MuscleMeat

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
13:00 :d

Mooi zo Kris, ik ben benieuwd :D:)

nice, zie m al staan bij jullie op de site....

Order 21970 net geplaatst, verser kan niet volgens mij:p

zo nu weer genoeg gespamd hierzo;)

zo net nog even om 1559 een bestelling gedaan :D

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.747
zo net nog even om 1559 een bestelling gedaan :D

We hadden net een DNS storing hier. DBB was niet bereikbaar, TNT niet etc etc. Gelukkig is alles weer online nu, je bestelling gaat zo de deur uit!

nb: kris was met het topic bezig maar kon niks doen tijdens de storing..

Jaap

Wat is jullie mening tegenover eiwit blends (mix van verschillende eiwitten zoals whey's, ei-eiwit, casein, etc) t.o.v. caseine om gedurende dag te drinken? Voordelen / nadelen?

Zie quote...en daarnaast: hebben jullie nog op de korte termijn nieuwe smaken caseine op de planning? Er zijn iets van 500 smaken whey en maar 6 smaken caseine... :(

Als jullie nu ook eens alle whey smaken als caseine smaken hebben dan kan ik mijn eigen 50/50 blends maken. :cool:

• #1.750
Zie quote...en daarnaast: hebben jullie nog op de korte termijn nieuwe smaken caseine op de planning? Er zijn iets van 500 smaken whey en maar 6 smaken caseine... :(

Als jullie nu ook eens alle whey smaken als caseine smaken hebben dan kan ik mijn eigen 50/50 blends maken. :cool:

Hey Frietbakker,

De meeste eiwitblends zijn in feite onzinnig. Waarom? Omdat ze bijvoorbeeld een grote hoeveelheid whey concentraat bevatten en een kleine beetje whey isolaat en whey hydrolisaat. Het siert het etiket maar doet niet veel meer dan dat.

Maar waar jij op doelt is een 'echte blend' van twee redelijk verschillende eiwitten: whey en caseine. Deze vullen elkaar goed aan. Whey komt snel vrij en caseine houdt lang aan.

Maar is dit echt nodig? Als je bijvoorbeeld elke 5 uur caseine gebruikt, dan ben je continu voorzien van aminozuren. De whey hoef je dan niet meer te gebruiken.

Als je elke 2 uur whey gebruikt, kan je gedurende de dag zonder caseine voor wat betreft je aminozuurvoorziening (dit is nog afgezien van de eiwitaanvoer uit gewoon voedsel).

Soms worden eiwitten gemixt om de biologische waarde te verhogen. Dat is nuttig bij plantaardige eiwitten. Voor whey en caseine is dat niet nodig.

Een (beperkt) probleem met blends is wel dat je eerder tegen een intolerantie aanloopt. Hoe meer verschillende eiwitten je gaat mixen, hoe groter de kans dat je een ervan niet goed verdraagt.

We zullen voorlopig geen whey + caseine blend aanbieden. Er zal eerst een eiwit komen met unieke eigenschappen. Heel verschillend van whey en caseine :)

Wat betreft de smaak van caseine. De omloopsnelheid hiervan is lager dan van whey. Zoveel smaken kunnen we daarom niet aanhouden. Als we caseine zouden uitbreiden met een smaak. Wat denk je dan van kokos?

Kris :)

Laatst bewerkt:
Thans Kris. Ik vroeg er voornamelijk omdat casein voornamelijk antikatabool is en whey voornamelijk anabool. De casein verhoogt de eiwit synthese niet.

Met en mix van beide heb je dus de voordelen van beide in één shake. Vooral in de bulk wil je anabool zijn. ik zit nu in de cut dus richt ik mee vooral op Anti katabool zijn en is casein dus perfect. Maar over en maand is het weer groeien en zal ik aan de whey gaan voor rondom de training en liefst een mix van casein en whey. En om dan is en andere smaak zeer welkom anders heb ik een half jaar alleen maar aardbei, chocolade en banaan op! Maar misschien ben ik en extreem geval of gewoon veel eisend ;-)

Wat betreft de smaken van casein is kokos en goede denk ik. Misschien ook koffie. En anders naam je de meest verkochte whey die het best verkoopt waarvan nog geen casein is, ik smacht gewoon naar eens wat anders!

En als keer het over en ander eiwit dan casein of whey hebt, heb je het dan over soja eiwit?

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag de Bio Bulk Oats 5000g besteld en wil deze aan mijn Whey shake toevoegen. Kan ik de havermout tegelijk mengen met de whey in water of moet de havermout nog eerst bewerkt worden voordat ik deze meng met de whey?
Ik lees veel verschillende meningen op dit gebied. De een zegt eerst 5 min in heet water laten zwellen, anderen weer 5 uur in water laten zwellen en anderen zeggen dat het meteen verwerkt kan worden.
Ik weet het niet wat ik moet geloven.

Is het niet zo dat je 's ochtends het beste whey neemt, e.v.t. aangevuld met wat casseïne (melk?) en voor de training alleen whey.
Dan na de training whey/soja/casseïne (2 delen/1 deel/ 1deel?)
En voor het slapen gaan casseïne.

• #1.754
Ik heb vandaag de Bio Bulk Oats 5000g besteld en wil deze aan mijn Whey shake toevoegen. Kan ik de havermout tegelijk mengen met de whey in water of moet de havermout nog eerst bewerkt worden voordat ik deze meng met de whey?
Ik lees veel verschillende meningen op dit gebied. De een zegt eerst 5 min in heet water laten zwellen, anderen weer 5 uur in water laten zwellen en anderen zeggen dat het meteen verwerkt kan worden.
Ik weet het niet wat ik moet geloven.

Dave2007 attendeerde me op het advies om havermout te laten wellen. Dit zou vroeger gebruikelijk zijn geweest.

Zie ook mijn reactie op dave2007.

Ik zal er in dat topic zometeen nog even op in gaan n.a.v. een onderzoekje dat ik zojuist hierover vond.

Is het niet zo dat je 's ochtends het beste whey neemt, e.v.t. aangevuld met wat casseïne (melk?) en voor de training alleen whey.
Dan na de training whey/soja/casseïne (2 delen/1 deel/ 1deel?)
En voor het slapen gaan casseïne.

Whey bij het ontbijt en voor de training lijken me goede keuzes vanwege de snelle opname van de whey en het hoge gehalte BCAA's en essentiële aminozuren.

De andere momenten kan normale voeding prima dienst doen. Maar andere eiwitpoeders zijn ook een mogelijkheid. Ik denk dat de precieze verhoudingen niet zo heel belangrijk zijn.

Caseine is voor het slapen gaan, is inderdaad de beste keuze als je een langdurige afgifte van amino's wilt hebben. Een stuk vet vlees zal ook een langdurige afgifte van amino's geven, maar zo'n maaltijd ligt nogal zwaar op de maag.

Hoe zit het met het feit dat casein voornamelijk antikatabool is en whey voornamelijk anabool. De casein verhoogt de eiwit synthese niet, de whey wel.

Zie ook mijn post van hierboven. Dat was namelijk voor de reden om eens te kijken naar een casein/whey blend. :)

• #1.756
Hoe zit het met het feit dat casein voornamelijk antikatabool is en whey voornamelijk anabool. De casein verhoogt de eiwit synthese niet, de whey wel.

Zie ook mijn post van hierboven. Dat was namelijk voor de reden om eens te kijken naar een casein/whey blend. :)

Anabool of anti-katabool zal waarschijnlijk ook te maken hebben met de dosering! Whey gedraagt zich in zekere zin als dubbel gedoseerde caseine. Caseine gedraagt zich als twee halve doseringen caseine.

Neem je een enorme berg caseine, dan worden de waardes van aminozuren heel hoog. Dat kan denk ik alsnog voor een anabole respons zorgen. Vooral leucine speelt hierbij een rol.

Ik weet niet zeker of dit zo is, maar ik verwacht het wel.

Je kan dit overigens niet los zien van andere factoren. Neem je er bijvoorbeeld koolhydraten bij dan verandert er veel. Koolhydraten zijn anabool en anti-katabool ineen. Het type training en het tijdstip van de inname t.o.v. de training zal ook uitmaken.

Het is complexe materie en ik kan er op dit moment helaas weinig zinnig advies over geven.

Gewoon heel de dag door melk drinken dus..? :dunno:

Die L-Citrulline, als ik achterop de pot kijk zie ik dat er wordt aanbevolen dat het bij een maaltijd ingenomen moet worden. Is dit dan dagelijks en moet/hoeft het niet vóór de training?

• #1.760
Die L-Citrulline, als ik achterop de pot kijk zie ik dat er wordt aanbevolen dat het bij een maaltijd ingenomen moet worden. Is dit dan dagelijks en moet/hoeft het niet vóór de training?

Het beste is het om citrulline dagelijks te gebruiken. Het hoeft inderdaad niet voor een training, maar dat mag wel. Het is nog niet duidelijk of het effect op spiergroei daardoor beter wordt.
De effecten op spierpomp en ontgifting tijdens training zijn wel maximaal als je de citrulline voor de training neemt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven