AndroidHealthClinic

Progressie topic + trainschema.

Dus het is toch echt vel. Ik dacht de hele tijd dat het vet was. Ik zal zo even alle cijfers posten. Bedankt voor de reacties
Het zal een combinatie zijn. Wat zou jij jezelf goed bij voelen? Op onderhoud proberen te 'recompen' wellicht? Mentaal niet makkelijk omdat dat veel geduld kost en verschillen klein zijn over de tijd, maar op de lange termijn misschien geen gek idee in jouw geval.

Ik sluit me aan bij @Japio
Wat ik ook al zei. Rond onderhoud en een lange adem hebben denk ik wel dat t strakker zal worden.
Maar het is een lange weg. Maar met veel doorzettingsvermogen kan t je ook veel opleveren.

• Topic Starter Topic Starter
Wat is je progressie cijfermatig? In de zin van hoeveel gram verloren per week? Ik begrijp je issue. Je hebt een lange weg afgelegd, wat een heel knappe prestatie is, maar juist bij zo'n grote transformatie is het resultaat niet altijd wat je voor ogen had. Zeker loshangend vel kan een doorn in je oog worden.. Ik vermoed dat dat is wat je het meeste stoort?

Hoeveel weeg je nu?
Wat was initieel je streefgewicht?
Welk aspect vind je nu belangrijk? Gewicht, vetpercentage, kracht, conditie, algeheel zelfbeeld..?

Het kan best goed zijn om even een andere aanpak te kiezen. Bevalt het niet, pak je je oude strategie weer op. Of je richt je trainingen anders in en kijkt wat het effect daarvan is als je op onderhoud gaat eten.

Het klinkt cliché, maar het is een marathon. Zelfs iemand die een minder lange weg heeft af te leggen doet er jaaaaren over om enigszins tevreden te raken. Voor zover dat überhaupt mogelijk is..

Gestart op 107kg april 2019, huidig gewicht rond de 79.5. Verlies nu rond de 500 gram per week.
Buik stort me het meest idd.
Ik heb geen ideal gewicht omdat ik hoe het er uit ziet belangrijker vind.
Mijn weegschaal zegt dat mijn vet % 15.9 is met 41.8% spiermassa

Van wat ik zie heb je voornamelijk last van loshangend (overtollig) vel.
Dat gaat ook niet minder worden met cutten. Eigenlijk denk ik dat je eerder jezelf nog meer zal gaan ergeren aan vel wat nog verder gaat hangen.
Je hebt ook weinig massa zo te zien op je armen (als ik he bovenarmen zo zie)

Persoonlijk denk ik dat je niet te diep moet cutten maar je beter kan richten op opbouwen van spiermassa. Je verbranding gaat daar ook nog wat mee omhoog en je trek je vel "strakker". Als je meer spier gaat zien op je borst en armen kan t zijn dat je je ook minder gaat irriteren aan t vel.

Je komt er niet vanaf zonder operatie. Maar t kan beter ogen.

Ik zou rondom onderhoud blijven en kracht blijven doen. Daarmee proberen wat massa toch te pakken.

Je kan altijd weer besluiten verder te cutten als t niet bevalt.
Ik heb zeker wenig massa in mijn armen. Nooit bezig geweest met serieus sterker en groter worden. Wel vaak pogingen gedaan naar sportschool etc.

Het zal een combinatie zijn. Wat zou jij jezelf goed bij voelen? Op onderhoud proberen te 'recompen' wellicht? Mentaal niet makkelijk omdat dat veel geduld kost en verschillen klein zijn over de tijd, maar op de lange termijn misschien geen gek idee in jouw geval.
Dit zijn mijn huidige cijfers:

25ca9c3fa369e6a23651bf986f0e0c49.png

en dit is op onderhoud

DAGELIJKSE BEHOEFTE
2908 Caloriebehoefte
200 Eiwitten
64 Vetten
383 Koolhydraten

Ik heb nu moeite met het aantal koolhydraten wat ik mag nemen op een dag omdat het laag is. Ik ga vanaf morgen beginnen met het eten op onderhoud.

Als.je van fors overgewicht afkomt is dat niet altijd t geval. Je kan vaak niet tot een echt dun velletje afvallen. Tenzij je echt op standje anorexia gaat. Dan blijft er niets van je over. Wil je echt zo een dun vel hebben als iemand zonder zwaar overgewicht heeft dan ben je uiteindelijk een zwaar ondervoed persoon en dan nog zal dat niet lukken.

Je moet in etappes gaan. Eerst weer wat massa aanzetten en dan weer verder.

Als.je van fors overgewicht afkomt is dat niet altijd t geval. Je kan vaak niet tot een echt dun velletje afvallen. Tenzij je echt op standje anorexia gaat. Dan blijft er niets van je over. Wil je echt zo een dun vel hebben als iemand zonder zwaar overgewicht heeft dan ben je uiteindelijk een zwaar ondervoed persoon en dan nog zal dat niet lukken.

Je moet in etappes gaan. Eerst weer wat massa aanzetten en dan weer verder.

Laatste 2 weken is het wel echt die mindset. Nog meer verliezen, zo dun mogelijk worden ook al gaat mijn spiermassa dan nog minder worden.
Ik moet even af van het obsessief zijn en op onderhoud gaan eten en gaan bouwen en dan dit een maand aankijken.

Laatste dag dus op dit aantal. Vanwege bbq iets meer

a8d0aa21fc0d2a12a0224fd278d86e65.png

Laatst bewerkt:
Dus het is toch echt vel. Ik dacht de hele tijd dat het vet was. Ik zal zo even alle cijfers posten. Bedankt voor de reacties
Als ik me er een klein beetje mee mag bemoeien. Ik denk ook dat het vel is. Zelf een veel te laag vetpercentage en ook dit idee (niet precies hetzelfde maar wel, er blijft altijd iets hangen) Hoe lager mn vetpercentage hoe meer zichtbaar dat vel werd, doel is dus nu sws 10kg aankomen dmv voeding/training en dan eens kijken hoe het er voor staat.
Wellicht kan je nu een poos stoppen met de cut en kijken hoe jouw lichaam zich ontwikkeld. Heb je veel moeite met maat houden of valt dat mee?

Laatste 2 weken is het wel echt die mindset. Nog meer verliezen, zo dun mogelijk worden ook al gaat mijn spiermassa dan nog minder worden.
Ik moet even af van het obsessief zijn en op onderhoud gaan eten en gaan bouwen en dan dit een maand aankijken.
Sorry, deze lees ik nu pas. Herkenbaar. Moeilijk, niet onmogelijk.
Tussen weten en doen, gedachten en gevoelens zit soms zo'n kloof he? Succes, je kan het!💪

Ik heb alleen moeite met maat houden als het ongezond eten is :eyes:

ik ga de calorieën opvullen met havermout, groenten, kwark, noten dus dat komt goed. Bedankt Voor je bericht

SQUAT

8x bw opwarmen
8x20
8x25
8x30

ROMANIAN DEADLIFT

8x20
8x30
8x40

LEG CURL

10x25
10x35
10x42.5

LEG PRESS

10x60
10x70
10x90

(Dieper dan normaal)

CALF RAISE

10x60
10x70
10x90

ABS

4 sets to fail

Extra:

TRICEPS PUSHDOWN

20x10
20x10
20x10

BICEPS ROPE

20x7.5
20x7.5
20x7.5

Laatst bewerkt:
Ik heb alleen moeite met maat houden als het ongezond eten is :eyes:

ik ga de calorieën opvullen met havermout, groenten, kwark, noten dus dat komt goed. Bedankt Voor je bericht
Zo doe ik t ook. Niet dat dat dan per definitie goed is. Maar merk door veel te kunnen eten op een gezonde manier dit "veiliger" voelt. Geen cravings meer en geen gevoel als "eerder" (eetbuien met allerlei troep)

Ik zeg altijd maar: doe wat goed voelt. En dat doe je

Zo doe ik t ook. Niet dat dat dan per definitie goed is. Maar merk door veel te kunnen eten op een gezonde manier dit "veiliger" voelt. Geen cravings meer en geen gevoel als "eerder" (eetbuien met allerlei troep)

Ik zeg altijd maar: doe wat goed voelt. En dat doe je
Voel me super :D Gaan het gewoon een maand aankijken

Je hebt eigenlijk al genoeg aan een 160-200 gram aan eiwitten. Ik zou die toch niet op de 273 van je doel zetten.
Ik zou eerder opteren voor wat meer vetten en koolhydraten. Dat geeft toch vaak wat meer verzadiging.

En maat houden met ongezond eten. Wat bedoel je dan met ongezond eten?
Als jij een hamburger bij de mac haalt heb je zo een berg aan kcal. Maar je kan het ook zelf maken. Vers gebakken bolletje met een lekkere dikke zelfgemaakte hamburger en die klodder frietsaus kan je je dan ook veroorloven. Doe er wat ovenfriet bij en je kan toch "ongezond" eten en het in je kcal houden.
Zo ook met een pizza. Die kan je ook prima infitten. Vind je een salami pizza lekker.. oke.. is dan wel (dr oetker) 830 kcal. Maar eet er een salade bij of doe er extra groente op en het vult meer en je hebt niet veel meer aan kcal. Broodje shoarma.. Neem een broodje juist met veel shoarma en maak een knoflooksaus met kwark of yoghurt. "ongezond" eten hoeft niet perse ongezond te zijn en je kan het ook vullend maken.

Het is ook zo.. gun het jezelf.. plan het in. Dan zal je hunkering en moeite om maat te houden ook minder worden. Het mag nu immers van jezelf en als je regelmatig zoiets doet wordt dat gevoel van niet kunnen stoppen of meer willen of vaker willen ook minder. Het verbieden van iets voor jezelf maakt dat alleen maar erger.

Lang verhaal. Maar misschien kan je er wat mee. :)

Je hebt eigenlijk al genoeg aan een 160-200 gram aan eiwitten. Ik zou die toch niet op de 273 van je doel zetten.
Ik zou eerder opteren voor wat meer vetten en koolhydraten. Dat geeft toch vaak wat meer verzadiging.

En maat houden met ongezond eten. Wat bedoel je dan met ongezond eten?
Als jij een hamburger bij de mac haalt heb je zo een berg aan kcal. Maar je kan het ook zelf maken. Vers gebakken bolletje met een lekkere dikke zelfgemaakte hamburger en die klodder frietsaus kan je je dan ook veroorloven. Doe er wat ovenfriet bij en je kan toch "ongezond" eten en het in je kcal houden.
Zo ook met een pizza. Die kan je ook prima infitten. Vind je een salami pizza lekker.. oke.. is dan wel (dr oetker) 830 kcal. Maar eet er een salade bij of doe er extra groente op en het vult meer en je hebt niet veel meer aan kcal. Broodje shoarma.. Neem een broodje juist met veel shoarma en maak een knoflooksaus met kwark of yoghurt. "ongezond" eten hoeft niet perse ongezond te zijn en je kan het ook vullend maken.

Het is ook zo.. gun het jezelf.. plan het in. Dan zal je hunkering en moeite om maat te houden ook minder worden. Het mag nu immers van jezelf en als je regelmatig zoiets doet wordt dat gevoel van niet kunnen stoppen of meer willen of vaker willen ook minder. Het verbieden van iets voor jezelf maakt dat alleen maar erger.

Lang verhaal. Maar misschien kan je er wat mee. :)
Wanneer je bij myfitnesspal je beweging van die dag invoert dan past die daar naar aan. 273 slaat natuurlijk nergens op :D
Ik heb het nu zo:

DAGELIJKSE BEHOEFTE
2908 Caloriebehoefte
200 Eiwitten
64 Vetten
383 Koolhydraten

Ik kan zeker wat met je tips :D
Als ik mijn avondeten maak doe ik bijna altijd 10mg ketjap er bij voor de kip net iets lekkerder te maken want ik weet dat ik het daardoor makkelijker vol houd.
Ik eet nooit bij plekken als mcdonalds of wat dan ook, vind het kort verzadigbaar en zonde van mijn geld. Dan haal ik liever een wat duurder patatje waar ik 100x meer van geniet :D

@marina1975 eetschema van vandaag. Nog tips of dingen die weg kunnen of in plaats van? Tussendoor is 1 maaltijd

3363d12392addf041277574bd552c1fe.png

Als je de neiging hebt om door te slaan in ongezond dan kan je overwegen je vetten wat hoger te zetten. Verzadigd ook meer.
Ik denk dat je 10 gr ketjap bedoelt ;)
Kijk ook eens naar van die curry pasta's. Zit vaak maar een 100 kcal per 100 gram in en je gebruikt maar 10-15 gram voor 2 porties eten. (heb zelf de groene van lidl gehaald).
Erg lekker is om dan je kip gewoon te garen in een scheut kokosmelk en die pasta erdoor te doen. Zalig van smaak en je hebt je vetten. Geeft een berg aan smaak.
Denk ook aan dingen als een lepel mosterd. Erg lekker is wat frietsaus mengen met kwark en een lepel mosterd. Zalig sausje bij aardappel en over groente oid.
Er zijn zoveel simpele varianten. Even een flauwe... Je hebt van die zakjes dipsausmix van duyvis. Doe dat eens door je roerbak gemengd met wat water. Enorm veel soorten en smaken en mar 25-30 kcal per zakje. Eventueel kan je het romiger maken door ipv water een scheutje melk erdoor te doen. Je moet je eten lekker maken en dat is zo eenvoudig als je wat experimenteert.
Marineer je kip eens in een lepel ketjap, sesamolie en knoflook en laat het een paar uur trekken. Nou.. je kip heeft enorm veel smaak!

De mac was gewoon even een voorbeeld. Maar het is simpel.. haal je een frietje geniet er gewoon van en neem je ergens anders wat minder aan KH.
Wil je een lekker volume met KH en wat eiwitrijker. Denk eens aan bruine/witte bonen, zwarte bonen, kikkererwten of linzen ipv rijst/pasta/aardappel oid. Zeker met warm weer kan je er een lekkere salade van maken. Je kan zoveel varieren. Chili con carne met allerlei soorten bonen (ipv carne kip nemen ... of gewoon zonder vlees en een eitje erbij)
Kip saai?? simpel gerechtje.. kip aanbakken. omeletje maken. Op de omelet doe je 3 plakken rookvlees, smeer in met een lepel pesto en rol de kip erin. In een ovenschaal en een pak gezeefde tomaten erover. Easy en niet te rijk en zo smaakvol.
Hou je van apart... pureer eens 2 halve perzikken met water, wat bouillon erdoor en een lepel kerrie en gaar de kip erin.
Of bak kip aan. Doe er een kop espresso bij en gooi er wat kaneel en komijn bij met wat zout (eventueel wat gedroogde abrikozen in reepjes erbij) en 15 min pruttelen. Koffie saus smaakt zalig bij rijst, couscous of aardappel.
En een die niemand bedenkt. Beenhammetje halen, in plakken snijden, even aanbakken, afblussen met een glas cola (light) en even sudderen. De cola saus is zo lekker bij aardappelpuree. :o

Kortom.. doe gek... je kan veel dingen zoooooo lekker maken. :D

Terug
Naar boven