ben morgen thuis voor de bezorging. De rest komt dan wel.
Stom van me ben de dextrose vergeten voor de opname van creatine. Dat wordt naar de supermarkt gaan.

• #1.712
Stom van me ben de dextrose vergeten voor de opname van creatine. Dat wordt naar de supermarkt gaan.

Ik zal eens kijken of ik daar iets voor kan programmeren, producten die gerelateerd zijn aan hetgeen je bestelt laten zien bij de checkout. :rolleyes:

Jaap

nu blijkt dat mijn citrulline pot weer bijna leeg is :)

is er een reden waarom er gekozen is voor tabletten?

Ik vind de zure smaak van citrulline wel lekker voor het maskeren van bcaa's :d

maar de duurdere prijs is dus te verantwoorden omdat 1 pot overeenkomt met 235g gewone citrulline malaat, waardoor de prijs toch niet te hoog is ? :)

• #1.715
nu blijkt dat mijn citrulline pot weer bijna leeg is :)

is er een reden waarom er gekozen is voor tabletten?

Ik vind de zure smaak van citrulline wel lekker voor het maskeren van bcaa's :d

maar de duurdere prijs is dus te verantwoorden omdat 1 pot overeenkomt met 235g gewone citrulline malaat, waardoor de prijs toch niet te hoog is ? :)

Hoi Paraman,

Het zijn geen tabletten maar capsules. Je kan ze dus eventueel opendoen om het poeder met iets anders te mixen.
De smaak is niet zuur (het heeft weinig smaak). Citrullinemalaat is zuur vanwege het malaat (appelzuur).

Capsules zijn makkelijk te doseren. Omdat je bij twee caps per dag (of zelfs maar 1) al een duidelijk effect hebt op doorbloeding, en je het rustig moet opbouwen, leek het ons wel handig om met caps te werken.
Het is bijna twee maal zo geconcentreerd als citrullinemalaat (1:1).

De hogere prijs is enerzijds inderdaad te verantwoorden doordat malaat weinig kost en de kosten inderdaad in de citrulline zitten. Anderzijds, en dit is niet onbelangrijk, betalen we voor de Japanse grondstof het drievoudige ten opzichte van de Chinese grondstof.

Ondanks dit prijsverschil, hebben we toch voor Japans materiaal gekozen. De extra kwaliteitscontroles en de hogere zuiverheid (en dus de gezondheid van onze klanten) maken dat we dit prijsverschil het waard vinden. Gelukkig is de eindprijs voor de consument toch nog superscherp.

Laatst bewerkt:
als men pot leeg is kan je een bestelling verwachten ;)

Jullie doen buiten de bekende voordeelpakketten helemaal niet aan aanbiedingen he?

Vind het zo jammer dat er bij de combinatie van produkten die ik nodig heb (whey, casseine en BCAAs) geen leuke korting bestaat.
En het duurt nog even voordat jullie weer een jubileum hebben :D

• #1.718
Jullie doen buiten de bekende voordeelpakketten helemaal niet aan aanbiedingen he?

Vind het zo jammer dat er bij de combinatie van produkten die ik nodig heb (whey, casseine en BCAAs) geen leuke korting bestaat.
En het duurt nog even voordat jullie weer een jubileum hebben :D

Grote potten of kleine potten? Capsules of poeder (bcaa). Laat maar even precies weten, ik ben van plan om een aantal combinaties te maken.
:)

Leuk! Dan wacht ik nog even met bestellen ;)

Kleine potten en capsules. Maar als er een leuke aanbieding is, zijn grote potten ook geen probleem. Die komen toch wel op.

Grote potten of kleine potten? Capsules of poeder (bcaa). Laat maar even precies weten, ik ben van plan om een aantal combinaties te maken.
:)
Fijn de bestelling is binnen gekomen. :)
Misschien is het een idee om van de verschillende whey smaken een pakket samen te stellen die van elk een paar shakes heeft. Ik heb 2,5kg whey zwarte bes en de smaak staat me erg tegen. Ik heb nog een lange weg te gaan met de whey :(
De ananas smaak caseïne vind ik wel heerlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven