Fitness Seller

Progressie topic + trainschema.

@marina1975 eetschema van vandaag. Nog tips of dingen die weg kunnen of in plaats van? Tussendoor is 1 maaltijd
Ik zou zelf in je ontbijt wat vetten toevoegen, mogelijk wat weetbaxi minder. Vetten verzadigen en dan krijg je minder snel trek onder de ochtend.
Daarbij zou ik de kwark van meal 2 naar meal 1 zetten en de amandelmelk van meal 1 naar meal 2. Waarom? Eiwit verdeling. In de ochtend bij opstart heb je dan ook wat meer eiwitten.

• Topic Starter Topic Starter
Wat een goeie reactie :D heb hier echt heel veel aan. Ga er een aantal deze week proberen.

Bedankt marina

Ik zou zelf in je ontbijt wat vetten toevoegen, mogelijk wat weetbaxi minder. Vetten verzadigen en dan krijg je minder snel trek onder de ochtend.
Daarbij zou ik de kwark van meal 2 naar meal 1 zetten en de amandelmelk van meal 1 naar meal 2. Waarom? Eiwit verdeling. In de ochtend bij opstart heb je dan ook wat meer eiwitten.
Dan kan ik dus ook 1 en 2 gewoon omruilen? en de lijnzaad en zonnebloempitten van later op de dag naar de 1ste maaltijd doen

Prima optie. :)

92f70a2ec71a71d32b64767ded3380ad.png

@marina1975

Dag 1 gehad en vandaag dag 2. Ik merk dat ik het vrij lastig vind om mijn doel te halen qua koolhydraten. Ik lees op internet dat koolhydraten zorgen voor energie en dat het niet erg is als je niet elke dag je doel haalt. Zolang je maar eiwit/vet en calorie elke dag haalt.

@marina1975

Dag 1 gehad en vandaag dag 2. Ik merk dat ik het vrij lastig vind om mijn doel te halen qua koolhydraten. Ik lees op internet dat koolhydraten zorgen voor energie en dat het niet erg is als je niet elke dag je doel haalt. Zolang je maar eiwit/vet en calorie elke dag haalt.
KLopt. Zolang je je minimum aan vet en eiwit haalt en je kcal is het echt niet erg als je KH lager zijn.
Het gaat uiteindelijk om het totaal. Alleen is een zware overmaat aan eiwitten niet nodig en vaak duurder. De meeste denken ook vaak hoe meer eiwit hoe beter maar dat is het niet perse.
Maar uiteindelijk middelt het toch uit. Stel je eet een dag een pizza dan heb je wat meer KH. Een andere dag heb je een BBQ en heb je meer eiwitten en vetten dan KH.
Even 2 extremere voorbeelden he ;) maar het gaat allemaal om gemiddeld. Dus dat komt wel goed :)

1 klein kut schaaltje borrelnoten kost me me vet doel :fire: :laugh:

193024873e38828fd176c5a5f9ecdb43.png

Laatst bewerkt:
72 gr vet is verre van teveel op jouw gewicht he ;)
Je hebt je kcal doel gehaald dus no worries!!

54224ccde2c34689151d85deef9f4e5c.png

Beetje rare dag dus voeding niet helemaal zo als het moest zijn. Heb op werk macarani bolognese gegeten waarvan ik de voedingwaarde niet 100% weet. Dus vet kan lager zijn

Door omstandigheden kon ik niet meer naar de sportschool dus thuis getraind.

SQUAT

8x opwarmen BW
8x 13.5
8x 13.5
8x 30.5

WALL SIT

4x BW

CALF RAISE

10X 30.5
10X 30.5
10X 30.5

BULGARIAN SQUAT

4x8 BW

a3db1f5f79cbcd2d38f1a0a85f72d41b.png

Echte Koolhydraten doel is 383 dus maar 15 er over. Kcal kloppen wel

Laatst bewerkt:
df3d64480943ef5c1cd4f84dfcc78b32.png

Laatst bewerkt:
@marina1975 hoe belangrijk is het om elke dag het calorieën doel te halen? Bijvoorbeeld vandaag zit ik op 2500 ongeveer en gister ook minder. Dit zijn wel dagen dat ik niet heb getraind

Laatst bewerkt:
Als je echt voor je doel werkt zou je er wel in de buurt moeten komen. En keer 200 kcal missen kan.nog wel masr structureel 400 kcal missen is imo wat veel.
Probeer t gewoon nu weer op te pakken. Met die warmte is t sowieso lastig.

Waarom haal je t niet? Warmte?
Probeer dan je kcal te drinken eventueel.

Als je echt voor je doel werkt zou je er wel in de buurt moeten komen. En keer 200 kcal missen kan.nog wel masr structureel 400 kcal missen is imo wat veel.
Probeer t gewoon nu weer op te pakken. Met die warmte is t sowieso lastig.

Waarom haal je t niet? Warmte?
Probeer dan je kcal te drinken eventueel.
Ik heb het de laatste 2 dagen zo druk gehad dat ik serieus geen tijd heb gehad om te eten. Heb vandaag weer de tijd dus ga het vanaf nu weer halen elke dag.

Kan je niet zorgen dat je altijd een prepje in de koelkast of vriezer hebt?
een eenvoudige simpele maaltijd kan zelfs een blik bonen/kikkererwten oid zijn met een blik spercibonen en een blik tonijn. Simpelweg door elkaar fl*kkeren en best nog wel goed te eten. Is het omdat je bezig bent stop een zak nootjes/studentenhaver in je zak en peuzel dat zo nu en dan op. Probeer voor dat soort situaties vast een "inpasbaar" eenvoudig iets te bedenken. Er is vaak meer mogelijk dan je denkt ook als je het erg druk hebt. Drinken moet je bijvoorbeeld toch ook? Pak een havermoutshake oid. ipv dat bakkie koffie of water kan je dat ook makkelijk wegdrinken. En voordeel.. je kan het overal bewaren, ook met warmte ;)

Mijn probleem is dat wanneer ik bezig ben ik bezig ben, dan neem ik nergens anders tijd voor. Dat is dus ook gebeurd de laatste 2 dagen.
Heb zak met cashewnoten en rijstenwafels altijd klaar staan maar zelfs dat neem ik dan niet. Ga er volgende keer wel opletten want kan mijzelf nog wellis voorbij gaan in dingen.

Terug
Naar boven