AndroidHealthClinic

ProudPizza's first log

Mijn vingers worden echt helemaal wit... tintelingen komen erna pas maar ze worden niet blauw of paars. Als ze daarna blauw of paars worden kan het duiden op winterhanden/tenen. Dus even in de gaten houden. Ik ga wrijven in mijn handen om ze weer wat op kleur te krijgen. Maar meer dan dat kan ik er niet aan doen.

Hoop dat je snel de oorzaak weet.
Sterkte
Syndroom van raynaud moet je maar es opzoeken @marina1975

Benieuwd wat er uit je onderzoeken komt. Hoop dat het meevalt en het makkelijk te verhelpen zal zijn.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn vingers worden echt helemaal wit... tintelingen komen erna pas maar ze worden niet blauw of paars. Als ze daarna blauw of paars worden kan het duiden op winterhanden/tenen. Dus even in de gaten houden. Ik ga wrijven in mijn handen om ze weer wat op kleur te krijgen. Maar meer dan dat kan ik er niet aan doen.

Hoop dat je snel de oorzaak weet.
Sterkte

Denk ook niet dat mijn vingers daarna blauw of paars geworden zijn, was in ieder geval niet het geval bij m'n tenen. Ik zal er eens op letten, maar alleen al het vastpakken van een vinger deed echt behoorlijk pijn, moet niet nagaan hoe dat is als ik even stevig ga lopen wrijven haha. Bedankt! :)

Benieuwd wat er uit je onderzoeken komt. Hoop dat het meevalt en het makkelijk te verhelpen zal zijn.

Bedankt! Ik hoop het ook!

15/1/2016 - Week 2, dag 2 (B)
BP
2x5 20 kg
1x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
2x5 40 kg
1x4 40 kg
Kostte me allemaal wat meer moeite dan normaal. Lachen, laatste rep (5e rep 3e set) kwam niet hoger dan 5 cm, heb ik hem over me heen laten rollen. Toen overeind gaan zitten en daarna de bar op de grond neergelegd. Het kan toch zonder spotter
smile.gif

Seated row (1st time)
2x5 15 kg
1x5 15 kg
1x3 20 kg
1x2 25 kg
1x5 30 kg was te zwaar, kon niet goed maar schouderbladen naar elkaar toetrekken
2x5 25 kg
Even een zittende row oefening ivm nog wat duizeligheid met voorover leunen

Deadlift

2x5 20 kg
1x3 40 kg
1x2 55 kg
1x4 70 kg

Glute bridge
3x8 35 kg burnn
Nu alleen met hakken ipv hele voet op de grond en benen goed tegen elkaar

Bicep curl ss Rolling triceps extension
3x8 7 kg per kant

Nu weet ik echt niet meer hoeveel die ez-bars en kleine bb's wegen bij basic fit. Vorige week kreeg ik de ez-bar met 5 kg beiderzijds niet 3x8 omhoog (dacht dat het in totaal 15 kg was) & nu lukt 3x8 7 kg me net aan en zonder cheat reps?!

Training had niet veel langer moeten duren, voel dat dit net genoeg was. Nu nog 1.5 km lopen naar het huis van m'n vriend, douchen en dan hou ik t voor gezien voor vandaag

Zo doe ik het ook met BP.. tot 45 kg kan ik nog laten landen op mijn buik/benen... :o

Balen van de duizeligheid nog steeds. Weet niet of het al gevraagd was.. maar eet je nog wat voor het trainen?
Misschien kan het ook met je suiker te maken hebben. Kan soms ook duizeligheid geven als deze te laag wordt.
een keer een dextro proberen en zien of het weggaat anders?

lekker getraind ondanks de duizeligheid. !

roll of shame :o :o voor alles eerste keer

wel lekkere training

Haha lekker is dat he. :P

Jij durft meer dan ik, ik waag me niet aan een bench zonder spotter :p.
Je bent dus heel feministisch bezig enzo, je hebt geen vent nodig joh.. :rolleyes:

I'm living on the edge :p
Ik had er nog nooit over nagedacht wat ik zou doen zonder spotter als ik de bb niet meer omhoog zou krijgen, ging vrij vlekkeloos gelukkig haha.

Blegh feminisme, ze doen vaak in principe hetgeen waarvan ze willen dat alle mannen (hoe bedoel je over een kam scheren) het niet doen :dunno:

@marina1975 eten voor of na training maakt geen verschil heb ik gemerkt, ook niet met verschillende tijden ertussen. Is nu iets dat sinds een weekje ineens speelt. Als het goed is is er ook op m'n suiker geprikt, was ik even vergeten te typen hier. Het is zegmaar de gehele dag, focussen gaat wat lastiger, over m'n schouder naar m'n onderrug willen kijken (die houding) wekt het ook op en inspanning :(

nette training!

Duizeligheid heb ik ook heel tijd last van gehad. Had bij mij wel met mn bloeddruk te maken. In rust meestal 110-120 op 60-70 , maar blijkbaar kelderde mijn bloeddruk na het opstaan of lang stil staan. Ze hebben destijds alles getest maar konden niets vinden. Ijzer was wel ietswat aan de lage kant, maar net binnen de norm. Sinds ik veel eet heb ik daar nooit last meer van gehad (ook lekker veel zout, drop etc).

nette training!

Duizeligheid heb ik ook heel tijd last van gehad. Had bij mij wel met mn bloeddruk te maken. In rust meestal 110-120 op 60-70 , maar blijkbaar kelderde mijn bloeddruk na het opstaan of lang stil staan. Ze hebben destijds alles getest maar konden niets vinden. Ijzer was wel ietswat aan de lage kant, maar net binnen de norm. Sinds ik veel eet heb ik daar nooit last meer van gehad (ook lekker veel zout, drop etc).

Hmm klinkt ook nier heel lekker. Vandaag gebeld en ik moet de duizeligheid etc even aankijken en anders een keertje terugkomen voor onderzoek. B12, TSH, glucose, ALAT + gamma en creatine allemaal goed. Creatine wat aan de hoge kant en GFR wat aan de lage kant (88), maar denk niet dat daar "ineens" m'n klachten vandaan komen. Ben nu ook wat zout gaan toevoegen aan m'n avondeten sinds vrijdag maar merk nergens verschil mee, misschien heeft het wat tijd nodig, kan ook.

18/1/2016 - Week 3, dag 1 (C)
Het was zo ziek druk dat ik cardio tussendoor "moest" doen op het eind... Wat een gekkenhuis 2 uur daar geweest terwijl ik dit normaal in net geen uur zou redden. Was hartstikke blij dat ik weer lekker kon gaan trainen volgens m'n schemaatje

Leg press
3x5 40 kg
1x3 60 kg
1x2 70 kg
1x5 90 kg
2x5 100 kg (PR)

7 min lopen (5%, 3.5 km/h, 31 kcal) Moest wachten op m'n buddy die dit schema nog niet begonnen was en hij wist niet wat de oefeningen inhielden toen ik hem appte wat vandaag op het programma stond (nadat ik al leg press gedaan had)

OHP
3x5 12.5 kg
1x3 17.5 kg
1x2 20 kg
3x5 25 kg

Walking lunges (hh/been, kg/kant)
2x5 6 kg
1x5 6 kg
1x3 7 kg
1x2 8 kg
3x8 10 kg
Even met dumbells dit keer en iets lichter, herstel na vorige keer duurde 6-7 dagen. Merkte dat ik met bb best snel buiten adem raak

Standing calve raises
3x12 40 kg

CGBP
2x5 10 kg
1x5 10 kg
1x3 15 kg
1x2 20 kg
3x8 25 kg
Vind deze wel erg fijn tot nu toe

Lopen 13 min (5.5%, 5 km/h, 81 kcals)
Crosstrainer 6 min (60 kcals)
Toen ging m'n hoofd kloppen en kwam wat duizeligheid op

Lat pulldowns reverse close grip
3x8 30-35-35 kg (PR)

Zout kan zeker wel helpen. Had het voor al in wedstrijd voorbereiding. Af en toe een boullion deed wonderen.
Wie weet werkt het na een paar dagen ook bij jou. Hopelijk straks geen klachten meer.

zon training normaal in een uur :eek: dan train je aardig door :roflol:

Zout kan zeker wel helpen. Had het voor al in wedstrijd voorbereiding. Af en toe een boullion deed wonderen.
Wie weet werkt het na een paar dagen ook bij jou. Hopelijk straks geen klachten meer.

Als ik maar geen vochtbalonnetje wordt :p waar merkte jij vooral aan dat het wat voor je deed?

zon training normaal in een uur :eek: dan train je aardig door :roflol:

Wellicht was dit een beetje overdreven, kwam denk ik door m'n irritatielevel dat echt hoog lag door de drukte haha. Deze training deed ik de vorige keer ongeveer een uur over exclusief cardio. Dus zou nu 1.5 uur geweest zijn

Je gaat pas van zout vocht vast houden als je natrium inname ver boven je normale inname ligt. Uiteindelijk gaat je lichaam zich aanpassen aan je zoutinname, ook al is je inname vrij hoog.

Ik had wel een lager % natuurlijk en daarnaast was mijn voeding niet zo veelzijdig als ervoor. Kreeg dus een pak minder zout binnen dan ik gewend was.
Snel moe/slap tijdens trainen en vaak draaierig. Na boullion geen klachten.

Een heel persoonlijke vraag.. Gebruik je medicijnen?
Zelf gebruik ik namelijk het één en ander waarbij ik steevast klachten heb die jij omschrijft. Dit gebeurt meestal tijdens compounds en wanneer ik plotseling wil opstaan van bijvoorbeeld de bank. Ik weet dat dit bij mij een bijwerking van medicatie is.. Misschien bij jou ook mogelijk het geval?

@SP1988 @natty87 Ik ga gewoon wat proberen met het zout, ga ik er toch vocht van vasthouden moet ik maar gewoon even in m'n achterhoofd houden dat dat er ook weer vanaf kan. Wellicht doet het goeda voor mij, bedankt meiden :)

@SanneF Qua medicatie: melatonine ongeveer 3 dagen per week & voor de rest vitamine d en b12. Daarnaast aan de pil en verder niks anders. Mag ik vragen met welke medicatie je je de klachten herkent? Mag ook via pb

20/1/2016 - Week 3, dag 2 (A)
Squat

3x5 20 kg
1x3 35 kg
1x2 45 kg
3x5 55 kg
Lichter gepakt. Squat was al 16 dagen geleden dus voelde wat onwennig aan en dit was voldoende nu

SLDL
3x5 20 kg
1x3 25 kg
1x2 35 kg
3x5 40 kg
Rug bleef mooi recht alleen ga ik met m'n kont naar voren richting de bb als ik bijna helemaal omhoog ben

Dumbell row
3x8 8 kg
Diepe ruk uitvoering :') maar dat V-ding was in gebruik, mensen hielden hem bij zich voor allerlei apparaten, en anders krijg ik de bb in m'n kruis bij t-bar row. Dit wordt geen row oefening voor mij

Incline BP
3x8 25 kg
Voelde dat best goed in schouders. Doe hem ook bewust op een 40 graden bench omdat ik vooral schouders wil meepakken

Pull down plate loaded

3x8 40-45-45 kg aan schijven (PR)
Voelde heerlijk

HIIT
15s max, 1min rustig (5x)
Moer dit weer gaan opbouwen. Hartslag ging tekeer en was buiten adem, wel geen zweet behalve klef gevoel

Lying leg raises
3x8
Niet te veel anders gaat het m'n compounds in de weg zitten. Maar merk dat buikspieren niet zijn wat ze ooit waren. Denk dat ik een core oefening ga doen wanneer ik er zin in heb en het goed voelt

Terug
Naar boven