- Waardering
- 46.980
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 117kg
- Vetpercentage
- 12%
Die trance herken ik wel een beetje als hardloper, maar tijdens de Marathon moet je, mits je echt voor de tijd en een PR gaat, toch buiten je comfort zone lopen en gefocust blijven. De wedstrijdadrenaline en het publiek zorgen er wel voor dat je boven je zelf uit kan stijgen en dat je zo veel beter kunt presteren dan op een training. Desalniettemin ging ik het vanaf de 30 wel goed voelen en vanaf de 35 echt dood (zeker omdat ik geen tempo wilde minderen en beneden de 2 uur 50 min. wilde lopen). Duursport is qua stukgaan trouwens lastig te vergelijken met krachtsport, maar verzuren en dedication heb je voor beide nodig.Maar hier is waar ik het uiteindelijk allemaal voor doe, de pomp, de strepen, de aderen en het fucking voldane gevoel dat je hebt als je na de eerste oefening eigenlijk al bibberend op je bankje zit en toch door blijft gaan om alles eruit te halen wat erin zit. Ik vergelijk het altijd met de verzuring die een marathonloper na de eerste paar km ervaart en daar doorheen loopt om vervolgens in een soort trance te raken en boven jezelf uit te stijgen![]()
Knap dat je uit jezelf die toewijding op kan brengen om het maximale uit jezelf te halen zonder dat er een klok tikt of dat je voor een wedstrijd traint.
Ik had vandaag ook benen, geen probleem toch; het is immers maandag-benchdag. Maar dat kan ook aan de paupergym liggen waar ik train, waar 80% geen benen traint.Vandaag benen op het programma, dus hopelijk blijft het bewolkt en blijft iedereen thuis vandaag..!![]()