XXL Nutrition

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vrij selectief? :laugh: Inderdaad, ik ben behoorlijk kieskeurig met wat ik eet.

De exacte hoeveelheid eiwit weet ik ook niet echt, maar denk dat het wel iets hoger ligt dan 13 gram. Ik heb vandaag nog het een en ander opgezocht en ga dus toch maar weer de ochtendgranen aanvullen met wat wei.

Het enige zuivel dat ik binnen krijg is kwark (en af en toe een toetje om gezellig met vriendin mee te doen). Dit is niet zo zeer omdat het gewoon slecht voor je is (jaja, er zijn verschillende uitkomsten, maar ik geloof deze), maar meer omdat ik een chronische oorpatient (erg vaak oorontstekingen) ben en ik gemerkt heb dat ik veel minder last heb als ik geen (of nauwelijks) zuivel drink/eet.

Kwark doe ik wel, maar dan 1 maal daags (uurtje voor ik naar bed ga) met havermout en honing, dat is al zwaar zat :kots:

Aanvulling met melk of yoghurt zal ik niet doen, ik eet er wel een eitje (of meerdere) en wat weiproteine bij.

Teunisbloemolie en bernagieolie bevatten gammalinoleenzuur. Dit is een omega6 vetzuur. Het lijkt erop dat dit omega 6 vetzuur (itt de andere omega 6vetzuren) de enzymatische omzetting van omega 3 vetzuren richting EPA en DHA bevordert.

Je zou kunnen zeggen dat je met gammalinoleenzuur misschien iets minder EPA en DHA nodig hebt. Het is een goede aanvulling voor mensen die liever geen visolie gebruiken.

Mogelijkerwijs is het overbodig als je toch al visolie gebruikt. Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Udo Erasmus is een van de pioniers geweest op het gebied van oliesupplementen en het gebruik van verantwoorde vetten in de voeding. Hij adviseert teunisbloemolie in plaats van bernagieolie. Bernagieolie kan gevaarlijke stoffen bevatten. Om deze stoffen te verwijderen wordt de olie geraffineerd en is daarmee minder voedzaam als de ongerafinneerde teunisbloemolie. Daarnaast zit het gammalinoleenzuur minder gunstig gerangschikt op de triglyceriden in bernagieolie dan in teunisbloemolie. Met andere woorden: de gammalinoleenzuur in teunisbloemolie wordt beter opgenomen.

Kris :)
Dank je Kris voor je duidelijk antwoord. Maar begrijp me niet verkeerd: Ik heb het anders gelezen dat EPA en DHA juist zorgen voor een betere omzetting bij omega 6. Of is het gewoon in 2 richtingen.

Welke gevaarlijke stoffen bedoel je?
Maar teunnisbloemolie heeft zoveel minder % GLA dan borage olie... ???
groet

• Topic Starter Topic Starter
Het enige zuivel dat ik binnen krijg is kwark (en af en toe een toetje om gezellig met vriendin mee te doen). Dit is niet zo zeer omdat het gewoon slecht voor je is (jaja, er zijn verschillende uitkomsten, maar ik geloof deze), maar meer omdat ik een chronische oorpatient (erg vaak oorontstekingen) ben en ik gemerkt heb dat ik veel minder last heb als ik geen (of nauwelijks) zuivel drink/eet.

Dat is inderdaad een goede reden om de zuivel te laten staan!

Nog even een vraagje over die granenmix die je neemt. Is die rauw?

Rauwe tarwe verteert niet zo goed. Havermout zou de enige graansoort zijn die de mens rauw goed kan verteren. Maar ik weet niet of men voor ook gekeken heeft naar de verteerbaarheid van het exotische Amaranth en Quinao.

Waar koop je die mix?

Ik lees overigens op internet dat Quinoa en Amaranth eiwitpercentages hebben die varieren tussen 12 tot 18%. Zeker niet slecht :) (maar of het voldoende is bij je ontbijt blijft de vraag). Havermout zit rond de 12%.

Het aminozuurprofiel van Quinoa is vrij gunstig.

Quinoa schijnt inderdaad 1 van de meest gunstige graansoorten te zijn die je kan eten. Ik eet trouwens de vlokken van deze granen.

Waar ik het haal? Hier in het centrum van Hilversum zit een biologische super, daar haal ik zakken met deze granen en die mix in dan (in gelijke verhoudingen) en neem daar elke dag 2/3 lepels (kleine soeplepel) van.
Aangezien jij aangaf dat het (waarschijnlijk?) niet genoeg eiwit is, doe ik er vanaf vanochtend ook nog een halve schep wei-proteine bij.
Samen met de banaan komt dit in ieder geval de smaak te goede ;)

Ik ben nu ook van plan om op niet trainingsdagen ook een halve schep te nemen bij het avond eten.

Wat ik me nu wel afvraag is of dit nou echt zou gaan werken om 10 kilo aan te komen in 5-8 maanden. Is het aan te raden om dan ook een goede weight-gainer aan te schaffen? Ik zat zelf een beetje te denken om Lean Gainer te gaan gebruiken.

Aangezien ik een erg wisselend traionings-schema gebruik, met spieropbouw perioden en (relatieve) rustperioden, zou ik deze dan alleen in de spieropbouw perioden gaan gebruiken.

hallo,

heb vandaag m'n supplementen binnen gekregen (snelle levering :thumbup: )
ziet er goed uit en heb meteen al even geprobeerd, creatine was natuurlijk smaakloos, maar de whey vond ik prima te drinken!

bedankt en ik hoop dat het me zal helpen met mijn vooruitgang.

Mvgr Richard

Ik ben inmiddels 2 weken aan de gang met de whey aardbei en ik moet concluderen dat dit DE beste smaak is. En de eerste whey die ik echt lekker vind in combinatie met water. Lijkt wel limonade!

Overigens heb ik wel ineens wat (meer) last van acne. Ik weet niet of dit door een overstap van concentraat naar isolaat en/of ander merk komt. Toch maar eens wat extra zink en vit. B5 halen.

hehehe net ff whey opgedronken met 2 omega-3 tabletten

ik moet zeggen dat ik whey heerlijk smaakt, geen vieze nasmaakje ofzo gewoon lekker :d

ik had alleen moeite met die tabletten :P

ben niet goed met doorslikken van zulke shizzle

pff no probs met die caps hoor....zo 2 in een keer met slok water weg...glijden zo naar benee:P

probeer jij die CEE tabletten van pasio ingredients maar :P

die krijg ik dan weer niet weg :P

Ik ben inmiddels 2 weken aan de gang met de whey aardbei en ik moet concluderen dat dit DE beste smaak is. En de eerste whey die ik echt lekker vind in combinatie met water. Lijkt wel limonade!

Overigens heb ik wel ineens wat (meer) last van acne. Ik weet niet of dit door een overstap van concentraat naar isolaat en/of ander merk komt. Toch maar eens wat extra zink en vit. B5 halen.

ja die wehy is idd super lekker
merk ook wat meer kleine puistjes op me schouders ma nie schrikbarend ofzow :P

ik vind em alleen met water nie super dus doe der nog beetje zoetstof bij...dan is et egt te lekker :D:D:D

Dank je Kris voor je duidelijk antwoord. Maar begrijp me niet verkeerd: Ik heb het anders gelezen dat EPA en DHA juist zorgen voor een betere omzetting bij omega 6. Of is het gewoon in 2 richtingen.

Welke gevaarlijke stoffen bedoel je?
Maar teunnisbloemolie heeft zoveel minder % GLA dan borage olie... ???
groet

De omega 3 en omega 6 vetzuren delen een enzym (of meerdere?) dat zorgt voor omzetting van deze vetzuren. (Dit soort omzettingen leiden bijvoorbeeld tot de vorming van EPA en DHA vanuit alfalinoleenzuur).

Als er veel omega 6 is wordt het enzym in grote mate opgeeist. De omzetting van omega 3 vetzuren is dan belemmerd. Ik verwacht dat een omega-3 overschot ook tot problemen kan leiden bij de omzetting van omega 6.

Aan de andere kant, als de 'eindproducten' EPA en met name DHA in grote mate aanwezig zijn (bijvoorbeeld door suppletie) dan zou het zo kunnen zijn dat verdere omzetting van omega 3 daardoor minder vlot loopt (want het is niet nodig). Als gevolg daarvan zou het enzym weer vrij kunnen komen voor omega 6 omzetting. Het is maar een idee (zo gaat het vaak in de simpele chemie). Maar het kan verklaren wat jij zegt.

Wat betreft de gevaarlijke stoffen in bernagie/borage olie; de olie kan pyrrilozidine bevatten. Dat is een levertoxische stof. Het is geloof ik nog nooit in gevaarlijke concentraties in supplementen aangetroffen. De olie wordt echter sterk geraffineerd om het eruit te krijgen. De olie is daardoor minder voedzaam. Het bevat wel meer GLA. Maar volgens Udo Erasmus zitten de GLA niet fijn gerangschikt in de triglyceride. Hij zegt volgens mij ook dat er betere resultaten behaald worden met gelijke hoeveelheden teunisbloemolie.

ja die wehy is idd super lekker
merk ook wat meer kleine puistjes op me schouders ma nie schrikbarend ofzow :P

ik vind em alleen met water nie super dus doe der nog beetje zoetstof bij...dan is et egt te lekker :D:D:D

Acne krijgen van whey is iets wat minder voorkomt bij een isolaat dan concentraat! De boosdoener zou de sojalecithine kunnen zijn. Dat is gebruikt voor het 'instant' maken van de whey (zodat deze goed oplost). Sojalecithine is een gezonde stof, maar sommige mensen zijn er wellicht wat overgevoelig voor. Het zou goed kunnen zijn dat zo'n eventuele overgevoeligheid ook weer verdwijnt.

Kris

ja die wehy is idd super lekker........ik vind em alleen met water nie super dus doe der nog beetje zoetstof bij...dan is et egt te lekker :D:D:D

hallo,

heb vandaag m'n supplementen binnen gekregen (snelle levering :thumbup: )
ziet er goed uit en heb meteen al even geprobeerd, creatine was natuurlijk smaakloos, maar de whey vond ik prima te drinken!

bedankt en ik hoop dat het me zal helpen met mijn vooruitgang.

Mvgr Richard

Fijn om te horen dat de smaak goed bevalt jongens!!

Laat maar weten hoe de vooruitgang gaat Richard! We hebben al meerdere klanten die enthousiast melden dat ze (veel) beter herstellen dan met andere eiwitproducten. Zo'n succes hadden we eerlijk gezegd niet verwacht :cool:

Ik was vandaag met Jaap gaan trainen. Mijn hemel, die gaat als een speer sinds hij whey gebruikt!! Vandaag deed hij dippen 12 maal met 108 kg bodyweight en 50kg extra gewicht :eek: (No juice).

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat Jaap zijn dieet toch altijd mager bedeeld was met eiwitten. Het verschil is voor hem nu des te groter.

GLA-laden triglycerides in borage oil are absorbed from the small intestine aided by bile salts. During this process, there is some deacylation of the fatty acid residues of the triglycerides. Reacylation takes place within the mucosal cells of the small intestine, and the GLA-laden triglycerides enter into the lymphatics in the form of chylomicrons. GLA-laden chylomicrons are transported from the lymphatics into the blood, where GLA is carried in lipid particles to the various tissues of the body.

GLA is metabolized to the 20-carbon polyunsaturated fatty acid dihomo-gamma-linolenic acid (DGLA), which is converted to prostaglandin E1 (PGE1). It may also be metabolized to eicosapentaenoic acid (EPA). GLA and DGLA are normally not found in cells as free fatty acids. They occur mainly in cell membranes as components of phopholipids, neutral lipids and cholesterol esters. PGE1 is metabolized to smaller prostaglandin remnants, which are primarily polar dicarboxylic acids, most of which are excreted in the urine.
bron:Borage Oil

ik zal je op de hoogte houden, zonder whey gainde ik ook goed, maar vond al die melk voor m'n training toch niet optimaal. ik ga nu 1 uurtje voor mijn training een whey shake nemen en daarna wat kwark. ik hoop dat ik op deze manier wat meer vvm op kan bouwen maar de tijd zal het leren :P

Mooie info. Het geeft aan hoe de opname verloopt maar niet hoe efficient deze is! Het kan nog steeds zo zijn dat teunisbloemolie efficienter wordt opgenomen zoals Erasmus zegt. Ik kan daar echter niet over oordelen. Daar zou ik me dan verder in moeten verdiepen :o

ik zal je op de hoogte houden, zonder whey gainde ik ook goed, maar vond al die melk voor m'n training toch niet optimaal. ik ga nu 1 uurtje voor mijn training een whey shake nemen en daarna wat kwark. ik hoop dat ik op deze manier wat meer vvm op kan bouwen maar de tijd zal het leren :P

Dan wel je signature aanpassen he!!
"100% NaTuReLL! G3eN eiWitTEnsHaKes VoOr dEze JoNguh!!

Met whey ben je nog maar 95% NaTuReLL :D :D ;)

Kris

Kan je van dextrose geen glucose-intolerantie krijgen? Of een verhoogde kans op diabetes?

Kan je van dextrose geen glucose-intolerantie krijgen? Of een verhoogde kans op diabetes?

Dextrose geeft een grote insuline piek. Dit kan inderdaad op den duur een negatieve invloed hebben op de gezondheid. Maar in feite is het niet veel slechter dan het drinken van een aantal glazen frisdrank of zelfs vruchtensap.

De glycemische index van glucose (dextrose) is wel hoger dan dat van suiker maar de inname direct na de training compenseert er weer in zeker zin voor. De glucose wordt na de training veel sneller opgenomen door de verhoogde insuline sensitiviteit van de spieren.

Toch willen wij dextrose binnenkort vervangen door een effectiever en gezonder alternatief! Ik verwacht binnen een maand meer te kunnen vertellen over dit nieuwe supplement!! :cool:

Is Maltodextrine bv. beter? Deze zorgt ook voor een hoge insulinepiek maar deze wordt niet weer snel afgebroken maar veel langzamer.

Is Maltodextrine bv. beter? Deze zorgt ook voor een hoge insulinepiek maar deze wordt niet weer snel afgebroken maar veel langzamer.

Maltodextrine is naar mijn idee een betere keuze dan dextrose. De insulinepiek is beduidend lager bij inname van maltodextrine.

Maltodextrine omvat glucose/dextrose als disaccharide (maltose), als trisaccharide (maltotriose) en als polymeer. De glucose/dextrose komt daardoor geleidelijker vrij, maar niet te langzaam voor een goede postworkout koolhydratenvoorziening.

Ons nieuwe product bevat onder meer maltodextrine (en geen dextrose). :)
(Ik hoorde vandaag van de producent dat de levering vermoedelijk halverwege november zal zijn).

ik ben benieuwd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven