MuscleMeat

Progressie over twee-drie jaar, van 77 kg naar 94.

• Topic Starter Topic Starter
idd jammer dat dit gebeurt terwijl hij er toch hard voor gewerkt heeft

Jason M, doe zo verder je bent lekker bezig :) mooie vooruitgang!

goed resultaat. Altijd zo droog geweest of zijn die laatste fotos na een cut?

Thanks all! Altijd al zo geweest, heb nog nooit een cut gedaan, maar wil daar over een tijd toch wel eens aan beginnen zodat ik beter begrijp wat voor mij wel/niet werkt.

Ik doe het hier met een RDL aangezien ik nog extra gewicht moet kopen als ik in m'n home gym een fatsoenlijke DL wil doen. Ik heb ook geen idee wat m'n 1 RM voor de oefeningen zijn.

Bench Press: 8 reps, 3 tot 5 sets met 120 kg
Romanian Deadlift: 8 reps 3 tot 5 sets met 150 kg
Back squat: 20 reps met 130 - 140 kg en afbouwen naar sets van 5 reps met 160.

Thanks! Deed toen enkel bodyweight oefeningen. Ik merk wel dat ik mijn schouders teveel gebruik tijdens oefeningen zoals de bench presss, vandaar misschien de groei. Ik probeer de laatste tijd m'n chest dus meer te gebruiken. Met de benen gaat het wat groei in kracht betreft super, maar grootte en definitie betreft vallen ze tegen! Ik train ze sinds een tijd twee keer per week, dus zal er binnenkort een foto van plaatsen.

Damn. Opwarmen met 130 kilo, ik voel me zo zwak:o

nice pics bro!

Een hele goede progressie men! Succes met je doelen nog :D

Foto van benen toegevoegd om het even compleet te houden. Niet indrukwekkend, maar ik werk er echt aan! :)

Foto van benen toegevoegd om het even compleet te houden. Niet indrukwekkend, maar ik werk er echt aan! :)

Benen zijn dik in orde, alleen heb je net als ik een probleem met de kuiten:(.

Alleen zijn je benen idd sterker dan ze eruitzien, met het gewicht dat jij gebruikt op de squat:D

Benen zijn dik in orde, alleen heb je net als ik een probleem met de kuiten:(.

Alleen zijn je benen idd sterker dan ze eruitzien, met het gewicht dat jij gebruikt op de squat:D

Klopt! M'n kuiten lopen inderdaad flink achter en ik vind ze nu een beetje buiten verhouding met de rest van m'n benen. Wordt daarom ook hard aan gewerkt :thumb:

Van het laatste snap ik ook weinig van. Ik mis echt die quad sweep die ik juist wil, maar ik denk dat het gewoon door mijn techniek of oefeningen komt? Ik doe front squats en sinds een tijdje m'n back squats ook close stance om daar verandering in te brengen, maar misschien dat ik het echt moet aanvullen met andere oefeningen. Heb thuis enkel een power rack, dus leg extensions, hack squats, leg presses e.d. zijn eigenlijk out of the question... Tips?

Heb verder nog een extra foto van m'n rug toegevoegd!

Klopt! M'n kuiten lopen inderdaad flink achter en ik vind ze nu een beetje buiten verhouding met de rest van m'n benen. Wordt daarom ook hard aan gewerkt :thumb:

Van het laatste snap ik ook weinig van. Ik mis echt die quad sweep die ik juist wil, maar ik denk dat het gewoon door mijn techniek of oefeningen komt? Ik doe front squats en sinds een tijdje m'n back squats ook close stance om daar verandering in te brengen, maar misschien dat ik het echt moet aanvullen met andere oefeningen. Heb thuis enkel een power rack, dus leg extensions, hack squats, leg presses e.d. zijn eigenlijk out of the question... Tips?

Heb verder nog een extra foto van m'n rug toegevoegd!

Ik train ook thuis, dus die machines heb ik helaas ook niet, maar er is wel een oefening die zich erg op de quads focust, en dat is de Barbell Hack Squat. Ik weet niet of je van de trap-bar deadlift hebt gehoord, maar deze lijkt er wat op. In feite leg je de bar achter je voeten neer, pak je die vast en deadlift hem omhoog.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Trap%20Bar%20Deadlift.png

En daarnaast dus de trap-bar(hex bar)-deadlift, die er best op lijkt, maar iets minder awkward is voor als je grote glutes hebt:D
Het is een heel oude, vergeten oefening, maar het is de enige barbelloefening die ik ken die zo goed de quads isoleert(eerlijk gezegd vind ik hem beter voor quads dan de squat).

Verder kan je je frontsquats uitvoeren met een vrij narrow stance, maar je knieen naar buiten(als een soort kikker). Dan squat je een beetje alsof je O-benen hebt en dit zet meer spanning op het buitenste deel van de quadriceps. Ik denk dat het daardoor komt dat mn sweep beter is dan mn teardrop, want ik heb van nature een beetje O-benen.

Terug
Naar boven