AndroidHealthClinic

PowerSupplements.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
korte vraag:

De Micellar casein is die goed te drinken met water? Ik zit in de cut en wil daarom dus geen kwark meer savonds eten, en daarom zal ik ook de caseine niet met melk drinken. Of is het aan te raden om de caseine met een klein beetje water te mengen en zo als een pudding op te eten?
En hoeveel gram is aan te raden? was gewend om 500gr kwark te eten, maar neem aan dat een dosis van 50gr overbodig is...

Over smaak valt niet te twisten. Maar naar mijn idee is de smaak met water goed te doen (volgens frietbakker, 13 posts hierboven is het daar mee eens :) ).

De pudding tactiek zou je eens kunnen proberen.

50 gram micellaire caseine komt wat betreft eiwitten ongeveer overeen met 500 gram kwark. Dat is een vrij forse dosering.

Kris :)

Ik vraag me af of er vitamine d3 in jullie visolie zit en hoe hoog die concentratie dan is?

Zo net weer het broodnodige besteld!

Een berg aan eiwitpoeder en visolie! Samen met een shirtje, voor dat geld wil ik best rondlopen in jullie shirt! :D

Verder als gratis goodies toch maar de Powerblocks besteld, ik ben wel erg benieuwd naar de Carb Conscious maar misschien de volgende keer.

• #1.824
Ik vraag me af of er vitamine d3 in jullie visolie zit en hoe hoog die concentratie dan is?

Ik las op de analyse dat het om 'traces' gaat. De hoeveelheid is dus verwaarloosbaar.

Zo net weer het broodnodige besteld!

Een berg aan eiwitpoeder en visolie! Samen met een shirtje, voor dat geld wil ik best rondlopen in jullie shirt! :D

Verder als gratis goodies toch maar de Powerblocks besteld, ik ben wel erg benieuwd naar de Carb Conscious maar misschien de volgende keer.

Bedankt voor je 'huge' bestelling!

Beste Powersupplements,

Net een best grote bestelling bij jullie gedaan onder bestelnummer : 23004. Graag heb ik 1 verzoek. Een groep vrienden en ik bestellen al een tijdje bij jullie ( al 3 keer eerder ) maar we zijn bang om een andere whey protein isolaat smaak te proberen. Simpel weg omdat we bang zijn dat de smaak tegen valt en dan zit je er maar mee. Nu luidt mijn vraag: kunnen jullie misschien monstertjes van andere smaken erbij zetten ? (niet de smaken: chocola,kokos en vanille). Zodat we misschien een nieuwe favoriet vinden voor de volgende bestelling !

Alvast bedankt mannen !

Groet, G.T.

Volgens mij is die L-Citrulline (NO-booster) het beste wat er is voor een vechtsport als muay thai. Dat ie van jullie komt betekent ook 100% betrouwbaar voor mij :)
Enig idee hoeveel caps ik nodig zou hebben voor een intensieve anderhalf uurtje? Ik heb een non-filler PW als Jack3d geprobeerd maar werd toch misselijk halverwege.

Btw, is de werking van beta-alanine al voldoende onderzocht? Samen met L-Citrulline is een killer combo!

• #1.827
Beste Powersupplements,

Net een best grote bestelling bij jullie gedaan onder bestelnummer : 23004. Graag heb ik 1 verzoek. Een groep vrienden en ik bestellen al een tijdje bij jullie ( al 3 keer eerder ) maar we zijn bang om een andere whey protein isolaat smaak te proberen. Simpel weg omdat we bang zijn dat de smaak tegen valt en dan zit je er maar mee. Nu luidt mijn vraag: kunnen jullie misschien monstertjes van andere smaken erbij zetten ? (niet de smaken: chocola,kokos en vanille). Zodat we misschien een nieuwe favoriet vinden voor de volgende bestelling !

Alvast bedankt mannen !

Groet, G.T.

'Best groot' is zacht uitgedrukt... ;)

We zorgen voor wat samples!

Volgens mij is die L-Citrulline (NO-booster) het beste wat er is voor een vechtsport als muay thai. Dat ie van jullie komt betekent ook 100% betrouwbaar voor mij :)
Enig idee hoeveel caps ik nodig zou hebben voor een intensieve anderhalf uurtje? Ik heb een non-filler PW als Jack3d geprobeerd maar werd toch misselijk halverwege.

Btw, is de werking van beta-alanine al voldoende onderzocht? Samen met L-Citrulline is een killer combo!

Voor deze toepassing weet ik niet wat een goede dosering citrulline zou zijn. Probeer eerst eens 2 caps kort voor de training. Indien nodig kan je het opvoeren tot 4 caps (uiterlijk 6). Wat betreft de timing voor zo'n lange training ben ik ook niet helemaal zeker. Vier caps zou je kunnen opdelen in 2 stuks 30-40 minuten voor de training en twee stuks direct voor de training.

Het kan zijn dat de misselijkheid die je voelde kwam van de arginine ketoglutaraat in het PW supplement. Citrulline is veel milder.

Tegen vermoeidheid van het centraal zenuwstelsel (gapen, sufheid, slaperigheid) zou je ook nog BCAA's kunnen proberen direct vooraf of halverwege de training. Het werkt gelijk spiersparend. Er zijn ook aanwijzingen dat citrulline het verbruik van BCAA's wat verhoogt.

De werking van beta-alanine is inmiddels wel goed onderbouwd voor inspanningen waarbij je verzuurt. Wat betreft veiligheid van dit supplement heb ik nog vragen.

Laatst bewerkt:
Ik probeer het gewoon uit. Beste werking op nuchtere maag, ik neem dat een enkel banaantje samen met de caps geen sabotage gaat plegen?

Verder vraag ik me af wat het nut is van magnesium in het zink supplement van jullie.
Is het een waardige vervanger van mijn eigen L-OptiZinc?

Alles is goed aangekomen heren! Thanks! Shirt zit perfect, nu hopen dat ik er zo snel mogelijk uit groei! ;)

• #1.830
Ik probeer het gewoon uit. Beste werking op nuchtere maag, ik neem dat een enkel banaantje samen met de caps geen sabotage gaat plegen?

Verder vraag ik me af wat het nut is van magnesium in het zink supplement van jullie.
Is het een waardige vervanger van mijn eigen L-OptiZinc?

Bananen maakt niet uit. Het lijkt zelfs zo te zijn dat aminozuren die je bij een complete maaltijd inneemt alsnog eerder vrijkomen dan de rest van de maaltijd. Enige vertraging is er uiteraard wel.

Voor de werking maakt het waarschijnlijk weinig uit. Citrulline mag je bij een maaltijd en op nuchtere maag innemen.

De overwegingen voor magnesium in de T-Booster zijn divers.
- Er is een link met testosteron: 1000 mg als supplement verhoogt de T-spiegel bij sporters. Die hoeveelheid magnesium halen we niet met de T-Booster, maar het lijkt me ook niet gewenst voor lange termijn gebruik.
- Het schijnt (geen bron paraat) dat Nederlanders door hun zuivelrijk dieet een tekort hebben aan magnesium.
- Magnesium zit vrijwel altijd in een te lage dosering in multi's.
- Mijn praktijkervaring is dat sporters vaak heel goed reageren op magnesium met minder spierpijn en minder kramp.
- We wilden een variatie maken op een populair zink-magnesium supplement. Maar dan een versie die vrij was van het mogelijk excitotoxische aminozuur aspartaat.

Alles is goed aangekomen heren! Thanks! Shirt zit perfect, nu hopen dat ik er zo snel mogelijk uit groei! ;)

Daar reken ik op! :)

Kris

Trouwens nog even een vraagje ook vanuit een ander topic. Hoe komt het dat jullie van de multi vit. ADAM maar 1 cap adviseren terwijl NOW er 3 adviseert?

Omdat deze jongens geen geldwolven zijn..? :roflol:

• #1.833
Trouwens nog even een vraagje ook vanuit een ander topic. Hoe komt het dat jullie van de multi vit. ADAM maar 1 cap adviseren terwijl NOW er 3 adviseert?

Ja ik had hem langs zien komen die vraag. Maar ik had er op dat moment even geen tijd voor en was de vraag vervolgens weer uit het oog verloren. :o

De reden is dat de meeste vitamines in ADAM vrij zwaar gedoseerd zijn. Zoveel heb je niet nodig. En voor enkelvoudige d-alfatocoferol (vitamine E) en beta-caroteen betwijfel ik of het wenselijk is. (Beter zijn gemengde tocoferolen, maar dat ben ik nog nooit tegen gekomen in een multi).

In geval van bepaalde aandoeningen of medicijngebruik kan je sommige vitamines hoger doseren. Maar dat is een andere tak van sport.

Sommige mineralen zijn weer te licht gedoseerd. Dat is een euvel van vrijwel alle multi's. 'Gelukkig maar' zou ik zelfs willen zeggen, want een paar mineralen wil je niet eens hebben (koper en ijzer).

Zink is goed gedoseerd. Zelf met 1 capsule is de dosering nog heel aardig.

Ik zie een multi voor sporters vooral als een verzekering tegen een tekort. Wat ik jammer vind is dat er weinig magnesium in zit. Een goede combi vind ik daarom 1 capsule ADAM + 2 caps Natural T-Booster. Dan heb je in totaal 30 mg zink en 233 mg magnesium.

Omdat deze jongens geen geldwolven zijn..? :roflol:

Dat is een leuk compliment!! :)

Kris

Bananen maakt niet uit. Het lijkt zelfs zo te zijn dat aminozuren die je bij een complete maaltijd inneemt alsnog eerder vrijkomen dan de rest van de maaltijd. Enige vertraging is er uiteraard wel.

Voor de werking maakt het waarschijnlijk weinig uit. Citrulline mag je bij een maaltijd en op nuchtere maag innemen.

De overwegingen voor magnesium in de T-Booster zijn divers.
- Er is een link met testosteron: 1000 mg als supplement verhoogt de T-spiegel bij sporters. Die hoeveelheid magnesium halen we niet met de T-Booster, maar het lijkt me ook niet gewenst voor lange termijn gebruik.
- Het schijnt (geen bron paraat) dat Nederlanders door hun zuivelrijk dieet een tekort hebben aan magnesium.
- Magnesium zit vrijwel altijd in een te lage dosering in multi's.
- Mijn praktijkervaring is dat sporters vaak heel goed reageren op magnesium met minder spierpijn en minder kramp.
- We wilden een variatie maken op een populair zink-magnesium supplement. Maar dan een versie die vrij was van het mogelijk excitotoxische aminozuur aspartaat.
Besteld! :)
Moet alleen nog even een goed moment vinden voor zink, bijna alles wat ik eet bevat wel havermout, brood of rijst.

EDIT: Helemaal vergeten, maar spul komt uit Japan
Nu maar hopen dat het geen felgroene licht afgeeft :D

Laatst bewerkt:
Moet alleen nog even een goed moment vinden voor zink, bijna alles wat ik eet bevat wel havermout, brood of rijst.

Dan is het imo het beste om in te nemen met de rijstmaaltijd. Rijst bevat van de varianten wat jij noemt relatief het minste fytinezuur.

EDIT: Helemaal vergeten, maar spul komt uit Japan
Nu maar hopen dat het geen felgroene licht afgeeft :D

Vergeet ook niet dat ook calcium de opname van zink blokkeert

de miccelar casein (ananas) is superrrrrr! :)

• #1.839
Yes... ik weet, neem het sowieso niet met zuivel. Moet nog wat beters verzinnen voor het brood probleem.

Daarnaast... de 20KG WPI zak is van de site gegooid!!! :mad:

Misschien is quinoa een goed alternatief voor brood. Ik eet het sinds een week of twee. Het bevat geen gluten. Het bevat wel fytinezuur dat je kan uitschakelen door het een nachtje te laten weken. Omdat het rauwe zaadjes zijn zit er fytase in. Dat breekt het fytinezuur voor een groot deel af. Met een scheutje citroensap erbij gaat dat sneller.

's Ochtends kook ik de quinoa 10 minuten. daarna laat ik het 10 minuten staan.

Ik eet het met wat schijfjes banaan. Het zal ook wel kunnen met bijvoorbeeld melk en rozijnen als vervanging van havermout.

Het lijkt in smaak en structuur een beetje op rijst.

De voedingswaarde van het eiwit in quinoa is vergelijkbaar met caseine. 100 gram quinoa bevat ongeveer 15 gram eiwit, 65 gram koolhydraten en 6 gram vet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven