XXL Nutrition

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
Als je echt volle schouders wil dan zou ik ook de zij en achterkant mee pakken. Behind the neck press pakt redelijk goed de zijkant mee (alleen heeft niet iedereen de mobiliteit om die goed te doen), maar de meeste presses pakken vooral de front delt hard aan en amper de zij en achterkant vd delts.

Met een facepull pak je 3 vliegen in 1 klap;) (mid delt, rear delt, traps);) Ook mooie tegenhanger op de presses.

Ik ga hier nog even achteraan, is sowieso nu nog puzzelen met m'n schwma omdat ik ruim de helft vd oefeningen nog nooit eerder gedaan heb. Dankje voor de tip :)

4/1/2016 - Week 1, dag 2 (A)
Squat

3x5 20 kg
1x3 35 kg
1x2 45 kg
3x5 60 kg
Nu voelde ik pas echt dat glutes mee werken bij squats, damn die plekken deden pijn... Dit ook maar net gehaald

SLDL

3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Gefilms voor check maar komt nog

T-bar row

3x8 30-35-35 kg
Moet hier nog goed houding uitvinden en manier van aanspannen

Incline BP

3x8 20-25-25 kg
Voelde het vooral in m'n triceps?! Wel telkens tot op bovenkant pecs gegaan

Lat pulldown wide grip

3x8 25-30-30 kg

Pull down plate loaded

1x12 30 kg aan schijven
1x8 40 kg aan schijven
Ik dacht, doe eens gek, laat ik dit uitproberen. Denk dat dit beter voor mij gaat werken om een pull up na te bootsen dan de lat pulldowns

Cardio

30 min lopen (5% helling, 5.5 km/h)

En damn... Deze drukte heb ik sinds dat ik train (eind augustus) nog nooit meegemaakt. Duidelijk allemaal kutjes die goede voornemens hebben en die alleen maar lopen te geinen, zodat je nergens bij kan, waardoor ik dus ook T-bar en pulldown omgewisseld heb.

Mooie training. Over een tijdje weer rustiger in de gym;)
Volgorde maakt niet veel uit toch?

Pull ups is niet gelijk aan pulldows.
Waarom doe je geen pull ups? Desnoods assisted?

Ik hoor kutjes? :eyebrow:

Hoe heb je je ellebogen/armen bij incline bp?

Lekker getraind.
En oefeningen die je nooit gedaan hebt. You tube kijken. :) Staat genoeg op.

Eens met natty. Om beter te worden in pullups moet je pullups doen! Ipv volle reps/sets kun je ze negatief doen, partialreps, 1 been in een resistance band, knie in een resistance band (kan ook met verschillende sterktes), met een stoel of assisted.

prima training verder!

Mooie training. Over een tijdje weer rustiger in de gym;)
Volgorde maakt niet veel uit toch?

Pull ups is niet gelijk aan pulldows.
Waarom doe je geen pull ups? Desnoods assisted?

Dankje! Ja laten we het hopen want het was een mierennest haha. En klopt, dacht daarom ook dat ik die 2 prima om kon draaien.

Ik hoor kutjes? :eyebrow:

Hoe heb je je ellebogen/armen bij incline bp?

Ellebogen gaan (volgens mij) ik een verticale lijn richting de grond, heb de stang ongeveer een vuistbreedte smaller gepakt dan bij normale BP. Sowieso merk ik bij m'n normale BP's al best veel van m'n claviculair parts van de pecs, in verhouding tot de rest vd pecs, qua pomp of stretchgevoel.

Lekker getraind.
En oefeningen die je nooit gedaan hebt. You tube kijken. :) Staat genoeg op.

Dankje! Precies, probeer veel te kijken en te lezen, ben ook leergierig :)

Eens met natty. Om beter te worden in pullups moet je pullups doen! Ipv volle reps/sets kun je ze negatief doen, partialreps, 1 been in een resistance band, knie in een resistance band (kan ook met verschillende sterktes), met een stoel of assisted.

prima training verder!

Heb wel eens pull ups assisted geprobeerd maar het ging me niet goed af, uitvoering lukte voor geen meter ondanks dat ik echt wel voldoende tegengewicht had. Denk dat ik hier wel mee wil gaan oefenen, ook zoals Natty zegt.

En damn... Deze drukte heb ik sinds dat ik train (eind augustus) nog nooit meegemaakt. Duidelijk allemaal kutjes die goede voornemens hebben en die alleen maar lopen te geinen, zodat je nergens bij kan
Duurt nog een maandje dan wordt het minder :)

Ben IN :)

@Skatermarvin zou trots zijn op alle MMC in die laatste training :o :o

Hoi waar zijn de foto's
Gr.

:)
Heb wel eens pull ups assisted geprobeerd maar het ging me niet goed af, uitvoering lukte voor geen meter ondanks dat ik echt wel voldoende tegengewicht had. Denk dat ik hier wel mee wil gaan oefenen, ook zoals Natty zegt.

Persoonlijk vind ik assisted met een machine helemaal niks.
Dan ben je maanden verder en denk je inmiddels normale pull ups te kunnen, maar niks is minder waar.
Dan vind ik het nog beter als iemand achter je staat en helpt met de cocentrische beweging.
Excentrisch lukt namelijk wel zelf.

Er zijn ook schemaatjes om pull ups op te voeren.
Met een bench bv als opstapje.

En MMC betekent gewoon dat je de oefening correct uitvoert.:)
Al die fancy termen, je hebt er niks aan.

Persoonlijk vind ik assisted met een machine helemaal niks.
Dan ben je maanden verder en denk je inmiddels normale pull ups te kunnen, maar niks is minder waar.
Dan vind ik het nog beter als iemand achter je staat en helpt met de cocentrische beweging.
Excentrisch lukt namelijk wel zelf.

Er zijn ook schemaatjes om pull ups op te voeren.
Met een bench bv als opstapje.

En MMC betekent gewoon dat je de oefening correct uitvoert.:)
Al die fancy termen, je hebt er niks aan.

Dat assisted beviel mij ook totaal niet, net zoals dips assisted met contragewicht. Voor concentrisch inderdaad, heb hier nu denk ik nog onvoldoende kracht voor of weet niet goed waar ik het vandaan moet halen (zou ook kunnen). Ga dr eens naar kijken van het weekend!

6/1/2016 - Week 1, dag 3 (B)
BP

2x5 20 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg

BOR
2x5 20 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 30 kg
3x5 35 kg
Lichter omdat ik mezelf de laatste paar keer op t-rex rows betrapte. Gebeurde nu niet

Deadlift
2x5 25 kg
1x3 40 kg
1x2 55 kg
1x4 70 kg

Hip trust (1st time)
3x8 25 kg
Volgende keer maar kleinere 10 kg schijven pakken want m'n rom was nu best beperkt vind ik

Bicep curl
1x8 15 kg
1x7 15 kg
1x6 15 kg
Pomp was niet normaal
frown.gif

Rolling triceps extension (1st time)
3x8 5-7-7 kg per kant
Voelde aan het einde wel goed maar ik zwenk nog wel heel erg met de dumbells

Heb echt uren moeten wachten totdat ik een ez-bar had voor biceps en daarna voor een bankje voor triceps. Verschrikkelijk. Gozer werd ook boos dat ik z'n ez-bar pakte terwijl die in het rek hing, hij stond gewoon op z'n telefoon ernaast, weet ik veel...

---

Vandaag begonnen met cutten. Heb er zin in! Ben erg benieuwd naar hoe ik m'n lichaam kan gaan vormen. M'n begeleider heeft een heel mooi schemaatje gemaakt:
Maaltijd 1 (ontbijt): 300 ml halfvolle melk & 30gr brinta / havermout & 30gr whey
kcal: 367 ekv: 37/35/8

Maaltijd 2 (middageten):
2x bruinbrood & 25gr pindakaas
kcal: 377 ekv: 13/36/19

Maaltijd 3 (avondeten):
75 gr rijst óf pasta / 200 gr aardappelen
200gr groenten & 15ml olijfolie
150 gr kip/vis/mager vlees/rundergehakt
kcal: 776 ekv: 42/72/34 (max)
kcal: 498: ekv: 31/53/15 (min)

Maaltijd 4 (voor het slapen):
250gr magere kwark & 25gr ongezouten pinda's
kcal: 308 ekv: ‪29/17/13‬

Tussendoor:
2 appels
kcal: 116 ekv: ‪1/2‬8/1

Totaal:
kcal: 1944 ekv: [Link niet meer beschikbaar] (max)
kcal: 1666 ekv: [Link niet meer beschikbaar] (min)
kcal: 1761 ekv‪: [Link niet meer beschikbaar] (meestal)‬

Max is voor mager rundergehakt (14-15% vet) met pasta & min voor kabeljauwfilet met zoete aardappel

Stats van 4/1/2016: 66.6 kg, taille 69, heup 87 (bij 1.77 of 1.78 cm en 18jr)

Wil nu echt voor defenitie gaan. Drie weken geleden tot aan nu heb ik met ongeveer 200 kcal overschot gezeten per dag (muv de feestdagen, dat was meer haha). Merk dat ik in de laatse paar weken van SS voor m'n gevoel wat meer massa in vooral benen gekregen heb

8/1/2016 - Week 1, dag 4 (C)
10 min (5%, 5 km/h, 60 kcal)
Moest even wachten

Leg press
2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
3x5 90 kg

OHP
2x5 10 kg
1x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x5 25 kg

Walking lunges
(hh per been)
2x5 10 kg
1x5 10 kg
Glute ham overgang trok het niet meer, vooral rechts niet, nog door lunges van vorige week

CGBP
2x5 10 kg
1x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x8 25 kg
Net aan gehaald. Zwenkte wel minder met kleine bb, maar wordt lastig om de bb vanaf benen omhoog te krijgen als het gewicht zwaarder wordt in de toekomst denk ik

Standing calve raises
3x12 40 kg

Lat pulldowns reverse close grip
3x8 30 kg

HIIT
Fietsen 15s max, 1min normaal (3x)... Meer kwam er niet uit momenteel

Triceps voelen al de hele week echt als blauwe plekken en hams, nu glute-ham overgang, ook :p

Hoe bedoel je dit bij cgbp?

Net aan gehaald. Zwenkte wel minder met kleine bb, maar wordt lastig om de bb vanaf benen omhoog te krijgen als het gewicht zwaarder wordt in de toekomst denk ik

Snap er niks van, doe je toch gewoon op normale bench de cgbp?

Succes met cutten.

Terug
Naar boven