Fitness Seller

Pumba en Xunia's rattige logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Kijk slim dat je de tekst even hebt veranderd:)
Het was gewoon even een geintje als snelle observatie van het logje . Maar mensen mogen toch wel een nieuwe kans krijgen? Ik snap het probleem echt niet. maar-ja wie ben ik, o-ja die rare die 9 maanden om de hoek komt kijken, dan mag ik niks zeggen. Ik zal het onthouden als ik Jezza ergens tegenkom.

Sorry Dumba, ik laat je log nu met rust;)

Hallo? Weet je wel wat kickbacks zijn eigenlijk?

http://www.youtube.com/watch?v=UfynEJHA_oc

Heb je wel eens een 65 kg dumbbell vastgehouden?
Het is gewoon fysiologisch gezien onmogelijk, voor wie dan ook, of je nou Jay Cutler of Dumba heet, deze oefening met een 65 kilo dumbbell te doen. Dat iemand dat hier neerzet, is tot daar aan toe, maar iedereen die hem hier serieus mee loopt te feiliciteren snapt er werkelijk geen hol van. Het is on-mo-ge-lijk! Het kan niet. Niet te doen. Door niemand niet. Nooit niet.

Dat is geen dumbbell kickback

Oké heren, zeker waar . Ik zit fout. Ik zag de db niet staan.
Als het de tricep oef is, dan wil ik ook wel een youtube filmpje zien.

@ jezza ik heb geprobeerd om een pm te sturen, heb je het geblokkeerd? Ik krijg het niet verstuurd.

Om een lange discussie de das om te doen: Ik heb Dumba de kickbacks uit zien voeren en moet concluderen dat geen van de hier geposte filmpjes overeen komen met Dumba's uitvoering van DB Kickbacks.
Hij legt namelijk een Dumbbell op de grond (circa 1,5 meter van het DB-rek). Vervolgens neemt hij een aanloop en schopt de DB terug richting rek. Vandaar ook de naam "kickback". :trollface:

Het interesseert mij niet of loggers stats al dan niet verzinnen en of anderen hen daarmee feliciteren. Degene die zijn stats verzint of aandikt, beduvelt alleen zichzelf en Dumba lijkt mij wijs genoeg om dat niet te doen.

Laatst bewerkt:

tjonge ben ik al zo lang actief... pfffff kwordoud

---------- Post toegevoegd Fri 30 Sep 2011 om 07:18 ----------

Kogelstoot bp is medium grip en dan langzaam laten zakken en bij het raken van de borst heel explosief uitstoten.

Ik hoop dan dat je je ellebogen haaks op je lichaam houdt, anders sla je de plank goed mis. Maar gezien de uitvoering van de ''kickbacks'' vrees ik voor het laatste.........:rolleyes:

good stuff hier weer in het logje ... brings back memories :)

gaan wandelen met je rat, het moet niet gekker worden :roflol:

Ik voorspel binnenkort weer een ziekenhuisopname en een slotje op het log. Tevens verwacht ik een aankondiging van deelname aan tig wedstrijden waarna forfait wordt gegeven voor iedere wedstrijd.

Geweldig dit log heb ik nog nooit gezien! Ik wou dat ik gezegend was met zoveel fantasie :) En respect voor de mensen die hier nog serieus op reageren ook!

ik voorspel binnenkort weer een ziekenhuisopname en een slotje op het log. Tevens verwacht ik een aankondiging van deelname aan tig wedstrijden waarna forfait wordt gegeven voor iedere wedstrijd.

word, wellicht wel weer een alter-ego

of drie :)

Haha. Ja als mensen niet eens weten welke oefening het is...

---------- Post toegevoegd Thu 29 Sep 2011 om 21:56 ----------

Met fat grip ook nog! :roflol:

Het wordt mij ook nu pas duidelijk dat we hier met aangepast jargon te maken hebben!

DB kickback = Dum-Ba kickback.

De uitvoering en het gebruikte gewicht worden daarbij slechts beperkt door de grenzen van zijn fantasie. :D

@Dumba, geef ons even helderheid man...klopt dit wat ze zeggen?
Zou het wel jammer vinden.

@nu ik er over nadenk deed ik db kickbacks met max 4 a 6 kilo, dan praat ik nog niet over mijn beroerde vorm er van ;)

Persoonlijk zie ook ik liever de voor ons welbekende oefeningen terug in dit log. Bij veel oefeningen is het voor mij moeilijk voor te stellen hoe deze uitgevoerd moeten worden. Denk dat ik daarin niet de enige ben. Tevens hanteert Marco vaak andere benamingen voor oefeningen die ons wel bekend zijn waardoor er verwarring kan ontstaan.

Bij een oefening als de db kickback met 65kg plaats ik persoonlijk ook vraagtekens maar dat is te meer omdat ik een bepaalde voorstelling van deze oefening heb en hoe deze uitgevoerd dient te worden. Ik kan me heel goed voorstellen dat Marco deze oefening bijvoorbeeld niet strict uitvoert. Daar heb ik verder helemaal geen moeite mee. Maar misschien is de uitvoering van deze oefening ook anders dan ik me voorstel.

Marco is daarin zeer eigenzinnig en doet verder gewoon zijn ding en dat kan ik wel waarderen. Verder weet ook ik dat Marco niet iemand is die achter zijn toetsenbord dingen verzint. Hij heeft in het verleden wel bewezen ook de daad bij het woord te voegen. Van 2002 tot 2007 heeft hij aan meerdere sterkste man wedstrijden en highland games meegedaan.

Marco is gewoon een beetje vreemd maar wel... :D

Je zegt wel heel vaak Marcoooowh Mark :p

Je moet het beest wel bij zijn naam noemen is mij altijd geleerd. :p

@Dumba, geef ons even helderheid man...klopt dit wat ze zeggen?
Zou het wel jammer vinden.

@nu ik er over nadenk deed ik db kickbacks met max 4 a 6 kilo, dan praat ik nog niet over mijn beroerde vorm er van ;)

Zijn logs staan sowieso boordevol eigenaardig inconsistenties en contradicties.
Iemand met een redelijke hoeveelheid trainingservaring en een geoefend oog, ziet dat al snel. Zodra je dan gaat beoordelen vanuit het 'normale' referentiekader, waarin algemene acceptaties bestaan t.a.v. de uitvoering in relatie tot gebruit gewicht e.d., dan klopt er gewoon geen bal van.

Neem nou dit bijvoorbeeld:

1 hand gestrekte lateral side raise
2x12x5
3x22,5

1 hand fat db shrug
3x12x8
2x12x13

Een set van 3x22,5 (wat betekent 3 herhalingen 22,5 kg mag ik dan hopelijk aannemen ???) is beslist geen 'eitje', maar goed met een paar flinke delts en wat ondersteuning van sterke traps, zou dit moeten lukken.

Komt hij vervolgens met fat db shrugs 2x12x13.
Als je werkelijk in staat bent om 3x22,5 te doen op een straight-arm lateral raise, dan voel je die 13kg op de db shrug niet eens. Waarom in vredesnaam dat er nog eens achteraan doen, veel te licht energieverspilling. Dat doe je dan met 40-50kg per dumbbell of meer.

Maar goed in het licht van mc-chicks post begrijp ik het waarschijnlijk allemaal niet goed.
Niet om je goed bedoelde post de grond in te boren mc.chick, maar een fat db shrug van 13kg?
Betekend 'fat' hier iets anders dan een dikker dan normaal zijnde greep?
Bijvoorbeeld een 13kg dumbbell + het gewicht gelijk aan het % percentage lichaamsfat van db = dum-ba???)

Eigenzinnig zijn is prima en je eigen draai aan zaken geven is ook allemaal best, maar wees dan ook consequent in die eigenzinnigheid en geef dan ook andere namen aan 'aparte' oefeningen en niet de conventionele definities.
Dat is dan namelijk 'prijken met valse veren'.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.357
Te veel om op te reageren. Ik heb eens een member over de vloer gehad en toen deed ik een row met 85kg. Hij kreeg het niet van de grond btw.
En ik ga echt niet stoppen met loggen. Er staan foto´s genoeg van bijv de 1 hand lift met 150kg. Bekijk die eerst maar. Iemand die 150kg met 1 hand kan liften kan echt wel een 80+ rowtje uitvoeren.

Vindt het eigenlijk vreemd dat een aantal sterke gasten het niet kunnen!
Jammer dat ik nu nog geen pc thuis kan gebruiken, want ik had best ff willen reageren.;):)

Te veel om op te reageren. Ik heb eens een member over de vloer gehad en toen deed ik een row met 85kg. Hij kreeg het niet van de grond btw.
En ik ga echt niet stoppen met loggen. Er staan foto´s genoeg van bijv de 1 hand lift met 150kg. Bekijk die eerst maar. Iemand die 150kg met 1 hand kan liften kan echt wel een 80+ rowtje uitvoeren.

Vindt het eigenlijk vreemd dat een aantal sterke gasten het niet kunnen!
Jammer dat ik nu nog geen pc thuis kan gebruiken, want ik had best ff willen reageren.;):)

Met welke van de Dumba's spreek ik nu?

We hadden het over een - conform de algemeen aanvaarde uitvoering - dumbbell kickback met 65 kilogrammen - bij een graviteit gelijk aan de normale aardse waarden.
Het is door met name Tymbo en Jezza terecht gesteld dat dit onmogelijk is voor wie dan ook.

Een row van 85 is weer een heel ander verhaal, dat krijg ik ook nog wel omhoog met 1 arm.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.359
Met welke van de Dumba's spreek ik nu?

We hadden het over een - conform de algemeen aanvaarde uitvoering - dumbbell kickback met 65 kilogrammen - bij een graviteit gelijk aan de normale aardse waarden.
Het is door met name Tymbo en Jezza terecht gesteld dat dit onmogelijk is voor wie dan ook.

Een row van 85 is weer een heel ander verhaal, dat krijg ik ook nog wel omhoog met 1 arm.

Niets is onmogelijk... Ik zal wel eens vragen of iemand een filmpje wil maken en het dan voor me op internet plaats. (kan ik zelf helaas niet)
Maar ik zal de kickback uit mn log laten vlpg, want ik kan niet ad hoc reageren en zo moet ik wel erg veel lezen iedere x.:o:) En volgens mij is er maar 1 dumba.

Eigenzinnig zijn is prima en je eigen draai aan zaken geven is ook allemaal best, maar wees dan ook consequent in die eigenzinnigheid en geef dan ook andere namen aan 'aparte' oefeningen en niet de conventionele definities.
Dat is dan namelijk 'prijken met valse veren'.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Om dit soort discussies in de toekomst te voorkomen doet dumba (zo beter Rob? ;)) er slim aan hier meer duidelijkheid in te verschaffen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven