AndroidHealthClinic

ProudPizza's first log

• Topic Starter Topic Starter
Hoe bedoel je dit bij cgbp?

Net aan gehaald. Zwenkte wel minder met kleine bb, maar wordt lastig om de bb vanaf benen omhoog te krijgen als het gewicht zwaarder wordt in de toekomst denk ik

Snap er niks van, doe je toch gewoon op normale bench de cgbp?

Succes met cutten.

Haha nee heb nu een keertjr op een normaal bankje geprobeerd met een korte barbell, die te kort is om in een bench te liggen. Toen ben ik gaan liggen en heb ik dar bar op m'n benen geplaatst en zo omhoog "gerold" om te starten met m'n cgbp sets telkens. Ging nu prima en zwenkte minder dan toen ik met een olympische bar cgbp deed. Maar omdat het toch 25 kg was het gewicht op m'n benen best zwaar, dus lukt nu, maar als ik straks een keer 30 kg kan doen weet ik niet of het lukt.

Sorsy voor m'n vercrackte uitlg :) en bedankt!

Je kan altijd iemand in gym vragen ff te helpen ja ;)

Zodra een vrouw wat vraagt staan er direct 10 man in de rij :roflol:

Lekker gebruik van maken.

Gewoon gaan proberen met grote barbell op bench. Kunt hem zo makkelijk terug leggen en beter gewicht verplaatsen ipv via je benen etc.
Dat wiebelen komt vanzelf wel goed.

Had ook iemand die me hielp dus ging nu prima :) en dat zal vast wel ja. Maar heb dan juist geen zin om gebruik te make van hulp als het op die manier zo makkelijk kan, alleen omdat ik een vrouw ben, verschrikkelijk haha

Ga nog even kijken hoe ik het het beste kan gaan uitvoeren, had de laaste keer ook betere techniek maar wel wat veiliger in een bench inderdaad, vooral als ik alleen ben

Kwa gewicht maakt het niks alleen grootte van de barbell. Das gewoon kwestie van wennen.

Volg :). lekkere trainingen, ik zag dat je ook regelmatig jezelf filmt heb je een youtube kanaal of iets?

Volg :). lekkere trainingen, ik zag dat je ook regelmatig jezelf filmt heb je een youtube kanaal of iets?

Dankjewel :) klopt, maar is vooral voor checks. Ben nog maar sinds kort bezig en wil wat zekerheid hebben in techniek, voordat ik vanaf het begin al de mist in ga zegmaar. Daarom verwijder ik de filmpjes ook vaak snel weer. Als ik wat PR's neer kan zetten over een tijdje zal ik eens wat posten :)

13/1/2016 - Week 2, dag 1 (A)
Afgelopen maandag niet gesport omdat ik sinds het weekend ziek ben. Wat het precies is, I don't know... Nog even wat onderzoek afwachten. Gisteren en vandaag half dagje op stage gedraaid en wilde vandaag ook echt wat gaan doen, word gek van thuis zitten.

Besloten veel zittende dingen te doen omdat ik duizelig word als ik veel kracht zet wanneer ik sta. Merkte dit al aan het einde bij de t-bar rows. Vandaar beetje random oefeningkeuze misschien

Leg press
2x5 40 kg
1x5 50 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
3x5 90 kg

Leg curl (1st time)
3x8 15 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
3x5 30 kg
Zo, voelde dit best wel goed. Maar minder fijn dan SLDL

T-bar row
3x8 15 kg aan schijven
Nu met een v ding eraan, gaat nu lekkerder, kwam dat ding niet in m'n kruis

Incline BP
3x8 25 kg
Stang nu dichter bij m'n keel, had vorige keer meer zoals bij normale BP. Voelde het nu echt branden onder m'n sleutelbeen naderhand

Pull down plate loaded
3x8 40-40-45 kg aan schijven

Cardio
Lopen 20 min: 6% helling, 4.7 km/h, 125 kcals

Nog mooie training!
Kloten dat je ziek bent hoop dat het meevalt. Misschien iets met je bloeddruk?

Nog mooie training!
Kloten dat je ziek bent hoop dat het meevalt. Misschien iets met je bloeddruk?

Bedankt! :)
Ja zoiets denk ik ook hoewel toen de huisarts het gemeten had ze zei dat het goed was. Maar kan door de dag heen verschillen denk ik. Vooral met spierspanning waarbij ik me adem inhoud (zoals buikspieren aanspannen) heb ik het zelfde als dat je te snel opstaat. En vandaag witte vingers die bij aanraking piinlijk prikte, niet zoals een slaaphand en was ook niet koud. Daarbij zwarte ontlasting (ja bah), welke nog onderzocht wordt. Hb waarde was prima: 9.3. Ben benieuwd...

Bij veel kracht zetten en verkeerd ademhalen kun je ook duizelig worden.
Hebben ze je bloeddruk toevallig ook zittend en dan staand gemeten?

Voeding etc goed gevarieerd en voldoende vitamines krijg je binnen?

Bij veel kracht zetten en verkeerd ademhalen kun je ook duizelig worden.
Hebben ze je bloeddruk toevallig ook zittend en dan staand gemeten?

Voeding etc goed gevarieerd en voldoende vitamines krijg je binnen?

Eerst had ik dat nooit bij op dezelfde manier aanspannen zo duizelig en licht in m'n hoofd. Alleen liggend toen ik echt max ontspannen was omdat ik me toen echt niet fit voelde.

Denk het wel. Ben vandaag alle micro's nagelopen dn kan me niet voorstellen dat ik iets tekort heb. Elke dag 200gr groente varierend per dag, gemiddeld 3x per week aardappelen rest pasta/rijst, 2 appels, 2 meergranen boterhammen, melk, kwark, havermout, pindakaas, pinda's. 1x per week iifym dagje :)

Oef, iedereen om me heen valt bij wijze van neer bij bosjes :o.
Beterschap!

heb wel vaker van mensen gehoord dat ze na zware lifts icm valsalva manoeuvre een duizelig gevoel ervaarde en dat was dan bijna altijd een bloeddruk dingetje inderdaad.

beterschap!

Oef, iedereen om me heen valt bij wijze van neer bij bosjes :o.
Beterschap!

Hopen dat het niet te ver door"kegeld" :o
Bedankt!

heb wel vaker van mensen gehoord dat ze na zware lifts icm valsalva manoeuvre een duizelig gevoel ervaarde en dat was dan bijna altijd een bloeddruk dingetje inderdaad.

beterschap!

Ja inderdaad, als ik zoiets doe maar dan gewoon zonder gewicht, dus als ik bijv bij wijze van thuis m'n buik en beenspieren aanspan + valsalva manouvre ga ik langzaam aan zwart zien en word ik wat licht in m'n hoofd.

Vandaag weer langs bij de huisarts
Bloeddruk kon niet beter: 120/86
Hartslag aan de lage kant: 56 (voor mijn 18 jaar, vrouw en nog maar paar maanden met KT bezig vind ik)

Nog even bloed laten prikken voor: creatine, TSH, B12 (zit daar sowieso op de ondergrens, even checken of dit niet verergert is) en ALAT.

Het witte verschijnsel met tintelen ken ik wel. Heb er zelf ook veel last van. Ze konden bij mij niet echt vinden wat het was en dus is het weggeschoven onder Raynaud klachten...

het zwart zien kan evengoed bloeddruk zijn. Dat kan zomaar in ene dalen. Ben zelf helaas bekend met veel te lage bloeddruk.. maar soms kan een dropje omlaag net even bij inspanning plaatsvinden.

Succes met bloedprikken. Hopelijk komt er wat uit zodat je in ieder geval een aanwijsbare oorzaak hebt.

Het witte verschijnsel met tintelen ken ik wel. Heb er zelf ook veel last van. Ze konden bij mij niet echt vinden wat het was en dus is het weggeschoven onder Raynaud klachten...

het zwart zien kan evengoed bloeddruk zijn. Dat kan zomaar in ene dalen. Ben zelf helaas bekend met veel te lage bloeddruk.. maar soms kan een dropje omlaag net even bij inspanning plaatsvinden.

Succes met bloedprikken. Hopelijk komt er wat uit zodat je in ieder geval een aanwijsbare oorzaak hebt.

Tsja dat is het dan al snel inderdaad, vervelend dat ze niks hebben kunnen vinden. Bij mij vroeg ze ook al gelijk of m'n vingers daarna paars en daarna rood werden, nouja daar heb ik echt niet op gelet. Had het vandaag ook in lichte mate bij m'n tenen. Wat doe jij ermee als je dit hebt? Vond het nogal vervelend en best pijnlijk bij m'n vingers toen ik uit een glas wilde drinken (niet problematisch want ik heb 2 handen, ofcourse :p )

Zou ook goed kunnen dat er toch een daling ontstaan bij inspanning. Hoop dat er wat uitkomt, en anders dat ik achter de oorzaak kan komen.

Beterschap! Goed dat je toch nog bent gaan trainen!

Tsja dat is het dan al snel inderdaad, vervelend dat ze niks hebben kunnen vinden. Bij mij vroeg ze ook al gelijk of m'n vingers daarna paars en daarna rood werden, nouja daar heb ik echt niet op gelet. Had het vandaag ook in lichte mate bij m'n tenen. Wat doe jij ermee als je dit hebt? Vond het nogal vervelend en best pijnlijk bij m'n vingers toen ik uit een glas wilde drinken (niet problematisch want ik heb 2 handen, ofcourse :p )

Zou ook goed kunnen dat er toch een daling ontstaan bij inspanning. Hoop dat er wat uitkomt, en anders dat ik achter de oorzaak kan komen.

Mijn vingers worden echt helemaal wit... tintelingen komen erna pas maar ze worden niet blauw of paars. Als ze daarna blauw of paars worden kan het duiden op winterhanden/tenen. Dus even in de gaten houden. Ik ga wrijven in mijn handen om ze weer wat op kleur te krijgen. Maar meer dan dat kan ik er niet aan doen.

Hoop dat je snel de oorzaak weet.
Sterkte

Terug
Naar boven